Koripallo.com

Korihait 2022-2023

Viestejä
444
No nyt oli jytky.
Täytyy sanoa, että oli todellinen yllätys. Taisin itsekin "uhota" täällä aikaisemmin että Aalto ei ainakaan Korihaihin lähde. Hieno homma molemmille. Odotan mielenkiinnolla miten paljon 4v iso rooli divarissa on parantanut Aaltoa. Uskon että tulee menestymään
 
Viestejä
6 444
Edes Mikael Aalto ei voinut vastustaa Darth Vasellia :cool:

Väitän, että Aalto on saanut suhteellisen paljon etua divarissa fysiikkansa ansiosta, mutta siitä huolimatta tullee painamaan suht hyvät tehot liigassa. Kotkassa 2017-18 alle 13 minuutin peliajalla 3.9/2.8. Nyt peliaika 20 min kieppeille ja tuplatehot?
 
Viestejä
267
Tämä on kova hankinta.

Olen huomannut, että monet tällä palstalla jopa vähän aliarvostavat Aaltoa, eivätkä usko miehen kykyihin Korisliigassa. Minä taas uskon että Aalto tulee olemaan yksi sarjan parhaita suomalaisia isoja pelaajia. Kuinka moni muu suomalainen iso olisi pystynyt divarissa viimeisen neljän kauden ajan 22.7/11.6 tilastokeskiarvoihin pääosin jenkkisisäpelaajia vastaan? Väitän ettei hirveän moni.

Korihailla on tämän hankinnan myötä oikeasti realistiset mahdollisuudet pudotuspeleihin. Tietysti riippuu paljon jenkkien kyvyistä, mutta kotimainen osasto vihdoin riittää aidosti.
 
Viestejä
157
Täytyy sanoa, että oli todellinen yllätys. Taisin itsekin "uhota" täällä aikaisemmin että Aalto ei ainakaan Korihaihin lähde. Hieno homma molemmille. Odotan mielenkiinnolla miten paljon 4v iso rooli divarissa on parantanut Aaltoa. Uskon että tulee menestymään

Kyllä Aaltoa monta kautta saikin havitella korihaihin. Luultavasti tällä kerralla suojatyöpaikka luvattu pankista ettei uraputki sillä saralla katkea. :cool:
 
Viestejä
462
Divari on divari ja liiga on liiga. Pelin tempo on aivan eri tasolla. Veikkaan, että Aallolla tulee olemaan selvästi vaikeampaa kuin moni tässäkin palstalla kuvittelee. Toivottavasti olen väärässä ja Aalto on todellakin dominoiva iso kotimainen.
 
Viestejä
6 444
Rosteri on nyt sellainen, että sillä taistelee 6 kärkeen hyvän kevään jälkeen erityisesti
Muistetaas nyt kuitenkin, että jenkit on kauniisti sanottuna alelaarista.

Mutta onhan Korihailla nyt vakuuttavin kotimainen runko aikoihin ja jenkit voi aina vaihtaa, jos rahaa löytyy.
 
Viestejä
267
Divari on divari ja liiga on liiga. Pelin tempo on aivan eri tasolla. Veikkaan, että Aallolla tulee olemaan selvästi vaikeampaa kuin moni tässäkin palstalla kuvittelee. Toivottavasti olen väärässä ja Aalto on todellakin dominoiva iso kotimainen.

Tottakai liigan ja divarin välillä on merkittävä ero, mutta onhan nuo Aallon tilastot divariin aika häkellyttävät. Aalto pelasi monta vuotta divarissa semmoisilla erinomaisen divarijenkin tehoilla. Kuinka moni liigan suomalaisista isoista pystyisi nykyään samaan? Dolenc, ehkä Ali, Pöllä tai Ventoniemi? Näiden herrojen kastiin lasken Aallon ensi kaudella kun aletaan arvottamaan liigan parhaita sisäpelaajia.
 
Viestejä
260
Nyt Aallon lisäyksen myötä vaikuttaa ihan lupaavalta. Ennen tätä olin huolestunut tuosta PF ja C -osastosta, mutta nyt se on vaan jenkkien suoritustasosta kiinni :) eli penkki on kunnossa. Tavoitteena sijat 6-8…

Olen vakuuttunut, että Aallon pitäisi pystyä samoihin keskiarvotehoihin kuin Henttonen viime kaudella Bisonsissa eli about 9 pistettä ja 4 levyriä. Odotan myös Barnesin jatkavan hyvää tekemistä. Barnes ymmärsi mielestäni viime kauden puolessa välissä, että puolustamalla kovaa ja hustlaamalla on suuresti hyödyksi joukkueelle. Hyökkäyspäässä ottaa ne kohdalle osuvat ratkaisupaikat, mutta ei turhaan hae suuria tilastoja. Barnesille siis uskoisin muodostuvan 5 pisteen ja 3 levyrin keskiarvon.

Prince Odurolla on potentiaalia… samat tehot Kanadassa kuin Gullsien valitsemalla ja kehutulla Edosomvanilla. Nick Stampley taas muistuttaa vasenkätisenä Korihaissa pelannutta Bryan Colemania ja jos tehot on samat kuin hänellä aikanaan, niin silloin täyttää paikkansa.

Katsellaan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää…
 
Viestejä
6 444
Kuinka moni liigan suomalaisista isoista pystyisi nykyään samaan?

Ässä Sandberg pelasi Turun paidassa A-divaria muutama vuosi sitten tehoilla 20.0/10.7 ja seuraavalla kaudella liigassa Uran paidassa 7.4/5.2. Divari on divari.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös