Koripallo.com

BC Nokia 2014-15

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
2 459
Vs: BC Nokia 2014-15

Realisti sanoi:
Hopkins olisi ollut kiva nähdä liigassa, mutta ilman muuta paras ratkaisu jos jenkkeihin pääsee pelaamaan johonkin järkevään sarjaan.
Eikä se niin ole, että kun sieltä takaisin tullaan, on joukkue se mistä lähdettiin.. Se on se, joka tarjoaa eniten rahaa, ennen vanhaan Honka tällä hetkellä Biisonit.
Ei sitä varten tarvitse amerikan lähteä, että pääsee Honkaan tai Biisoneihin, Hopkins otettaisiin nyt jo avosylin jokaiseen liigajoukkueeseen.

Itse en oikeen ole tämän ncaa uran kannattaja euroopasta tulevien pelaajien kohdalla. Asteittain sarjoja ylöspäin vanhalla mantereella on turvallisempi valinta kuin väärä kouluvalinta, penkkikomennus vuodeksi, väärälle pelipaikalle istuttaminen jne.
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

Realisti sanoi:
Ps. Mahtaako Nikkilä haluta pelata enää SM-sarjaa, sillä varmaan olisi tälläkin kaudella saanut jatkaa Pyrinnössä niin halutessaan.

Pps. Huvittavaa on tämä joka keväinen mantra jokaisen joukkueen sivuilla, että ensi kaudeksi pitäisi saada kaksi kovaa kotimaista ja mielellään isoon päähän. Millä ihmeellä pelureita riittää kun ei ole riittänyt tähänkään mennessä?

PS. Tää on käsitelty täällä noin sata kertaa, mutta ilmeisesti Antti sai Nokialta paremman tarjouksen kuin Pyrinnöltä. Pyrintö on huono maksaja liigatason suomalaisille. Siksi sinne ei käytännössä kukaan ulkopuolelta menekään, ellei opiskelun perässä.

PSS. Sillä, että ensi kaudella liigassa on neljä jenkkiä, jolloin pelipaikkoja suomalaisille on entistä vähemmän.

Ole huoleti Nokian puolesta. Nokian taloustilanne on hyvä ja se on Suomen mittakaavassa niin hienossa paikassa Tampere naapurina, että verrattuna moneen maakuntajoukkueeseen, Nokialle on huomattavasti helpompi houkutella pelaajia. Eikös täällä aiemmin jo huhuiltu, että esim. Skamo tuli Nokialle pelkästään rahan perässä, vaikka tarjosi itseään liigaseuroillekin. Jos liigan aloitusviisikkotasoinen suomalainen parhaassa peli-iässään menee divariin, niin luulisi houkuttelun onnistuvan liigatasollekin.

Hlökoht uskon, että Nokialle tulee ensi kesän aikana ne 1-2 suomalaista vahvistusta, joista toinen on selkeästi joukkuetta vahvistava suomalainen.
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

Nyt muuten kun palattiin takaisin liigaan, palaavatko Palloiluhallille Kulonen saksofoneineen ja Herkku parhaan pelaajan herkku-pusseineen? :D

Ja nyt siis ei puhuta palstalle kirjoittelevasta Herkusta..
 
Viestejä
1 434
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Shawn tekee oman uransa kannalta ylivoimaisesti parhaan ratkaisun.

Neljä vuotta NCAA:n kakkos- tai kolmosdivisioonaa tahkoavan pikkukoulun pelaavassa kokoonpanossa tai sitten neljä vuotta isomman koulun penkillä. Sen jälkeen jonkun elämäänsä kyllästyneen agentin kautta Romanian tai Unkarin kakkosliigaan ammattilaiseksi. Basket.fi:n etusivulla päivityksiä "Hopkinsin kovasta heittovireestä" ja joukkueen nousuhaaveista, mutta hulluimpia eurokorisniiloja lukuunottamatta ketään ei kiinnosta.

Joukkueen ajauduttua talousvaikeuksiin Suomeen hengaamaan ja pelaamaan näytösluonteisesti pari maaottelua sopimuksettomassa tilassa. Niiden jälkeen jättipotti: puolen kauden hätäapupesti häntäpään Bundesliga-joukkueeseen. Dettmannia haastatellaan mediassa ja mies toteaa Hopkinsin päässeen nyt todelliseen koripallon kulttuurimaahan, josta Suomen kannattaisi ottaa paljon oppia.

Saksa-sopimuksen seurauksena ikijäsenyys maajoukkueeseen.
 
Viestejä
1 159
Vs: BC Nokia 2014-15

Eli kuulostaa korisliigaan jäämiseen verrattuna ihan loistoratkaisulta, plus että optiona voi mennä selkeästi paremminkin.
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

Joo ja minä tarkoitan loistoratkaisulla sitä, että lähtee Nokialta pois. Aina voi tulla takaisin, mutta mahdollisuuksia lähteä ei välttämättä tarjoudu määräänsä enempää.

Toivottomalta silti taas ansiokkaan inhorealistista tekstiä. Toivon, että kyseinen skenaario ei toteudu.
 
Viestejä
1 159
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Toivottomalta silti taas ansiokkaan inhorealistista tekstiä.

Joo, kaveri mahtaa olla varsinainen päivänsäde ympäristössään :D

Hopi on niin hyvä, että saa tuollaiseen yritykseen mahdollisuuden.
 
Viestejä
282
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
PS. Tää on käsitelty täällä noin sata kertaa, mutta ilmeisesti Antti sai Nokialta paremman tarjouksen kuin Pyrinnöltä. Pyrintö on huono maksaja liigatason suomalaisille. Siksi sinne ei käytännössä kukaan ulkopuolelta menekään, ellei opiskelun perässä.

Tämähän nyt on aivan höpö höpö juttuja. Molemmat väittämät.

Luuletko Antin pelanneen Pyrinnössä aiempina vuosina ilman isoa tilipussia? Nikkilän siirtyminen kesken kauden divariin oli kyllä tarpeeksi läheltä Anttia asian kuulleena täysin puhtaasti sen vuoksi, ettei mies enää itse halunnut pelata liigaa (ollut siinä kunnossa)
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

Siis on höpö höpö -väittämä, että Pyrintö on huono maksaja liigatason suomalaisille? Eikö siihen Nokian parempaan tarjoukseen kuulunut myös aloittaminen kesken kauden ja divaritasolla? Nyt en oikein ymmärrä.
 
Viestejä
282
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Siis on höpö höpö -väittämä, että Pyrintö on huono maksaja liigatason suomalaisille? Eikö siihen Nokian parempaan tarjoukseen kuulunut myös aloittaminen kesken kauden ja divaritasolla? Nyt en oikein ymmärrä.

Nikkilä ei edes harkinnut Korisliigaa, koska ei ollut A) kunnossa ja B) tahti on liian kova.
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

GrandMaster sanoi:
Nikkilä ei edes harkinnut Korisliigaa, koska ei ollut A) kunnossa ja B) tahti on liian kova.

Pitää varmasti paikkansa.

Osaatko muuten sanoa, miksi Pyrintöön ei tule käytännössä koskaan Tampereen ulkopuolisia hyvätasoisia suomalaisia vahvistuksia muuten kuin opiskelujen perässä? Itse väittäisin, että Pyrintö on hemmetin nihkeä maksaja, mutta se nyt jo tyrmättiin höpö höpöksi. Onko syynä ennemminkin niin kova junnutuotanto, ettei porukkaan mahdu?
 
Viestejä
282
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Pitää varmasti paikkansa.

Osaatko muuten sanoa, miksi Pyrintöön ei tule käytännössä koskaan Tampereen ulkopuolisia hyvätasoisia suomalaisia vahvistuksia muuten kuin opiskelujen perässä? Itse väittäisin, että Pyrintö on hemmetin nihkeä maksaja, mutta se nyt jo tyrmättiin höpö höpöksi. Onko syynä ennemminkin niin kova junnutuotanto, ettei porukkaan mahdu?

Veikkaan omaa junnutuotantoa ja sen myötä roolitusta.

Sandberg tuli isoon päähän eikä ymmärtääkseni opiskele Tampereella. Sitä ennen oli Lindbom.

Jos ajattelee tämän kauden joukkuetta, niin pelipaikat 1-2 oli jo melkolailla kuormitettu (Lehto, Vaenerberg, Pekkola + L.Kilpinen). 2-3 paikoilla Palmille ja Osku Heinoselle varmasti haluttiin minuutteja ja isossa päässä Pete Heinonen + Sandberg. En itse osaa sanoa mille paikalle olisi edes pitänyt ottaa isolla rahalla suomalaispelaaja…ehkä laituri, mutta sitten Oskun ja Palmin rooli kutistunut?
 
Viestejä
219
Vs: BC Nokia 2014-15

GrandMaster sanoi:
Veikkaan omaa junnutuotantoa ja sen myötä roolitusta.

Sandberg tuli isoon päähän eikä ymmärtääkseni opiskele Tampereella. Sitä ennen oli Lindbom.

Jos ajattelee tämän kauden joukkuetta, niin pelipaikat 1-2 oli jo melkolailla kuormitettu (Lehto, Vaenerberg, Pekkola + L.Kilpinen). 2-3 paikoilla Palmille ja Osku Heinoselle varmasti haluttiin minuutteja ja isossa päässä Pete Heinonen + Sandberg. En itse osaa sanoa mille paikalle olisi edes pitänyt ottaa isolla rahalla suomalaispelaaja…ehkä laituri, mutta sitten Oskun ja Palmin rooli kutistunut?

niin ketä nuoria sieltä nyt on tulossa....eipä taida siinä divarijoukkueessakaan olla yhtään sellaista potentiaalia pääsarja pelaajaa.....
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

GrandMaster sanoi:
Sandberg tuli isoon päähän eikä ymmärtääkseni opiskele Tampereella. Sitä ennen oli Lindbom.

Sandberg Turun Yliopistossa eli opiskelee palloilun ohessa ja mitä noita pyrbalaisten kommentteja miehen otteista lueskelee, niin on hyvä, että opiskelee.

Lindbom on tosiaan edellinen "oikea" suomalaisvahvistus, jonka minä muistan.

Mukava silti kuulla, että teillä ei ole ollut tarvetta suomalaisille laatupelaajille.
 
Viestejä
282
Vs: BC Nokia 2014-15

MattHeldman sanoi:
Sandberg Turun Yliopistossa eli opiskelee palloilun ohessa ja mitä noita pyrbalaisten kommentteja miehen otteista lueskelee, niin on hyvä, että opiskelee.

Lindbom on tosiaan edellinen "oikea" suomalaisvahvistus, jonka minä muistan.

Mukava silti kuulla, että teillä ei ole ollut tarvetta suomalaisille laatupelaajille.

lähinnä olisin halunnut mielipiteesi, mille pelipaikalle sen olisit itse ottanut? ja kenet.
 
Viestejä
1 434
Vs: BC Nokia 2014-15

GrandMaster sanoi:
Sandberg tuli isoon päähän

Sandberg mainittiin samassa ketjussa kuin "Tampereen ulkopuoliset hyvätasoiset suomalaiset vahvistukset". ;D Nyt olen nähnyt kaiken.

Mua ei haittais yhtään vaikka en näkis Sandbergia Pyrinnön paidassa enää koskaan. Näen varmaan seuraavat kuukaudet painajaisia viidennen Karhu-pelin typeristä kolmosista.
 
Viestejä
6 444
Vs: BC Nokia 2014-15

GrandMaster sanoi:
lähinnä olisin halunnut mielipiteesi, mille pelipaikalle sen olisit itse ottanut? ja kenet.

En minä vaan tiedä. Olen koko kauden ajan seurannut sivusilmällä myös Pyrintö-ketjua ja siellä on ainakin Sandbergia haukuttu koko talvi.

Jos tosiaan olet sitä mieltä, että vahvistuksille ei ollut tarvetta ja kausi meni odotusten mukaisesti kuten viime kevään mestarille sopikin odottaa, niin mulle se on täysin ok.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös