Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt ei ole vielä yhtään peliä pelattu ja on vielä pitkä kausi edessä.
Karhun budjetti (kulu- ja palkkabudjetti) täysin omaa luokkaansa liigassa. Pakko voittaa liiga!
"aivan liian monta"
Ei tätä varmaan juurikaan ole enää sarjauudistuksen jälkeen kuulunut. Eikös se valitus tule nykyään siitä, että kun on pari ukkoa klesana ei pystytä enää harjoittelemaan.Mä oon miettinyt tätä ihan samaa asiaa monen monta kertaa. Joka kaudella vähintään muutama valmentaja valittelee tiivistä ottelutahtia ja sitä, ettei ehditä joukkueena harjoitella. Korisliigajengit pelaavat kai sellaista 6-7 ottelun kuukausitahtia. Miten hitossa se on muka liikaa?
Mä oon joskus opiskeluvuosina pelannut parhaimmillaan 2-3 matsia viikossa, treenannut salilla neljä kertaa viikossa, käynyt satunnaisissa höntsyissä, opiskellut ja tehnyt keikkaduuniakin. Niin ja käynyt pari kertaa viikossa baarissa konttaamassa.
Nää on kuitenkin enemmän tai vähemmän huippu-urheilijoita, jotka elävät urheilijan elämää. Toki pelit ovat intensiteetiltään aivan eri universumista, mutta sama laji kuitenkin.
Aamulehden Lauri Lehtinen antaa hyvää vastusta. Tuuna on erinomainen ja häntä avittaa tietysti se, että SSS:n toimittajana koris on ehdoton ykköslaji ja paikallislehden urheilun ykkösasia. AL:ssa taas Lehtisen pitää tehdä aika paljon kaikkea muutakin - erityisesti jääkiekkoa.Tuuna taitaa olla paras korisliigasta kirjoittava toimittaja.
Sanotaanko näin että ei kyllä saa rahoilleen vastinetta jos ei voitaNyt ei ole vielä yhtään peliä pelattu ja on vielä pitkä kausi edessä.
Nokitan Juha PiiparillaTuuna taitaa olla paras korisliigasta kirjoittava toimittaja. Jutussa mainittiin Karhun pelaavan 18 peliä 61 päivän aikana, "aivan liian monta". Sehän on 2 peliä viikossa, kyllä ammattilaiset tuon vetää läpi. Ihan mielenkiinnosta tarkistin Laurin Utahin alkukauden: 11 peliä lokakuussa ja 16 marraskuussa. Siis 50% enemmän kuin Karhulla.
korisliigan ottelumäärä ja samalla -tahti on selvästi rauhoittunut. Pelimäärä on pudonnut ja kausi on pidentynyt eli nykyään taitaa olla 4-6 peliä viikossa ja siihen aika moni on tyytyväinen. Reilu vuosikymmen sitten pelattiin 44 pelin runkosarja ja kausi oli jonkin verran lyhyempi. Kehitys on selvää.Mä oon miettinyt tätä ihan samaa asiaa monen monta kertaa. Joka kaudella vähintään muutama valmentaja valittelee tiivistä ottelutahtia ja sitä, ettei ehditä joukkueena harjoitella. Korisliigajengit pelaavat kai sellaista 6-7 ottelun kuukausitahtia. Miten hitossa se on muka liikaa?
Mä oon joskus opiskeluvuosina pelannut parhaimmillaan 2-3 matsia viikossa, treenannut salilla neljä kertaa viikossa, käynyt satunnaisissa höntsyissä, opiskellut ja tehnyt keikkaduuniakin. Niin ja käynyt pari kertaa viikossa baarissa konttaamassa.
Nää on kuitenkin enemmän tai vähemmän huippu-urheilijoita, jotka elävät urheilijan elämää. Toki pelit ovat intensiteetiltään aivan eri universumista, mutta sama laji kuitenkin.
Kyllähän sitä eilisen säätä on helppo ennustaa, mutta koitapa joskus huomista12 Korihait - Voi olla toiseksi viimeinenkin.