Koripallo.com

Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

Viestejä
7 517
Vs: Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

RahanKeruuMies sanoi:
Pirusti oli sakkia pelissä. Tuliko Kotkasta paljonkin kannattajia?
Kuinka paljon Manskariin mahtuu porukkaa tai kuinka paljon sinne saa ottaa sisälle? 2000?

1700 saa ottaa, kuitenkin varsinaisesti paikkoja on se 1500 rapiat. Näin muistelisin jostain nähneeni.
 
Viestejä
507
Vs: Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

Koko toinen pääty oli kotkalaisia ja seisomassa lisäksi iso joukko.Useampi sata siis.
 
Viestejä
83
Vs: Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

raappa sanoi:
Viimeiseen heittoon. Tuommoset rikkomiset tai rikkomatta jättämiset pitäisi tosiaan olla valmentajan valinta. Tavallaa Kouvot oli heitellyt vapareita seinille läpi pelin, niin kenties olisi voinut rikkoakin.

Ei kai tässä ole kahta sanaa? 14 sekkaa aikaa jäljellä, kolmen pisteen johto ja virheet täynnä(?) Virhe ei-heittotilanteessa,
2 vaparia. Vastustaja joko tekee ekan ja heittää toisen tahallaan ohi luottaen saavansa levyrin TAI molemmat sisään josta itse
pisteen johdossa pallonhallintaan ja rikkomisrumbaan. Mun mielestä täysin ponttoonin osaamattomuutta.

Mutta helppo tietysti sanoa jälkikäteen, vaikkakin useissa matseissa (ei KTP:n) olen yrittänyt vastaavissa tilanteissa isoon
ääneen toitottaa virheen tekemistä, mutta harvoin tuota ymmärtää kukaan koutsi toteuttaa.

Saman källin teki esim. Muurinen yhdessä EM tai MM-pelissä - matsi hävittiin jatkoajalla, kun vastustaja nousi tasoihin viime
sekunnin kolkkispesialistin kolkilla. Kimmo puolusti ylipuhtaasti palloa ylöstuonutta pointtia sivurajalla mutta ei halunnut tehdä
virhettä vaan laski kaverin ohi syöttämään vastakkaisen sivun kaarella odottelijalle. Tuolloin taisi mennä jatkopaikka.

Itse en pidä tahallisista virheistä, mutta niin pitkään, kun säännöt tämän sallii pitää tulosurheilussa tämä käyttää.
 
Viestejä
1 653
Vs: Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

tompsa sanoi:
Ei kai tässä ole kahta sanaa? 14 sekkaa aikaa jäljellä, kolmen pisteen johto ja virheet täynnä(?) Virhe ei-heittotilanteessa,
2 vaparia. Vastustaja joko tekee ekan ja heittää toisen tahallaan ohi luottaen saavansa levyrin TAI molemmat sisään josta itse
pisteen johdossa pallonhallintaan ja rikkomisrumbaan. Mun mielestä täysin ponttoonin osaamattomuutta.

Tästä https://youtu.be/PUx7tESoA-0?t=490 voisi ehkä vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen
 
Viestejä
3 483
Vs: Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

Kouvojen raportti:
http://www.kouvot.fi/kouvot-vei-runkosarjan-viimeisen-derbyn-jatkoajalla/

KTP:n raportti:
http://www.ktpbasket.fi/index.php/uutiset/arkisto/1002-ktp-lle-kirvelevae-jatkoaikatappio
 
Viestejä
7 517
Vs: Kymenlaakson derby vol 4: Kouvot vs KTP Basket 23.3. klo 18:30 @Manskari

tompsa sanoi:
Ei kai tässä ole kahta sanaa? 14 sekkaa aikaa jäljellä, kolmen pisteen johto ja virheet täynnä(?) Virhe ei-heittotilanteessa,
2 vaparia. Vastustaja joko tekee ekan ja heittää toisen tahallaan ohi luottaen saavansa levyrin TAI molemmat sisään josta itse
pisteen johdossa pallonhallintaan ja rikkomisrumbaan. Mun mielestä täysin ponttoonin osaamattomuutta.

Eiköhän 14 sekuntia ennen loppua oltaisi menty rikkomisrumbaan, mikäli molemmat olisi mennyt sisään. Tossa johdossa KTP:n ei olisi tarvinut heittää kuin yksi ohi, niin Kouvoilla olisi ollut vielä hyvä 12sekuntia aikaa tehdä 2pistettä pelin tasoittamiseen tai kolkilla ohi tai taas rikkoessa olisi ollut peli tasan mikäli heitot sisään. Tässä kohtaa ei olisi Kouvojen ollut enää pakko rikkoa.

Vaikka kuuntelin pressin niin nyt en muista, mitä Ponttis sanoi siinä. Mutta 14sekuntia on kuitenkin niin paljon, että ei siinä kannata riskillä lähteä toista taktisesti ohi heittämään, ellei sitten eka olisi mennyt jo ohi.

Ainakaan minusta toi ei ole päivänselvää ja itse tykkään, että pelit voitetaan pelaamalla eikä rikkomalla. Koko tää taktinen virhe asia kun ei ole minun lemppareita.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös