Koripallo.com

Salon Vilpas 2023-2024

Viestejä
3 144
Ja olin näköjään väärässä. Pallon osumista rautaan ei voi tarkistaa.
Eikä myöskään päävalmentaja voi tuota haastaa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
963
Väärinhän tuo meni, ei kahta sanaa. Väärin meni myös vajaa minuuttia aiemmin, kun hyökkäyskello ei lähtenyt käyntiin (miten se on edes mahdollista kun pelikello kuitenkin kävi).

Huomio kiinnittyi myös hyökkäyskelloon (kuutio korilevyn yläpuolella), se näytti kymmenyksen eri aikaa sivulle ja eteen Ruudun hidastuksissa. Olisiko hallin tekniikassa ollut eilen jotain hämminkiä?
 
Viestejä
3 144
Väärinhän tuo meni, ei kahta sanaa. Väärin meni myös vajaa minuuttia aiemmin, kun hyökkäyskello ei lähtenyt käyntiin (miten se on edes mahdollista kun pelikello kuitenkin kävi).

Huomio kiinnittyi myös hyökkäyskelloon (kuutio korilevyn yläpuolella), se näytti kymmenyksen eri aikaa sivulle ja eteen Ruudun hidastuksissa. Olisiko hallin tekniikassa ollut eilen jotain hämminkiä?
Heittokello pysähtyy automaattisesti kun kello pysähtyy. Heittokello ei taas käynnisty automaattisesti mun käsittääkseni vaan se pitää käynnistää.

Tuomarithan pysäytti pelin ja tulkitsi että aikaa ehti kulua se reilun 3sek ja säädätti kellon siihen aikaan.

Saattoi toki olla että aikaa kului se reilu 5sek mikä oli jäljellä. Täytyykin tarkistaa ihan mielenkiinnosta.

Eilinen peli oli tiukka ja viihdyttävä sekä mun mielestä aika hyvä esimerkki siitä että vaikka yleisö ja jossain määrin valmentajat huutavat milloin mistäkin niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että tuomarit olisivat väärässä vaan pelaajat eivät täysin ole sopeutunut linjaan joka eilen oli kohtuu tarkka.

E: Katselin ruudusta tuon tilanteen. Pelikello kulki 3.7 sek ja tuomarit sääti heittokellon ajan 2 sekuntiin joten siinäkin erotuomaristo teki taas erinomaista työtä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 124
ja ei se peli siihen ratkennut.
Ei ratkennutkaan, mutta siihen taisi ratketa, että sivurajatilannetta neljännen neljänneksen lopulla ei haastettukkaan..

Miksi ei?
Savolainen näytti jo videotarkistusmerkkiä, mutta veti homman sittenkin pois kun ei tarkistettu videolta? Miksi?
 
Viestejä
182
Ja olin näköjään väärässä. Pallon osumista rautaan ei voi tarkistaa.
Eikä myöskään päävalmentaja voi tuota haastaa.
Näissä haastoissa ja tarkastuksissa on kyllä eriskummalliset säännöt ja itse olen ainakin vielä ihan pihalla mitä saa ja voi tarkistaa. Useita pelinkulkuun oleellisesti liittyviä asioita ei voida tarkistaa tai haastaa. Sääntöjä varmasti muokataan vuosien varrella toimivammaksi kokonaisuudeksi, mutta ymmärrän myös sen, että videolle ei mennä kovin herkästi. Ottelutapahtuma kärsii merkittävästi, jos videolla vieraillaan jatkuvasti ja peli on minuutin tai pari tauolla.

Siitä ei päästä mihinkään, että kolmannen erän loppu meni vihkoon niin pöydän takana, kuin harmaalla kolmikolla, mutta näillä säännöillä ja tarkastusmahdollisuuksilla asian kanssa on vain elettävä.
 
Viestejä
856
Ei ratkennutkaan, mutta siihen taisi ratketa, että sivurajatilannetta neljännen neljänneksen lopulla ei haastettukkaan..

Miksi ei?
Savolainen näytti jo videotarkistusmerkkiä, mutta veti homman sittenkin pois kun ei tarkistettu videolta? Miksi?
Hyökkäysaikaa taisi olla alle sekunti jäljellä, Savolainen säästeli haastoa myöhempään...
 
Viestejä
514
Ei ratkennutkaan, mutta siihen taisi ratketa, että sivurajatilannetta neljännen neljänneksen lopulla ei haastettukkaan..

Miksi ei?
Savolainen näytti jo videotarkistusmerkkiä, mutta veti homman sittenkin pois kun ei tarkistettu videolta? Miksi?
Ehkä koska hyökkäysaikaa jäljellä n. puolisekuntia?

1707986860473.png

Tuossakin tilanteessa oli hauska kuinka Jocelyn jo harmitteli ja sadatteli menetettyä palloa, mutta kun tuomari näyttikin palloa Korihaille, alkoi hänkin innoissaan viittilöimään siihen suuntaan. Kuvakaappauksessakin näkee kuinka manailee pallon perään.

Ei mennyt tämä peli kokonaisuusdessaan ihan putkeen tuomareilta.
 
Viestejä
1 124
Ok, mihin se haasto nyt säästettiin? Ei mihinkään?
Jos vaikka sovitaan, että sekunnissa ei saa järkevää heittoa aikaiseksi (mikä ei pidä paikkaansa)
niin ainakin se olisi ollut ylimääräinen "aikalisä" kun kellossa on aikaa enää 2min ja ollaan piste häviöllä
 
Viestejä
3 144
Ok, mihin se haasto nyt säästettiin? Ei mihinkään?
Jos vaikka sovitaan, että sekunnissa ei saa järkevää heittoa aikaiseksi (mikä ei pidä paikkaansa)
niin ainakin se olisi ollut ylimääräinen "aikalisä" kun kellossa on aikaa enää 2min ja ollaan piste häviöllä
Tietenkin se on helppo sanoa jälkikäteen, että olisi pitänyt haastaa, mutta mitä tuolla oli lopulta saavutettavissa?
Nopea epätoivoinen heitto ja pahimmassa tapauksessa blokki tai syötönkatko ja Korihaille nopea hyökkäys josta helppo lay-up.

Mun mielestä oikea päätös oli olla haastamatta ja saada organisoitu puolustus valmiiksi.
 
Viestejä
10
Eilen istui katsomossa hyvinkin pitkän linjan tuomari muistiinpanovälineiden kanssa. Sieltä taitaa tuomarit saada palautteen, niin ei tarvitse sitten ihan pelkästään KP.comin asiantuntijoihin nojata.
 
Viestejä
1 124
Niin, tais sitten olisi voinut tulla Korihaiden virhe ja kaksi vapaaheittoa.
Nythän organisoitu puolustus tuotti Overtonin virheen ja sen jälkeen kakkosen sisään ja 3 pisteen tappioaseman..
Mielestäni haasto pitää käyttää, joko silloin kun on varma, että tuomio on mennyt väärin tai sitten pelin lopussa ollakseen ylimääräinen aikalisä.. Tässä tilanteessa molemmat olisivat täyttyneet.
mutta olkoon tämä nyt minun osalta tästä aiheesta.
 
Viestejä
3 144
Tänään taas jatkuu korisliigan moderni klassikko Karhu-Vilpas. Aika tylyä on meno yleensä ollut Kauhajoella vaikka aika tiukkoja pelit yleensä on ollut niin Karhu on kotihallissaan lopulta ollut tyly isäntä Vilppaalle.

Suokas on pelannut alkusarjassa kummatkin ottelut Kauhajokea vastaan todella huonosti ja hermostuneesti, niin onkin staffilla vaikea päätös mitä tehdä. Ilman Suokasta peli on kulkenut paremmin, mutta toisaalta liian hyvä pelaaja istumaan penkillä.

Karhu on ennakkosuosikki kotonaan, mutta en mä kamalan suurena yllätyksenä pitäisi jos pisteet matkaisi saloon.

Karhun kokoonpanoa ei vielä basketista löytynyt mutta tuskin mitään suuria yllätyksiä sielläkään on.
 
Viestejä
1 634
Heittopelin onnistuttava huomattavasti paremmin kuin Haita vastaan muuten ei palaakaan Kauhajoella. Oranssin käsiviidakon takaa voipi olla vaikeaa löytää heittopaikkoja.
 
Viestejä
1 162
Tänään taas jatkuu korisliigan moderni klassikko Karhu-Vilpas. Aika tylyä on meno yleensä ollut Kauhajoella vaikka aika tiukkoja pelit yleensä on ollut niin Karhu on kotihallissaan lopulta ollut tyly isäntä Vilppaalle.

Suokas on pelannut alkusarjassa kummatkin ottelut Kauhajokea vastaan todella huonosti ja hermostuneesti, niin onkin staffilla vaikea päätös mitä tehdä. Ilman Suokasta peli on kulkenut paremmin, mutta toisaalta liian hyvä pelaaja istumaan penkillä.

Karhu on ennakkosuosikki kotonaan, mutta en mä kamalan suurena yllätyksenä pitäisi jos pisteet matkaisi saloon.

Karhun kokoonpanoa ei vielä basketista löytynyt mutta tuskin mitään suuria yllätyksiä sielläkään on.
Karhun Kokoonpano: Luukkonen, Madut, Hopkins, Sjolund, Kandén, Innamaa, Ikkelä, Pollard Jr, Hakamaa, Palmi, Givens.
Ei yllätyksiä siis
 
Viestejä
1 903
Pari umpi surkeaa peliä kolmosviivan takaa. Jos ei osu, niin voisko kokeilla välillä muutakin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös