Koripallo.com

Runkosarjaveikkaus 2022-2023

Viestejä
4 028
1. Karhu
2. Kataja
3. Vilpas
4. Kouvot
5. KTP
6. Seagulls
7. Nokia
8. LaBa
9. Pyrintö
10. Kobrat
11. Korihait
12. Honka
 
Viestejä
228
1. Kauhajoki
2. Seagulls
3. Vilpas
4. Kataja
5. KTP
6. Lahti
7. Kouvot
8. Pyrintö
9. Nokia
10. Kobrat
11. Honka
12. Korihait
 
Viestejä
3 498


Tuuna taitaa olla paras korisliigasta kirjoittava toimittaja. Jutussa mainittiin Karhun pelaavan 18 peliä 61 päivän aikana, "aivan liian monta". Sehän on 2 peliä viikossa, kyllä ammattilaiset tuon vetää läpi. Ihan mielenkiinnosta tarkistin Laurin Utahin alkukauden: 11 peliä lokakuussa ja 16 marraskuussa. Siis 50% enemmän kuin Karhulla.
 
Viestejä
5 495
"aivan liian monta"

Mä oon miettinyt tätä ihan samaa asiaa monen monta kertaa. Joka kaudella vähintään muutama valmentaja valittelee tiivistä ottelutahtia ja sitä, ettei ehditä joukkueena harjoitella. Korisliigajengit pelaavat kai sellaista 6-7 ottelun kuukausitahtia. Miten hitossa se on muka liikaa?

Mä oon joskus opiskeluvuosina pelannut parhaimmillaan 2-3 matsia viikossa, treenannut salilla neljä kertaa viikossa, käynyt satunnaisissa höntsyissä, opiskellut ja tehnyt keikkaduuniakin. Niin ja käynyt pari kertaa viikossa baarissa konttaamassa.

Nää on kuitenkin enemmän tai vähemmän huippu-urheilijoita, jotka elävät urheilijan elämää. Toki pelit ovat intensiteetiltään aivan eri universumista, mutta sama laji kuitenkin.
 
Viestejä
3 094
Mä oon miettinyt tätä ihan samaa asiaa monen monta kertaa. Joka kaudella vähintään muutama valmentaja valittelee tiivistä ottelutahtia ja sitä, ettei ehditä joukkueena harjoitella. Korisliigajengit pelaavat kai sellaista 6-7 ottelun kuukausitahtia. Miten hitossa se on muka liikaa?

Mä oon joskus opiskeluvuosina pelannut parhaimmillaan 2-3 matsia viikossa, treenannut salilla neljä kertaa viikossa, käynyt satunnaisissa höntsyissä, opiskellut ja tehnyt keikkaduuniakin. Niin ja käynyt pari kertaa viikossa baarissa konttaamassa.

Nää on kuitenkin enemmän tai vähemmän huippu-urheilijoita, jotka elävät urheilijan elämää. Toki pelit ovat intensiteetiltään aivan eri universumista, mutta sama laji kuitenkin.
Ei tätä varmaan juurikaan ole enää sarjauudistuksen jälkeen kuulunut. Eikös se valitus tule nykyään siitä, että kun on pari ukkoa klesana ei pystytä enää harjoittelemaan.
 
Viestejä
2 182
Tuuna taitaa olla paras korisliigasta kirjoittava toimittaja.
Aamulehden Lauri Lehtinen antaa hyvää vastusta. Tuuna on erinomainen ja häntä avittaa tietysti se, että SSS:n toimittajana koris on ehdoton ykköslaji ja paikallislehden urheilun ykkösasia. AL:ssa taas Lehtisen pitää tehdä aika paljon kaikkea muutakin - erityisesti jääkiekkoa.
 
Viestejä
2 782
Tuuna taitaa olla paras korisliigasta kirjoittava toimittaja. Jutussa mainittiin Karhun pelaavan 18 peliä 61 päivän aikana, "aivan liian monta". Sehän on 2 peliä viikossa, kyllä ammattilaiset tuon vetää läpi. Ihan mielenkiinnosta tarkistin Laurin Utahin alkukauden: 11 peliä lokakuussa ja 16 marraskuussa. Siis 50% enemmän kuin Karhulla.
Nokitan Juha Piiparilla
 
Viestejä
1 257
1. Karhu
2. Seagulls
3. Vilpas
4. Kataja
5. KTP
6. Nokia
7. Kobrat
8. Kouvot
9. Lahti
10. Honka
11. Korihait
12. Pyrintö

Kouvoja joutui valitettavasti muutaman sijan pudottamaan avainloukkaantumisten johdosta.
 
Viestejä
67
1. Karhu
2. Seagulls
3. KTP
4. Vilpas
5. Kataja
6. Nokia
7. Kobrat
8. Pyrintö
9. Kouvot
10. Lahti
11. Honka
12. Korihait
 
Viestejä
3 498
Mä oon miettinyt tätä ihan samaa asiaa monen monta kertaa. Joka kaudella vähintään muutama valmentaja valittelee tiivistä ottelutahtia ja sitä, ettei ehditä joukkueena harjoitella. Korisliigajengit pelaavat kai sellaista 6-7 ottelun kuukausitahtia. Miten hitossa se on muka liikaa?

Mä oon joskus opiskeluvuosina pelannut parhaimmillaan 2-3 matsia viikossa, treenannut salilla neljä kertaa viikossa, käynyt satunnaisissa höntsyissä, opiskellut ja tehnyt keikkaduuniakin. Niin ja käynyt pari kertaa viikossa baarissa konttaamassa.

Nää on kuitenkin enemmän tai vähemmän huippu-urheilijoita, jotka elävät urheilijan elämää. Toki pelit ovat intensiteetiltään aivan eri universumista, mutta sama laji kuitenkin.
korisliigan ottelumäärä ja samalla -tahti on selvästi rauhoittunut. Pelimäärä on pudonnut ja kausi on pidentynyt eli nykyään taitaa olla 4-6 peliä viikossa ja siihen aika moni on tyytyväinen. Reilu vuosikymmen sitten pelattiin 44 pelin runkosarja ja kausi oli jonkin verran lyhyempi. Kehitys on selvää.
Samaan aikaan liiga on ammattimaistunut niin että lähes kaikki pelaajat ovat ammattilaisia (tai opiskelijoita) niin että voivat harjoitella ammattimaisesti ja ja jopa keskittyä arkipäiväpeleihin 100% ammattimaisesti.
Onhan tuo Karhun pelimäärä alkukaudesta melkoinen mutta siihen on myös varauduttu 6 ulkomaalaisen rosterilla.
Kun joukkue on täynnä kokopäiväisiä ammattilaisia, kaksi peliä viikossa ei ole aivan mahdoton. Tuo nykyinen 6 peliä / kk antaa kyllä paremmat mahdllisuudet harjoitella kaudella, NBA:ssähän harjoittelu kauden aikana on aivan minimaalista.
 
Viestejä
953
1. Karhu
2. Gulls
3. Vilpas
4. KTP
5. Kataja
6. Nokia
7. Honka
8. Kobrat
9. Kouvot
10. Pyrintö
11. Lahti
12. Korihait
 
Viestejä
1 235
1. Karhubasket
2. Seagulls
3. Vilpas
4. KTP
5. Kataja
6. Nokia
7. Kouvot
8. Lahti
9. Kobrat
10. Pyrintö
11. Korihait
12. Honka
 
Viestejä
2 333
Eka peli tuli jo pelattua, mutta Seagullsin kotivoitto Korihaista tuskin oli kenellekään suuri yllätys. Koitan siis vielä änkeä mukaan yhdellä rivillä, jos sallitaan.

1. Karhubasket - ei kai tässä muutakaan voi veikata: ylivoimanen budjetti ja voittava kulttuuri.
2. Seagulls - Pelaa taas hyvää runkosarjakorista. Lopullinen sijoitus lienee kevyen loppusarja-alamäen jälkeen kuitenkin taas pronssia.
3. Vilpas - toinen voittavan kulttuurin omaava joukkue, menee tänä vuonna runkosarjan jälkeen junan lailla finaaleihin tai pettyneenä häviää pronssin Gullsille.
4. KTP - Pakko lähteä tähän KTP-hypeen mukaan.
5. Kouvot - Kouvoilla on Jyri Lehtonen.
6. Honka - Sedät vie nuorison ja Besselinkin ylempään loppusarjaan, ei kuitenkaan tätä pidemmälle.
7. Pyrintö - Voi yllättää pleijareissa.
8. BC Nokia - Taso voi riittää juuri ja juuri tähän.
9. Kataja - Ei voi mitään. Hieno saaga joudutaan rakentamaan uusiksi. Superjenkki voi nostaa ylemmäs.
10. Lahti - Puheet on kovat. Tasaisuus ei riitä.
11. Kobrat - Voi olla viimeinenkin.
12 Korihait - Voi olla toiseksi viimeinenkin.
 
Viestejä
2 238
Runkosarjaveikkaus:

1. Seagulls, ilman europeli kuormaa surffailee runkosarjan kärjessa playoffeihin. Pettymys on kova kun pronssia purraan kauden päätteeksi.
2. Karhu, kompuroi muutaman matsin ja jää kakkoseks runkosarjassa. Europeleissä jatkaa lohkovaiheesta jatkoon. Lopulta keväällä finaaleissa, mutta tällä kertaa vain hopeaa tarjolla ;)
3. KTP, ottaa kymeenlaakson herruuden haltuun. Karu kohtalo playoffeissa kun Miljonääriseura Karhu painelee välieristä finaaliin.
4. Vilpas, kangertelee jälleen alkupuolikkaalla. Ei niin pahasti kuitenkaan kuin viime syksynä. Keväällä onkin sitten pakka kasassa ja meno hurjaa ja pantteri palaa Saloon ;)
5. Kataja, runkosarja aaltoillen ja Virtaselle annettu foorumilla yhdeksät eri potkut, sekä kuusi patsasta pystytetty.
6. Nokia, Kenraalimajuri Lehdon johdolla, sekä uuden "hienon" kotiareenan yllättävyyden ansiosta parasta Nokiaa aikoihin. Sääli että yleisöllä ei juurikaan mahdollista päästä paikanpäälle tätä todistamaan.
7. Lahti, moninaosten vaudikkaiden vaiheiden jälkeen Lahti kairaa tiensä playoffeihin. Ja pelaa tiukimmat playoffit piinaten tulevaa hopeamitalistia. Pullahtaa ulos 2-3 viimeisen sekunnin ohiheitetyn kolmosen mitalla.
8. Korihait, tekee tempun johon harva olisi uskonut viimeisten kausien ja etenkin viimekauden jälkeen.

Loput sijat ovatkin sitten tiukan tiukkaa vääntöä putoamisesta. Vikat sijat jaetaan historiallisesti tasapisteillä ja kaikenlaisten matemaattisten yhtälöiden jälkeen saadaan nekin rankattua. Mutta ennustellaan nyt että laskelmien jälkeen järjestys on seuraava. (Tästä laskennasta käydään viikkojen vääntö kabineteissa, kun pelit, pisteet ja korierot on sen verran sykkyrällään) lopulta Kobrat kokee karun kohtalon ja jää viimeiseksi.
9. Honka
10. Pyrintö
11. Kouvot
12. Kobrat
 
Viestejä
2 333
Hauska on näitä verrata päivän tuloksiin... :)

No, kausi on pitkä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös