Koripallo.com

Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Viestejä
4 028
Onko viime aikoina uutisoitu jotain uusia halliprojekteja? Mun mielestä kiinnostava aihe niin siksi kyselen :). Toivottavasti jo hylätyt ja pian hylätyt vanhat jäähallit, esim. Hakametsä ja HIFK:n jäähalli tajutaan remontoida ja antaa vaikka koripallon käyttöön. Joskus aina sanotaan että ne aiotaan purkaa. Siinä ei olisi paljonkaan järkeä mun mielestä. Olis toi Hakametsäkin vähän parempi kuin Pyynikin sali. Pelaakohan Tampereen Pyrintö vieläkin siinä samassa vanhassa Pyynikin salissa?


Tämän valmistumiseen saattaa vielä aikaa mennä ja miten mahtaa vaikuttaa Helsinki Gardeniin, vähän risteäviä suunnitelmia kuitenkin. Ja mikä on Pasila Areenan kohtalo (vai millä nimellä nykyään kulkeekaan?) Tietenkään tuon kokoinen halli ei ole korisliigahalli.
 
Viestejä
2 567



Fiifi Aidoo julkaisi tänään Instaan kuvan, missä hänellä on päällään Fyllingen basketin pelipaita. Piti googlata ja selvittää, mistä on kyse ja mikä seurata tämä edes on. Aidoo on siis tehnyt sopparin tämän Norjan pääsarjassa pelaavan ja Bergenistä tulevan seuran kanssa.

Löytyi tämä uutinen parin kuukauden takaa, missä on aika nokkela otsikko: "En fiffig signering".


Mutta kiva, että Fiifi pelaa korista.
 
Viestejä
626
Nythän Fiifi mahtuisi maajoukkueeseenkin, kun Jammu on lopettanut.

Robert Downey Jr Facepalm GIF - Robert Downey Jr Facepalm Iron Man GIFs
 
Viestejä
1 322

Tämän valmistumiseen saattaa vielä aikaa mennä ja miten mahtaa vaikuttaa Helsinki Gardeniin, vähän risteäviä suunnitelmia kuitenkin. Ja mikä on Pasila Areenan kohtalo (vai millä nimellä nykyään kulkeekaan?) Tietenkään tuon kokoinen halli ei ole korisliigahalli.

Tosi hyvä sijainti olis kyllä toi Suvilahti/Sörnäinen. Noin lähelle Helsingin keskustaa olis kova juttu. Vaikka nää hallit olisi pitkään tyhjinä, niin kyllä ne joskus sitten lopulta täyttyy. Halvalla sisään niin saadaan ihmiset katsomaan pelejä ja kyllä tällaiset areenat voi voittoakin tuottaa sillä tavalla kun istumapaikkoja on enemmän kuin tarpeeksi. Se on vaan siitä kiinni että kuska uskaltaa sijoittaa rahansa tällaisiin areenoihin alkuun. Mielellään näkisin Helsingin kaupungin pääsijoittajana tällaisissa tapauksissa.
 
Viestejä
4 028
Tosi hyvä sijainti olis kyllä toi Suvilahti/Sörnäinen. Noin lähelle Helsingin keskustaa olis kova juttu. Vaikka nää hallit olisi pitkään tyhjinä, niin kyllä ne joskus sitten lopulta täyttyy. Halvalla sisään niin saadaan ihmiset katsomaan pelejä ja kyllä tällaiset areenat voi voittoakin tuottaa sillä tavalla kun istumapaikkoja on enemmän kuin tarpeeksi. Se on vaan siitä kiinni että kuska uskaltaa sijoittaa rahansa tällaisiin areenoihin alkuun. Mielellään näkisin Helsingin kaupungin pääsijoittajana tällaisissa tapauksissa.

Joo ja metrokin ajaa viereen, jatkossa Pasilan-Kalasataman ratikkakin. Paremmin päästävissä kuin stadikan ympäristö, jos julkista liikennettä ajatellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 322
Joo ja metrokin ajaa viereen, jatkossa Pasilan-Kalasataman ratikkakin. Paremmin päästävissä kuin stadikan ympäristö.

Tosta alueesta tulee muutenkin tosi keskeinen kun siinä on siis se kauppakeskus Redi vieressä ja sitten viereen tulee se Hakaniemen pitkä silta, josta on maayhteys Korkeasaareen ja Laajasalon kaupunginosaan. Aika hyviä nimiä tossa taustallakin. SRV rakennusfirman pomo yksityishenkilönä ja muutama jääkiekkomiljonääri. Noihan vois pitää rahat vaan omassa taskussaan niin mitään ei tapahtuisi, mutta onneksi ei. Mun mielestä järkevä sijoitusidea tolta porukalta.
 
Viestejä
4 028
Tosta alueesta tulee muutenkin tosi keskeinen kun siinä on siis se kauppakeskus Redi vieressä ja sitten viereen tulee se Hakaniemen pitkä silta, josta on maayhteys Korkeasaareen ja Laajasalon kaupunginosaan. Aika hyviä nimiä tossa taustallakin. SRV rakennusfirman pomo yksityishenkilönä ja muutama jääkiekkomiljonääri. Noihan vois pitää rahat vaan omassa taskussaan niin mitään ei tapahtuisi, mutta onneksi ei. Mun mielestä järkevä sijoitusidea tolta porukalta.

Kyllä, toivottavasti ei vaa tule samanlainen iisakin kirkko kuin Garden-suunnitelmasta.
 
Viestejä
51
Mutta Tampereella pelataan siis 2025. Se lienee varmaa kommenttien perusteella varmaa.

Kyllä lämmitti nämä FIBA Europen toiminnanjohtajan kommentit mieltä.

Hotellikapasiteettihan täällä ei riittänyt kiekkokisoissa alkuunkaan, joten kannattaa varata huone ajoissa, jos meinaa Tampereella kisojen aikaan yöpyä. Kiekkofaneja yöpyi Skoda Cupin aikaan paljon ainakin Hämeenlinnassa, kun Tampereella huoneet maksoi 400 euroa yöltä.
 
Viestejä
1 322
Se uutisoitiin jo maaliskuussa, että Latvia järjestää pudotuspelit:


Onneks kuitenkin ihan lähellä Suomi-faneille. Laivalla Viroon ja siinä varmaan odottaakin jo tilatut bussit, jotka vie Latviaan parissa tunnissa.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 3PO
Viestejä
1 322
Jossain MTV3:n jutussa jonka luin eilen oli muuten Maxhunin haastattelu ja Maxhuni sanoi että kertoo sopimuskuvioistaan parin viikon sisällä luultavasti.
 
Viestejä
405
Youtubesta löytyi aika paljon Jacob Grandison videomateriaalia sellaisille, kuten minulle jotka ei paljoa Grandisonista tiedä. Ihan mielenkiintoista tietoa, kun näyttää vahvasti siltä että Grandison tulee olemaan osa Suomen maajoukkueen tulevaisuutta.

Kiva oli katsoa. Ihan outo kaveri minulle.
Suurimman vaikutuksen teki hänen kykynsä ajaa korille temmonvaihdoin (move-hesitate-accelerate-finish)
 
Viestejä
1 322
Kiva oli katsoa. Ihan outo kaveri minulle.
Suurimman vaikutuksen teki hänen kykynsä ajaa korille temmonvaihdoin (move-hesitate-accelerate-finish)

Youtubessa oli aika paljonkin lisää materiaalia. Itse en kaikkia niitä katsonut. Vaikka Grandison vaikuttaakin kaukoheiton erikoismieheltä, niin muakin kiinnostaa ne Grandisonin muut ominaisuudet. Puolustus ja muut asiat. On kiva nähdä ens kesänä ketkä näistä NCAA-pelaajista, Nkamhouaa lukuunottamatta lyö itsensä läpi susijengissa, ehkä jopa kisajoukkueeseen asti. Mun mielestä joukkueessa on potentiaalia olla vuoden päästä paljon kovempi kuin nyt EM-kisoissa, vaikka Huffin ja Koposen menettäminen vähän tuntuukin joissain asioissa. Tänä vuonna oli vähän tuuriakin siinä että kellään ei ollut pelaamista estäviä, pahoja loukkaantumisia.
 
Viestejä
1 322
Tää nyt ei korikseen liity, mut Norjassa futis kirii jo Haalandin takia hiihtoa. Toivottavasti Norjaan saatais korikseen samanlainen stara nii nostais siellä myös korista! Ja tätä samaa toivois myös Suomen futikseen ja korikseen! ☺

En tykkää kehua norjalaisia, mutta tässä tapauksessa on pakko. Mun mielestä toi Haaland on maailman paras maalintekijä nyt ja aika pitkään tulevaisuudessakin jos ei loukkaantumiset estä sitä. Se vastais NBA:n parasta skoraajaa, vaikka Stephen Currya. Ottaisin kyllä semmosen Curryn tasoisen skoraajan meidän korisjoukkueeseen :).
 
Viestejä
656
Youtubessa oli aika paljonkin lisää materiaalia. Itse en kaikkia niitä katsonut. Vaikka Grandison vaikuttaakin kaukoheiton erikoismieheltä, niin muakin kiinnostaa ne Grandisonin muut ominaisuudet. Puolustus ja muut asiat. On kiva nähdä ens kesänä ketkä näistä NCAA-pelaajista, Nkamhouaa lukuunottamatta lyö itsensä läpi susijengissa, ehkä jopa kisajoukkueeseen asti. Mun mielestä joukkueessa on potentiaalia olla vuoden päästä paljon kovempi kuin nyt EM-kisoissa, vaikka Huffin ja Koposen menettäminen vähän tuntuukin joissain asioissa. Tänä vuonna oli vähän tuuriakin siinä että kellään ei ollut pelaamista estäviä, pahoja loukkaantumisia.

Itse en kyllä näitä Grandisona yms puolijenkkejä maajoukkueeseen ottaisi. Jostain kumman syystä näitä alkaa ilmestymään aina kun arvokisat lähenevät . En yllättyisi vaikka nyt MM-paikan myötä näitä Suomen passin yms siteitä omaavia alkaisi ilmestyä enemmänkin.

Toki jos olisivat sitoutuneet kunnolla aiemmin maajoukkuetoimintaan ja leirityksiin ja ansaitsisivat paikkansa sitä kautta niin asia eri, mutta jos ei ole asunut päivääkään Suomessa ja käynyt vain muutaman kerran visiitillä elämänsä aikana (ja ainoa side Suomeen on täällä teini-ikäisenä viimeksi asunut suomalainen äiti), niin ei kiitos. Annetaan tuo paikka mieluiten jollekin täällä kasvaneelle ja asuneelle pelurille.
 
Viestejä
1 322
Itse en kyllä näitä Grandisona yms puolijenkkejä maajoukkueeseen ottaisi. Jostain kumman syystä näitä alkaa ilmestymään aina kun arvokisat lähenevät . En yllättyisi vaikka nyt MM-paikan myötä näitä Suomen passin yms siteitä omaavia alkaisi ilmestyä enemmänkin.

Toki jos olisivat sitoutuneet kunnolla aiemmin maajoukkuetoimintaan ja leirityksiin ja ansaitsisivat paikkansa sitä kautta niin asia eri, mutta jos ei ole asunut päivääkään Suomessa ja käynyt vain muutaman kerran visiitillä elämänsä aikana (ja ainoa side Suomeen on täällä teini-ikäisenä viimeksi asunut suomalainen äiti), niin ei kiitos. Annetaan tuo paikka mieluiten jollekin täällä kasvaneelle ja asuneelle pelurille.

Mä ottaisin Grandisonin Suomen maajoukkueeseen, koska tuolla on melkein joka joukkueella paljon pahempia tapauksia. Tässä yksi pahimmista:


Lisäksi jokaista tapausta pitäisi katsoa yksilönä eikä yleistää, että haluaako oikeasti ja aidosti pelata Suomelle. Mulle jäi ihan vilpitön kuva tosta Grandisonin haastattelusta. Totta kai se varmastikkin edistäisi Grandisonin uraa että pelaisi Suomen maajoukkueessa, että tulisi näkyvyyttä enemmän jos Grandisonista Euroopassa pelaava pelaaja tulee niin kuin voisi olettaa.

Grandisonin on voinut olla vaikea näyttää mihin pystyy Suomen maajoukkueen kesän leirityksissä kun on ollut koko aikuiselämänsä siellä Pohjois-Amerikan NCAA:ssa. Ehkä muutama vuosi sitten Grandison oli vielä liian nuori ja ei tarpeeksi tasokas ollakseen maajoukkueen leirityksissä mukana tai ei ainakaan niin tasokas että hänet oltaisiin kunnolla huomattu silloin koripalloliiton toimesta ja nähty asia sen arvoisena että lentolipuista pitäisi alkaa maksamaan. Tänä kesänä taas taisi olla loukkaantuminen kyseessä. Vuosi sitten kun Grandison ei ollut loukkaantuneena niin hänhän oli leirityksessä mukana pari viikkoa.

Mun mielestä tulevaisuus näyttää. Jos Grandison on tarpeeksi hyvä ja osoittaa sitoutumisensa maajoukkueeseen ensi kesänä ja sen jälkeen niin Suomi teki oikean ratkaisun. Suomella ei ole mitään muuta kuin voitettavaa kun katsoo tän kortin. Meillä ei ole niin tasokas joukkue nyt tai vielä ensi kesänäkään, etteikö sieltä voisi löytyä paikka Grandisonille, ehkä jopa MM-kisoista. Esimerkkinä Palmi ja Seppälä juuri päättyneessä Eurobasketissa. Grandison olisi voinut olla toisen tilalla ehkä jo nyt jos ei olisi ollut loukkaantuneena. Kumallekkaan noista pelaajista ei ollut hirveästi käyttöä Eurobasketissa. Koposen ja Huffin lopettaminen avasi vielä muutaman lisäpaikan. Juuri noille paikoille joille Suomella on tällä hetkellä tarvetta, eli paikoille 1, 2 ja 3 Grandisonin voi käsittääkseni laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös