Koripallo.com

Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Viestejä
63
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

taikaviitta sanoi:
Jotenkin en ole yllättynyt, että Blazers ei suostunut kauppaamaan Koposta Strawberryyn. Koposella on ehkä kuitenkin jonkin verran enemmän upsidea kuin DJ:llä.

Olisiko tälle huhulle jotain "varmuutta"? Sinänsäkin kuitenkin ihan mielenkiintoinen scenaario.

Pahoittelen kun en vastannut aiemmin, en kay nailla sivuilla paivittain. Tama juttu ei ole lehdista vaan lahtoisin Portlandista jossa asuin 8 vuotta, jo Coliseum'in ajoilta lahtien. Asun nykyaan itarannikolla mutta Portlandissa on paljon tuttuja joilla on yhteyksia Blazers organisaatioon. Sielta siis.
 
Viestejä
3 106
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

4ner sanoi:
Pahoittelen kun en vastannut aiemmin, en kay nailla sivuilla paivittain. Tama juttu ei ole lehdista vaan lahtoisin Portlandista jossa asuin 8 vuotta, jo Coliseum'in ajoilta lahtien. Asun nykyaan itarannikolla mutta Portlandissa on paljon tuttuja joilla on yhteyksia Blazers organisaatioon. Sielta siis.

Insider!
 
Viestejä
23
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Buzzer Beater sanoi:
Tämähän tunnetaan koripalloliitossa nimellä "kolmoisuhka" joka on "edellytys" koripallon pelaamiselle. Robottimaisuus hyökkäyspäässä poistaa pelistä turhan luovuuden ja tuo tilalle iki-ihanan kaavamaisuuden. Tämä siitä seuraa kun nykyään opetetaan pelaajat junioreista asti tippumaan samaan asentoon aina kun pallo tulee käteen.

Heittotyylin tulee olla aina samanlainen, eikä pallolla tehtäviä harhautuksia enää sallita. Askelharhaustus on ainoa joka sallitaan. Pian ei enää post-liikkeitäkään sallita, korvataan dream-shaket ja hookit kolmoisuhalla. Mahtavaa.

Edit: Ja jos pallo on helppo kaapata, tulee Koposen treenata tätä koripallon helmeä, kolmoisuhkaa vielä enemmän, jotta hän saa pallon "taskuun" tarpeeksi nopeasti. Sieltä sitä ei kaapata.

Buzzer Beater ja muutkin voitte katsella ja tutkia parjaamanne kolmoisuhkaa vaikkapa täältä
http://www.coachesclipboard.net/OutsideMoves.html
tai täältä http://www.fiba.com/subsites/hoopCoac/FIBA_Hoopscoach.htm

Hyvä, että kolmoisuhka tunnetaan koripalloliitossakin. Jos ei tunnettaisi, niin oltaisiin aika syvällä
 
Viestejä
344
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Parketti Soturi sanoi:
Hyvä, että kolmoisuhka tunnetaan koripalloliitossakin. Jos ei tunnettaisi, niin oltaisiin aika syvällä
Ei minulla ole mitään kolmoisuhkaa vastaan, vaan koripalloliiton tapaa opettaa sitä. Hyökkäyspäässä ainoa asia joka tunnetaan, on kolmoisuhka. Oletko ikinä seurannut/ollut mukana nuorten maajoukkueleirien harjoituksia/harjoituksissa? Ei ole olemassa mitään muuta kuin kolmoisuhka, kaikki muu on turhaa. Pitääkö harjoitus pysäyttää jos kolmoisuhassa on jalat vähän liian yhdessä/liian levällään? Kuinka usein näet NBA-pelissä pelaajan ottavan kolmoisuhan? Ottaako Kobe tai LeBron joka kerta kolmoisuhan välittömästi kuten koripalloliitossa opetetaan? Ja nämä kaverithan ovat maailman parhaat, ihan sama miltä kantilta katsotaan.
 

Jay

Viestejä
1 292
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Miumau sanoi:
Olen hieman huolissani Koposen peliasennosta ykköspaikalla. Hän on jatkuvasti etukenossa, nyky NBA-tyyliin menossa "driblaamalla" korille. Tämä ei ole pelinrakentajan peliasento. John Stockton, Jason Kidd ja esimerkiksi Teemu Rannikko pelaavat kaikki huomattavasti suoremmassa vartaloasennossa, "pää pystyssä", jolloin he näkevät koko kentän ja muut pelaajat eivät vain koria ja omaa puolustajaa. Heillä pallo on koko ajan vartalon vieressä, ei puoli metriä edessä kuten etukeno-Koposella, josta se on helppo kaapata. Tämä väärä asento ja väärä asenne ykköspaikalle ovat tällä hetkellä eräitä Koposen pahimpia heikkouksia.

Tähän en totea muuta kuin Jerryd Baylessiä ja Koposta verrattiin jenkeissä asiantuntijapiireissä, Koposen pääpystyssä-pelaamista ja kentän näkemistä kehuttiin. Täysin siis toisin kuin sinun kommenttisi.
 
Viestejä
1 763
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Jay sanoi:
Tähän en totea muuta kuin Jerryd Baylessiä ja Koposta verrattiin jenkeissä asiantuntijapiireissä, Koposen pääpystyssä-pelaamista ja kentän näkemistä kehuttiin. Täysin siis toisin kuin sinun kommenttisi.

Jostain kumman syystä Bayless pelaa ensi kaudella nba:ssa, Koponen ei.
 
Viestejä
2 913
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Vato Loco sanoi:
Jostain kumman syystä Bayless pelaa ensi kaudella nba:ssa, Koponen ei.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Baylessilla on NBA sopimus, Koposella ei. Missään ei ole vielä väitetty, että Bayless mahtuisi pelaavaan rotaatioon.

Enkä muutenkaan ymmärrä väitettäsi. Yritätkö sanoa, että Bayless sai NBA sopimuksen, koska hän ei näe kenttää yhtä hyvin kuin Koponen?
 
Viestejä
1 718
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Vato Loco sanoi:
Jostain kumman syystä Bayless pelaa ensi kaudella nba:ssa, Koponen ei.

ilmeisesti tämä tarkoittaa automaattisesti sitä, että bayless on koposta parempi kaikilla koripallon osa-alueilla?
 
Viestejä
373
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

The Blazers didn't make any major moves this summer. But they've improved enough that you have to believe they'll be a serious contender for one of the eight playoff spots in the West next season.

The Blazers had yet another good draft, landing Jerryd Bayless, who lit up the summer league and looks like he can compete immediately for a starting position at the point. They also lured last year's late first-round pick Rudy Fernandez over to play. Fernandez is already a star in Europe. If he can make his game translate to the NBA, the Blazers' backcourt just got much deeper.

But the biggest addition will be Greg Oden. The team says his knee is completely healed and he's on track to be at full strength for training camp. The addition of those three, without any real subtractions, should translate into a playoff run in Portland this coming season.

(ESPN.com by Chad Ford )
 
Viestejä
1 763
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

el_Diablo sanoi:
ilmeisesti tämä tarkoittaa automaattisesti sitä, että bayless on koposta parempi kaikilla koripallon osa-alueilla?

Ei tarkoita, vaan tarkoittaa sitä, että ehkä kolmoisuhka ei olekkaan niin suuri viisastenkivi, jollaisena sitä esim. suoomessa pidetään.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Pöhkö-Petteri esitti taas parastaan. Ei minkäänlaista pelinrakennusta, typeriä virheitä viime minuuteilla, mutta jossain vaiheessa peliä yksi kova ajo sisään. Kyllä on kova jätkä! Ihan niin kuin Euroopan parasta tasoa. Missä oli skoutit? Pitäisi päästä NBA:han. Ja vähän nopeasti!!!!
 
Viestejä
1 434
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Nämä lasten itkuraivarit ovat aina yhtä viihdyttävää seurattavaa. :)
 

TOP

Viestejä
1 197
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Pyynikin Toivoton sanoi:
Nämä lasten itkuraivarit ovat aina yhtä viihdyttävää seurattavaa. :)
Ensimmäinen heitonvalinta kertoo hänen heikosta lenkistä. Ei minkäänlaista käsitystä omasta rangesta. Veti samanlaisia heittoja Hoop Summitissa ja vetää näemmä edelleen. Fysiikka on kehittynyt sun muut mutta kuvittelee omaavansa enemmän rangea kuin oikeasti omistaa.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Pyynikin Toivoton sanoi:
Nämä lasten itkuraivarit ovat aina yhtä viihdyttävää seurattavaa. :)

Nyyh. Taas Petsku pelasi huonosti. Voi juku. Ehkä sillä oli vain huono päivä. Kunpa se dribblaisi ja hautoisi palloa vähän enemmän. Nytkin se syötti ainakin kaksi kertaa jollekin muulle. Ottais vaan enemmän niitä omia ratkaisuja. Ja mieluiten vasta kun se on ekana antanu heittokellon käydä loppuun. Niissä se on ihan pitelemätön. Musta ainakin on kiva kattoo ku muut neljä seisoo ja Petsku dribllaa. Sen se kyllä osaa. Siinä se on ihan niiku vähintään koko maailman kärkeä. Ehkä jopa kaikkein paras. Joo. Ihan totta. Nyyh.
 
Viestejä
1 434
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Miumau sanoi:
Kunpa se dribblaisi ja hautoisi palloa vähän enemmän. Nytkin se syötti ainakin kaksi kertaa jollekin muulle. Ottais vaan enemmän niitä omia ratkaisuja. Ja mieluiten vasta kun se on ekana antanu heittokellon käydä loppuun. Niissä se on ihan pitelemätön. Musta ainakin on kiva kattoo ku muut neljä seisoo ja Petsku dribllaa.

Kuinka tyhmä pitää olla, jos luulee että Koponen pelaa maajoukkueessa jatkuvasti oman päänsä mukaan ja valmennusjohdon ohjeiden/määräysten vastaisesti?

Koponen tekee juuri sitä, mitä Dettmann häneltä odottaa. Suomella ei ole Serbian tapaisia joukkueita vastaan ketään muuta, joka pystyy luomaan tilanteita kaarelta itselleen ja muille.

Koposen pelistä jatkuvasti itkevät, kaksi vuotta c-junnuna korista harrastaneet asiantuntijat ilmeisesti näkisivät hänen mieluummin antavan pallon vaikkapa Lehtorannalle tai Matiselle heti puolenkentän ylitettyään. Siinähän sitten ihmeteltäisiin, mutta ainakaan Koponen ei hautoisi palloa.

Kyllä Petteri epäonnistuu siinä missä muutkin, mutta turha tuollaisesta hyökkäysfilosofiasta on häntä itseään syyttää.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Pyynikin Toivoton sanoi:
Koposen pelistä jatkuvasti itkevät, kaksi vuotta c-junnuna korista harrastaneet asiantuntijat ilmeisesti näkisivät hänen mieluummin antavan pallon vaikkapa Lehtorannalle tai Matiselle heti puolenkentän ylitettyään.

Mist sä tiesit! Ja mä lopetin, koska ...nyyh..nyyh... Petsku ei syöttäny mulle!!!!
 
Viestejä
1 434
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Miumau sanoi:
Mist sä tiesit! Ja mä lopetin, koska ...nyyh..nyyh... Petsku ei syöttäny mulle!!!!

Vastaa nyt. Kuinka tyhmä pitää olla ajatellakseen, kuten tossa ylempänä esitin? Riittääkö lievä jälkeenjääneisyys vai vaaditaanko suoraa aivokäyrää?
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Pyynikin Toivoton sanoi:
Vastaa nyt. Kuinka tyhmä pitää olla ajatellakseen, kuten tossa ylempänä esitin? Riittääkö lievä jälkeenjääneisyys vai vaaditaanko suoraa aivokäyrää?

Älä kiusaa!! Minkä mä sille voin, että oon näin tyhmä. Mä oon aina luullu, että pelinrakentajan pitää johtaa peliä ja pyörittää joukkuetta niin, että huonompi joukkue voi voittaa parempansa pelaamalla joukkueena. Silleen, et ne muut niiku tulee skriinien takaa ja saa sit syötön vapaaseen heitto/tekopaikkaan..

Tossakin pelissä mä ihan varmaan kuulin ku se Tetmanni sano aikalisällä Petskulle, "et hei pelaa kolmonen", ja ne isot karjut selitti et ne niiku tekee heittäjille skriinit, jotta ne pääsee heittopaikkaan, mihin Petsku sit syöttää. Mut ehkä mä kuulin väärin, koska Petsku ei tehnykään nii. Se vaan driblas ja hauto.

Mut ehkä mä oon väärässä, koska mä oon näin tyhmä. Ennen mä olin tosi viisas, mut sit ne teki mulle sen lobotomialeikkauksen, sen jälkeen mä oon ollu vähän hidas...Mut ei oo kiva et sä kiusaat mua. Lopeta, tai mä kerron valvojille!
 
Viestejä
5 500
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Laitetaanko kanetti Koposelle. Yritän nyt tiivistää kaiken oleellisen Koposesta.

- Suomen lupaavimpia pelaajia kautta aikojen.
- Teki juuri ensimmäisen ammattilaissopimuksensa, tulevaisuus näyttää valoisalta.
- On pelannut heikohkot karsinnat. Puolustuksessa erittäin hyvä, mutta hyökkäyspäässä ottaa huonoja ratkaisuja, omistaa liikaa palloa eikä saa hyökkäyspeliä organisoitua. Plussaa pallovarmuudesta. Koponen ei menetä, vaikka häntä prässätään ja träpätään.
- Koponen ei ole vieläkään päässyt eroon turhasta pläärämisestä. Eikä se kyllä johdu valmentajista tai pelikirjasta, yksikään valmentaja ei voi haluta tuollaista pelinjohtamista. Nyt Koponen pääsee Italiassa hyvään oppiin.
- Puutteistaan huolimatta Koponen on edelleen se kuumin nuori pelaaja. Ainoa, jonka voisi kuvitella pelaavan vielä NBA:ssa uransa aikana.
 
Viestejä
127
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Ja milläköhän Koponen on vakuuttanut jokaisen valmentajan, jonka alaisuudessa on pelannut, jollei pelitaidoillaan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös