Koripallo.com

Lauri Markkanen - mies ja legenda

Viestejä
2 184
Veikkauksia
a) montako juttua suomimedia huomenna kirjoittaa Laurin palvelukseenastumisesta?
b) montako toimittajaa ja kuvaajaa on Santahaminan portilla päivystämässä?

Itse veikkaan että tuplatupla tulee täyteen: 23/10.
 
Viestejä
1 322
Onneksi on lyhyet matkat Santahamista Urhealle korismaajoukkueen treeneihin. Lauri voi siten tosiaan aika helposti hoitaa molempia samaan aikaan. Kivempi tuolla on olla tällaisessa melkein kesäsäässä kuin talvella. Markkanen tuskin joutuu tekemään mitään armeijassa koskaan talvella.
 
Viestejä
1 322
Itse en ollut tietoinen kaikesta armeijan urheilukouluun liittyvistä asioista, kuten urheilukomennuksista. Markkanen varmasti saa täydet 45 urheilukomennusta, eli 45 vapaapäivää jotka lasketaan palveluspäiviksi. MM-kisat tosin vievät aika ison osan tosta 45 päivästä. Jotkut ulkomaalaiset jotka eivät ole tietoisia Markkasen armeijassa olemisesta voivat olla vähän yllättyneitä Laurin hiustyylistä MM-kisoissa.

"Urheilukoulun alokkaille myönnetään urheilukomennuksia henkilökohtaisen valmennussuunnitelman mukaan. 347 vuorokautta palveleville urheilukomennuksia myönnetään enimmillään 95 ja palvelusajalla 165 enimmillään 45 päivää. Se, mihin urheilukomennukset palvelusajalla ajoittuvat, riippuu lajista ja siitä, mihin ajankohtaan kilpailut sijoittuvat.

Suomen Olympiakomitean mukaan urheilijoille on urheilukomennusten lisäksi varattu harjoitteluun 2–8 tuntia päivittäin. Käytettävissä on myös lähes kaikki illat ja viikonloput, pois lukien sotaharjoitukset.

Lisäksi urheilukoulu tarjoaa kahdeksan leiriviikkoa valmentautumiseen varuskunnassa tai urheiluopistoilla."
 
Viestejä
4 028
Onneksi on lyhyet matkat Santahamista Urhealle korismaajoukkueen treeneihin. Lauri voi siten tosiaan aika helposti hoitaa molempia samaan aikaan. Kivempi tuolla on olla tällaisessa melkein kesäsäässä kuin talvella. Markkanen tuskin joutuu tekemään mitään armeijassa koskaan talvella.

Onkohan bunkkeri-Parkkinen palkattu Jazzin toimesta kesäksi Helsinkiin?
 
Viestejä
2 184
Jossain näistä lukuisista jutuista (oma arvioni niiden ja toimittajien määrästä näyttäisi olleen alakanttiin) Lauri kertoi, että oli Parkkisen kanssa jutellut eilen. Parkkinen jonkun kerran tulee käymään Helsingissä ja muuten ilmeisesti hoitavat etänä - siis ilmeisesti että olisi videopuhelun tms. päässä Jyväskylästä, kun Lauri treenaa.

(Vähän tällaista suomalaista henkeä tuossa. 20M vuodessa tienaava jenkkipelaaja maksaisi parkkisensa koko kesäksi Kämpiin ja yksityisen autonkuljettajan, jotta voi saapua aina paikalle, kun pelaaja tarvitsee.)
 
Viestejä
4 028
Jossain näistä lukuisista jutuista (oma arvioni niiden ja toimittajien määrästä näyttäisi olleen alakanttiin) Lauri kertoi, että oli Parkkisen kanssa jutellut eilen. Parkkinen jonkun kerran tulee käymään Helsingissä ja muuten ilmeisesti hoitavat etänä - siis ilmeisesti että olisi videopuhelun tms. päässä Jyväskylästä, kun Lauri treenaa.

(Vähän tällaista suomalaista henkeä tuossa. 20M vuodessa tienaava jenkkipelaaja maksaisi parkkisensa koko kesäksi Kämpiin ja yksityisen autonkuljettajan, jotta voi saapua aina paikalle, kun pelaaja tarvitsee.)

Kyllä ja jenkkipelaaja hankkisi myös tarvittavat nautintoaineet. ;)
 
Viestejä
1 322
Onkohan bunkkeri-Parkkinen palkattu Jazzin toimesta kesäksi Helsinkiin?

Pakosti joo. 2-8 tuntia per päivä aikaa varattu urheiluun on kyllä paljon. Markkasen ei tarvitse tehdä tuolla oikein mitään jos harjoittelisi sen maksimin 8 tuntia per päivä. Osan siitä Parkkisen tai jonkun muun valmentajan kanssa punttisalilla ja muualla ja osan harjoittelee yksin koriskentällä pitäen heitto touchinsa korkealla tasolla. Toi voi kääntyä vielä hyvin että intti pitää Laurin erossa perheestään, jolloin sekin aika menee harjoitteluun, eikä pikkulastensa kanssa leikkimiseen, joka on ajantuhlausta. Tuloksena entistä parempi Lauri Markkanen. Onhan siinä se mentaalinen virikepuolikin jonka perheensä kanssa viettämästä ajasta saa, mutta heitä ehtii nähdä sitten vapaa-ajalla.
 
Viestejä
4 028
Pakosti joo. 2-8 tuntia per päivä aikaa varattu urheiluun on kyllä paljon. Markkasen ei tarvitse tehdä tuolla oikein mitään jos harjoittelisi sen maksimin 8 tuntia per päivä. Osan siitä Parkkisen tai jonkun muun valmentajan kanssa punttisalilla ja muualla ja osan harjoittelee yksin koriskentällä pitäen heitto touchinsa korkealla tasolla. Toi voi kääntyä vielä hyvin että intti pitää Laurin erossa perheestään, jolloin sekin aika menee harjoitteluun, eikä pikkulastensa kanssa leikkimiseen, joka on ajantuhlausta. Tuloksena entistä parempi Lauri Markkanen. Onhan siinä se mentaalinen virikepuolikin jonka perheensä kanssa viettämästä ajasta saa, mutta heitä ehtii nähdä sitten vapaa-ajalla.

Pikkulastensa kanssa leikkiminen on ajantuhlausta? No mielipide toki tämäkin. :)
 
Viestejä
1 322
Pikkulastensa kanssa leikkiminen on ajantuhlausta? No mielipide toki tämäkin. :)

No se oli kieliposkessa kirjoitettu postaus, mutta tavallaan asia on niin. Ajattelemetta niitä pikkulapsia ja mitä se tekee heidän kehitykselleen ja jos haluamme kehittää Markkasen uudelle tasolle, niin tämä olisi yksi keino, siis Laurin lasten kustannuksella. Moraalisesti väärin ajateltu, mutta Markkasen potentiaalin maksimoimiseksi oikein ajateltu :).
 
Viestejä
4 028
No se oli kieliposkessa kirjoitettu postaus, mutta tavallaan asia on niin. Ajattelemetta niitä pikkulapsia ja mitä se tekee heidän kehitykselleen ja jos haluamme kehittää Markkasen uudelle tasolle, niin tämä olisi yksi keino, siis Laurin lasten kustannuksella. Moraalisesti väärin ajateltu, mutta Markkasen potentiaalin maksimoimiseksi oikein ajateltu :).

Juu, en arvellutkaan, että niin ajattelit :)
 
Viestejä
83
Katselin eilen Laurin haastattelua Tulosruudusta ja lopuksi, kun kysyttiin "Milloin olet viimeksi juossut Cooperin? Lauri vastasi "En koskaan".

WTF? :confused:Eikö kouluissa enää juosta Cooperia? Silloin kauan sitten kun itse olin peruskoulussa, niin joka vuosi (ja saattoi itse asiassa olla että joka lukukausi) juostiin Cooper ja lukiossa myös. Ja Lauri on varmaan aina ollut urheiluluokalla, joka on minusta vielä kummallisempaa, ettei ole koskaan juossut Cooperia?

Tietenkin niinkin räjähtävää nopeutta vaativassa lajissa kuin koris, ei varmaankaan ole merkitystä paljonko jaksaa juosta 12 minuutissa, mutta sittenkin olettaisi, että hän olisi joskus juossut Cooperin vai onko sitten niin ettei Laurin muisti enää pelaa kouluaikaisiin asioihin…. ;)
 
Viestejä
67
Katselin eilen Laurin haastattelua Tulosruudusta ja lopuksi, kun kysyttiin "Milloin olet viimeksi juossut Cooperin? Lauri vastasi "En koskaan".

WTF? :confused:Eikö kouluissa enää juosta Cooperia? Silloin kauan sitten kun itse olin peruskoulussa, niin joka vuosi (ja saattoi itse asiassa olla että joka lukukausi) juostiin Cooper ja lukiossa myös. Ja Lauri on varmaan aina ollut urheiluluokalla, joka on minusta vielä kummallisempaa, ettei ole koskaan juossut Cooperia?

Tietenkin niinkin räjähtävää nopeutta vaativassa lajissa kuin koris, ei varmaankaan ole merkitystä paljonko jaksaa juosta 12 minuutissa, mutta sittenkin olettaisi, että hän olisi joskus juossut Cooperin vai onko sitten niin ettei Laurin muisti enää pelaa kouluaikaisiin asioihin…. ;)
Oisko niin, että jouksivat piip-testin? Sopinee paremmin lajiin ja se lienee se standardi testi korispelaajille junnujen majuleirillä.
 
Viestejä
666
Katselin eilen Laurin haastattelua Tulosruudusta ja lopuksi, kun kysyttiin "Milloin olet viimeksi juossut Cooperin? Lauri vastasi "En koskaan".

WTF? :confused:Eikö kouluissa enää juosta Cooperia? Silloin kauan sitten kun itse olin peruskoulussa, niin joka vuosi (ja saattoi itse asiassa olla että joka lukukausi) juostiin Cooper ja lukiossa myös. Ja Lauri on varmaan aina ollut urheiluluokalla, joka on minusta vielä kummallisempaa, ettei ole koskaan juossut Cooperia?

Tietenkin niinkin räjähtävää nopeutta vaativassa lajissa kuin koris, ei varmaankaan ole merkitystä paljonko jaksaa juosta 12 minuutissa, mutta sittenkin olettaisi, että hän olisi joskus juossut Cooperin vai onko sitten niin ettei Laurin muisti enää pelaa kouluaikaisiin asioihin…. ;)
Itse aikanani koulussa juoksin vain 2000m kelloa vastaan. Cooperia ei koskaan.
 
Viestejä
83
Oisko niin, että jouksivat piip-testin? Sopinee paremmin lajiin ja se lienee se standardi testi korispelaajille junnujen majuleirillä.
Varmasti piip-testi on se jota korispelaajat eniten juoksevat, eikö se itse asiassa ole draft-combine:ssakin juoksutestinä (en jaksa tarkistaa, mutta jotain juoksunopeutta ne sielläkin mittaavat).
Mutta varsinaisesti ihmettelin sitä ettei Lauri olisi koskaan juossut Cooperia? Tuntuu kovin kummalliselta, kun muistelee omia kokemuksia kouluista. No kai tämä on sitten sitä nykymeininkiä.
Itse aikanani koulussa juoksin vain 2000m kelloa vastaan. Cooperia ei koskaan.
Ilmeisesti se on Suomen kouluissa hyvinkin yleisesti käytetty juoksutesti. Ei ihme että suomalaisten kunto (juoksukunto) laskee koko ajan: Hätkähdyttävä ennuste: suomalaismiesten kunto romahtaa – nämä arjen perusasiatkin ovat pian liikaa 50-vuotiaille
Ei hyvältä näytä...
 
Viestejä
439
Lauri taisi olla jo koko yläasteen ajan urheiluluokalla joten eiköhän siellä ole ollut vähän eri meno kuin normaalien luokkien liikuntatunneilla.
 
Viestejä
1 322
Markkanen ei muuten ole ainoa tähtitason urheilijamiljonääri tuolla. NHL-pelaaja Kasperi Kapanen myöskin aloitti asepalveluksensa nyt. En tosin tiedä onko myös Kapanen Santahaminassa, kun noita "urheilukoulupaikkoja" on 2 Suomessa. Kapanen tekee vähän saman kuin Markkanen eli aikoo osallistua keväällä MM-kisoihin ja käy välillä treenaamassa maajoukkueen kanssa ja ehkä pelaamassa harjoitusotteluita. Eli luultavasti ton perusteella paikka olisi Santahamina josta pääsisi nopeasti harjoittelemaan maajoukkueen kanssa. Voi tosin olla että jääkiekkomaajoukkue harjoittelee Tampereella, jossa MM-kisat pelataan. Olisi hienoa jos Kapanen olisi vaikka samassa tuvassa Markkasen kanssa niin ei tarvitse olla ainoa kummajainen siellä muiden joukossa.

Tässä muuten oli ihan hauska juttu eiliseltä. Huff kertoi yksityiskohtia Markkasesta viime kesän peleistä.

 
Viestejä
1 818
WTF? :confused:Eikö kouluissa enää juosta Cooperia? Silloin kauan sitten kun itse olin peruskoulussa, niin joka vuosi (ja saattoi itse asiassa olla että joka lukukausi) juostiin Cooper ja lukiossa myös. Ja Lauri on varmaan aina ollut urheiluluokalla, joka on minusta vielä kummallisempaa, ettei ole koskaan juossut Cooperia?

Todiste älykkyydestä, osannut väistää tuollaiset hassuttelut? Ei ole tarvetta ollut vajota urheilujäbien tasolle, ja todistella miehisyyttään jollain urheilutuloksilla?

7E239B4D-0BD2-42DF-8807-D90CF7793D83.jpeg
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös