Koripallo.com

Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Viestejä
436
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Jeremies Puu sanoi:
Veikkaus teeveen selostaja oli ainakin mun mielestä ihan ok
Juuri näin!
Katsoin ekan 4 min. Fanseatia ja voi hyvää päivää tätä inisijä dissaaja mannosta.
Ei näin!
Kiva kuunnella Tonia ja hänen asiantuntevaa kommentaattoria veikkaukselta.
Lakeuren la bomba rocks!!!
 
Viestejä
24
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Kinnardin voittoheitosta tehty/tehdään protesti.
 

42

Viestejä
3 372
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

tompsa sanoi:
Ei. Mut katsoppas hidastuksesta(?) kuva kuvalta. Molemmat kohdat.

Mistä pääsee katsomaan hidastuksia? Tai edes muuten tuon lopun?
 
Viestejä
2 515
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

42 sanoi:
Mistä pääsee katsomaan hidastuksia? Tai edes muuten tuon lopun?

Epäilen ettei mistää vielä. Huomen aamulla taitaa löytyä Fanseatilta.
 
Viestejä
2 515
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Jeremies Puu sanoi:
Veikkaus teeveen selostaja oli ainakin mun mielestä ihan ok

Niin oli! Fanseatin selostaja ja kommentaattori oli lähellä hyvää mutta lähellä ei lasketa ;D
 
Viestejä
2 515
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

BWillis sanoi:
Kinnardin voittoheitosta tehty/tehdään protesti.

Tästä uutinen löytyy : http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2016/03/11/Kouvot%20tekee%20protestin%20Karhu-ottelun%20voittokorista/2016220455784/4
 
Viestejä
2 515
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

42 sanoi:
Mistä pääsee katsomaan hidastuksia? Tai edes muuten tuon lopun?

Kyllä se näyttää tuolta löytyvän : https://twitter.com/Korisliiga


Ja kyllä olen tunkin jälkeen sitä mieltä että pallo lähtee juuri ja juuri oikeaan aikaan..
 
Viestejä
150
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

BearBasket sanoi:
Kyllä se näyttää tuolta löytyvän : https://twitter.com/Korisliiga


Ja kyllä olen tunkin jälkeen sitä mieltä että pallo lähtee juuri ja juuri oikeaan aikaan..

Aivan selvä tilanne. Pallo on kiinni kädessä vielä valojen syttyessä. Pallon pitäisi olla selkeästi irti kädestä tuossa vaiheessa.
 
Viestejä
1 511
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

erkkixxx sanoi:
Aivan selvä tilanne. Pallo on kiinni kädessä vielä valojen syttyessä. Pallon pitäisi olla selkeästi irti kädestä tuossa vaiheessa.
Noh, ei ehkä ihan selvä tilanne kuitenkaan? 30 kelauksella minä olen edelleen fifty-sixty.
Ja missä sanotaan että selkeästi irti? Eikö "irti" ole riittävä määre?
Ja mitä tarkoitat "tuossa vaiheessa"?
Kun tässä nyt aika pienistä marginaaleista puhutaan, niin ollaan sitten mekin tarkkoja? ;D
 
Viestejä
592
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

BearBasket sanoi:
Tästä uutinen löytyy : http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2016/03/11/Kouvot%20tekee%20protestin%20Karhu-ottelun%20voittokorista/2016220455784/4

En tiedä mitä Korisliigan säännöt sanoo nykyään mahdollisista videoiden käytöstä mutta ainakin aikoinaan tuo tilanne oli täysin tuomarin tulkinta kysymys. Tulkinnasta tehtyä protestia ei otettu edes käsittelyyn.
Isoissa sarjoissa tuomarilla on mahdollisuus tarkistaa asia videolta, Suomessa tuota mahdollisuutta ei taida olla.
 
Viestejä
1 185
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Oldraccoon sanoi:
Noh, ei ehkä ihan selvä tilanne kuitenkaan? 30 kelauksella minä olen edelleen fifty-sixty.
Ja missä sanotaan että selkeästi irti? Eikö "irti" ole riittävä määre?
Ja mitä tarkoitat "tuossa tilanteessa"?
Kun tässä nyt aika pienistä marginaaleista puhutaan, niin ollaan sitten mekin tarkkoja? ;D
. On se vaan hyvä ettei tuota tarvitse päättää...ainakin jos ei parempaa videota löydy käyttöön. Tuon videon perusteella samaa mieltä sun kanssa fifty-sixty.

Toki video tuomarin helpompi pitäytyä jo annetusta tuomiossa.
 
Viestejä
367
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Kouvot kokee nyt kyllä karmean luokan vääryyttä jos tämä katsotaan läpi sormien. Videon perusteella pallo on kokonaan kädessä kiinni ja ranteen heittoliike ei ole kerennyt edes alkaa...
 
Viestejä
24
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Tästä kun katsoo niin väittäisin, että pallo on kädessä. Vasta viimeisessä ruudussa on "selkeästi" irti.
 
Viestejä
547
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Taitaa suurissa ammattisarjoissa mennä siten että videolta on löydyttävä pitävä osoitus siitä että kentällä tehty tuomio on väärä? Pari kertaa katsoin tuon twitterpätkän ja minä en löydä pitävää todistetta siitä. Korisliigassa ei taida olla edes sääntöä tällaiseen joten väitän että protesti ei tule menemään läpi. Jos menee niin sitten täytyy samoin tein ottaa videotarkistukset käyttöön, koska ennakkotapauksena tämä olisi sitä luokkaa että valituksia tulee jatkossa noin miljardi per kausi.
 
Viestejä
140
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Jos nyt järkeviä ollaan, niin tilanne on sen verran tiukka, että tuomari tekee oman tulkintansa tilanteesta. Jäähän niitä monia muitakin vielä räikeämpiä virheitä pelissä viheltämättä, mistä ei tehdä protestia jälkikäteen. Oma veikkaukseni kuitenkin on, että protesti menee läpi. Jos tuota videota jaksaa muutaman kerran pyörittää läpi, niin saattaa se pallo olla vielä siinä kädessä ajan loppuessa...
 
Viestejä
175
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Pallo vielä selvästi kädessä kun valot syttyvät.
Ei tälläiset tuomarivirheet saa mennä läpi näinkin
tärkeässä ottelussa.
NBA:ssa olisi ratkaistu jo paikanpäällä.
 
Viestejä
2 515
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Jos tämän ottelun tuomari virheistä puhutaan niin avaus puoliskolla tuomareilta jäi viheltämättä selvä potku jonka seurauksena Kouvot pääsi läpiajoon ja teki korin ::) ;D
 
Viestejä
7 517
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

En tiedä, mutta olis se kiva jos Kouvot upottais joskus noita vapareita, niin ei tarvis videolta tilanteita katsoa. En usko että protesti läpi menee, kun ei ne ikinä tuppaa menemään. Mutta nyt ei jää ainakaan kameramäärästä kiinni, kun oli siellä jokunen muukin kamera kuin tuo automaattikamera.

Tänään oli hyvä tunnelma pelissä. Kun tuomareista on puhuttu, niin mielestäni yksi kolmesta tuntui selvästi hapuilevan. Muuten ihan hyvää tekemistä ja oma paikka nyt ei näkyvyydeltään paras mahdollinen ollut.

Mutta mitä vielä viimeiseen heittoon tulee, niin oli se niin lähellä että itse en edes osannut kyseenalaistaa vihellystä. Manasin vaan miten päästettiin heittään.
 

42

Viestejä
3 372
Vs: Kouvot - Karhu 11.3. klo 18:30 Manskarilla

Tuolla kuvanlaadulla ihan turha olla "täysin varma" asiastaan. Noita linkitettyjä pätkiä katsomalla fifty-fifty ja tuomari teki päätöksen kentällä. Sen kanssa pitäis vissiin elää?

Vertailut NBA:han on vielä turhempia. Siellä on useampi kamera ja "piirun" verran parempaa kuvanlaatua käytettävissä.

Mutta olisko tässä nyt kipinä parantaa oleellisesti tallenteiden tasoa ja sitä kautta päästä lähemmäs mahdollisuutta sääntöjen sallimaan videotarkisteluun tietyissä asioissa. Yksi syy siihen, ettei se nykyään ole mahdollista, on mitä todennäköisimmin se, että kuvan laatu ei riitä. Eikä taida toisaalta olla juurikaan mahdollisuuksia kesken pelin käydä tarkistamassa mitä tapahtui. Näin jälkikäteen se on toki helppo huudella.

Mietin myös tuota uutisoitua "protesti on tehtävä 48 tunnin kuluessa", säännöt muistaakseni sanovat, että vastalause (jos sitä tuossa nyt tarkoitetaan) on jätettävä ennen kuin päätuomari allekirjoittaa ottelun pöytäkirjan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös