Koripallo.com

Korisliigan televisiointi

Viestejä
6 444
Vs: Korisliigan televisiointi

Äänitasot saatiin säädettyä melkein kuntoon ekalla puoliskolla, mutta se kuva tosiaan oli kuin jostain kelikamerasta. Aika paljon sitä antaa anteeksi, kun on kyse koripallosta, mutta rajansa kaikella. Vaikka kuva ei pätkinyt käytännössä lainkaan, on vaikeaa uskoa, että tuota lumisadetta jaksaa katsoa muut kuin aivan HC-fanit.
 
Viestejä
156
Vs: Korisliigan televisiointi

Äänet juu vähän sentään parani pelin edetessä. Kuvanlaatu tosiaan oli yhtä tasokas kuin Nokian joukkueen peliesitys...
 
Viestejä
622
Vs: Korisliigan televisiointi

Sunnuntaina 29.11. päivän ainoa Korisliigapeli Kataja - Vilpas Fanseatilta enkä huomannut ainoatakaan pätkäisyä tai hyytymistä.
Mikä lienee selitys? Onko samanaikaisten otteluiden määrällä vaikutusta streamin jakeluun käytettävään kapasiteettiin ja sitä kautta toimitusten luotettavuuteen?
Onko Fanseatin asetuksissa onnistuttu tekemään "taikatemppu" jolla hyytymisiä aiheuttanut ketjureaktio estetään?
Vai palaavatko pätkimiset heti useamman ottelun samanaikaisen esittämisen iltoina?
Oliko muilla vaihteeksi ongelmatonta, vai katsoiko kukaan muu?
Kuva riitti pelin seuraamiseen hyvin. Ei sieltä katsomostakaan paljoa enempää näe, paitsi tietysti menevätkö Virtasen EU-virheen tuomat vaparit sisään vai ei. Fanseatin kamera-automatiikan vuoksi korisliigana täytyisi lisätä sääntö, että EU-virheen jälkeisissä vapaaheitoissa muiden pelaajien pitäisi asettua heittäjän taakse kolmen pisteen viivalle selin koriin, jotta kamerat siirtyisivät itse asiaan. Tai tietty joku kuvantulkinnan asiantuntija voisi rakentaa algoritmin tunnistamaan tuomarin EU-merkki tai vapaaheittotilanne ja ohjata kamera seuraamaan vapaaheittäjää.
 
Viestejä
2 443
Vs: Korisliigan televisiointi

?Turisti sanoi:
Oliko muilla vaihteeksi ongelmatonta, vai katsoiko kukaan muu?
Kuva riitti pelin seuraamiseen hyvin. Ei sieltä katsomostakaan paljoa enempää näe, paitsi tietysti menevätkö Virtasen EU-virheen tuomat vaparit sisään vai ei. Fanseatin kamera-automatiikan vuoksi korisliigana täytyisi lisätä sääntö, että EU-virheen jälkeisissä vapaaheitoissa muiden pelaajien pitäisi asettua heittäjän taakse kolmen pisteen viivalle selin koriin, jotta kamerat siirtyisivät itse asiaan. Tai tietty joku kuvantulkinnan asiantuntija voisi rakentaa algoritmin tunnistamaan tuomarin EU-merkki tai vapaaheittotilanne ja ohjata kamera seuraamaan vapaaheittäjää.

Mulla on ollut ongelmatonta jo monta viikkoa, mutta eikös tuo Fanseat siirtynyt nyt käyttämään Flashia pelkästään.

Itse myös muistan nuo Virtasen EU-vaparit. Tuo oli kuitenkin vain yksittäinen tilanne, mutta yhdessä aikaisemmassa pelissä moppimies moppasi useaan kertaan kenttää toisessa päässä kun peli oli käynnissä toisessa päässä. Se alkoi jo vähän enemmän ärsyttämään. :)
 
Viestejä
589
Vs: Korisliigan televisiointi

shaqtin a fool sanoi:
Mulla on ollut ongelmatonta jo monta viikkoa, mutta eikös tuo Fanseat siirtynyt nyt käyttämään Flashia pelkästään.

Itse myös muistan nuo Virtasen EU-vaparit. Tuo oli kuitenkin vain yksittäinen tilanne, mutta yhdessä aikaisemmassa pelissä moppimies moppasi useaan kertaan kenttää toisessa päässä kun peli oli käynnissä toisessa päässä. Se alkoi jo vähän enemmän ärsyttämään. :)
Saattais kuitenkin ärsyttää enemmän, jos ei mopattaisi ja joku loukkaantuisi sen vuoksi. Hyvät moppaajat käyvät silloin pyyhkimässä, kun peli on toisessa päässä. ;)
 
Viestejä
622
Vs: Korisliigan televisiointi

Aika hyvin näyttää pelittävän tämä Fanseatin toinen "uppoava laiva" eli Flash-perustainen ratkaisu. 4G netillä kaksi peliä pätkimättä näytöllä. Kiitos siitä heille (toimitetaan myöhemmin, tuskin lukevat tätä).
Mutta onko kukaan saanut Biisonit - Nokia -peliä näkymään???
Minulle vain ilmoittaa, ettei tilaamasi materiaali ole vielä valmiina ...
edit: Koska Tohtori Donkkikivi näki ottelun, oli jostakin streami löydyttävä niin sehän tuleekin VeikkausTV:stä. Eikö siis Fanseatista? Vai eikö silloin kukaan sitä huomaa, ettei tule?
 
Viestejä
61
Vs: Korisliigan televisiointi

Minä taas en saanut veikkausTV:stä mitään näkymään. Fanseat näytti Nokia-Biisonit -ottelun ihan normaalisti.
 
Viestejä
1 367
Vs: Korisliigan televisiointi

konkari sanoi:
Minä taas en saanut veikkausTV:stä mitään näkymään. Fanseat näytti Nokia-Biisonit -ottelun ihan normaalisti.

hyvin toimi veikkaus tv ja oli taas mukava katsoa kun kunnon selostus ja omat kamerat hidastuksineen
 

42

Viestejä
3 370
Vs: Korisliigan televisiointi

Mistäs pirusta sallitaan evästeet IE:ssä. Jotain vissiin ovat taas Fanseatilla säätäneet kun nyt ei suostu näyttämään vaan pitäis tehdä toi muutos.

Edit: Eipä enää mitään, toimii näemmä jo Chromellakin. Parempi niin. On mennyt multa ohi tuo, että joulun aikaan (kuten tuki vastasi) ovat uudistaneet sivuston.
 
Viestejä
532
Vs: Korisliigan televisiointi

Onko kellään muulla ongelmia katsoessa arkistoituja pelejä? Koitin äskön katsoa Ktp - Kouvot matsia n. 26h ottelun päätyttyä, mutta valittaa ettei olisi oikeuksia katsoa tätä lähetystä. Tuoreemmat mestispelit kyllä näkyy arkistosta
 
Viestejä
1 637
Vs: Korisliigan televisiointi

Nettisivun kautta ei näy vielä eilisen pelejä arkistossa. Lienevätkö tallenteet vielä valmiit?
 
Viestejä
532
Vs: Korisliigan televisiointi

clikc sanoi:
Nettisivun kautta ei näy vielä eilisen pelejä arkistossa. Lienevätkö tallenteet vielä valmiit?
IOS-laitteella mä yritin katsella. Armottoman hidasta on jos lähetystä vuonna 2015 ei saada 2h:ssa sinne verkkoon
 
Viestejä
7 517
Vs: Korisliigan televisiointi

Nlkke sanoi:
Onko kellään muulla ongelmia katsoessa arkistoituja pelejä? Koitin äskön katsoa Ktp - Kouvot matsia n. 26h ottelun päätyttyä, mutta valittaa ettei olisi oikeuksia katsoa tätä lähetystä. Tuoreemmat mestispelit kyllä näkyy arkistosta

Olen itse kironnut samaa, että aika pitkään kestää tallenteiden tuleminen. Esim perjantaipeli saattaa ehkä olla vasta sunnuntaina nähtävissä. Tässä siis selkeästi fanseatilla kehittämisen tarve. Itse en esim perjantaipeliä kerkeä ikinä suorana katsomaan, mutta viikonloppu olisi aikaa. Jos menee hirmu pitkään pelin tulemisessa arkistoon, niin tuloksenkin kerkiää aina jostain kuitenkin näkemään, niin vähän lattea katsella.
 
Viestejä
1 637
Vs: Korisliigan televisiointi

Dr. Dunkenstein sanoi:
Fanseat on huijausta. Kuva pixeliä, ei selostusta , tulosta eikä kelloa näy. Good bye!

Tulostaulujen kanssa välillä tosiaan ongelmia. Nämä on kuitenkin pitkälti viimeaikoina korjattu, hajoavat toki aina uudestaan kun tulostaulu vaihtuu tai liikkuu. Selostus ois kiva, mutta jos kuuluttaja hoitaa hommansa hyvin, paikkaa se toki paljon. Hinta-laatu suhteeltaan väitän palvelun olevan aika kova.
 
Viestejä
532
Vs: Korisliigan televisiointi

raappa sanoi:
Olen itse kironnut samaa, että aika pitkään kestää tallenteiden tuleminen. Esim perjantaipeli saattaa ehkä olla vasta sunnuntaina nähtävissä. Tässä siis selkeästi fanseatilla kehittämisen tarve. Itse en esim perjantaipeliä kerkeä ikinä suorana katsomaan, mutta viikonloppu olisi aikaa. Jos menee hirmu pitkään pelin tulemisessa arkistoon, niin tuloksenkin kerkiää aina jostain kuitenkin näkemään, niin vähän lattea katsella.
Tämä vaikuttaa olevan erityisesti koripallolähetyksissä. Mestis tulee aika äkkiä mielestäni arkistoon
 
Viestejä
1 637
Vs: Korisliigan televisiointi

Nlkke sanoi:
Tämä vaikuttaa olevan erityisesti koripallolähetyksissä. Mestis tulee aika äkkiä mielestäni arkistoon

Tätä myös FB:n puolella ihmeteltiin. Laitetaan nyt tänne vielä talteen

[quote author="FanSeat Facebook sivuilla"]Osa tallenteista tulee jälkikatseluun hetimiten livelähetyksen jälkeen, mutta valitettavasti Mestiksen sekä Salibandy- ja Korisliigan pelitallenteet ladataan palveluun käsityönä, minkä vuoksi niiden ilmestymisessä on viivettä. Yleensä tallenteet pyritään saamaan katseluun 24 tunnin sisällä tapahtuman päättymisestä, mutta nyt loma-aikaan viive julkaisussa voi olla hieman suurempi, pahoittelut tästä. Ensi vuonna yksi tärkeimpiä uudistuksia palvelussa tulee olemaan ns. live-to-file -toiminto, mikä nopeuttaa myös yllä mainittujen sarjojen tallenteiden julkaisua huomattavasti[/quote]
 

42

Viestejä
3 370
Vs: Korisliigan televisiointi

clikc sanoi:
jos kuuluttaja hoitaa hommansa hyvin, paikkaa se toki paljon. Hinta-laatu suhteeltaan väitän palvelun olevan aika kova.

Näistä kahdesta pointista tismalleen samaa mieltä. Käytettävyyskin parani nyt kun silverlight vaihdettiin flashiin. Mulle ei tallenteiden tulo samantien katsottaviksi ole kynnyskysymys, enemmän minä satsaisin kuvanlaadun parantamiseen. Olen ymmärtänyt, että kamerat ovat hd-tasoa ( ja nyt en puhu päävalmentajasta :p), joten suuri osa kehnosta kuvanlaadusta kaatunee hallien nettiyhteyden hitauteen? Sen parantaminen kai maksaa pähkinöitä tässä paketissa?
 

42

Viestejä
3 370
Vs: Korisliigan televisiointi

Ja tietenkin pitää panostaa siihen, ettei yhtäkkisiä palvelun pimenemisiä tule. Niinkuin nyt. Kun kerran suunnilleen kaikki muut netin palvelut toimivat normaalisti, niin on pakko vetää johtopäätös ongelman olemisesta Fanseatin päässä. Kun kerran mikään matsi ei näy.
 
Viestejä
547
Vs: Korisliigan televisiointi

Laiskuuttani katselin Seagullsin matsin Fanseatista eikä kyllä minkäänlaisia pimenemisiä ollut missään välissä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös