Koripallo.com

Mielikuvat pyörätuolikoripallosta

Marza

Hei kaikki koripallosta kiinnostuneet.
Kaipaisin mielipiteitänne ja mielikuvianne pyörätuolikoripallosta. Kuinka luulette, että itse hanskaisitte lajin, millaista luulette pyörätuolin hallinan olevan jne.
 

Marza

Vs: Mielikuvat pyörätuolikoripallosta

Tässä muutamia kysymyksiä, kertokaa omia mielikuvianne:

Kuinka vaikeaksi lajiksi miellät pyörätuolikoripallon?

Kuinka vaikeaa mielestäsi koordinaatio (pallon hallinta + liikkuminen) pyörätuolikoripallossa on?

Kuinka kovaa fyysistä kuntoa pyörätuolikoripallo mielestäsi vaatii?

Kuinka vaikeaksi miellät korin tekemisen pyörätuolikoripallossa?

Kuinka vaikeaksi miellät puolustuksen pyörätuolikoripallossa?

Kuinka paljon pyörätuolikoripallo mielestäsi eroaa pelinä normaalista koripallosta?
 
Viestejä
7 404
Vs: Mielikuvat pyörätuolikoripallosta

Hyviä kysymyksiä, joihin palaan kyllä mielelläni hieman paremmalla ajalla. (Ensi reaktioni oli: "se on kauhean vaikeaa.")

Tässä linkki pyörätuolikoripallon sääntöihin (englanniksi) niille, jotka ovat kiinnostuneet lukemaan aiheesta hieman enemmän:

http://www.mobility-advisor.com/wheelchair-basketball-rules.html
 

Marza

Vs: Mielikuvat pyörätuolikoripallosta

Eikö tästä herää mitää mielikuvia koripallopelaajien ja fanien keskuudessa?
 
Viestejä
2 213
Vs: Mielikuvat pyörätuolikoripallosta

Marza sanoi:
Eikö tästä herää mitää mielikuvia koripallopelaajien ja fanien keskuudessa?

Tunnen useitakin Olympiatason pyörätuoliurheilijoita, mutta eri lajeista (mm. pöytätennis ja uinti), joten paraurheilu on minulle erittäin tuttua.

Olen joskus seurannut pyörätuolikoripalloharjoituksia kisiksellä, ja kyseessä on vauhdikas ja hyvää fysiikkaa vaativa laji.

Joskus olen myös miettinyt, olisiko minun lajini, jos huonosti sattuisi. Muut vaihtoehdot olisivat rugby ja pöytätennis.

Heittäminen pyörätuolista ainakin on vaikeampaa, kun ei saa voimaa jaloista ja kori on suhteessa pelaajiin korkeammalla.

Myös pyörän ja pallon yhtäaikainen käsittely, koordinointi on hankalaa, koska molempiin tarvitaan käsiä.

Kaverit tekevät sitä, kuten muitakin paralajeja, tosissaan, joten huippu-urheilua.
 
Viestejä
1 819

 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös