- Viestejä
- 2 645
Ihan samaa kysymystä kysyttiin vuoden 2017 kotikisojen yhteydessä.Miksei Korisliigaa ja etenkin seuroja mainosteta Eurobasketin yhteydessä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan samaa kysymystä kysyttiin vuoden 2017 kotikisojen yhteydessä.Miksei Korisliigaa ja etenkin seuroja mainosteta Eurobasketin yhteydessä.
Konsta Mastomäkiliigan valmentaminen on varsin paljon taktiikkaa ja otteluihin valmistautumista + rekrytointia. Monen valmentajan intohimo on usein pelaajien kehittämisessä ja parhaimmillaan se on hyvin palkitsevaa oikeassa ympäristössä
Tuloo viä yleisöryntäys jos liikaa mainostaa. Siinä perhana vois muutama uus katsojakin tulla halleille ja areenoille ihmettelemään ja kyselemään höpöjä ja pahimmassa tapauksessa lisää jytkyttäjiä tänne. Paree mennä vanhalla totutulla kaavalla ettei tule yllätyksiä. Koris buumi kuumimmillaan Suomessa kiitos kisojen mutta paree ettei oteta siitä hyötyjä irti niin ei jouru kääriä hihoja ja ryhtyä hommiin...Miksei Korisliigaa ja etenkin seuroja mainosteta Eurobasketin yhteydessä. Hallissa käy tuhansia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet Korisliigan pelissä. Miksei Pyrinnöllä (ja liigaseuroilla) ole ständiä torilla tai Zonella? Kyllä Areenalla kävijöille pitäisi kertoa milloin sarja alkaa ja tarjota avauskierrokselle ”osta kaksi lippua yhden hinnalla Eurobasketin ajan” yms.
Miksei Korisliigaa ja etenkin seuroja mainosteta Eurobasketin yhteydessä. Hallissa käy tuhansia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet Korisliigan pelissä. Miksei Pyrinnöllä (ja liigaseuroilla) ole ständiä torilla tai Zonella? Kyllä Areenalla kävijöille pitäisi kertoa milloin sarja alkaa ja tarjota avauskierrokselle ”osta kaksi lippua yhden hinnalla Eurobasketin ajan” yms.
No ihan yksiselitteisesti kaikki ilmainen mainostaminen on kielletty Eurobasket -areenalla ja fanzonella. Fanzonella ja areenalla on jopa kaikkien susijengi -fanituotteiden myynti kielletty ja niitä pitää myydä muualla kuten esim. keskustorin susijengin sudenpesässä.. Tuolla keskustorilla on myös Pyrintö ollut mukana järjestämässä sudenpesää ja Pyrintö järjesti myös susijengin fanitapahtuman Tammelan koululla.
Toki areenalla näkyy jotain suomalaisia mainoksia esim. Pirkka, mutta siitä on varmasti maksettu Fiballe isot mainosrahat. Vaikka kisat ovatkin Suomessa, niin ei se mene niin että koripalloliitto voisi mainostaa areenalla mitä tahansa omaa liigaa tai minkä tahansa nakkikioskin mainosta.
– Susijengillä on Lauri Markkasen ja Miikka Muurisen kaltaisia kiinnostavia persoonia, jotka luovat joukkueen ympärille pöhinää ja sitä kautta kiinnostus ruokkii itse itseään. Vastaavaa on todella vaikea saavuttaa Korisliigassa, pelaajia ja tarinoita heidän takanaan ei saa samalla tavalla valtakunnallisessa mediassa läpi.![]()
EM-koripallo villitsee suomalaiset – Korisliiga ei | Aitio
Tampereella pelattava koripallon EM-kisojen alkulohko saa kansan liikkeelle. Olisiko suomalaisen Korisliigan mahdollisuus haalia suosion myötä lisää katsojia?www.apu.fi
Vähän ihmettelen Westerholmin vastauksia. Toki hän liitossa ainoana korisliigoista vastaavana henkilönä on mahdottoman tehtävän edessä, mutta silti. Jos tulevan koriskauden aikana Suomessa voi käydä kahdessa maajoukkueen MM-karsintaottelussa, niin kyllä aika ankeaksi seuraaminen silloin käy, varsinkin jos lajissa Susijengi on ainoa mitä seuraa. Liiton on yhdessä liigaseurojen kanssa kyllä löydettävä yhteinen toimintatapa. Siksi noissa jutuissa Westerholmin sijaan olisi syytä haastatella liiton toimitusjohtajaa tai markkinoinnista vastaavaa. Heillä vastaukset liigan näkyvyyden lisäämiseen pitäisi olla jo selvillä.![]()
EM-koripallo villitsee suomalaiset – Korisliiga ei | Aitio
Tampereella pelattava koripallon EM-kisojen alkulohko saa kansan liikkeelle. Olisiko suomalaisen Korisliigan mahdollisuus haalia suosion myötä lisää katsojia?www.apu.fi
Westerholm taitaa jäädä kovin yksin Suomen Susijengiliitossa, kun puhutaan korisliigoista. Ja hän taitaa toimia kykyjensä ylärajoilla, eli kehittämistoiminta ei taida enää mahtua työtehtäviin lieneekö oikein edes kykyä siihen. Toimitusjohtajaa ei kiinnosta eikä markkinointia varsinkaan, tiedottamisesta puhumattakaan. Korisliigainfo olisi ollut luontevaa järjestää EM-kisojen yhteyteen, mutta tämä ei kuulemma käynyt päinsä. Harmillista, että suurimman osan vuodesta näkyvä osa koripallosta ei kiinnosta lajiliitossa lainkaan.Vähän ihmettelen Westerholmin vastauksia. Toki hän liitossa ainoana korisliigoista vastaavana henkilönä on mahdottoman tehtävän edessä, mutta silti. Jos tulevan koriskauden aikana Suomessa voi käydä kahdessa maajoukkueen MM-karsintaottelussa, niin kyllä aika ankeaksi seuraaminen silloin käy, varsinkin jos lajissa Susijengi on ainoa mitä seuraa. Liiton on yhdessä liigaseurojen kanssa kyllä löydettävä yhteinen toimintatapa. Siksi noissa jutuissa Westerholmin sijaan olisi syytä haastatella liiton toimitusjohtajaa tai markkinoinnista vastaavaa. Heillä vastaukset liigan näkyvyyden lisäämiseen pitäisi olla jo selvillä.
On yksi taho, jota ei kiinnosta Korisliigan kehittäminen ja myynti, ja se on Korisliigan seurat kollektiivisesti.
Jonkun muun (FIBA, Sanoma, media, liitto jne.) pitäisi tehdä kaikki puolesta ja voisivat sitten keskittyä ovella rahastamaan.
On yksi taho, jota ei kiinnosta Korisliigan kehittäminen ja myynti, ja se on Korisliigan seurat kollektiivisesti.
Jonkun muun (FIBA, Sanoma, media, liitto jne.) pitäisi tehdä kaikki puolesta ja voisivat sitten keskittyä ovella rahastamaan.
Niin, voisiko johtua tuosta sinunkin viestiesi sävystä, jossa kaikki on liigajoukkueiden vikaa, kukaan ei koskaan tee mitään ja liitto on syytön kaikkeen, että vastauksetkin ovat sitten sitä samaa. Etenkin, kun tässäkin tapauksessa kyseisen maikkarin toimittajan X-viesti oli ainakin jossain määrin totuuden vastainen, ja vertailukin vähintään tarkoitushakuista. Eli päinvastoin kuin tuossa väitetään, esim. instassa joukkeet ovat tarina-osiossa olleet hyvinkin aktiivisia ja viestineet sekä niistä sudenpesätapahtumista, jotka todennäköisesti tehollaan pesevät parikymmentä "twiittiä" mennen tullen, myös esim. postailleet tsemppiviestejä ex-pelaajille/omille kasvateille. Mutta kuten TS1 tuossa totesi, hieman eri on Jazzin hehkuttaa nykyistä tähtipelaajaansa kisoissa, kuin korisliigajoukkueen sitä kolme-kahdeksan kautta sitten seurassa pelannutta kaveria. Mitä kuitenkin tekevät ja hyvä niin.Sensaatio, sensaatio, sensaatio, negatiivinen media.
Aina kaikkien muiden vika ja kaikki muut ovat Korisliigalta jalat alta katkovia mulkvistejä.
Mutta hienoa ne kaikki asiat, mitä nyt siis tehdään. Keskusteluhan lähti jälleen samalle ympyrälle siitä, että kukaan ei mitään tekisi.
Jazzilla on oma pelaaja tuolla, Korisliiga-seuroilta ei. Jos Gustavson pelaisi edelleen Karhubasketissa, varmasti siellä samalla lailla nostettaisiin Gustavsonin esityksiä esille.
Ainakin olen itse nähnyt Korisliigaseurojen ja Korisliigan, myös naisten, osallistuvan kisahuumaan esim. Sudenpesässä. Ikävää tässä toki on se, että ihmiset odottavat maajoukkueen edesottamusten lisäävän kiinnostusta kansallista sarjaa kohtaan, mitä ei ole toistaiseksi tapahtunut yhdessäkään lajissa koskaan.
Uusia junnuja tästä voidaan saada ja sitä on ainakin mielestäni tosissaan yritetty.
On yksi taho, jota ei kiinnosta Korisliigan kehittäminen ja myynti, ja se on Korisliigan seurat kollektiivisesti.
Jonkun muun (FIBA, Sanoma, media, liitto jne.) pitäisi tehdä kaikki puolesta ja voisivat sitten keskittyä ovella rahastamaan.