Koripallo.com

Minnesota Timberwolves

Viestejä
5 500
Vs: Minnesota Timberwolves

Onpahan tullut katsottua Minnyä vähän liikaakin. Rubio ja Love, yäk yäk yäk. Love on aivan luokattoman huono puolustuksessa eikä kyllä vakuuta tuo Rubiokaan. On vähän heikkoa, jos kaveri ei kentältä edes säkällä. Hyh hyh.
 
Viestejä
61
Vs: Minnesota Timberwolves

jaakko1 sanoi:
Onpahan tullut katsottua Minnyä vähän liikaakin. Rubio ja Love, yäk yäk yäk. Love on aivan luokattoman huono puolustuksessa eikä kyllä vakuuta tuo Rubiokaan. On vähän heikkoa, jos kaveri ei kentältä edes säkällä. Hyh hyh.
En ole varma astunko tassa taysin miinaan, mutta annetaan palaa kuitenkin (sarcasm radar - off).

Kaksi viikkoa kautta takana ja 5-2 record on jotain sellaista, mita Minnesotassa ja Minneapoliksessa ei ole koettu miesmuistiin. Eilen kaatui Lakers (Kobeton sellainen toki) ja 22 ottelun tappioputki LAL:lle kuopattiin. Samalla Twolves takoi tauluun franchise-recordin 'points in one quarter' tilastossa. Not bad?

Alkaa nayttaa, etta Twolves on vihdoinkin vahva playoff-kandidaatti. Esimerkiksi insidehoopsin puolella moni on jo vuosia jankuttanut Loven 'tyhjista' pisteista, jotka johtuvat siita etta han ei ole pystynyt viemaan joukkuettaan kertaakaan playoffeihin. Nyt ensimmaista kertaa hanen ympariltaan loytyy seka heittovoimaa (KMart) etta nopeutta (Brewer). Twolves on ollut erittain positiivinen yllatys, jonka peleja on ollut mukava seurata.

Keskiviikkona sitten ensimmaista kertaa paikanpaalle seuraamaan pelia. Sita ennen kaatuu (toivottavasti) Clippers Los Angelesissa.
 
Viestejä
254
Vs: Minnesota Timberwolves

No joo porukka vois vähitellen jo lopettaa suunsoittamisen joukkueesta keneltä ketään ei odottanu 6-3 aloitusta. Sittenku alkaa häviöitä tipahtelemaan tilille ni voi taas alkuu parkumaan, mutta ollaan nyt kaikki tyytyväisiä suut kiinni ja nautitaan kun Wolves hankkii voittoja joko sitten hyökkäämällä tai puolustamalla.
 
Viestejä
2 443
Vs: Minnesota Timberwolves

Minnesotan saldo peleistä, jotka päättyneet 4 pinnan tai pienemmällä erolla.. 0 voittoa 8 tappiota.
 
Viestejä
1 228
Vs: Minnesota Timberwolves

Missä mennään, Minnesota Timberwolves?

Rakennuspalikat

Kevin Love, Nikola Pekovic, Kevin Martin, Chase Budinger, Corey Brewer, Ricky Rubio, Alexey Shved, Gorgui Dieng.

Puutteet

Aina Latrell Sprewellin jälkeen on etsitty takakentälle pelaajaa, joka pystyy luomaan itselleen paikkoja ja vielä käyttämään niitä. Lisäksi iso pää kaipaa syvyyttä.

Ullakkotilanne

Noin $3M yli palkkakaton. (arvio $63,2M)

Varaukset

Top 13 –suojattu ykköskierroksen varaus menossa Phoenixiin, minkä toteutuminen vaatisi Phoenixin oman varauksen nousua kärkikolmikkoon. Kakkoskierroksella käytössä oma varaus (43.), Pelicansin varaus (40.) sekä Golden Staten varaus (53.).

Mikäli ykköskierroksen varaus ei siirry tänä kesänä Phoenixiin, on se ensi vuonna top 12 –suojattu.

Oikotie onneen

Ensinnäkin, Minnesotan on käytettävä kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot, joilla taivutellaan Kevin Love jatkamaan uraansa susipaidassa.

Helppo tapa on yrittää osua maaliin varovaisilla liikkeillä ja toivoa parasta ensi kesänä:

Varaustilaisuudessa lisätään tulivoimaa takakentälle: Gary Harris, Nick Stauskas, James Young tai P.J. Hairston. Vapaaherramarkkinoilta puolestaan haetaan vahvistusta isoon päähän. Ed Davis olisi juurikin sitä, mitä lääkäri määrää, mutta varavaihtoehtoja riittää myöskin. Josh McBob, Jermaine O'Neal, Darrell Arthur, Channing Frye, Patrick Patterson ja Jason Smith olisivat kaikki parempia kuin Ronnie Turiaf tai Dante Cunningham. Sitten vain ensi kauteen toivoen, että tiukkojen otteluiden synkkä saldo kääntyy päälaelleen.

Toinen vaihtoehto on ottaa kunnolla riskiä ja tavoitella korkeampaa potentiaalia:

Gorgui Diengin hyvät otteet loppukaudesta ja Kevin Lovea täydentävät vahvuudet ovat pistäneet liikkeelle ajatuksen, että Nikola Pekovic olisi uhrattavissa. Pekovic ja Mbah a Moute Pelicansiin Eric Gordonista ja Austin Riversistä? Gordon oli terveenä ollessaan liigan parhaita kakkospaikan pelaajia ja Riversillä on potentiaalia eliittitason penkkimieheksi. Toki kaiken mennessä pieleen kummastakaan ei ole rajojen sisäpuolella hyötyä. Etukenttää vahvistettaisiin siten varaustilaisuuden kautta: valahtaisiko joku kolmikosta Randle, Gordon ja Vonleh Minnesotalle asti? Vaiko sittenkin eurooppalainen kysymysmerkki Dario Saric tai Clint Capela? Rahaa riittäisi tässäkin tapauksessa vielä keskitason poikkeuksen arvoiseen vapaaherraan, jolla tilkittäisiin jäljelle jääneitä rakosia.

Kuntokäyrän suunta

Kävi kesällä miten hyvänsä, Wolvesin pitäisi olla viimekautista parempi. Pitkän aikavälin kuntopuntari onkin sitten täysin Loven päätöksestä kiinni.
 
Viestejä
278
Vs: Minnesota Timberwolves

Minnesotassa ei paljoa ole voitoilla juhlittu, osittain ehkä loukkaantumisten takia, mutta Andrew Wiggins viimeiset 11 peliä: 20,9/4,5/2,5 49%FG

Next Superstar!

Noista 11 pelistä Minnesota on siis saanut haalittua vain yhden voiton, ja sekin Mo Williamsin 52pts ansiosta, mutta Wiggins on alkanut näyttää mun mielestä tosi hyvältä! Hänen arsenaalistaan on löytynyt vähän kaikkea: räjähtäviä ajoja, pull-up kakkosia, jonkin verran spot-up kolmosia, ja mulle yllätyksenä tulleita post-liikkeitä, jotka näyttävät välillä todella hyviltä. Varsinkin muutamat spin-liikkeet ajosta ovat olleet tosi kaunista katseltavaa!

Saas nähdä pystyykö Wiggins pitämään yllä tätä tasoa kun Martin, Rubio ja Pekovic palaavat kentille (todennäköisesti ei), mutta todella lupaavalta näyttää Wigginsin tulevaisuus!
 
Viestejä
341
Viestejä
254
Vs: Minnesota Timberwolves

Hyi hemmetti, erehdyin katsomaan yhden Timberwolvesin matsin pari yötä sitten enkä voi suositella samaa kenellekkään. Wiggins ja La Vine oli ko jotain haamuja joita ei näkyny kentällä ollenkaan, puolustusta ei oikeastaan ollut olemassa ja Rubio on vieläkin yhtä surkea kun tullessaan NBA:han.

Adreian Payne oli kova.
 
Viestejä
278
Vs: Minnesota Timberwolves

Pelle_Miljardi sanoi:
Hyi hemmetti, erehdyin katsomaan yhden Timberwolvesin matsin pari yötä sitten enkä voi suositella samaa kenellekkään. Wiggins ja La Vine oli ko jotain haamuja joita ei näkyny kentällä ollenkaan, puolustusta ei oikeastaan ollut olemassa ja Rubio on vieläkin yhtä surkea kun tullessaan NBA:han.

Adreian Payne oli kova.
Turha käydä haukkumaan joukkuetta joka on vielä pahasti uudelleenrakennus vaiheessa...

Ihan ymmärrettävää, että nuorilla pojilla takkuaa peli ensimmäisen kauden aikana, varsinkaan LaVinea ei kannatta ruotia sen enempää, sillä ei hän ole koko kautena esittänyt oikein mitään muuta kun donkkeja. Ja sulle on ilmeisesti sattunut joku huono Wolvesin peli, sillä itsekin olen pari heidän peliään katsonut ja he ovat oikeasti pelannut hyvin, esimerkiksi peli Cavsia vastaan vähän aikaa sitten, jolloin he periaatteessa ilman pelintekijää (Rubio ja LaVine olivat loukkaantuneena) pelasivat ihan loppuhetkille voitosta. Wigginskin oli silloin erinomainen.

Mun mielestä tämä joukkue on muutenkin erittäinen mielenkiintoinen tulevaisuutta ajatellen! Potentiaalisia nuoria pelaajia löytyy jo nyt ihan kivasti (Wiggins, LaVine, Payne, Dieng) ja vielä tämän vuoden draftista saavat hyvin todennäköisesti top3 pickin, jolla olisi hyvä varata joko Okafor tai Towns.

Ainoa mikä mua mietityttää heidän joukkueessaan on, mitä he aikovat tehdä Rubion ja hänen sopimuksensa kanssa. Ainoa mitä hän tekee ihan ok tasolla on syöttäminen, muuten en oikein pidä häntä avauksen pointtina tässä liigassa. Kuitenkin heillä on jo nyt LaVine rosterissaan, joka voi mahdollisesti olla muutaman vuoden päästä todella kovakin pelaaja, toisaalta toisena vaihtoehtona on että hän on täyttä kuraa. Kovia pointteja tulee muutenkin joka vuosi lisää, esimerkiksi Mudiay ja Russell (taitaa olla kuitenkin enemmän sg) tänä vuonna.
 
Viestejä
629
Vs: Minnesota Timberwolves

Professori sanoi:
Ainoa mikä mua mietityttää heidän joukkueessaan on, mitä he aikovat tehdä Rubion ja hänen sopimuksensa kanssa. Ainoa mitä hän tekee ihan ok tasolla on syöttäminen, muuten en oikein pidä häntä avauksen pointtina tässä liigassa.

Rubio on aivan kirkkainta eliittiä kaikessa muussa paitsi heittämisessä/scoraamisessa ja jos heitosta tulee vielä joskus "luotettava" tuo sopimus on hyvin halpa(palkkakatto nousee). Ainakin niissä tämän kauden peleissä mitkä olen nähnyt niin heitto on näyttänyt jo huomattavasti paremmalta kuin viime vuonna.
 
Viestejä
341
Vs: Minnesota Timberwolves

Professori sanoi:
Ainoa mikä mua mietityttää heidän joukkueessaan on, mitä he aikovat tehdä Rubion ja hänen sopimuksensa kanssa. Ainoa mitä hän tekee ihan ok tasolla on syöttäminen, muuten en oikein pidä häntä avauksen pointtina tässä liigassa. Kuitenkin heillä on jo nyt LaVine rosterissaan, joka voi mahdollisesti olla muutaman vuoden päästä todella kovakin pelaaja, toisaalta toisena vaihtoehtona on että hän on täyttä kuraa. Kovia pointteja tulee muutenkin joka vuosi lisää, esimerkiksi Mudiay ja Russell (taitaa olla kuitenkin enemmän sg) tänä vuonna.

Tarkoitatko, että Minnesotassa kadutaan jo nyt marraskuussa tehtyä jatkosopimusta? Oletettavasti tarkoitus on jatkaa Rubio ykköspointtina ainakin seuraavat neljä kautta. Mitään muuta sopimuksella ja Rubiolla tuskin tässä vaiheessa "aiotaan tehdä".
 
Viestejä
278
Vs: Minnesota Timberwolves

jix sanoi:
Rubio on aivan kirkkainta eliittiä kaikessa muussa paitsi heittämisessä/scoraamisessa ja jos heitosta tulee vielä joskus "luotettava" tuo sopimus on hyvin halpa(palkkakatto nousee). Ainakin niissä tämän kauden peleissä mitkä olen nähnyt niin heitto on näyttänyt jo huomattavasti paremmalta kuin viime vuonna.
Mun silmään en pidä Rubiota kyllä eliitti pointtina. Pelinluku ja syöttäminen ovat hyvällä tasolla, mutta mun on vaan kovin vaikea nähdä, että hän tuolla urheilullisuudella tulee koskaan kuulumaan pelintekijöiden "eliittiin". Puolustuksessa hän hastaa hyvin riistoja, mutta ei pysty pysymään nopeampien jannujen edessä, ainakaan niissä peleissä mitä itse olen nähnyt.

Vaikka Rubio on vasta 24 vuotias, ei hänen pelissään ole vielä näinä kolmena kautena NBA:ssa näkynyt oikeastaan minkäänlaista kehitystä, ei edes hyppyheitossa. Vaikka hän on ollut loukkaantuneena melko paljon kyseisestä ajasta, tulee mulle väkisinkin kysymys, että kuinka paljon hän pystyy enää kehittymään pelaajana.

tan3li sanoi:
Tarkoitatko, että Minnesotassa kadutaan jo nyt marraskuussa tehtyä jatkosopimusta? Oletettavasti tarkoitus on jatkaa Rubio ykköspointtina ainakin seuraavat neljä kautta. Mitään muuta sopimuksella ja Rubiolla tuskin tässä vaiheessa "aiotaan tehdä".
Tämä mun lause oli huonosti muotoiltu, pahoittelut siitä.

Mutta pointtini oli, että onko joukkueen rakentaminen Rubion (ja tottakai Wigginsin) ympärille paras valinta. Kuitenkin pointti on koko liigan tärkein pelipaikka nykypäivänä, ja mulla ei ainakaan ole niin kova luotto Rubioon, kun Minnesotalla nähtävästi on. Kun ajatellaan asiaa vaikka siten, että lähes jokaisella eliittipointilla on ainakin kaksi seuraavista ominaisuuksista: urheilullisuus, hyvä heittotaito, pelinluku. Kuten nähdään, Rubiolla ei ole kuin yksi... Kaiken lisäksi Rubio on ollut aika loukkaantumisherkkä, joten senkin vuoksi olen hieman skeptinen häntä kohtaan.

Kuten sanottu pidän tästä Minnesotan joukkueesta ja varsinkin Wigginsistä. Siten toivon kovasti Rubion todistavan itsensä olevan olevan eliittipointti, sillä nykyään on kovin vaikea voittaa ilman sellaista.
 
Viestejä
629
Vs: Minnesota Timberwolves

Professori sanoi:
Mun silmään en pidä Rubiota kyllä eliitti pointtina. Pelinluku ja syöttäminen ovat hyvällä tasolla, mutta mun on vaan kovin vaikea nähdä, että hän tuolla urheilullisuudella tulee koskaan kuulumaan pelintekijöiden "eliittiin". Puolustuksessa hän hastaa hyvin riistoja, mutta ei pysty pysymään nopeampien jannujen edessä, ainakaan niissä peleissä mitä itse olen nähnyt.

Vaikka Rubio on vasta 24 vuotias, ei hänen pelissään ole vielä näinä kolmena kautena NBA:ssa näkynyt oikeastaan minkäänlaista kehitystä, ei edes hyppyheitossa. Vaikka hän on ollut loukkaantuneena melko paljon kyseisestä ajasta, tulee mulle väkisinkin kysymys, että kuinka paljon hän pystyy enää kehittymään pelaajana.
Tämä mun lause oli huonosti muotoiltu, pahoittelut siitä.
En pidä itsekään Rubiota "eliittipointtina", koska heittäminen on niin huonoa. Puolustus, levypallopelaaminen, pelinjohto jne. onkin sitten top 5-tasolla pelipaikalleen. Vähän niinkuin huonompi versio Kiddistä. Jos joskus saa itselleen luotettavan heiton kehitettyä niin nousee sitten eliittitasolle mikä on kyllä iso jos ;D. Rubio on tällä hetkellä loistava lisä joukkueeseen jossa on kaksi tai useampia omiin ratkaisuihin kykenevää pelaajaa. Saa nähdä saako Minnesota tulevaisuudessa toisen Wigginssin lisäksi...
Professori sanoi:
Mutta pointtini oli, että onko joukkueen rakentaminen Rubion (ja tottakai Wigginsin) ympärille paras valinta. Kuitenkin pointti on koko liigan tärkein pelipaikka nykypäivänä, ja mulla ei ainakaan ole niin kova luotto Rubioon, kun Minnesotalla nähtävästi on. Kun ajatellaan asiaa vaikka siten, että lähes jokaisella eliittipointilla on ainakin kaksi seuraavista ominaisuuksista: urheilullisuus, hyvä heittotaito, pelinluku. Kuten nähdään, Rubiolla ei ole kuin yksi... Kaiken lisäksi Rubio on ollut aika loukkaantumisherkkä, joten senkin vuoksi olen hieman skeptinen häntä kohtaan.

Kuten sanottu pidän tästä Minnesotan joukkueesta ja varsinkin Wigginsistä. Siten toivon kovasti Rubion todistavan itsensä olevan olevan eliittiiiiipointti, sillä nykyään on kovin vaikea voittaa ilman sellaista.

Kyllä se vieläkin vaan niin on, että hommaa LeBron tai HOF-iso--->menestyt. 2000-luvulla ainoastaan "kovemmista pointeista" Parker/Billups/(Rondo) ovat johdattaneet joukkueen mestaruuteen ja niissäkin taustalla on ollut Duncania, Ginobilia, Wallacea, Hamiltonia. Tämän hetkisistä nimistä Westbrook on muistaakseni pelannut finaaleissa, Paul/Curry eivät ole tainneet edes konferenssifinaaleissa olla samalla kun Irving odottelee ensimmäistä playoff kierrosta Loven kanssa...
 
Viestejä
278
Vs: Minnesota Timberwolves

jix sanoi:
Kyllä se vieläkin vaan niin on, että hommaa LeBron tai HOF-iso--->menestyt. 2000-luvulla ainoastaan "kovemmista pointeista" Parker/Billups/(Rondo) ovat johdattaneet joukkueen mestaruuteen ja niissäkin taustalla on ollut Duncania, Ginobilia, Wallacea, Hamiltonia. Tämän hetkisistä nimistä Westbrook on muistaakseni pelannut finaaleissa, Paul/Curry eivät ole tainneet edes konferenssifinaaleissa olla samalla kun Irving odottelee ensimmäistä playoff kierrosta Loven kanssa...
Katsoppas huviksesi tämän vuoden mestaruussuosikkien rostereita. Ja kappas vain, jokaisen jengin, Houstonia lukuunottamatta, paras tai toiseksi paras pelaaja on pointti! Ja Hardenkin pelaa käytännössä pointtia, sillä hän käsittelee palloa suurimman osan Houstonin hyökkäyksistä. Hyökkääminen NBA:ssa perustuu nykyään niin vahvasti loputtomaan palloskriinin hakkaamiseen, että hyvä pointti on välttämätön. Toki on pelaajia kuten LeBron ja Harden joiden takia ei pointtia välttämättä tarvita, sillä he taitavat palloskriinin käyttämisen niin hyvin. Tottakai joukkue tarvitsee myös taitavia isoja miehiä, mutta kyllä pointti on loppujen lopuksi se, joka näistä kaikki tilanteet luo.
 
Viestejä
629
Vs: Minnesota Timberwolves

Professori sanoi:
Katsoppas huviksesi tämän vuoden mestaruussuosikkien rostereita. Ja kappas vain, jokaisen jengin, Houstonia lukuunottamatta, paras tai toiseksi paras pelaaja on pointti! Ja Hardenkin pelaa käytännössä pointtia, sillä hän käsittelee palloa suurimman osan Houstonin hyökkäyksistä. Hyökkääminen NBA:ssa perustuu nykyään niin vahvasti loputtomaan palloskriinin hakkaamiseen, että hyvä pointti on välttämätön. Toki on pelaajia kuten LeBron ja Harden joiden takia ei pointtia välttämättä tarvita, sillä he taitavat palloskriinin käyttämisen niin hyvin. Tottakai joukkue tarvitsee myös taitavia isoja miehiä, mutta kyllä pointti on loppujen lopuksi se, joka näistä kaikki tilanteet luo.

Sori oli unohtunut aiemmasta viestistä yksi lihavointi pois mihin se teksti oli enemmänkin tarkoitettu. Jos nyt olisi vähän paremmin ymmärrättävissä.

Mutta en usko, että kumpikaan on mielipidettään vaihtamassa tuosta asiasta joten parempi varmaan lopettaa siitä jankkaaminen ja palailla asiaan kauden jälkeen :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös