Koripallo.com

NBA 2019-2020

Viestejä
1 859
Onko täällä ketään joka hyppää Cavaliersin kelkkaan tällä kaudella, ja alkaa seuraamaan heidän kiipeämistä kohti huippua?
 
Viestejä
1 391
Onko täällä ketään joka hyppää Cavaliersin kelkkaan tällä kaudella, ja alkaa seuraamaan heidän kiipeämistä kohti huippua?
Voi olla että tälle seuraajaporukalle riittää skeleton eli yhden henkilön mahakelkka. Kova lajihan se on kyllä. Toki potkukelkka on käypä vaihtoehto koska sillä taittaa pitempääkin matkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
9 123
Onko täällä ketään joka hyppää Cavaliersin kelkkaan tällä kaudella, ja alkaa seuraamaan heidän kiipeämistä kohti huippua?

Ei ole kiipiämässä. Mutta nyt jos koska on se paras aika, niin ei ainakaan bandwagonistaksi naulita.

Btw, juuri loppuneessa harkkapelissä Cavs otti yli puolet pelitilanneheitoista kolmosia. Osumaprosentti oli jotain 15 ja avauksen miehet laittelivat röhmäkkäät 1/22 statseilla kirjaimellisesti "paskaa ilmaan".
 
Viestejä
1 859
Niiiin juuu, Lebron heitteli sellaisia kommentteja pari päivää sitten, että voin taas hyvällä syyllä laittaa tämän kuvan tänne.

original
 
Viestejä
1 859
Pari juttua olen oppinut ennakoista tulevaksi kaudeksi.

1. Lakers on aivan perkeleen kova.

2. Eurooppalaisilla on joku maaginen yhteys pelata koripalloa toistensa kanssa.
 
Viestejä
4 064
Zion 6-8 viikkoa loukkaantuneena, jotenkin ei yllätä. Tuolla painolla ja pelityylillä ei kovin pitkää uraa voi povata, toivottovasti olen väärässä.
 
Viestejä
1 391
Pari juttua olen oppinut ennakoista tulevaksi kaudeksi.

1. Lakers on aivan perkeleen kova.

Kaikkea ne ennakoi ja opettaa, lisätietoja Kawhilta ja PatBevlta.
Tunteikas avaus, ja kun Paul George palaa, Clipsut on kova jengi ja mestarikandidaatti. Lakers näyttää voimakaksikon takaa aika ohuelta pl Danny Green.
 
Viestejä
2 276

Joku pelaaja jäi doupista kiinni NBA:ssa :O ja se pelaaja ei ollut mikään rosterin 13. pelaaja :O ja annettiin edes pikkurapsua isompi pelikielto :O
 
Viestejä
3 505
Pari juttua olen oppinut ennakoista tulevaksi kaudeksi.

1. Lakers on aivan perkeleen kova.

2. Eurooppalaisilla on joku maaginen yhteys pelata koripalloa toistensa kanssa.
Houston ja Lakers on molemmat kovia joukkueita, mutta jotenkin eurooppalaiseen koripallosilmääni molemmat pelaavat sellaista korista jota ei ole kovin mukava katsella - 1 vs 1, lowpost isolation. Eurooppalaiseen kasvatukseen kuuluu joukkuepeli, pallonliike, pelaajien liike ja leikkaukset, game flow. Kaikki nuo ovat poissa Houstonin ja Lakersin pelistä.
Jopa nykyinen Bulls pelaa elävämpää korista kuin nuo kaksi. Silti ne todennäköisesti pelaavat keväällä paljon pitempään kuin Bulls.
 
Viestejä
2
(H)akeem Olajuwonin alkuajoista asti olen kannattanut Houston Rocketsia. Tulipa Hakeemin johdolla muutama mestaruuskin. Viime vuosina on jengissä taas ollut nostetta, kiitos James Hardenin, mutta valitettavasti hän osoittanut olevansa suurien pelien hiipuja, tämä on nähty monta kertaa. Harden on erinomainen pelaaja, yksi liigan parhaista, tätä en kiistä. Tullaan kuitenkin aina muistamaan häviäjänä (ainakin mun mielessä), playoffien ratkaisupelit sen osoittavat.

Mutta miksi päätin nyt kirjautua tänne ja avautua Hardenista? Ne saatanan step back kolmoset!!! Tyypillinen tilastorivi viime yöltä: 36 pts (vautsi vau), heitot 10/31 joista kolkit 2/16 ja turpaan Brooklynin verkoilta. Taisi jokainen kolmonen olla haastettu step back ja suurin osa ei lähelläkään. Kauden kolkit 20% sisään ja yrityksiä 14/peli. Okei otanta on vielä minimaalinen, mutta antaa suuntaa. Ja kun sama paska jatkuu vuosi toisensa jälkeen! Mitä tiukempi paikka = Harden pomputellut heittokellon loppuun, sitä varmemmin lähtee step back kolmonen - ohi. Onko tämä D'Antonin laatimaa taktiikkaa, "anna mennä vaan, kyllä se joskus osuu, ehkä" vai mitä? Mulla pää räjähtää kun Harden kerta toisensa jälkeen driblailee itsensä viivan taakse ja roiskaisee siitä kättä vasten kolkin - ohi tietysti.

Muutoin Harden on hyökkäyspäässä liigan parhaita (paras?), jakaa palloa todella hyvin, alley oopit Capelalle ja ajotkin on ihan ok. Mikä on tämä step back kolmosten idea? Venytetään kenttää, saadaan tilaa ajoille ja Capelalle? En usko enkä osta, noilla prosenteilla heitettynä aivan totaalista pallonhallinnan tuhlailua. Joko Harden (ja D'Antoni) lähtee tai vaihdan seuraa, prkl.
 
Viestejä
254
Ei kyllä jaksa Houstonin pelejä seurata nykyään, johtuen suurelta osin hyökkäyspään yhden miehen pompputteluharjoituksesta.

Houstoni on alisuorittanut niin kauan kun mä olen NBA:ta seurannut. Francis, McGrady, Ming, Harden, Ariza, Battier... huippupelaajia on riittänyt, mutta yhtä ainutta finaalipaikkaa ei oo ees tuotu.
 
Viestejä
2
Näinhän se menee ja on mennyt Pelle. Harden nakuttaa kovia tehoja ja on viime aikoina jopa onnistunut voittamaan pelejä (Harden = Houston), mutta ei nappaa yhtään.

Onko nykykoriksessa NBA:ssa ainoa voittava taktiikka lingota palloa paljon ilmaan, mieluiten kolmosia. Tuntuu moni jengi vetävän samalla tyylillä. Aikanaan diggasin Detroitin Bad Boyseista, jolloin joka koria varten heitä vastaan peti tehdä hirveästi hommia, ei tullut ilmaisia koreja. Myös Wallace bros. jonkin aikaa myöhemmin oli hieno kaksikko puolustuspäässä ja siihen muut päälle, mestaruus. Vieläkö joku jengi oikeasti puolustaa NBA:ssa?
 
Viestejä
1 106
Parempaa paikka en keksinyt tälle linkille, niin laitanpa tähän:

Hippo Taatilan hyvin kirjoitettua ja mielenkiintoista historiikkia väkivallan / rajumman fyysisen kontaktin käytöstä NBA:ssa ja lajin siistimisestä.
 
Viestejä
4 064
Kaksi edellisen draftin ekaa varausta telakalla, tankkaus ei tuo varmuutta juuri koskaan. Molemmista kuitenkin tulee luultavasti kovia NBA-pelaajia, saapa nähdä kuinka kovia.
 
Viestejä
531


DeRozan teki näin kuulemma edellisessäkin treidissä. saas nähdä mihin päätyvät. Olisihan se hienoa jos vaikka Bulls olis yhtenä osapuolena ja Markkanen liikahtais
 
Viestejä
531


"It was the worst thing, probably one of the worst things I've ever done in my career," James said after the game."I didn't realize I did it until halftime. One of my coaches showed me."

20191205_145022.gif
 
Viestejä
531
Edit: Ei mitään sittenkään, näin toisen kuvakulman Hardenin hylätystä donkista
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös