Koripallo.com

Korisliigan nykytila

Viestejä
137
Somemarkkinointiin pitäisi laittaa isosti enemmän paukkuja. On hyvä juttu, että esim. Sajantilan 49 pinnan illasta tuli highlights pätkä, mutta harmillisesti sillä on alle 500 katselukertaa youtubessa. Tästä saisi melko helposti esim. hyvän tiktokin tai youtube shortin. Tällaiset suomalaisten pelaajien superillat olisi juuri niitä hetkiä, joilla olisi potentiaalia saada paljon näkyvyyttä. Ne pitäisi pystyä hyödyntämään paremmin ja freesimmällä otteella.

Ihmettelen, että nykypäivänä ei saada näihin hommiin palkattua jotain somekontentin tekijää jolla paljon kokemusta eri alustoista. Osaajia varmasti löytyy kun etsii.
 
Viestejä
94
Screenshot_20231019_122753_Chrome.jpg

Tuus ny Tomppa itse kertomaan, että millä logiikalla tämä liigan sivujen mobiiliversio on tehty. Sarjataulukko pitää löytää >menu>ottelut(?)>sarjataulukko, mikä järki?

Ja ennen kuin vastaat tuttuun näsäviisaaseen tyyliisi, että siinähän se "widgetti" on etusivulla, niin joo on, mutta se on jostain syystä sijoitettu niin, että ensin pitää rullata yli kuukauden vanhojen uutisten jotta löytää pohjalta sarjataulukon
 

3PO

Viestejä
188
Varmasti löytyisi tähän osuvampi otsikointi myös.
Kerta tuossa aikaisemmin otettu kantaa, niin pienenä jatkeena korisliigan näkyvyydestä tai koripallon näkyvyydestä meidän mediassa. Ylen URHEILU sivua jos selaa, niin 87 uutinen on koripallosta ja sekin Laurista ja miten naurattanut mediaa. Ja se onkin sitten 100 uutisen joukossa ainoa.
Korisliigasta ei sanaakaan missään.

Joten kyllä minä tuota aika huolestuttavana pitäisin. Ja ei tuota voi perustella mitenkään muutoin kuin sillä, että liitto ei tee näkyvyyden eteen töitä tarpeeksi.
 
Viestejä
329
Nyt olisi kyllä mahdollisuus saada Korisliigasta hyviä juttuja ihan sarjan omille sivuille.
Muistilehtiö, nauhuri, kamera ja kännykkä vain mukaan ja matkaan.
1. kohde voisi olla Lahti ja Sajantila. Kysymyksiä ei ole varmaan vaikea keksiä. Lisäksi muutama video kaikille somealustoille.
2. kohde Uusikaupunki. Vähän videomateriaalia harjoituksista ym muita haastiksia.
3. kohde voisi olla Nokia missä voisi käydä katsomassa uuden hallin valmistumista.

Sitten voitaisiin ihan hyvin valita joku viikon peli. Mistä tulisi vähän aktiivisemmin liveraporttia instaan tai x:ään tai vaikka kaikkiin.

Ei ole mielestäni hirveän vaikeaa tai edes kallista. Ei tässä mitään mainoksia maikkarille tai hesarin etusivulle tarvita.
 
Viestejä
137
Nyt olisi kyllä mahdollisuus saada Korisliigasta hyviä juttuja ihan sarjan omille sivuille.
Muistilehtiö, nauhuri, kamera ja kännykkä vain mukaan ja matkaan.
1. kohde voisi olla Lahti ja Sajantila. Kysymyksiä ei ole varmaan vaikea keksiä. Lisäksi muutama video kaikille somealustoille.
2. kohde Uusikaupunki. Vähän videomateriaalia harjoituksista ym muita haastiksia.
3. kohde voisi olla Nokia missä voisi käydä katsomassa uuden hallin valmistumista.

Sitten voitaisiin ihan hyvin valita joku viikon peli. Mistä tulisi vähän aktiivisemmin liveraporttia instaan tai x:ään tai vaikka kaikkiin.

Ei ole mielestäni hirveän vaikeaa tai edes kallista. Ei tässä mitään mainoksia maikkarille tai hesarin etusivulle tarvita.

Erittäin hyvin sanottu siellä. Pyrinnön topiikista lainattuna, niin varmasti esimerkiksi markkinoinnin opiskelijoita saisi pienelläkin investoinnilla osaavia ja motivoituneita tekijöitä tiimiin nostamaan hommia huipputasolle.

Tällä hetkellä tuudittaudutaan hassunhauskoihin ala-arvoisen laatuisiin GoPro-kyhäelmiin Hangtime-videoiden muodossa, jotka pyörii otteluiden erätauoilla. Jee.

Pari kautta takaperin oli juuri tuo, että se jenkkitubettaja, josta kukaan ei Suomessa ollut aiemmin kuullutkaan, palkattiin raportoimaan otteluista ja tekemään Youtube-vidoeita englanniksi (???) Korisliigan someihin. Ideana ihan kelpo, toteutus niin päin persettä kuin taas olla ja voi. Eikä tekijältä mitään pois, hänellähän omalla alustoillaan hyvin toimivaa sisältöä, kohderyhmä sattuu vaan olemaan Euroopan ulkopuolella.

Lisäyksenä vielä, että vaikka muutaman eurosen joutuisi tuohon sijottamaan alkuun Liiton kassasta, niin ei koriksen pääsarjana luulisi olevan kovin vaikea myydä jokin kumppanuus yritykselle X näkyvyydestä esimerkiksi johonkin videosarjaan, jolloin jäätäisiin plussan puolelle. Noccohan taisi sponssata (nimenomaan sponssata, eikä varsinaisesta yhteistyöstä voida puhua) tuota kuukauden pelaaja hommaa, mutta ilmeisesti ei kovin tyytyväisiä oltu Korisliigan panokseen, kun tästä yhteistyöstä ei paljon viime kevään jälkeen ole kuulunut - ei toki vielä kuukauden pelaajiakaan olla tällä kaudella valittu, mutta luulisi tuohon olevan mahdollista kehitellä ympärille jotain muutakin. Mutta tiedä näitä.
 
Viestejä
514
Noccohan taisi sponssata (nimenomaan sponssata, eikä varsinaisesta yhteistyöstä voida puhua) tuota kuukauden pelaaja hommaa, mutta ilmeisesti ei kovin tyytyväisiä oltu Korisliigan panokseen, kun tästä yhteistyöstä ei paljon viime kevään jälkeen ole kuulunut - ei toki vielä kuukauden pelaajiakaan olla tällä kaudella valittu, mutta luulisi tuohon olevan mahdollista kehitellä ympärille jotain muutakin. Mutta tiedä näitä.

Eikös viime kaudella ollu Valopilkku sponssina, "kuukauden valovoimaisin pelaaja" tms?
 
Viestejä
267
En väitä että markkinointi olisi kummoisissa kantimissa, mutta näitä juttuja kun lukee, niin saa kuvan että opiskelijoilta tai ties mistä saisi helposti halvalla hyvää markkinointia. Jos vähänkin asiaa ymmärtää niin tietää, että halpa ja hyvä eivät markkinoinnissakaan kohtaa.
 
Viestejä
640
En väitä että markkinointi olisi kummoisissa kantimissa, mutta näitä juttuja kun lukee, niin saa kuvan että opiskelijoilta tai ties mistä saisi helposti halvalla hyvää markkinointia. Jos vähänkin asiaa ymmärtää niin tietää, että halpa ja hyvä eivät markkinoinnissakaan kohtaa.

Parempi jättää sitten markkinointi kokonaan tekemättä, jossei ole varaa palkata jotain helvetin kallista mainostoimistoa joukkueen käyttöön? Todellakin saa ihan kelpoa markkinointia tehtyä jo pelkällä TikTokilla. Enemmän kyse on viitsimisestä kuin rahasta.
 
Viestejä
2 307
- Miksi kukaan lähtisi tekemään Korisliiga-seuran markkinointia ilmaiseksi?
- Se että joku nuori on osannut ladata Tiktokin puhelimelleen ja laittelee tanssivideoita kavereilleen, ei tee nuoresta hyvää markkinoijaa. Ajatus että kaikki nuoret olisivat loistavia markkinoijia ja sisällöntuottajia ei ole kovin todenmukainen.
- Some-kanavat ovat ne, missä markkinointia toden totta kannattaisi tehdä. Korisotteluissa on ihan jokaisessa upeita suorituksia, joista saisi pätkittyä hienoja klippejä pyöritettäväksi.

Ei tässä mitään kalleinta mainostoimistoa välttämättä juttuja tekemään tarvita, mutta se että jollekin random-opiskelijalle vaan tyrkättäisiin vastuu tällaisesta (ja yhä, miksi he sitä ilmaiseksi tekisivät), on hyvin mahdollista tuloksen olevan "mä häpeän silmät päästäni ja kenen pirun idea tämä oli".

@Penna ideat siitä, millaisia juttuja Korisliigasta just nyt voisi pukata, ovat oikein mainioita. Mutta eivät nuo myöskään ilmaisia ole. Jokainen on 8h matkoineen duunia ja min. 4h etukäteisvalmistelua ja jälkitöitä. Se että jonkin sortin ammatti-ihminen tuota tekee, sillä on jo ihan hintansa. Jos sen liiton väki tekee, se on sitten pois jostain heidän muista tehtävistään. Joita en sitten itse toki tiedä, että mitä siellä konttorilla normaalisti tehdään.
 
Viestejä
777
- Miksi kukaan lähtisi tekemään Korisliiga-seuran markkinointia ilmaiseksi?
- Se että joku nuori on osannut ladata Tiktokin puhelimelleen ja laittelee tanssivideoita kavereilleen, ei tee nuoresta hyvää markkinoijaa. Ajatus että kaikki nuoret olisivat loistavia markkinoijia ja sisällöntuottajia ei ole kovin todenmukainen.
- Some-kanavat ovat ne, missä markkinointia toden totta kannattaisi tehdä. Korisotteluissa on ihan jokaisessa upeita suorituksia, joista saisi pätkittyä hienoja klippejä pyöritettäväksi.

Ei tässä mitään kalleinta mainostoimistoa välttämättä juttuja tekemään tarvita, mutta se että jollekin random-opiskelijalle vaan tyrkättäisiin vastuu tällaisesta (ja yhä, miksi he sitä ilmaiseksi tekisivät), on hyvin mahdollista tuloksen olevan "mä häpeän silmät päästäni ja kenen pirun idea tämä oli".

@Penna ideat siitä, millaisia juttuja Korisliigasta just nyt voisi pukata, ovat oikein mainioita. Mutta eivät nuo myöskään ilmaisia ole. Jokainen on 8h matkoineen duunia ja min. 4h etukäteisvalmistelua ja jälkitöitä. Se että jonkin sortin ammatti-ihminen tuota tekee, sillä on jo ihan hintansa. Jos sen liiton väki tekee, se on sitten pois jostain heidän muista tehtävistään. Joita en sitten itse toki tiedä, että mitä siellä konttorilla normaalisti tehdään.
Kuinka moni seura julkaisee omissa some-kanavoissa esim. Ruutu-lähetyksistä koottua viikottaista top10-listaa? Valmiina oleva pätkä, upeista ja vähemmän upeista suorituksista julkaistavaksi. Vai onko se kiellettyä?
Mitä useammassa kanavassa se näkyisi sen parempi lajille, seuralle, pelaajille. Näkyvyys, herättää lisää mielenkiintoa.

Itse olen törmännyt tähän kyseiseen (viikkojen 1 ja 2) TOP 10-listaan, vain näiden sivujen kautta.
 

TS1

Viestejä
26
Kuinka moni seura julkaisee omissa some-kanavoissa esim. Ruutu-lähetyksistä koottua viikottaista top10-listaa? Valmiina oleva pätkä, upeista ja vähemmän upeista suorituksista julkaistavaksi. Vai onko se kiellettyä?
Mitä useammassa kanavassa se näkyisi sen parempi lajille, seuralle, pelaajille. Näkyvyys, herättää lisää mielenkiintoa.

Itse olen törmännyt tähän kyseiseen (viikkojen 1 ja 2) TOP 10-listaan, vain näiden sivujen kautta.
Jokainen jengi, jonka pelaaja on ks. listoilla, on tehnyt aina maanantaisin siitä tietystä suorituksesta ja pelaajasta noston IG-tarinoihin. Kannattaa tsekata maanantaina storyt. Instagramissa Korisliigan postauksesta on helppo poimia pätkä seuran omaan someen, niin siksi Instagramissa tuo Top10-lista tavoittaa parhaiten huomiota.

Muutenkin seurat ovat kyllä mielestäni somessa jakaneet hyvin omista peleistään muutamia highlight-suorituksia tms. videoklippejä. Voi katsella esim. BC Nokian, Korihaiden, Bisonsin, Vilppaan tai Katajan kanavia muutama mainitakseni.
 
Viestejä
115
Palstalla, jonka kirjoittajien ulosannista 95% on kielteisyydellä verhottua pitäisi varmaan olla iloinen jokaisesta kehitysehdotuksesta tai rakentavasta palautteesta. Ihan ei kuitenkaan osu maaliin tuo "junnut voisi tulla ilmaiseksi tekemään" ideointi. Niin se vaan nykymaailmassa on, että intohimolla ja ilmaiseksi ei pahemmin asioita tuppaa tapahtumaan. Omassa työssäkin tähän törmää, kun yrittää tarjota hyvää ideaa, omaa ammattitaitoa ja yhteistyötä kumppanille ilmaiseksi. Vastauksena tulee vastapalloon, että heille pitäisi maksaa palvelusta. Sellaista laajempaa kuvaa ja pitkäjänteisyyttä ei pidetä enää arvossa, vaan hinta pitää saada heti omasta työstä.

No, jotta ei väninäksi menisi niin heitetään jotain vaatimatonta kehitysehdotusta pöytään. Tästä ehkä näkee sen kuinka vaikeaa mitään järkevää on lähteä toteuttamaan. Yritin tämän 30 minuutin työmatkan aikana kehittelemäni idean vielä sparrata hieman kustannustehokkaammaksi, mutta silti taitaisi hintaa tulla vuositasolla Korisliigan kirstunvartijoille sellainen 500 000 - 750 000 euroa... Idean kantava ajatus on se, että näitä kylänmiesvetoisia seuroja tuskin saadaan oma-aloitteisesti nostamaan oman tekemisensä tasoa Korisliigaa erityisellä tavalla hyödyttävälle tasolle. Myöskään yhteistyökumppaneihin kuten vaikkapa mikä tahansa mediatalo ei voi luottaa. Koripalloliiton ja Korisliigan pitää itse tuottaa isolla kädellä ja strategisella pelisilmälle vetovoima tuotteelle, jotta saadaan nämä muut toimijat, niin seurat, media kuin sponsorit, sitoutettua toimintaan. Ja luultavasti pitää vielä vähän voitelurahaa laittaa väliin lisäksi.

Eli pitää perustaa uusia työpaikkoja. Meillä olisi tähän mediajohtaja, jonka vastuulla on Korisliigan imagon rakentaminen, visio tuotteen suunnasta, suurista linjoista niin pitkässä juoksussa kuin kausi tasolla. Hän toimii luonnollisesti myös tämän himmelin esimiehenä, budjetin laatijana, sponsoreiden hankkijana ja yleisesti johtaisi toimintaa rautaisella otteella. Hän ei ole nykyinen kilpailujohtaja Tom Westerholm, vaan Tompalle on varattu ihan oma roolinsa tämän rakennelman sisäisenä toimijana.

Mediajohtajan tehtävä on myös yhteistyö seurojen suuntaan. Merkittävintä on sitouttaa seurat toimimaan valitun mediastrategian mukaan. Tämä tulee vaatimaan pelaajilta, valmentajilta ja seurajohtajilta hyppäystä luotuun mediamaailmaan, jossa tarinoita nostetaan, luodaan ja kasvatetaan persoonien kautta. Avoimuus ja halu myydä omaa tekemistä tulee olemaan merkittävässä roolissa. Mediajohtaja neuvottelee myös mediatalojen kanssa ja pyrkii parantamaan Korisliigan asemaa median näkyvyyden osalta.

Mediajohtajan allatoimii mediapäällikkö, joka on sisällöntuotannon ja sosiaalisen median ammattilainen. Hän vastaa visuaalisesta puolesta, Korisliigan sosiaalisen median hallinnasta sekä someen liittyvästä yhteistyöstä seurojen suuntaan. Yhteistyökuvioita on myös Ruudun kanssa (yhteinen makasiiniohjelma sekä ottelutapahtumien lähetykset), podcast-sisällöntuottajien suuntaan sekä luonnollisesti hänen kanssa tiiviisti työtä tekevän writer teamin kanssa. Mediapäällikkö joutuu tietenkin työnsä puolesta myös tekemään haalarihommia kuten editointia, käsikirjoittamista ja grafiikkaa, mutta hänellä on myös käytössään budjetti ulkopuolisten palveluiden ostamiseen. Tätä osastoa kutsutaan mediatiimiksi. Luonnollinen ajatus olisi hankkia palvelua etuhintaan Ruudulta ja heiltä voisi saada myös alempana olevan writer teamin tarvitsemaa matskua seurojen suunnalta.

Writer Team koostuu kolmesta (aluksi neljästä) kirjoittajasta/toimittajasta, joilla on kaikilla neljä seuraa vastuullaan. Tässä jaottelussa seurat jakautuisivat seuraavasti: Salo/Uusikaupunki/Kauhajoki/Lapua, Loimaa/Tampere/Nokia/Helsinki, Lahti/Kouvot/KTP/Kataja. Jakoja voidaan tietenkin muuttaa riippuen mitkä joukkueet liigaan nousevat ja sieltä putoavat. Tämä olisi itselleni se sopivin osasto mikäli olisin töitä vailla. Tässä saatetaan jo saada se realistisempi käsitys idean taloudellisen puolen haasteista nimittäin itse en kynän kärkeä napauttaisi esiin missään nimessä alle 45 kilon vuosipalkan (ja älkää edes aloittako etuuksista). Mitä joku Hippo Taatilan tasoinen pelimanne saattaisi pyytää?

Writer Teamit tekevät tiiviisti yhteistyötä seurojen suuntaan, joista heidän tehtävänään on kirjoittaa juttuja, työstää videoita ja muuta merkityksellistä sisältöä. Eri tarinalinjoina toimivat PITKÄN AJAN TARINAT, KAUSITTAISET TARINAT ja ORGAANISET KAUDEN AIKANA ESIIN NOUSEVAT TARINAT. Pitkän ajan tarinankerronnassa korostuvat joukkueiden identiteetit, niiden siteet omaan kaupunkiinsa, joukkueiden väliset rivalryt ja pitkän linjan liigapelaajien profiilien luominen. Kausittaiset tarinat ovat sitten sen kauden kiinnostavimmat joukkueet putoamistaisteluista Euroopan valloituksiin ja kiinnostavimpien jenkkien tai suomalaispelaajien esiin nostaminen. Tällä kaudella näistä esimerkkinä voisi olla vaikkapa Kion Williamsin epätoivoinen pyrkimys esiin isänsä varjosta, Topias Palmin paluu Suomeen tai serbikoutsien vallankumous Ukissa. Kauden aikana esiin nousevia tarinoita voisivat olla vaikkapa Sajantilan läpimurto tai Jenkit behaving badly eli tarinoita nyt ja vuosien varrelta huonosti joukkueisiinsa sopeutuneista ulkomaalaisvahvistuksista.

Tässä ilmiselvää on tietenkin se, että seurojen pitää olla avoimia yhteistyöhön, oviensa ja tarinoidensa avaamiseen sekä myös sisällöntuotantoon. Writer teamit ja mediapäällikkö tarvitsevat avoimen vuorovaikutuksen lisäksi myös sisältöä, jota seuratyöntekijöiden apukäsinä pitäisi säännöllisesti pyynnöstä heille tarjota. Tämä olisi itse kuvattua matskua peleistä, harjoituksista kuin päivittäisestä arjesta writer teamin ohjeistuksen mukaisesti tai omalla hyvällä pelisilmällä.

Korisliigan tarjotessa tämän tason palvelua liigan profiilin nostamiseksi olisi tietenkin perusteltua odottaa myös seurojen lyhyellä siirtymäajalla tekevän panostuksia näkyvyytensä ja imagonsa parantamiseksi nykyisestä. Riippuen sitoutumisen laadusta tarjoaisi Korisliiga seuroille koulutusta, resursseja ja etuuksia insentiiveinä parempaan tekemiseen. Mikäli jäätäisiin lapualaismalliin perustasolle ei Korisliiga juuri vetoapua tarjoaisi ja writer team ei myöskään ensisijaisesti tarinoitaan joukkueesta tekisi. Mitä sitoutuneempia oltaisiin, sitä enemmän tukea tarjottaisiin. Yksi vähimmäisvaatimus paremmille perkeille olisi tietysti päätoimisen ja osaavan somevastaavan palkkaaminen seuran toimintaa tukemaan.

Mutta ei tässä vielä kaikki. Yksi tärkeimmistä asioista olisi yhteistyö erilaisten toimijoiden kanssa. Tässä pyrittäisiin tunnistamaan hyödyllisiä ja Korisliigasta kiinnostuneita persoonia, joita voidaan käyttää sarjan profiilin nostamiseen. Osan kanssa yhteistyö vaatisi todennäköisesti aiemmin mainittua voitelurahaa eli vähintäänkin muodollista korvausta osallisuudesta. Toisille riittäisi näkyvyys ja osalle osallistuminen olisi velvollisuus. Mediajohtaja neuvottelisi sopivat diilit eri osapuolien kanssa.

Sarjan sisältä kilpailujohtaja Tom Westerholm keskittyisi juuri siihen mihin hänen kuuluukin - sarjan kilpailulliseen kehittämiseen. Hänelle luotaisiin David Sternin ja Adam Silverin kaltainen rooli. Ei mikään kansanmies vaan muita ylempänä oleva auktoriteetti, joka linjaa selkeästi ja kovaa. Jokainen Westerholmin esiintulo olisi suunniteltu (mediapäällikön kanssa strategisesti tietenkin) ja näyttävä. Oli kyse sitten älypallon uudelleen lanseeramisesta tai neljän pisteen viivan käyttöönotosta, niin Tomppa olisi karismaattinen muutosjohtaja jonka linjaukset näkyisivät ja kuuluisivat Mannerheimintieltä Kauhajoen sorakuopille.

Koripallo on myös tilastolaji ja tätä osa-aluetta pitäisi merkittävällä tavalla nykyisestä nostaa. Tässä homma voitaisiin antaa jonkun tilastoniilon niskoille ja hyvä vaihtoehto voisi olla vaikkapa mies susirajalta eli Jake Siromaa. Lisäksi tarvittaisiin yhteistyösuhteeseen juniorikoripallon asiantuntija, jotta saadaan tulille "Suomen Jonathan Givony". Tämän tyypin tehtävä olisi nostaa tulevia nimiä esiin niin junioripeleistä kuin divaritiimeistä.

Median puolelta luonnollisesti iso osa työtä olisi Ruudun kanssa yhteistyö. Heillä olisi ottelutapahtumien televisioinnin lisäksi makasiiniohjelma, jonka isäntänä ja "Suomen Ernie Johnsonina" toimisi hassunhauska Saku Mäkynen. Hänen kanssaan töitä tekisivät Sami Ikävalko (Skip Bayless), Antero Lehto (Kenny Smith) ja Ville Mäkäläinen (Charles Barkley). Pääpaino olisi hassutteluissa ja vanhentuneissa näkemyksissä nykykoripallosta. Näitä nämä kaikki toimijat osaisivat tuoda mukanaan.

Podcast-kentän liidaavat tähdet olisivat tietenkin Coach Palotie (Zach Lowe) ja Shawn Huff (Jalen Rose). Etsinnässä olisivat myös Suomen Bill Simmonsit, Ryen Russillot ja muut persoonallisuudet. Tällä hetkellä näitä podcasteja on jonkin verran eikä keillekään hommasta mitään maksettaisi. Näkyvyyttä annettaisiin ja samoin mahdollisuus verkostoitua kentän eli seurojen kanssa. Ajan kanssa skene varmaan nostaisi profiilia nykyisestä.

Mitä olisi koripallosarja ilman sisäpiiritoimittajia? Suomen Wojnana toimisi Aamulehden Lauri Lehtinen, jolle annettaisiin hieman korvausta tästä roolista, koska lätkästä kirjoittaminen todennäköisesti vie suurimman osan työajasta. Seurojen tulisi olla valmiita antamaan insidetietoa Lehtiselle, joka jakaisi tätä tietoa sitten eteenpäin. Juha Tuuna Salon suunnasta ottaisi sitten skooppimestarin haastavan Shamsin roolin. Tuuna lähtisi matkaan ehkä enemmän pelaajalähtöisesti, mutta saisi toki myös mahdollisuuden tarjota vaihtoehtoista vuotolähdettä myös seuratyöntekijöille. Näillä toimittajilla olisi tietenkin koulutuksensa ja positionsa mukainen vastuu lähteistään, jonka he varmasti ammattitaidolla hoitaisivat.

Tässä vaiheessa täytyy korostaa, että liigan urheilullisen ja myös hallinnollisen puolen kritisointi olisi sallittua kaikkien toimijoiden osalta. Niin oma osasto kuin eri medialähteet saisivat antaa myös kritiikkiä Korisliigalle ja seuroille. Se muovautuuko nykyinen koriskulttuuri Suomessa tällaiseen muutokseen on toinen asia. Tarkoitus ei ole kirjoittaa pelkästään hypejuttuja ja posia, vaan myös kielteiset asiat saa tuoda esiin.

Näiden kaikkien toimijoiden välinen yhteistyö sekä yhteistyö Korisliigan suuntaan täydentäisi uuden mediakokonaisuuden työtä luoden Korisliigalle uuden suunnan kohti laadukkaampaa, sisältörikasta ja näkyvämpää tuotetta, jonka houkuttelevuus myös sponsoreiden silmissä nousisi merkittävästi. Käytännön toteutus tarvittavine rahoituksineen ja siitä saatava palautus ei toki ole mikään yksinkertainen yhtälö. Puhumattakaan ammattitaitoisten ja ylipäätään koripallosta riittävästi tietävien työntekijöiden rekrytoimisesta. Todennäköisesti tämä visio ei sellaisenaan olisi edes toteutettavissa, mutta jos minä saan puolessa tunnissa tällaista aikaan niin ehkäpä siellä Korisliigan lämpimässä offiisissa pystytään vähän parempaan ja toimivampaan tuntipalkoilla.

Saa suorittaa!
 
Viestejä
264
Ihan hauska listaus, mutta liian paljon miesoletettuja. Laittaisin nuo setämiehet sivuosiin ja palkkaisin pääosiin Doris Burken, Rachel Nicholsin, Malika Andrewsin ja Jackie MacMullanin.
 
Viestejä
4 072
Kyllähän esimerkiksi Kauhajoen numeroa 23 tarvitaan näyttämään sitä tasoa mikä on "Suomen juniorituotanto".

Näillä mennään, niin ja 22v ei todellakaan ole mikään NUORI.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös