Koripallo.com
Viestejä
88
Tuolla basket.fi-sivustolla mainostetaan, että liittymällä 6. pelaaja -uutiskirjeen tilaajaksi saa etuosto-oikeuden elokuun Israel-pelin lippujen ostoon. Onko tiatoo, pystyykö tuolla konstilla yksi ihminen ostamaan useampia lippuja? Mielelläni nappaisin jo paikat yläkatsomosta keskiviivan tuntumasta. Ne on ainakin jääkendossa hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaisesti parempia kuin alakatsomon penkit. Ne alakatsomot on turhan loivat. Toki ei kai se koriksessa samalla tavalla haittaa.

Se on siis sähköpostiin kilahtava linkki ei-julkiseen lippu.fi-tapahtumaan, en ole huomannut mitään erityistä eroa tavis-lippuostoksiin: paikat saa valita itse, mielestäni on ollut suurimmista osasta kategoriota saatavilla, itse olen tottunut aina ostamaan suht samasta kohdasta niin ei sen tarkemmin ole tullut tarkkailtua valikoimaa, 2 ja 3 lippua on ainakin pystynyt ostamaan ilman ongelmia, kai siinä jokin yläraja kuitenkin on
 

XOX

Viestejä
406
Onko jollain ylhäällä kesän maaottelupäiviä? Basket.fi- sivuilla oli jokin aika sitten lista, mutta en enää löydä sitä.
 
Viestejä
51
Se on siis sähköpostiin kilahtava linkki ei-julkiseen lippu.fi-tapahtumaan, en ole huomannut mitään erityistä eroa tavis-lippuostoksiin: paikat saa valita itse, mielestäni on ollut suurimmista osasta kategoriota saatavilla, itse olen tottunut aina ostamaan suht samasta kohdasta niin ei sen tarkemmin ole tullut tarkkailtua valikoimaa, 2 ja 3 lippua on ainakin pystynyt ostamaan ilman ongelmia, kai siinä jokin yläraja kuitenkin on

Kiitos tästä. Kolme tamperelaista kendojunttia itseni lisäksi hankin jo mukaan. Johkin C5:een tai D5:een varmaan yritän, kun meillä nakkikioskien potkijoilla on maksukyky rajallinen.
 
Viestejä
51
Nää nyt vaan menee näin, Teemu on Nobel-voittaja jne., ei siitä kannata loukkaantua. Näyttäisi siltä, että sä sen riman aika korkealta ylität. :)

Ei me siitä loukkaannuttu. Päin vastoin arvostimme Virtasen kommenttia, vaikka lätkää eniten seuraammekin. Kyllähän tuolla Tampereen kaduilla senkin on huomannut ennen Huuhkajien matseja, että on niiden fanit sosioekonomisesti aika saatanan monta pykälää leijonafanien yläpuolella.
 
Viestejä
4 075
Ei me siitä loukkaannuttu. Päin vastoin arvostimme Virtasen kommenttia, vaikka lätkää eniten seuraammekin. Kyllähän tuolla Tampereen kaduilla senkin on huomannut ennen Huuhkajien matseja, että on niiden fanit sosioekonomisesti aika saatanan monta pykälää leijonafanien yläpuolella.

Mä en potkupalloporukasta oikein tiedä, sun pitää kysyä ehkäpä Hillsboroughin ja Heyselin kävijöiltä tästä "ajatus"ketjusta. Vai liittyikö tämä nyt siihen, että Varsovan liitossa pelattiin korista ja Espanjassa sekä Italiassa lätkää? ;)
 
Viestejä
33
Joo sinnekin vähän suhteellisuudentajua. Toki Suomessa suomalaista urheilumediaa seuraamalla on vaikea tajuta kuinka mitätön laji jääkiekko ja sen Skoda-cup on Suomen ulkopuolella.

Sen takia en pelkästään "suomalaista urheilumediaa seuraamalla" tähän keskusteluun osallistukaan. Hämmästyttävää ylimielisyyttä ja moukkamaisuutta olettaa, että keskustelun toinen osapuoli on automaattisesti täysi lukutaidoton ja sivistymätön idiootti. Nykyään on hyvin helppo seurata muiden maiden medioita internetin välityksellä, ja juuri niin olen tehnyt.
Olen itse 10000x enemmän koris- ja futisihminen, ja pidän jääkiekkoa pahasti yliarvostettuna lajina Suomessa, mutta se ei muuta sitä, että väitteesi Skoda Cupin kansainvälisestä arvostuksesta ovat päin honkia ja muistuttavat omia harhaluulojani joskus teini-iässä. Ei se jääkiekko sentään mikään saappaanheitto ole, vaikka joskus niin luulin. Eilen pelattiin kymmeniä MM-karsintaotteluita, ja on roskaa olettaa, että jokainen niistä yksittäisinä otteluina olisi suurempi uutinen kuin koko jääkiekon MM-kisat. Se on tietysti sitten ihan eri asia, että koripallon MM-kisat on kymmeniä jos ei satoja kertoja suurempi turnaus seurattuudellaan kuin jääkiekon MM-kisat.

Toivottavasti OT jääkiekosta, joka ei siis minua kiinnosta ja joka on pesäpallon jälkeen viimeinen laji jota haluan julkisesti puolustaa, loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4 075
Sen takia en pelkästään "suomalaista urheilumediaa seuraamalla" tähän keskusteluun osallistukaan. Hämmästyttävää ylimielisyyttä ja moukkamaisuutta olettaa, että keskustelun toinen osapuoli on automaattisesti täysi lukutaidoton ja sivistymätön idiootti. Nykyään on hyvin helppo seurata muiden maiden medioita internetin välityksellä, ja juuri niin olen tehnyt.
Olen itse 10000x enemmän koris- ja futisihminen, ja pidän jääkiekkoa pahasti yliarvostettuna lajina Suomessa, mutta se ei muuta sitä, että väitteesi Skoda Cupin kansainvälisestä arvostuksesta ovat päin honkia ja muistuttavat omia harhaluulojani joskus teini-iässä. Ei se jääkiekko sentään mikään saappaanheitto ole, vaikka joskus niin luulin. Eilen pelattiin kymmeniä MM-karsintaotteluita, ja on roskaa olettaa, että jokainen niistä yksittäisinä otteluina olisi suurempi uutinen kuin koko jääkiekon MM-kisat. Se on tietysti sitten ihan eri asia, että koripallon MM-kisat on kymmeniä jos ei satoja kertoja suurempi turnaus seurattuudellaan kuin jääkiekon MM-kisat.

Toivottavasti OT jääkiekosta, joka ei siis minua kiinnosta ja joka on pesäpallon jälkeen viimeinen laji jota haluan julkisesti puolustaa, loppuu.

Saako tuon viimeisen virkkeen jälkeen vielä sanoa oman mielipiteen? :)
 
Viestejä
4 075
Sen takia en pelkästään "suomalaista urheilumediaa seuraamalla" tähän keskusteluun osallistukaan. Hämmästyttävää ylimielisyyttä ja moukkamaisuutta olettaa, että keskustelun toinen osapuoli on automaattisesti täysi lukutaidoton ja sivistymätön idiootti. Nykyään on hyvin helppo seurata muiden maiden medioita internetin välityksellä, ja juuri niin olen tehnyt.
Olen itse 10000x enemmän koris- ja futisihminen, ja pidän jääkiekkoa pahasti yliarvostettuna lajina Suomessa, mutta se ei muuta sitä, että väitteesi Skoda Cupin kansainvälisestä arvostuksesta ovat päin honkia ja muistuttavat omia harhaluulojani joskus teini-iässä. Ei se jääkiekko sentään mikään saappaanheitto ole, vaikka joskus niin luulin. Eilen pelattiin kymmeniä MM-karsintaotteluita, ja on roskaa olettaa, että jokainen niistä yksittäisinä otteluina olisi suurempi uutinen kuin koko jääkiekon MM-kisat. Se on tietysti sitten ihan eri asia, että koripallon MM-kisat on kymmeniä jos ei satoja kertoja suurempi turnaus seurattuudellaan kuin jääkiekon MM-kisat.

Toivottavasti OT jääkiekosta, joka ei siis minua kiinnosta ja joka on pesäpallon jälkeen viimeinen laji jota haluan julkisesti puolustaa, loppuu.

Vastahan täällä kerrottiin, että Pariisissa oli miljardeja katsojia kendomatseissa ja saman vuoden pomputtelukisoissa tähän verrattuna maksimissaan sadasosa. :)
 
Viestejä
4 075
Siis, pitäähän tälle Selänteen (ysiluokka jäi käymättä) äidinkielen tunneilla käyneelle kielimestarikaverille kai pari faktaakin kertoa. Ei pahalla, mutta vedetään nyt laadukkaasti pekkajalostahtiin, täällähän ei saa mitään epäillä... joosenkaan paikallaoloa.. ;)

Eiköhän jokainen vähemmän kaihista kärsivä ymmärrä sen, että jos kotijoukkuetta ei ole paikalla, niin silloin ei ole arvokisoissa yhtä paljon katsojia kuin kotijoukkueen ollessa paikalla. Ei kendossa, ei pomputtelussa. Mutta pelaajamäärissä kendo on vaan... no kendo, se on sitä eukonkannon tasoa ja sehän ottaa kovasti päähän, kun se on vaan fakta. Toki fakta on myös se, että osa skoda-cupin finalisteista olleet jo pari päivää selvin päin ennen finaalia. Niin, sekin saattaa harmittaa, mutta ei siitä tarvitse muiden karjala-lippisten puolesta tuntea huonoa omaatuntoa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
51
Se on tietysti sitten ihan eri asia, että koripallon MM-kisat on kymmeniä jos ei satoja kertoja suurempi turnaus seurattuudellaan kuin jääkiekon MM-kisat.

Skoda Cup, 1,3 miljardia TV-katsojaa, yleisöä yhteensä 470 000:



Koriksen MM, 3 miljardia TV-katsojaa, yleisöä yhteensä 800 000:


 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
51
Eiköhän jokainen vähemmän kaihista kärsivä ymmärrä sen, että jos kotijoukkuetta ei ole paikalla, niin silloin ei ole arvokisoissa yhtä paljon katsojia. Ei kendossa, ei pomputtelussa. Mutta pelaajamäärissä kendo on vaan... no kendo, sitä eukonkannon tasoa ja sehän ottaa kovasti päähän, kun se on vaan fakta. Toki fakta on myös se, että osa skoda-cupin finalisteista olleet jo pari päivää selvin päin ennen finaalia. Niin, sekin saattaa harmittaa, mutta ei siitä tarvitse muiden karjala-lippisten puolesta tuntea huonoa omaa tuntoa. ;)

Janne Ahosen ja Kimi Räikkösen lajeilla ne harrastajamäärät vasta mitättömät onkin. Ehkä heitä on matkalla pankkiin kenkuttanut vielä enemmän kuin Barkovia, Rantasta, Heiskasta ja Ahoa, joille maksetaan 8-10 miljoonaa taalaa vuodessa siitä hyvästä, että ketään ei Suomen ulkopuolella heidän höntsäilynsä kiinnosta.
 
Viestejä
3 510
Yksi tai muutama Maxhunin korilleajo oli kyllä vähän väkinäistä, mutta noin yleisesti ottaen Maxhuni pelasi hyvän pelin.

Maxhuni on Suomen takamiehistä ainoa, joka pystyy viimeistelemään layupin nopeasti ensimmäisesta askeleesta - tuo on melko vaikea torjua. Esim Koponen ja Rannikkokaan ei tainnut tuota koskaan oppia.
Hyvin harva Maxhunin ajoista päättyy väärään päätökseen: löytyy layup, floter, pull-up ja syöttöjä. Ja ainakin minun silmään nuo kaikki tulee hyvin luonnollisesti. Petteri ja Teemukin olivat pääasiassa hyppyheittäjiä ja erinomaisia syöttäjiä, ajouhka oli aika mitätön. Maxhunilla on myös hyvä 3p heitto. Edon kehityskohdat ovat selvästi pakki päässä, varsinkin jos isompi kaveri vie Wdon poustiin.
Harva muistaa että Edon oli jo Märskyssä saman tason scoraaja kuin Lauri.
 
Viestejä
726
Kaydääs hieman sitä miten kilpailtu laji nimeltä jääkiekko on kansainvälisesti, vaikka se nyt ei korikseen sinällään liity mutta vie Suomessa resursseja isolta kansainväliseltä lajilta mitä koris on.

Tanskassa on n 2500 jääkiekon harrastajaa, noinkin pienestä harrastajamäärästä Tanskalla on useampikin NHL-pelaaja mikä on suora vertauskohde lajin ehdottomalle huipulle koriksen NBA-liigalle. Tämän lisäksi tämä Tanska pärjää aika hyvin tässä Suomessa niin valtavan kuuluisassa skoda cupissa.

On totta että hokissa on euroopassa liigoja joissa yleisömäärät ovat nelinumeroisia. Otan tähän esimerkkinä vaikka Frankfurtin. Siellä kuten oikeastaan kaikkialla paikallinen futisseura on kaikki kaikessa. Siellä on myös korisjoukkue ja hokijoukkue, ero on oikeastaan siinä että korisjoukkueen olemassa olon tietää ihmisistä ei kaikki mutta he tietää sellaisen olemassa olon vaikka eivät kävisikään koskaan katsomassa tai olisi käyneet. Hokijoukkue ja sen fanit on omassa ikäänkuin kuplassaan eikä valtaosa kaupungin ihmisistä edes tiedä että sellaista lajia kaupungissa pelataan tai tiedä koko lajin olemassa oloa. Joskus aikanaan muistan kun Berliinissä oli yleisurheilun arvokisat ja keihäänheitto järjestettiin puistossa. Ylessä ihmeteltiin kun ihmiset ei olleet koskaan nähnet sellaista lajia ennen, vaikka saksassa olikin aivan lajin maailman kärkiheittäjät. Tästä on kyse, hoki on äärimmäisen marginaalinen laji ihmisille ja aniharva tietää sen olemassaolosta. Koripallon ihmiset tietää että sellainen urheilulaji on olemassa ja aivan varmasti jokainen on sitä koulussa pelannut edes joskus. Harrastajamäärät ja nimenomaan lisenssien määrät kertoo lajeista aika suoraan onko kyseessä marginaalilaji vai iso laji. Mitä vähemmän harrastajia sen helpompaa pärjätä. Hoki on joillekin suomalaisille itsetunto-ongelmaan ratkaisu, aikaisemmin se oli pesäpallo. Pesäpalloa mainostettiin lajina jossa muut ei suomalaisia voita. Hokissa on aina dissattu pesäpalloa, koska sillä oli se asema lajina jossa suomalaiset pärjää. Pesiksellä on ollut hokin kanssa vastaavia lajilevitys yrityksiä ja aikanaan kaikki varusteetkin, valmentajat tarjottu ja esitetty kuvaa että täällä sitä pesistä pelataan kovilla tavoitteilla myös Bulgariassa ja laji leviää kovaa vauhtia ja on jo kohta 1 suosituimmista. Nyt kun hokissa on alettu pärjäämään niin mantraan on tulleet absurdit väitteet lajin levinneisyydestä joissa on kasattu samalla lailla mitä pesiksessä.

Minkä takia suomalaisen pitäisi olla yhtään kiinnostunut mistään suomen ulkopuolella tapahtuvasta asiasta tai olla tekemisissä ulkomaiden kanssa`on yleinen vastaväite hokin olemattomaan tunnettavuuteen. Minkä takia sitten tälläiset henkilöt vaativat ulkomaalaisia tuotteita tai kuuntelevat ulkomaalaista musiikkia tai katsovat ulkomaalaisia leffoja kuuluu vastakysymys? Minkä takia Suomen pitäisi olla samaan aikaan täysin erillään muusta maailmasta tai täysillä mukana riippuen aiheesta? Hokin suosiossa Suomessa on kyse vain ja ainoastaan siitä että Suomi pärjää hyvin siinä, miten olisi edes mahdollista olla pärjäämättä kun kyse on talvilajista? Arvostusta voi saada vain ulkomailta, mitä arvoa on voittaa joku marginaaliji ja kaiken lisäksi vielä alkaa juhlimaan sellaista? Suomi on täynnä erilaisia mm-kisoja, ne ihmiset jotka väkisin niitä keksivät ne keksivät ne siksi että sekä he itse ja Suomi voittaisi kultaa. Mitä helvetin tekemistä sellaisella on kansainvälisen kilpaurheilun kanssa? Koripalloa karjalanpiirakalla sukset jalassa ja kaikki susijengin fanit muka lähtisi juhlimaan sellaisen mm-kultaa? Ei lähtisi. Leijonafaneista en olisi niin varma ja tiedän että hokissa on niitä faneja jotka ei arvosta skoda cupia ollenkaan. He on aivan toinen asia. Urheilun päätarkoitus ei ole että suomi voittaa, se on yhdentekevää mutta sitä parempaa ja kiinnostavampaa mitä vaikeampaa on pärjätä kansainvälisessä kilpailussa. MM-kisoihin pääsy on Suomen miesten korismaajoukkueelle valtava voitto ja juhlinnan syy syystäkin. Jääkiekko on maailmalla marginaalilaji ja se pitäisi myös Suomella käsitellä siten, samoin keihäänheitto, mäkihyppy ja hiihto.
 
Viestejä
726
Skoda Cup, 1,3 miljardia TV-katsojaa, yleisöä yhteensä 470 000:



Koriksen MM, 3 miljardia TV-katsojaa, yleisöä yhteensä 800 000:


1,3 miljardia tv-katsojaa on täyttä roskaa. Ilmaan heitettyjä lukuja jollain omalla persesilmällä arvioituja. Ymmärrät nyt varmasti itsekin ettei siinä lukemassa ole pienintäkään järkeä.
 
Viestejä
726
Janne Ahosen ja Kimi Räikkösen lajeilla ne harrastajamäärät vasta mitättömät onkin. Ehkä heitä on matkalla pankkiin kenkuttanut vielä enemmän kuin Barkovia, Rantasta, Heiskasta ja Ahoa, joille maksetaan 8-10 miljoonaa taalaa vuodessa siitä hyvästä, että ketään ei Suomen ulkopuolella heidän höntsäilynsä kiinnosta.
Elitistiurheilun ihailijat, formulat. Rikas ajaa äärimmäisen kalliilla autollaan ja osa menee ihailemaan sellaista. Purjehdus ja kelkkailu ei niin varakkaiden mutta suurimmalla osalla tavoittamattomissa ja mitä urheilijoita ne muka on? Koris on suosittua myös siksi että se on mahdollista vähän jokaiselle harrastaa hintansa takia, sen takia myös kilpailu on niin kovaa. Rahalla ei pääse lajin huipulle.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös