Koripallo.com

NBA Trades & Rumours

Viestejä
1 392
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Suurin ongelma mitä tuossa Brooklyn tradessa olen itse ainakin ymmärtänyt olevan on se että ei ole tarpeeksi palikoita mitä tarjota jotta Howardin tasoinen pelaajaa saadaan liikkeelle. Ja kun sitä neljättä joukkuetta ei meinaa löytyä.
 
Viestejä
1 228
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Ja toinen ongelma on tietysti se, että Magicin pamput eivät varmasti päästä Howardia Netsiin, jos vain muita vertailukelpoisia tarjouksia on olemassa.
 
Viestejä
7 419
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Karismaattinen Donner sanoi:
Vastata, täsmätä, mätsätä. Mätsäämiselle ääni täältä.
Itseäni tuossa "mätsäämisessä" hieman häiritsee sanan suora lainaaminen suomen kielelle. "Mätsääminen" ei ole suomea, vaan "to match" suomalaisittain väännettynä.

Esimerkiksi "heivaaminen" on kaunis suomenkielinen sana (puhekieltä toki, mutta se sallittakoon), joka jopa muistuttaa englannin "to waive"-ilmaisua.

Itse annan ääneni täsmäämiselle, koska siitähän tuossa on perimmiltään kyse: alkuperäinen seura tarjoaa pelaajalle täsmälleen saman sopimuksen kuin kilpailija.

Trölli sanoi:
Lakers ois aika räppi tiimi tätä myöte.
Tähän ihastuttavaa sanavalintaa yhdistettynä saataisiin siis:

Käyttäjä 1: "Hornets täsmää aivan varmasti tuon Sunsin tarjouksen."
Käyttäjä 2: "Tosi räppi täsmäys!"

Osaako joku lajienvälisempi asiantuntija sanoa, minkälaista keskustelua aiheesta on käyty esimerkiksi Jatkoaika.comissa?
 
Viestejä
3 106
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

hamahakkimies sanoi:
Osaako joku lajienvälisempi asiantuntija sanoa, minkälaista keskustelua aiheesta on käyty esimerkiksi Jatkoaika.comissa?

Oletan, että futisforumilla kyseinen asia ilmaistaan vulgaarilla sanalla, joka tarkoittaa anaaliväkisinmakuuta. Kuten monet muutkin asiat. Janari.

Täsmääminenkin on kyllä hyvä. Mutta siinä "täsmääjän" rooli hämärtyy, koska täsmällisen työn, eli alkuperäisen tarjouksen, tekee toinen joukkue.
 
Viestejä
298
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Joel Freeland Blazersiin kolmevuotisella sopimuksella. Eipähän tarvitse enää etsiä sentteriä.

e: Näköjään pitää vielä neuvotella Unicajan kanssa buyoutista. 1,5 miljoonaa.
 
Viestejä
943
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Asiakeskustelija sanoi:
Joel Freeland Blazersiin kolmevuotisella sopimuksella. Eipähän tarvitse enää etsiä sentteriä.

e: Näköjään pitää vielä neuvotella Unicajan kanssa buyoutista. 1,5 miljoonaa.

Kesällä 2006 Freelandin draftaus aiheutti ainakin minun kohdallani melkoisen kummastelun. 19 vuotias kaveri joka vuotta aiemmin oli vielä supermarketissa duunissa ja pelasi paikallisessa jengissään Southamptonissa. Vuosi Espanjan nelosdivarissa ja Freeland varattiin 1. kierroksella NBA:han! Ei noin vaan käy. (Asiaa edesauttoi varmasti hyvät näytöt jollain leirillä, mutta silti). Kai ne scoutit tosiaan osaa hommansa. Eurokorista juurikaan seuraamatta piti googlettaa miten miehen ura on edennyt - näköjään ihan mukavasti.
 
Viestejä
7 419
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Nyt mennään jo aika syvälle huhujen maailmaan: joku Mavs-fani oli pannut merkille, kuinka Mark Cuban alkoi seurata Chris Kamania Twitterissä tänään aamulla (Jenkkien aikaa).
AxhmD2PCQAAuND4.jpg
 
Viestejä
16 284
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Oho... Kaiken tämän hiljaisuuden ja menetysten jälkeen trio Kaman-Brand-Sessions (plus toivottovasti West, joka tekee päätöksensä perjantaihin mennessä) kuulostaisi hyvältä. Tosin en jotenkaan usko, että Caveman tulee Dallasiin. Hakenee monivuotista pahvia.
 
Viestejä
921
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

JoKaFan sanoi:
Kaman-Brand-Sessions (plus toivottovasti West) kuulostaisi hyvältä.

No huh! Yhtäkkiä KJ:n "EAST IS BEASTING!"-jankutus rupesi avautumaan minulle.
 
Viestejä
16 284
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Batman sanoi:
No huh! Yhtäkkiä KJ:n "EAST IS BEASTING!"-jankutus rupesi avautumaan minulle.

On se paras kombinaatio jäljellä olevista. Esim. Felton-Randolph -Mohammed ei kuulosta paremmalta... :p

Miles mennee Chicagoon, Lee Bostoniin ja Mayo Phoenixiin eli kakkospaikalle vaihtoehtona vaan Belinelli...
 
Viestejä
144
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

hamahakkimies sanoi:
Itseäni tuossa "mätsäämisessä" hieman häiritsee sanan suora lainaaminen suomen kielelle.

Osaako joku lajienvälisempi asiantuntija sanoa, minkälaista keskustelua aiheesta on käyty esimerkiksi Jatkoaika.comissa?

No Jatkoaika.com sivua useita kertoja päivässä lukevana, voin sanoa, että en ole koskaan törmännyt mihinkään muuhun termiin kuin "mätsääminen" kun puhutaan siitä, että vastataan rekisteröidylle vapaalle agentille tehtyyn "offer sheettiin" eli tarjoukseen. Eli "täsmäys" on kyllä ainakin Jatkoaika.comissa täysin tuntematon käsite.
 
Viestejä
7 419
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

JoKaFan sanoi:
Oho... Kaiken tämän hiljaisuuden ja menetysten jälkeen trio Kaman-Brand-Sessions (plus toivottovasti West, joka tekee päätöksensä perjantaihin mennessä) kuulostaisi hyvältä. Tosin en jotenkaan usko, että Caveman tulee Dallasiin. Hakenee monivuotista pahvia.
Itse uskon, että Kaman-Brand -kaksikosta Dallasiin tulee korkeintaan toinen.

Se, joka on valmis ottamaan pienemmän ja lyhyemmän sopimuksen.

Mavsilla on kuitenkin jo aikalailla rahaa kiinni Haywoodissa, joten kummallekin noista kavereista tuskin maksetaan m*namaitoa.

West jatkaa suurella todennäköisyydellä.

Sessionsin kanssa Mavs taitaa olla vähän pakko raossa. Toivottavasti eivät taivu antamaan mitään liioiteltua sopimusta.

Reilun vuoden rosteri-karsintojen jälkeen joukkueella ei ole mitään muuta hyödykkeitä ("assetteja") kuin potentiaalinen tila palkkakaton alla. Joukkueen johtoportaalta olisi siis kaikkein huonoin mahdollinen ratkaisu sössiä se johonkin B-luokan hätäratkaisuihin.

Jarpii sanoi:
No Jatkoaika.com sivua useita kertoja päivässä lukevana, voin sanoa, että en ole koskaan törmännyt mihinkään muuhun termiin kuin "mätsääminen" kun puhutaan siitä, että vastataan rekisteröidylle vapaalle agentille tehtyyn "offer sheettiin" eli tarjoukseen.
"Mätsääminen" onkin juuri sellainen termi, jota uskoisin kiekkofoorumilla suosittavan.

"Sit sen kaameen sikapommin jälkee Tai Doumi tuli heti kehiin mätsäämään."

Tätä myöten olen entistäkin vakuuttuneempi siitä, että "täsmääminen" on ainakin (omaan käyttööni) perustellumpi ilmaisu.

Jarpii sanoi:
Eli "täsmäys" on kyllä ainakin Jatkoaika.comissa täysin tuntematon käsite.
Niin sen pitäisikin olla, jos kerran olen sen itse omin käsin keksinyt.
 
Viestejä
16 284
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

hamahakkimies sanoi:
Itse uskon, että Kaman-Brand -kaksikosta Dallasiin tulee korkeintaan toinen.

Se, joka on valmis ottamaan pienemmän ja lyhyemmän sopimuksen.

Mavsilla on kuitenkin jo aikalailla rahaa kiinni Haywoodissa, joten kummallekin noista kavereista tuskin maksetaan m*namaitoa.

Vaikuttaa siis, että se on Brand, jota pelutetaan alimittaisena sentteriä. Haywoodille sitten jämäminuutit.

West jatkaa suurella todennäköisyydellä.

Hyvä homma. Vaisun viime kauden ainoita piristysruiskeita.

Sessionsin kanssa Mavs taitaa olla vähän pakko raossa. Toivottavasti eivät taivu antamaan mitään liioiteltua sopimusta.

Näin on. Felton on lösö, Fisher on vanha, Foye ei ole pointti,...jne. Veikkaan, että sieltä tulee 2 vuotta ja koko MLE (eli oliko se 6 milliä kausi?).
 
Viestejä
7 419
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

JoKaFan sanoi:
Näin on. Felton on lösö, Fisher on vanha, Foye ei ole pointti,...jne. Veikkaan, että sieltä tulee 2 vuotta ja koko MLE (eli oliko se 6 milliä kausi?).

[quote author="http://en.wikipedia.org/wiki/NBA_salary_cap#Mid-level_exception"]Mid-level exception

Once a year, teams can use a mid-level exception (MLE) to sign a player to a contract for a specified maximum amount. The amount of the MLE and its duration depend on the team's cap status. The MLE is $5 million for a duration of four years for teams that are over the cap either before or after the signing, but did not pay a luxury tax in the previous season. Teams without cap room that paid tax in the previous season have an MLE of $3 million with a three-year duration. Teams with cap room, previously ineligible for the MLE, have a new MLE of $2.5 million with a two-year duration. The MLE is frozen at the stated levels through the 2012–13 season, after which it increases by 3% per season[/quote]
Käsittääkseni Mavsin tapauksessa se olisi max. kolme miltsiä ja kolme kautta. (Toivottavasti saavat sovittua lyhyemmän diilin.)
 
Viestejä
534
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

NBA.comin tai Lakers.comin kautta käynnissä Nashin esittelypressi

En muuten tiennyt et mies puhuu sujuvaa espanjaa!
 
Viestejä
7 419
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Huhu huhujen loppumisesta: Dwight Howardin kauppaamiskeskustelut on kuulemma katkaistu ja Orlando keskittyy hankkimaan päävalmentajaa tulevalle kaudelle.

Juurikin sellainen stabiili tilanne, johon on kiva hakea innokasta valmentajaa.

edit. Ja välitön päivitys: Orlandon GM sanoo, että kauppakeskustelut jatkuvat sittenkin.

Antaa olla.

Mua ei enää kiinnosta.
 
Viestejä
298
Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Orlando tekee sen ihan itse.

e: Ja Victor Claverin sopimus saatiin rustattua juuri äsken Portlandissa. Sergio Rodriguezin ja Rudy Fernandezin jalanjälkiä seuraten. Toivottavasti homma hoituu edellämainittuja paremmin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös