Koripallo.com

BC Nokia 2014-15

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

Hei, konteksti ymmärretty! :)

Nokian pajatso saattaa tyhjentyä vaikkapa jo kolmen hävityn Uki-matsin jälkeen, mutta kyllä muidenkin pyrbalaistenkin kuin PT:n pitäisi ymmärtää, että ei Nikkilä tullut Nokialle pelkästään tunnelmallisen kotisalin takia.

Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että Pyrintöönkin tulisi joskus hyviä kotimaisia liigapelaajia piirien ulkopuolelta, mutta ihan kauhean paljon historiaa sille ei ole olemassa.
 
Viestejä
282
Vs: BC Nokia 2014-15

Kiinnostaisi kovasti vaan tietää myös mihin tuo väite perustuu, että Nokia houkuttelee pelaajia rahalla? Pyynikin Toivottomalla on samalla myös ilmeisesti sisäpiirin tietoa siitä mitä Pyrintö pelaajilleen maksaa?

Nokian palloiluhallilla kuultujen juttujen mukaan Nikkilä hommattiin sinne melko pienellä summalla ja sekin henkilökohtaisen sponsorin kautta. Hirvikoski tuli Pirkanmaalle opiskelemaan, Harjula pelailee töiden ohessa. Skamo tosin sai suurimmaksi osaksi varmasti sen ison palkkapussin, jonka perässä oli. Kyllähän Skamoon rahaa riittää, kun kaikki 3 vahvistusta ovat luokkaa 1000 USD :D
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

GrandMaster sanoi:
Nokian palloiluhallilla kuultujen juttujen mukaan Nikkilä hommattiin sinne melko pienellä summalla ja sekin henkilökohtaisen sponsorin kautta.

Mun mielestä kysymys ei ole niinkään se, mistä rahat tulivat ja kuinka monta euroa liikkui, vaan se, miksi Nikkilä tuli Nokialle Pyrinnön sijaan. Miksi Pyrintö ei pystynyt järjestelyyn, joka Nokialta onnistui? Ottelumäärät eivät ole vastaus tähän kysymykseen.

Divarijenkit ovat tosiaan divarijenkkejä ja heille maksetaan divarijenkin palkkaa. Kunpa Pyrintökin olisi tällä kaudella muistanut sen liigajenkkejä hankkiessaan ;)
 
Viestejä
1 434
Vs: BC Nokia 2014-15

Mulle on oikeastaan ihan sama mitä Nokia pelaajille maksaa tai ei maksa. Se on kuitenkin fakta, että joukkue panostaa nyt kunnolla menestykseen. Pyrintö ei.

Aikanaan, kun Pyrintö oli alemman keskitason mestaruussarjajoukkue, oli helpompi hyväksyä rehellinen kyläseurameininki keskinkertaisine suomalaisineen. Sitten tuli kuitenkin puolivahingossa mestaruuksia, ja kannattajien odotustaso nousi (täysin oikeutetusti).

Itse toivon vain aktiivista panostamista mahdollisimman hyvään menestykseen Korisliigassa. Siihen on muitakin teitä kuin sokea rahan syytäminen ympäriinsä. Hyvä aloituspiste olisi joukkueen kokoaminen alusta lähtien siltä pohjalta, että syntyy looginen kokonaisuus.

Jos menestys on tavoitteena, olisi kuitenkin syytä yrittää tehdä ainakin muutama korkeamman profiilin suomalaishankinta. Tämä on jostain syystä Pyrinnölle vuodesta toiseen yhtä myrkkyä.
 
Viestejä
680
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Mun mielestä kysymys ei ole niinkään se, mistä rahat tulivat ja kuinka monta euroa liikkui, vaan se, miksi Nikkilä tuli Nokialle Pyrinnön sijaan. Miksi Pyrintö ei pystynyt järjestelyyn, joka Nokialta onnistui? Ottelumäärät eivät ole vastaus tähän kysymykseen.

Halusiko Pyrintö Nikkilän?
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

syöttöonriski sanoi:
Halusiko Pyrintö Nikkilän?

No joo, asetelmahan toki voidaan kääntää näin :) Ja onhan siellä nyt niin hyvät isot miehet, ettei Nikkilälle juuri olisi ollut käyttöä.
 
Viestejä
680
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
No joo, asetelmahan toki voidaan kääntää näin :) Ja onhan siellä nyt niin hyvät isot miehet, ettei Nikkilälle juuri olisi ollut käyttöä.

Niin pahalta kun tuntuukin sanoa tai ajatella, niin olisiko Nikkilän nopeus ja agiliteetti jo laskenut Divaritasolle.
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

syöttöonriski sanoi:
Niin pahalta kun tuntuukin sanoa tai ajatella, niin olisiko Nikkilän nopeus ja agiliteetti jo laskenut Divaritasolle.

Ainahan voidaan sanoa, että meillä ei ole tarvetta sille ja sille pelaajalle, mutta kun nyt esimerkiksi Sandbergin kehityskäyrää katselee, niin ehkä hidastunut Anttikin olisi asiansa ajanut. Ja paljonhan Antin perään teidänkin ketjussanne syksyllä haikailtiin. Ehkä Pyrban kannattajien defenssimekanismit käynnistyivät Antin valitessa Nokian?

Joka tapauksessa turha yhteen mieheen on puuttua sen enempää. Viimeisimpien viestien ydin oli varmaan siinä, että Pyrban kotimaiset tulevat joko paluumuuttajina tai sitten opiskelemaan. Nokialla on nyt annettu hieman tossurahaakin kaupan päälle ja siksi divarin viime vuoden kakkonen sai tälle kaudelle kovemmat suomalaisvahvistukset kuin Suomen mestari. Arvostan Hakasta höntyilemättömänä oman tiensä kulkijana, mutta olisin itsekin toivonut, että mestarilla olisi lyödä hieman paremmat kortit pöytään tätä kautta varten kuin mitä Pyrballa loppujen lopuksi oli.
 
Viestejä
282
Vs: BC Nokia 2014-15

syöttöonriski sanoi:
Halusiko Pyrintö Nikkilän?

Kuuleman mukaan kyllä, kuten pari muutakin liigaseuraa, mutta Antti itse linjasi että Korisliigaan ei kunto enää riitä.
 
Viestejä
2 459
Vs: BC Nokia 2014-15

Nikkilällä varmaan painoi vaakakupissa varmaan myös divarin harjoitus- ja ottelumäärät liigaan verrattuna valintaa tehdessä.
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

Pesre sanoi:
Nikkilällä varmaan painoi vaakakupissa varmaan myös divarin harjoitus- ja ottelumäärät liigaan verrattuna valintaa tehdessä.

Mutta toisaalta.. Eiköhän Pyrintö olisi joustanut jonkin verran Nikkilän kanssa molemmista ja joka tapauksessa Andy olisi voinut aloittaa kautensa vasta helmikuusta? Sillain selännemäisesti. Mistä näistä tietää. Ensi kaudella sitten liigaa Nokian tai Pyrinnön paidassa taas :)
 

42

Viestejä
3 372
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Ensi kaudella sitten liigaa Nokian tai Pyrinnön paidassa taas :)

Ei ole tarkoitus mitenkään Nikkilää dissata, mutta on sääli ettei meillä ole kaiketi edes näköpiirissä ketään uutta Zeusta. Että pitääkö vanhan miehen vielä liigaparketeille. Missä ovat uudet suomalaiset isot miehet? Siis pitkät ja isot. Sentterit. Jotka osais edes vähän niitä korinalusliikkeitä.
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

42 sanoi:
Ei ole tarkoitus mitenkään Nikkilää dissata, mutta on sääli ettei meillä ole kaiketi edes näköpiirissä ketään uutta Zeusta. Että pitääkö vanhan miehen vielä liigaparketeille. Missä ovat uudet suomalaiset isot miehet? Siis pitkät ja isot. Sentterit. Jotka osais edes vähän niitä korinalusliikkeitä.

Oon kyllä harvinaisen paljon samaa mieltä kanssasi. Samoin itse on tullut vasta tällä kaudella herättyä niihin Nikkilän skriineihin. Toki kokoa on Antilla enemmän kuin monella muulla, mutta on kyllä se skriinaaminen hieman eri tasolla kuin 95 %:lla muista.
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

"Joukkuetta valmentaa tulisieluinen, tyylikkäästä pukeutumisesta tunnettu Oliver Vidin."

http://www.korihait.fi/uutiset/korihait-finaaleissa-20-tauon-jalkeen/



oliver_vidin_basketbal_ilustracne_trener_2.jpg


Kuka väittää, että koripallo.comia ei lueta ::)
 
Viestejä
5 339
Vs: BC Nokia 2014-15

Matt nyt tai kohta erotellaan jyvät akanoista .

Tuletk o itse pohariin . Onko omat peltorit
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

wimi sanoi:
Matt nyt tai kohta erotellaan jyvät akanoista .

Tuletk o itse pohariin . Onko omat peltorit

Jooh. Nyt on totuuden hetket käsillä. Paras voittakoon. Ja tuomarit olkoot hyviä.

Molempiin matseihin tulen, kävi miten kävi.

Peltoreita ei ole, mutta referenssini ovat hyvät. Olin muutamia vuosia sitten katselemassa liigakarsintaa Ässät - Sport ja sen melun kestäneenä väitän selviäväni Pohitullistakin :)
 
Viestejä
6 450
Vs: BC Nokia 2014-15

Toivottavasti nyt ainakin yksi bussilastillinen löytyy lähtijöitä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös