Vs: Korihait 2010-2011
raappa sanoi:
No totta mooses minä taas uskon mieluummin Kouvojen nykyisen päävalmentajan sanaa, kuin korihaitmyönteisen kirjoittajan. En nyt jaksa etsiä sitaattia, mutta muistelisin Jyrin sanoneen, että sai alkaa etsiä uutta paikkaa pari viikkoa ennen varsinaista sopimuksen purkua. Toki on mahdollista että alustavia tiedusteluja on sitä ennenkin tehty, mutta en usko että varsinaisia sopimusehtoja on ennen tätä ruettu viilaamaan.
Mikä minua tuossa kolumnissa myös hieman ihmetyttää on tuo Kauhan tapauksen kaataminen suoraan Jyrin niskoille. En nyt muista tätä tapausta ihan täysin, mutta mulla on semmonen muistikuva, että täälläkin syytettiin enemmänkin seuraa tyylittömästä asian hoitamisesta. Toki vähentynyt peliaika varmasti oli Jyrin tekosia, mutta jos Korihait olisi oikeasti halunnut päättää Kauhan uran tyylikkäästi omassa seurassa, olisi se varmasti onnistunut oli päävalmentajan kuka tahansa. Siitä olisi saanut jopa oivallisen markkinointikikan.
Kyllä itse haluasin myös tietää mitkä asiat oikeasti johti tämän sopimuksen purkuun, enkä usko pelkän isomman rahapussin voimaan. Mitkä asiat johti tyytymättömyyteen seurassa? Esim jos pelaaja saa päättää pelaajista vain jenkkivahvistukset, niin jopas jopas.... Toisaalta jos edellinen väite pitää paikkaansa, niin miten sitten yhen Kauhan jäähyväisottelua ei saatu järjestettyä?
Mutta sinäänsä hienosti savustettu ja vielä fanien vihat oikeaan osoitteeseen... Ei taida Jyri saada suuria suosionosoituksia kaikesta hyvästä huolimatta, kun Kouvojen peräsimessä Poharille ensi kaudella saapuu.
"Ei taida Jyri saada suuria suosionosoituksia kaikesta hyvästä huolimatta, kun Kouvojen peräsimessä Poharille ensi kaudella saapuu. ". No öö, kuinka paljon Jyri on osoittanut kiitollisuutta Korihaiden joukkueelle ja Korihaiden johdolle lähtemällä ykskaks toisen joukkueen leipiin....? Kuinka paljon Jyri on näyttänyt kiitollisuutta tai kunnioitusta pelaajia kohtaan silloin, kun on istuttanut heitä penkillä pelistä toiseen ja treeneissä lytännyt henkisesti vielä lisää? Jyri on juuri niitä valmentajia, että kun menee hyvin, hän saattaa siitä pelaajaa vienosti kiittää..... Kun menee hetkellisesti heikosti, Jyri pitää viikon mykkäkoulun eikä peluuta pelaajaa.
Hyvä esimerkki menneeltä kaudelta oli, kun eräs Korihaiden joukkueen nuori pelaaja oli tehtaillut erityisen kivat pisteet ja pelannut muutenkin erittäin hyvän pelin. Jyriltä oli tullut pelin jälkeen lausahdus "pystyt kyllä parempaankin", ja Jyri oli alkanut käymään läpi ainoastaan niitä olemattomia virheitä hänen kanssaan, joita oli pari pelissä tullut. Mikä lyö nuorta pelaajaa enemmän maahan, kuin onnistumisien vähättely??
Minä olen saanut/joutunut hyvin läheltä seurata Jyrin toimintaa ja käynyt Jyrin kanssa keskusteluja.... Kyllä on hänelläkin vielä opittavaa siitä, miten ihmisiä kohdellaan ja miten maailma ei kyllä pyöri hänen napansa ympärillä.
Jyri on äärimmäisen hyvä valmentaja, hän saa asiat hyvin tehdyksi, mutta mitä tulee sosiaalisiin taitoihin ja myötäelämisen kykyyn - eheeeei.....
Joku sanoo seuraavaksi että "no nyt kyllä ylireagoit ja tunnetko edes Jyriä?!!?". Vastaan siihen että omasta mielestäni en ylireagoin ja kyllä tunnen.
Kyllä on varmasti seurassakin ja seurajohdolla parannettavaa, selväähän se on, jos valmentaja päättää häippästä.... Mutta kyllä minä siirtäisin tästä hommasta vastuun suurelta osin Jyrille. Sorry.