Itse näkisin, että vaihtoehtojen ”valmennuksen piikkiin” ja ”mahdoton tehtävä” väliin mahtuu monta mahdollista skenaariota. Taitojen oppiminen on monimutkaista, eikä minulla ole ainakaan sellaista tietoa, että osaisin yksittäisen tapauksen kohdalla arvioida, miksi asiat ovat menneet kuin ovat menneet.
Kävin kuitenkin katsomassa, että Abbey on ottanut tällä kaudella 4,2 kolmen pisteen heittoa peliä kohden, mikä oli yllättävän paljon, koska minun silmääni on näyttänyt, että pudotusta olisi tullut enemmän edellisen kauden viidestä heitosta. Voi toki olla, että olen jonkin keskiarvon kannalta ratkaisevan ottelun missannut.
Yhtä kaikki, minusta viime kaudella oli tällaista, että Abbey heitti, kun sai tilaa. Siinä sitten tuli muutama sellainen matsi, joissa hän heitti monta kertaa ohi ratkaisun hetkillä, mikä varmasti käy henkisesti raskaaksi. En pidä pahana, että tässä on haettu vähän rauhaa pelaajalle, kun ei se lähtenyt korjaantumaan heittämällä.
En osaa lainkaan arvioida, mikä ongelma heitossa on. Välillä tulee sellaisia pelejä, että uppoaa tosi hyvin, ja sitten on pidempään hankalaa. Hänhän ei sellaisia catch and shoot -heittoja kauheasti ota, joten siinäkin mielessä heittoprosentit vertautuvat huonosti toisenlaisiin heittäjätyyppisiin pelaajiin.
Isossa maailmassakin tuntuu olevan sellaista, että urheilulliset takamiehet hakevat heittoa ammattilaisuran kynnyksellä, mutta tietysti olisi seuraavan joukkueen kannalta helpompaa, jos heitto, tai sen puute, ei olisi rasitteena.