Koripallo.com

Polvikipu & patti

Mulla ilmestyi viime syksynä oikeen jalan polven yläpuolelle ihmeellinen patti, joka ei kuitenkaan ollu kipee, paitsi joskus esim, rappusia noustessa sitä vihlas, mutta ei muullon treeneissä. Nyt sitten kumminkin viimeviikolla se kipeyty aika pahasti, ja siihen sattuu jos sitä painaa ja rappusten nousu on vähän tuskasta. Osaako kukaan sanoa että mikä toi vois olla? Vai pitääkö mennä lääkäriin?

Vs: Polvikipu & patti

Taitaa olla osgood-schlatter. Löytyy tuolta valmentajien coaching-cornerista ihan oma aihekin tälle.

mä oon lukenu tosta osgoodschlatterista, niin siinä se patti on polven alapuolella, kun mulla seon yläpuolella..

voi olla, että on vettä polvessa. kannattaa käydä lääkärissä. Schlatteri on polven alapuolella, joten tuskinpa on se.

pelkäämpä että tässä on kyse osteomyeliitistä jota useimmin päädytään hoitamaan eksartikulaatiolla

mikä toi osteomyeliitti oikein on? googletin sen, mutten tajunnu hölkäsenpöläystä..

Yksi mahdollisuus myös ns "hyppääjän polvi."
http://php.seasam.com/juoksukoulu/viewtopic.php?t=57

Hyppääjän polveen harvoin liittyy mitään patteja, vaan yleensä yleisempää turvotusta. Jos tässä tapauksessa kyseessä on turvotusta ja kosketusarkuutta, saattaa se olla hyppääjän polven tapainen vaiva polvilumpion yläpuolella. Hyppääjän polvi nimellä tosin viitataan spesifisti juuri polvilumpion alapuolen kipuun..

Joten, kysynkin sulta nyt ekana, että onko "patti" kosketusarka? Jos siitä painaa sormella, onko se kipeä?
Toisena, onko kyseessä turvotusta vaiko selkeämmin huomattavissa oleva "kovan tuntuinen patti", jossa on ikäänkuin selkeät reunat?

Jos patti on selvärajainen ja kova muttei kosketusarka saattaa se olla kalkkikertymä jänteessä tai muu vastaava tila. Kannattaa vähintäänkin seurata tilannetta ja sen muuttuessa häiritseväksi ehdottomasti kääntyä lääkärin puoleen.

no kyll siihen sattuu jos sitä painaa, ja no on se enemmän reunallinen patti, ku turvotus, turvotukseks tota en kyllä sanois. Ja täs on nyt seurattu tätä puolisen vuotta, eikä tää oo mihunkää kadonnu, ennemminki vähän isontunu..

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin