Koripallo.com

Susijengi EM-kotikisoissa 2025

duh

Nämä Tsekin ja Belgian joukkueet EM-kisoissa ovat mielenkiintoisia seurattavia Suomen MM-kisatulevaisuudenkin kannalta. Belgia pelaa nimittäin Suomen lohkossa ja Tsekki Suomen sisarlohkossa noissa tulevissa MM-karsinnoissa.

Näiden kisojen jälkeen, vanhan rungon eläköityessä, Tsekin taso tullee romahtamaan todella, todella dramaattisesti. Tällä hetkellä veikkaisin, että he eivät tule menemään jatkoon omasta MM-karsintalohkostaan ohi onnekkaiden Slovenian, Viron ja Ruotsin. Vit Krejcin lisäksi Tsekillä ei ole oikein ketään varteenotettavaa nuorta tai nuorehkoa pelaajaa näköpiirissä. Sukupolvenvaihdostakaan ei ole tehty oikein millään tavalla toistaiseksi, vaan näyttäisi siltä, että he muuttavat maajoukkueensa kokoonpanonsa melkeinpä kertarysäyksellä näiden EM-kisojen jälkeen (tai ehkä vähitellen MM-karsintojen aikana).

Belgiallakin näyttäisi olevan haasteita saada jalkeille parhaita pelaajiaan maajoukkueseen -- heitä vastaan Suomen täytyykin ehdottomasti onnistua tuplamaaotteluissa helmikuussa 2026. Tuota tulevaisuutta ajatellen Suomen voisi olla hyödyllistä pelata Belgiaa vastaan tulevina päivinä ilman Markkasta, joka ei noissa MM-karsintapeleissä Belgiaa vastaan tule olemaan mukana.
Markkasella alkaa olla kohta puoli vuotta edellisestä "kilpailullisesta" pelistä, joten olen kyllä sitä mieltä, että enemmän kuin kikkailla jotkut MM-karsintojen Belgia-pelit mielessä, pitää nyt keskittyä saamaan Laurille edes jonkinlaista pelituntumaa.

Markkasella alkaa olla kohta puoli vuotta edellisestä "kilpailullisesta" pelistä, joten olen kyllä sitä mieltä, että enemmän kuin kikkailla jotkut MM-karsintojen Belgia-pelit mielessä, pitää nyt keskittyä saamaan Laurille edes jonkinlaista pelituntumaa.
Totta turiset. Joku voisi itse asiassa väittää, että edellisestä "kilpailullisesta" pelistä on kulunut "hieman" enemmänkin aikaa kuin tuo puoli vuotta.

Jonkin verran olen vaan skeptinen sen suhteen, että näistä molemmista Belgia-peleistä muotoutuu "kilpailullisia". Belgia ainakin on tuonut Suomeen ison joukon (melkein puolet) maajoukkueeseen aika nuoria ja kokemattomia pelaajia -- vähän tylsä reissu heille, jos molemmissa peleissä joutuvat kuluttamaan penkkiä tai katselemaan peliä siviilivaatteissa.

Ajattelin mennä maanantaina katsomaan Belgia-pelin Tapiolaan. Olin hiukan yllättynyt kun huomasin lippukartasta kuinka tavattoman paljon sinisiä palloja (=myymättömiä lippuja) oli vielä jäljellä. Voi olla jonkinlainen pettymys tuo tuleva yleisömäärä.
Toivottavasti varsinaiset kisat myyvät paremmin ja saataisiin paljon ulkomaisia turisteja paikalle
Ei mikään yllätys kun katsoo noita lippujen hintoja, kyseessä kuitenkin vain harkkapeli niin ehkä hinnatkin olisi voinut sitä vastata. Toki mahdollisuus nähdä Markkanen pelaamassa ja liitto tuntuu aina silloin nostavan hintoja normaalista.

Ei mikään yllätys kun katsoo noita lippujen hintoja, kyseessä kuitenkin vain harkkapeli niin ehkä hinnatkin olisi voinut sitä vastata. Toki mahdollisuus nähdä Markkanen pelaamassa ja liitto tuntuu aina silloin nostavan hintoja normaalista.
Markkasestahan tässä maksetaan, aiemmin nostettukin esiin myös vastustajan vaisu rosteri, joten kyllä joka euro näissä pulitetaan Laurista.

tuo suomen takamiesosasto on aivan hirveää. Maxhuni ok jos pallo uppoa. Little tai Seppälä ei saa mitään etuja aikaseksi ja kummallakin jalat aivan kuin olisi betonia jaloissa. En tiedä kyllä ketä sieltä olisi tulossa tulevaisuudessa että pitäisikö jenkki takuria ruveta etsimään. Itse olen myös ollut kriittinen Grandisonia kohtaan mutta nyt on ollut vähän jokapaikassa sähäkkänä. Onneksi Markkanen kantaa suomea varmasti näissäkin kisoissa. Olisi kiva nähdä muurista vielä ennen kisoja että minkälaista kehitystä tapahtunut

Sama itseltäkin melkein suurimpana asiana jäi mieleen ekalta puoliajalta. Todella tärkeää Suomen kannalta saada Miro roolitettua oikein, nyt näyttäisi oikein hyvältä.

En tiedä peluutetaanko itse EM-turnauksessa näin, että avauksessa olisi Maxhuni + Grandison, mutta Miro + Salin yhtäaikaa kentällä vaikeuttaa kyllä vastustajan takakentän hyökkäämistä.

"Jos haet kansalaisuutta 1.10.2024 tai sen jälkeen, sinun on pitänyt asua Suomessa viimeksi kuluneet 8 vuotta."
Kun olin junnu, niin Monte Cummings tuntui toisinaan puolijumalalta ja pelasi sen kahdeksan kautta Suomessa, mutta yritäpä löytää nyky-Korisliigasta yhtä laadukas ja yhtä pitkään täällä pelaava jenkki, joka ei kansalaisuusehdot täytettyään ole jotain 43 ikävuotta.

Viimeksi muokattu:
Maanantaina Espoossa vastassa taas Belgia, tuskin Markkanen siinä pelaa. Puola-otteluissa taas. Vai mitä on muut mieltä?

tuo suomen takamiesosasto on aivan hirveää. Maxhuni ok jos pallo uppoa. Little tai Seppälä ei saa mitään etuja aikaseksi ja kummallakin jalat aivan kuin olisi betonia jaloissa. En tiedä kyllä ketä sieltä olisi tulossa tulevaisuudessa että pitäisikö jenkki takuria ruveta etsimään. Itse olen myös ollut kriittinen Grandisonia kohtaan mutta nyt on ollut vähän jokapaikassa sähäkkänä. Onneksi Markkanen kantaa suomea varmasti näissäkin kisoissa. Olisi kiva nähdä muurista vielä ennen kisoja että minkälaista kehitystä tapahtunut
Miten voi antaa alapeukun viestille?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.