Koripallo.com

Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Viestejä
242
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Jaahas, löyty taas yks kirjoittaja piilotettavaks Joen Suun ja Olympic Jamesin seuraks. Tohon piilotukseen pitäis vielä saada sellanen toiminto, ettei lainatutkaan tekstit näy, enkä myös liiemmin halua nähdä heidän nimiään, vaikka teksti olisikin piilossa.

Miumaun puolesta oon syvästi pahoillani, koska Petteri on joskus selvästikin nöyryyttänyt sua junnupeleissä. Tai toinen vaihtoehto on, että oot elämäänsä kyllästynyt papparainen. Veikkaisin kuitenkin ensimmäistä. Mut ei se mitään, kyl sustakin vielä joskus jotain tulee!
 
Viestejä
2 568
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Hesarin sivuilla juttu ajankohtainen juttu: http://www.yle.fi/urheilu/lajit/koripallo/eurooppa/2008/09/bolognan_pasquali_ja_boykins_hiovat_koposta_pelintekijana_121184.html
 
Viestejä
19 541
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

No voi kauhistus sentään. Täällä minä vain olen, vaikkakin piilossa. Tuo oli kyllä paha takaisku niin minulle kuin varmasti Miumaullekin. Kohta meitä ei näe kukaan.

Mahtaa muuten olla raskasta seurata kirjoituksia täällä, jos aina joutuu piilottamaan kaikki ne, jotka eivät ole juuri samaa mieltä? Onneksi joku varmaan lainaa tätäkin tekstiä, että joutuu 1234 lisäkärsimyksiä kestämään?

Kaitselmus ( Hitleriä lainatakseni ) on antanut minulle käskyjä kirjoitella tänne. Pahoitteluni siitä, sillä tunnun olevani hänen vallassaan pysyvästi.
 
Viestejä
394
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Asioitahan voi kertoa ja kirjoittaa monella eri tavalla.

Yksi tapa on kirjoittaa asiallinen teksti, jossa kertoo oman mielipiteensä hyvien perustelujen kera.

Toinen, hieman erilainen tapa, on sellainen, että muodostaa omista itkuraivareistaan jonkinlaisen koosteen ja postaa sen palstalle. Usein nämä itkuraivarit kohdistuvat yhteen ja samaan joukkueeseen/pelaajaan.

Henkilökohtaisesti arvostan enemmän tapaa yksi, kuten varmasti monet muutkin tällä palstalla. Tietyn Kopos- ja USA- vihaajan piilottaminen on siinä tapauksessa enemmän kuin luonnollinen ratkaisu.

Ettei menisi ihan offtopiciksi, niin todettakoon vielä, että jos eilinen Serbia- tappio kaadetaan Koposen niskaan, niin on hyvin paljon syytä antaa Koposelle kaikki kunnia Serbian kaadosta kotiareenalla.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Randy sanoi:
Tietyn Kopos- ja USA- vihaajan piilottaminen on siinä tapauksessa enemmän kuin luonnollinen ratkaisu.

No niin, nyt se on tehty. Mä piilotin kaikki muut käyttäjät, koska ne on mun kanssa eri mieltä. Eipähän tarvitse enää perustella, että Pöhkö:

- dribblaa liikaa
- syöttää vasta kun heittokello on lähes lopussa
- ei pyöritä joukkueen peliä
- ei tee muille tekopaikkoja
- hakee vain omaa ratkaisua
- pelaa Hollywood-puolustusta tyyliin Steve Nash
- ei kuuntele valmentajan toiveita
- ilmoittaa pituutensa kengät jalassa varvasten

Tämän kaiken olen omin silmin nähnyt, ja ne on jokaiselta nauhalta nähtävissä. Kun nämä asiat näyttää kopos-uskovaisille, he alkavat sylki pärskyen selittää, että Pöhköllä on huono päivä, ja kerrankin se korisliigassa syötti yhden namupassin, ja yhessäkin pelissä se heitti kolmosen, ja toisessa se kerran riisti pallon, ja kolmannessa Pavi pisti sen penkille jäähtymään...
 
Viestejä
1 233
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Se on Randy turha koittaa puhua järkeä. MiuMau kuuluu siihen perisuomalaisen alkugeenin omaavaan ihmislahkoon, jonka ensimmäinen ajatus kovaa työtä tekevästä kanssasuomalaisesta on "kuka säkin luulet olevas". Kaivamalla saa kaivaa MiuMaulta positiivisia kommentteja vaikka Hannosta, tai ylipäätänsä kenestäkään, joka ei joskus ole pelannut PF paikkaa Utahissa tai San Antoniossa. Peruskateus on kaunis kansallinen luonnovara, jotta kukaan ei vaan vahingossakaan pääse ylpeilemään tai joudu nauttimaan kannustuksesta.

Ei Koponen ole valmis pelaajaa, mutta pirusti on saanu tehdä töitä päästäkseen tuolle tasolle 20 ikäisenä.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Hillomunkki sanoi:
Se on Randy turha koittaa puhua järkeä. MiuMau kuuluu siihen perisuomalaisen alkugeenin omaavaan ihmislahkoon, jonka ensimmäinen ajatus kovaa työtä tekevästä kanssasuomalaisesta on "kuka säkin luulet olevas". Kaivamalla saa kaivaa, MiuMaulta positiivisia kommentteja vaikka Hannosta, tai ylipäätänsä kenestäkään, joka ei joskus ole pelannut PF paikkaa Utahissa tai San Antoniossa. Peruskateus on kaunis kansallinen luonnovara, jotta kukaan ei vaan vahingossakaan pääse ylpeilemään tai joudu nauttimaan kannustuksesta.

Tässä on hyvin perusteltu mielipide. Siinä puhutaan käsiteltävästä asiasta, eikä kirjoittajista. Nyt minäkin ymmärrän, kuinka tällä palstalla asiat tulee argumentoida. Tällaisia lisää.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Pyynikin Toivoton sanoi:
Argumentoi aluksi itse vaikka tämä aivokuollut heitto:

pelaa Hollywood-puolustusta tyyliin Steve Nash

Pelaa = harjoitaa toimintaa, toimia, olla kunnossa, pelittää, skulata
Hollywood = iso paikka
tyyliin= jollakin tapaa
Steve Nash= kanadalainen rokkari

-> Pöhkö skulaa skittaa isossa paikassa kuin Steve Nash
->-> huonosti


ps. Älkää ennää tehkö pilaa mun lobotomialeikkauksesta vaik se ei sattunu enkä muista siitä mitään niin ei oo kiva et mul valuu koko ajan kuolaa suupielistä tänkin jutskan mä jouduin kirjottaan kahellla sommella ja näppis on ihan limanen ja pöydäl on lammikko ja hoitsu joutu vaihtaan mun paidan mut onneks Iso päällikkö sano, "et Mcmurphy yöllä me lähetää, nuku iha rauhas tää tyyny o su parhaaks" se aikoo heittää yhen ison jutun ikkunan läpi, se on tosi vahva, ja sit me juostaa kuutamossa utuisen niityn yli metsään ja liftataan pois täältä
 
Viestejä
486
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Miumau sanoi:
Kun nämä asiat näyttää kopos-uskovaisille, he alkavat sylki pärskyen selittää, että Pöhköllä on huono päivä, ja kerrankin se korisliigassa syötti yhden namupassin, ja yhessäkin pelissä se heitti kolmosen, ja toisessa se kerran riisti pallon, ja kolmannessa Pavi pisti sen penkille jäähtymään...

Onneksi tällaiseen höyrypäiseen, ilman argumentteja tapahtuvaan analyysointiin sinä et sorru.
 
Viestejä
2 214
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Phenom sanoi:
Onneksi tällaiseen höyrypäiseen, ilman argumentteja tapahtuvaan analyysointiin sinä et sorru.

Kiitot, onneks joku sentää alvostaa munki ajatuktii. Kun se Pöhkökin viel lukis mun analyysit ni se oppis pelaamaa iha ok. Mut nyt se vaan tripplaa. Eiks se osaa lukee???!!!
 
Viestejä
5 500
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Nyt riittäää, saatana. Käykää tuota dialogia yksityisviesteillä. Täällä keskustellaan Petteri Koposesta, Suomen maajoukkueen takamiehestä.
 
Viestejä
202
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

She-Man sanoi:
Nyt riittäää, saatana. Käykää tuota dialogia yksityisviesteillä. Täällä keskustellaan Petteri Koposesta, Suomen maajoukkueen takamiehestä.
Niin siitä on keskusteltukkin, ongelmaksi vaan on noussut ettei pöhköä saisi kritisoida, turpaan tulee jos ei oo kieli ruskeena.
 
Viestejä
110
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Miumau taitaa arvostaa hieman toisenlaista pointtia kuin koponen on. Veikkaan, että lähtökohtana on Stocktonin kaltainen perus pelinrakentaja joka JAKAA palloa. Täten on helppo ymmärtää, ettei koposen pelityyli miellytä. Faktahan on, että koponen on kuitenkin toiseksi paras suomalainen PG. Ei ole hänen vikansa, että parasta ei ole nyt saatavilla ja näillä eväilla pitää mennä. Koponen on nuori ja hänellä on edellytyksiä tulla hyväksi pelaajaksi, joskaan mielestäni NBA-tasoa ei tule saavuttamaan koskaan. Joukkuepelin rakentajana koponen ei ole parhaimmillaan, vaan näkisin, että hän tarvitsee rinnalleen vahvoja pelaajia, joita suomessa ei liiemmin ole. Kenelle jakaa palloa esim. Serbejä vastaan?

Suomen pelejä seuratessa on kyllä tullut rannikkoa ikävä. Hänen paluunsa laittaisi kopsun kakkospaikalle, missä kopsu onkin mielestäni parempi. Sitten pitääkin odottaa koska suomi saa hyvän ison pelaajan. Hanno on perushyvä, mutta sepä ei kovia maita vastaan enää riitä.
 
Viestejä
185
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Merlin sanoi:
Niin siitä on keskusteltukkin, ongelmaksi vaan on noussut ettei pöhköä saisi kritisoida, turpaan tulee jos ei oo kieli ruskeena.
Näinhän se tällä palstalla menee. Nähtävissä varsin hyvin tuolla junnupuolella; jos jotain pelaajaa/valmentajaa kritisoi vähänkään negatiivisesti, täytyy sen välttämättä tarkoittaa sitä, että kyseinen pelaaja/valmentaja on vienyt kirjoittajan paikan esim. maajoukkueessa ja ollaan niin katkeria että.. Tässä tämän hetkisessä "keskustelussa" Miumau on kuitenkin lähtenyt vain provosoimaan porukkaa ja suoranaisesti vittuilemaan, johon kaikki muut ovat sitten tarttuneet. Onhan siellä jotain ihan faktojakin, jotka on sitten väritetty vielä vähän paksummalla värikynällä, jotta Koponen saadaan näyttämään mahdollisimman paskalta joka pelissä.

Joukahainen sanoi:
Suomen pelejä seuratessa on kyllä tullut rannikkoa ikävä. Hänen paluunsa laittaisi kopsun kakkospaikalle, missä kopsu onkin mielestäni parempi.
Koponen ei ole parempi kakkospaikalla, koska se ei ole hänen luonnollinen pelipaikkansa. Esim. viime kesän kesäliigassa Petteri oli ihan ulapalla ei vähiten mitättömän peliaikansa, vaan myös vieraan (SG) pelipaikan takia. Koponen itse ja Pavicevic taisivatkin sanoa, että viimeksi Petteri on pelannut kakkosta... ei koskaan! On kuitenkin totta, että Rannikon mukaantulo siirtäisi Koposen SG:n paikalle, mutta ei hän sillä paikalle parempi olisi.
 
Viestejä
263
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Se vaan tuntuu olevan tapana (Suomessa), että mielummin aina kritisoidaan kun kehutaan. Jos joku pelaaja pääsee uudelle tasolle, niin ennen kuin kehuttaisiin vanhojen standardien ylittämisestä, siirrytään jo uusiin kovempiin standardeihin, jotta voidaan haukkua - anteeksi, kritisoida - lisää. Vaikka Koponen on kehittynyt todella huimaa vauhtia, niin siitäkin huolimatta odotukset ja vertaukset etenevät vähintään samaa vauhtia. Tämä siis johtaa siihen, että aina voi ennemmin kritisoida kuin huomioida hyviä asioita.
 

TOP

Viestejä
1 197
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Chimera sanoi:
Koponen ei ole parempi kakkospaikalla, koska se ei ole hänen luonnollinen pelipaikkansa. Esim. viime kesän kesäliigassa Petteri oli ihan ulapalla ei vähiten mitättömän peliaikansa, vaan myös vieraan (SG) pelipaikan takia. Koponen itse ja Pavicevic taisivatkin sanoa, että viimeksi Petteri on pelannut kakkosta... ei koskaan! On kuitenkin totta, että Rannikon mukaantulo siirtäisi Koposen SG:n paikalle, mutta ei hän sillä paikalle parempi olisi.
Mutta päästäenkseen NBAhan hänen täytyy jättää selittely sikseen ja pärjättävä myös sillä kakkospaikalla. NBAn historian parhaimmat pointit kuten esimerkiksi Gary Payton olivat todella monipuolisia (pyöritti kaikkia muita pointteja poustissa etc).

Minä olen nykyään alkanut epäilemään että Koponen ei pärjännyt SG paikalla koska siinä joutuu ottamaan 'riskejä'. Koponen ei tunnetusti ota niitä, ja onkin tunnettu siitä että on varma pallonylöstuoja ja pelin pyörittäjä. Ihan hyvä tosin näinkin. Italian näytöt riittänevät paikkaan tulevaisuudessa. Varmaan sitten joskus 24 vuotiaana veikkaisin.
 
Viestejä
202
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

aZombie sanoi:
Se vaan tuntuu olevan tapana (Suomessa), että mielummin aina kritisoidaan kun kehutaan. Jos joku pelaaja pääsee uudelle tasolle, niin ennen kuin kehuttaisiin vanhojen standardien ylittämisestä, siirrytään jo uusiin kovempiin standardeihin, jotta voidaan haukkua - anteeksi, kritisoida - lisää. Vaikka Koponen on kehittynyt todella huimaa vauhtia, niin siitäkin huolimatta odotukset ja vertaukset etenevät vähintään samaa vauhtia. Tämä siis johtaa siihen, että aina voi ennemmin kritisoida kuin huomioida hyviä asioita.
Eikö ole oikein että koposta verrataan euroliigan joukkueiden takamiehiin tai nba:n rookie takamiehiin? vaan pitäisikö häntä yhä verrata entisiin joukkuekavereihinsa junnuvuosilta? Totta kai arvostelu kriteerit ja odotukset nousee pelaajan oman tason nousemisen myötä koska peli ympäristöt muuttuu ja sitä myöten myös ympärillä pelaavien pelaajien taso muuttuu plus kaikki muu kura siihen päälle.
 
Viestejä
232
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Mt. Mutombo sanoi:
...tunnettu siitä että on varma pallonylöstuoja ja pelin pyörittäjä. Ihan hyvä tosin näinkin.
Nimenomaan. Pallovarma takamies on aina haluttu back-up. SLAMonlinessa oli suunnilleen viikonpäivät taaksepäin kelaten erinomainen artikkeli kuudesta roolipelaajasta, joita joukkue tarvitsee. Itse toivon Koposen kehittyvän huippuunsa aloittavaksi pointiksi NBA:han, mutta ei vaihtoroolikaan mikään pettymys olisi.

http://slamonline.com/online/2008/09/know-your-role-2/

Muistanko muuten oikein, että oliko Spurs huhujen mukaan Koposen perässä kesällä?
 
Viestejä
373
Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Joukahainen sanoi:
Miumau taitaa arvostaa hieman toisenlaista pointtia kuin koponen on. Veikkaan, että lähtökohtana on Stocktonin kaltainen perus pelinrakentaja joka JAKAA palloa.

Totta, jakoi palloa, ja pirkuleen hyvin. Mutta teki vähän muutakin , joten ei puhuta Stocktonista ja Koposesta samalla sivulla. koskaan !!

http://www.nba.com/playerfile/john_stockton/index.html

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Stockton
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös