Koripallo.com

Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

Viestejä
22
Tarvitsisin kesätauolle kunnon itsenäisen harjoitusohjelman!
Olen -94, ja yleisurheilussa tulee käytyä 2 kertaa viikossa.
Kunto pitäisi pysyä vakaana ja pallo käsissä.
Tänne pistin tämän avunpyyntöni siksi, että te asiantuntevat valmentajat, ja muutkin, jotka tätä palstaa lukevat, voisivat auttaa "ongelmassani".
 
Viestejä
1 447
Vs: Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

No jos pallon pitää pysyä käsissä niin ei kai sitä muuta kuin pallon kanssa pläräystä??

Ei tossa mitkään ohjelmat autuuaksi tee, vaan ota se pallo käteen ja suuntaa sitä salia kohti ja ota heittojen lisäksi pallonkäsittelyä...
 
Viestejä
22
Vs: Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

No esim. tälläistä ajattelin, että lenkki 1-2 kertaa viikossa, ja Pallon pomputtelua ja ploäräystä mahdollisimman usein.
 

Valmentaja X

Vs: Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

Jos olet siis 94 poika niin 1-2 kertaa viikossa lenkki ja paljon heittoja ja pallon pläräystä niin hyvin menee!!! Tsemppiä!
 

Yksinkertaista

Vs: Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

Valmentaja X sanoi:
Jos olet siis 94 poika niin 1-2 kertaa viikossa lenkki ja paljon heittoja ja pallon pläräystä niin hyvin menee!!! Tsemppiä!
Ja sitten vielä hyppynarua. Kauden lähestyessä lenkit kannattaa muuttaa vetoharjoitteluksi.
 
Viestejä
1 722
Vs: Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

Kuntopiirin tekeminen ei myöskään ole haitaksi. Keskivartalon treenaamisen aloittaminen on tärkeää jo tuossa iässä, sillä vartalon hallinta joka lähtee suurelta osin juuri lantion ja keskivartalon kohdilta, on suurin ongelma tuon ikäisillä pelaajilla. Fysiikan ehtii kehittää myöhemmälläkin iällä ja pallon kanssa oleminen on se tärkein yksittäinen asia joka muuttaa asioita kentällä. Heittotekniikan pystyy rakentamaan yhdessä kesässä ja kauden aikana sen tekeminen on lähes mahdotonta, riippuen tietenkin valmennuksesta. Siihen kannattaa panostaa ja ohella myös pallonkäsittelyyn.

Hyppynaru, juoksutekniikat yms..+laji: niitä tekisin itse jos voisin kääntää aikaa taaksepäin.
 
Viestejä
1 447
Vs: Hyvä harjoitusohjelma kesäksi?

Mr. Mef sanoi:
Hyppynaru, juoksutekniikat yms..+laji: niitä tekisin itse jos voisin kääntää aikaa taaksepäin.

Näitä on aina hyvä pohtia kavereiden kanssa oluttuopposen äärellä ja pienessä maistissa. Kaikista olisi tullut isoja tähtiä, jos olis / ei olis....

Nojoo, vetoja ehtii tosiaan juosta myöhemminkin. Ja itse lisään vielä kuntopiiri+pallonpläräys/heitto+hyppynaru+juoksutekniikat -listaan vielä keppijumpan. Eiköhän niillä pääse alkuun.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös