Vs: Salon Vilpas 2013-2014
MOBvilko sanoi:
Ihan asiallista spekulointia herroilta D ja D. Se mikä vähän ihmetyttää on, että joukkue voitti perjantaina Lahden 32 pisteellä, kumpikaan herroista ei kommentoinut kyseistä matsia sanallakaan, mutta mikäli oltaisiin hävitty eiköhän ne samat mantrat olisi taas sieltä löytynyt.
Kiitos Mobille vastauksesta.
En ole pahemmin jaksanut kommentoida Vilppaan tappioitakaan tällä kaudella. Jotenkin ainakin itselleni on tullut totaallinen kyllästyminen Vilppaan peleihin. Unelma olisi, jos joukkue olisi voittava ja viihdyttävä, mutta nyt se ei ole kahteen kauteen ollut kumpaakaan. Kuten olen monesti sanonut, kävin staga pystyssä katsomassa suurin piirtein jokaisen kotipelin kahdella ensimmäisellä Korisliigakaudella nousun jälkeen. Joukkue ei silloinkaan pärjännyt erityisen hyvin, mutta sieltä sai elämyksiä. Tai ainakin saattoi toivoa elämyksiä mennessään katsomaan peliä. Silloin Vilpas pystyi voittamaan eliittijoukkueita.
Minulle urheilu on elämyksien saamista. Se ei rajoitu koripalloon. Seuraan urheilua kautta linjan ja harrastan sitä aktiivisesti myös itse. Itselleni voittaminen ja kannattamieni joukkueiden voittaminen ovat sellaista "huumetta", että se puskee eteenpäin. Pitää olla koko ajan ainakin tunne siitä, että mennään Jutin sanoin "eteenpäin". Käytännössä se tarkoittaa itselleni sitä, että lenkkipoluilla katsellaan kelloa, että miten on kehitytty. Paikallaan polkeminen tai jopa taaksepäin meno ovat pahinta ja itse en siedä sitä.
Tässä syy, miksi Vilpas ei kiinnosta tällä hetkellä. Homma ei ole kehittynyt edarin osalta ja sen on varmasti huomannut monet muutkin kannattajat kuin minä ja DETROIT. Kp.com on hiljentynyt ja en ymmärrä puhetta siitä, että katsojat olisivat Vilppaan hylänneet. Vilpas saa olla nykyisiin katsojalukuihin mielestäni ERITTÄIN tyytyväinen.
Otan esimerkikin Sotshin olympialaisista. Oikeasti kilpailunhaluinen ihminen ei voi olla tyytyväinen hopeaan jos häviää sekunti- ja sekunnin kymmenesosa taiston kullasta. Se on minun näkemykseni. Silti Suomessa tätä hopeaa juhlittiin spontaanisti heti. Toki hopea on erittäin hyvä suoritus ja ajan kanssa sitä oppii varmasti arvostamaan, mutta spontaani reaktio ei saisi olla ilo, jos häviät OLYMPIAKULLAN noin niukasti.
En tiedä, miten Vilppaassa on nähty nämä lukemattomat niukat tappiot sarjan kärkijoukkueille. Se on kiistatta hyvä suoritus, että näitä pystytään haastamaan, mutta lopputulos on silti sama kuin häviäisit 30 pisteellä. Saat sarjataulukkoon 0 pistettä ja that's it. Ja tästä johtuen Vilpas on pudonnutkin jo playoff-viivan alle, mikä on mielestäni huono suoritus ottaen huomioon sarjan tason sijasta 8 alaspäin. Toki tässä on vielä pelejä aikaa kääntää tämäkin asia.
Sanotaan nyt vielä loppuun, että olin kuitenkin Lahti-peliä katsomassa, vaikkei kiinnostanutkaan. Tuon edes sen taloudellisen tukeni. Kertoohan sekin jotain, vaikka nykyisin ottelun kohokohta on useimmiten puoliaikamakkara.