Koripallo.com

Miten hyödyntää Mika Turusen tieto&taito?

Suomikoris tarvitsee osaajia. MikaTurunen on sellainen. Samanlaisia kavereita ei montaa ole koskaan suomessa ollut. Kovin nimi heti Rannikon ja Koposen jälkeen.

Olisiko Mikan paikka koripalloliitossa tulevaisuudessa? Korvaisi Dettmanin..

Itse näkisin mielelläni hänet hongan tai topon (edellyttää taloudellisen puolen parantumista) johdossa. Isommalla talousalueella Mika Turunen voisi rakentaa ennennäkemätöntä korisbuumia helsingissä ja sitä kautta koko suomessa. Esim. Honka euroopankentille. Espoosta kyllä rahoittajia löytyisi. Pavicevic voisi jatkaa valmentajana, Turunen olisi GM.

Tässä vähän mietittävää kaikille. Monet voivat nauraa kirjoitukselle, mutta faktat ovat faktoja. Turunen on Koposen ja Rannikon jälkeen kovin nimi suomessa ;D

Monet puhuu, puhuu ja puhuu, Mika tekee.. ;)

Vs: Miten hyödyntää Mika Turusen tieto&taito?

Sitä mie vähän ihmettelen, kun kaikki lappeenrantalaiset ja varsinkin monet vanhat fanit eivät näytä olevan kovin innoissaan Turusen tekemisistä. Voisko siitä päätellä, että kaikki ei ole ihan niin siistiä kuin päältä näyttää.
Jospa katsellaan tämä eurocuppi ensin. Ehkä talvella voidaan ruveta kumartamaan Lappeenrantaan kuin Mekkaan - tai sitten ei

Näinhän se on, että kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.

Eikös ne liittoon nyt ole palkkaamassa sitä markkinointihemmoa? Sinne heti sutena..

Ray Allenin pallo sanoi:
Eikös ne liittoon nyt ole palkkaamassa sitä markkinointihemmoa? Sinne heti sutena..
joo
mitenhän sattuikin, kun tuli tämä eurohumpp sori eurocuppihuuma ja liiton rahat katosivat. Mut ei niillä mitään yhteyttä voi olla
Turunen on hyvä hankkimaan rahaa ja myös kuluttamaan. No vuoden päästä olla viisaampia. Itse veikkaan miinusta

Jokelokselle sen verran,että kaikki lappeenrantalaiset eivät voikkaan olla Turusen takana. Osa on vaikka Koskisen takana. Ja Mälkiälläkin on kannattajansa.Ynnä pesäpallo,salibandy jne. ;D

veku sanoi:
Jokelokselle sen verran,että kaikki lappeenrantalaiset eivät voikkaan olla Turusen takana. Osa on vaikka Koskisen takana. Ja Mälkiälläkin on kannattajansa.Ynnä pesäpallo,salibandy jne. ;D
ymmärrän tuon enkä kuvittelekaan lätkäherrojen jelppaavan Turusta.
Mutta otetaan esim. Seinäville, hook ja moni muu täällä vuosia viihtyneistä. Eivät he enää hehkuta niin kuin aikaisemmin. Tuleepa suoraa sontaa.
Tosin joku huukki on voinut aikuistua ja vaikka muuttaa muualle. Tapparan kannattajaksi ;D

jokelos sanoi:
ymmärrän tuon enkä kuvittelekaan lätkäherrojen jelppaavan Turusta.
Mutta otetaan esim. Seinäville, hook ja moni muu täällä vuosia viihtyneistä. Eivät he enää hehkuta niin kuin aikaisemmin. Tuleepa suoraa sontaa.
Tosin joku huukki on voinut aikuistua ja vaikka muuttaa muualle. Tapparan kannattajaksi ;D

Tai vaihtanut nimimerkikseen lay up ;D ;D ;D

1. Tehdään Mika Turusen tieto&taidosta vientituote ja myydään jenkeille kiskurihintaan -> tuloilla helpotetaan Koripalloliiton talousvaikeuksia

2. Kloonataan Mika Turunen ja palkataan Turuset kaikkien Korisliigan joukkueiden valmentajaksi -> Korisliigan taso nousee kohisten

3. Lähetetään Mika Turunen (ja Pasi Riihelä) Marsiin -> pian uudet suomalaislupaukset pääsevät antamaan näyttöjä kansain-...ei vaan planeettainvälisille kentille

Sorsa sanoi:
2. Kloonataan Mika Turunen ja palkataan Turuset kaikkien Korisliigan joukkueiden valmentajaksi -> Korisliigan taso nousee kohisten
Se on kai jo moneen kertaan täällä asiantuntemuksella todettu, että Mika Turusella ei ole mitään tekemistä Lappeenrannan Namikan pelillisen menestyksen kanssa. Taustapiru on taustapiru, eikä nimellisenä valmentajana saa kahdella Suomen mestaruudella edes Liiton virkamiesten tunnustusta. ;)

btw. Ihan asiallinenkin kysymys loppuun eli jaettiinko tänä vuonna kauden seurajohtaja -titteliä ollenkaan vai eikö tarvinnut jakaa kun Turusen Mikan joukkue putosi hyvissä ajoin mitalipeleistä ?

Kaaren_takaa sanoi:
Se on kai jo moneen kertaan täällä asiantuntemuksella todettu, että Mika Turusella ei ole mitään tekemistä Lappeenrannan Namikan pelillisen menestyksen kanssa. Taustapiru on taustapiru, eikä nimellisenä valmentajana saa kahdella Suomen mestaruudella edes Liiton virkamiesten tunnustusta. ;)

btw. Ihan asiallinenkin kysymys loppuun eli jaettiinko tänä vuonna kauden seurajohtaja -titteliä ollenkaan vai eikö tarvinnut jakaa kun Turusen Mikan joukkue putosi hyvissä ajoin mitalipeleistä ?

Hyvä valmentaja on sellainen joka osaa löytää oikeat palikat oikeille paikoille ja jos Turre Turunen pystyy näiden apuvalmentajien ja Pasi Riihelän valmennusroolituksella voittamaan jotain, niin kyllä kunnia tästä kuuluu silloin sille joka nämä palikat on oikein asetanut eli Turuselle.

42

Kaaren_takaa sanoi:

Jorma Sinkkilä / Namika Lahti

42 sanoi:
Jorma Sinkkilä / Namika Lahti
Hyvään osoitteeseen on koripallojohtajapalkinto siis mennyt.

Jurgille vastauksena, että olet oikeassa palikkateoriasi kanssa. Edellinen kommenttini oli kevyttä sarkasmia ja vaikka en hirveästi Turusen valmentajataitoja arvostakaan (ainakaan otteluvalmentajana), niin täytyy myöntää että tunnustuksensa nimenomaan valmentamisesta olisi hänkin ansainnut viimeistään toisen mestaruuden jälkeen.

Kyllähän tärkeästä asiasta nyt on kyse, Eiköhän kuitenkin aloiteta hommat niin, että kaikki kpcomilaiset yli seurarajojen alkavat puuhaamaan keräyksen muodossa Turuselle patsasta johonkin hyvään paikkaan. Ehkä Helsinki olisi jopa Lappeenrantaa kansainvälisempi paikka, sillä onhan Turusen ansiot kuitenkin enemmän painottuneet sinne kansainväliseen osaamiseen. Ja onhan hän ollut lähellä tehdä sopimuksia useaan Euroopan huippujoukkueeseenkin.

Itselläni kun ei ole tuota rahaa, niin voinen osallistua hankkeeseen siten, että veistän kivestä sen patsaan. Kuka tekisi mallin, vai hoidanko senkin tekemisen itse. Onnistuuhan toki sekin.

Tämä siksi, että vähemmistäkin ansioista Suomessa on patsaita pystytetty. Onhan?

Voisiko joku comilainen ( ehkäpä Sf ) ottaa patsastoimikunnan johtotehtävän. Itse ottaisin ohjat vankkoihin käsiini, jos vain minulla taitoa siihen riittäisi. Mutta kun olen enemmän tekijä kuin johtaja, niin kaiketi joku muu hoitaa sen homman?

Siispä tarmokkaasti touhuun käsiksi!

Veistäjä-JOE

keyshawn sanoi:
Itse näkisin mielelläni hänet hongan tai topon (edellyttää taloudellisen puolen parantumista) johdossa. Isommalla talousalueella Mika Turunen voisi rakentaa ennennäkemätöntä korisbuumia helsingissä ja sitä kautta koko suomessa. Esim. Honka euroopankentille. Espoosta kyllä rahoittajia löytyisi. Pavicevic voisi jatkaa valmentajana, Turunen olisi GM.

Mielenkiintoisia ajatuksia.

En itse tunne Turusta millään tavalla, mutta hänen saavutuksensa Lappeenrannassa ovat kiistattomia. Siinä mielessä tämä keskustelu on perusteltua.

Minulle on kuitenkin jotenkin jäänyt tunne, että Turunen on tyypillinen yrittäjäluonne eli hän osaa toimia vain yhdellä tavalla ja se tarkoittaa sitä, että hän tekee itse kaiken. Tästä syntyy huoli, että jäisikö hänen joukkueessaan valmentajalle työtilaa vai olisiko valmentaja lähdössä heti ensimmäisten tappioiden jälkeen ja Turunen tulossa tilalle? Jotenkin tuntuu, että Turusen menestyksen salaisuus on osaltaan ollut juuri riittävän pieni organisaatio, jota hän on voinut hallita täysin oman mielensä mukaisesti.

Herbert sanoi:
Mielenkiintoisia ajatuksia.

En itse tunne Turusta millään tavalla, mutta hänen saavutuksensa Lappeenrannassa ovat kiistattomia. Siinä mielessä tämä keskustelu on perusteltua.

Minulle on kuitenkin jotenkin jäänyt tunne, että Turunen on tyypillinen yrittäjäluonne eli hän osaa toimia vain yhdellä tavalla ja se tarkoittaa sitä, että hän tekee itse kaiken. Tästä syntyy huoli, että jäisikö hänen joukkueessaan valmentajalle työtilaa vai olisiko valmentaja lähdössä heti ensimmäisten tappioiden jälkeen ja Turunen tulossa tilalle? Jotenkin tuntuu, että Turusen menestyksen salaisuus on osaltaan ollut juuri riittävän pieni organisaatio, jota hän on voinut hallita täysin oman mielensä mukaisesti.

Edellinen kirjoitus oli kyllä täyttä asiaa. Mutta moni oppii vanhetessaan uusia asioita.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.