Koripallo.com

Elisa Viihde & koristelevisiointi

Viestejä
2 415
Sama setti, puoliajalla alkoi toimia eikä yhtään hyytymistä sen jälkeen. Eka puolisko pelkkää jumittelua ja kokoruututilasta pois heittelyä + virheilmoitusta.

Mulla ei ole pätkäissyt varmaan kertaakaan koko kauden aikana, vaikka olen jo useamman kymmenen peliä kattonut.. Tai yhdessä pelissä taisi olla puolen minuutin musta ruutu, mutta silloinkin oli Elisan logo yläreunassa niin johtui lähetyspään ongelmista.

Kannattaa kokeilla ainakin ottaa se VPN pois päältä, ettei se aiheuta mitään katkomista.. Mitäs virheilmoitusta sieltä tulee?
 
Viestejä
6 444
Kannattaa kokeilla ainakin ottaa se VPN pois päältä, ettei se aiheuta mitään katkomista..

Freedome ei vaikuttanut asiaan mitenkään, ei myöskään selain tai muu laitteisto, on kaksi eri komponentein ja eri wifi-adapterilla varustettua htpc:tä käytössä.

Lauantain Pyrba-peliä ennen tosiaan 1,5 vuotta käytännössä pätkimätöntä Elisaa takana ja tänäänkin matsi näkyi virheettömästi puoliajan jälkeen lähetyksen loppuun.

Joen suun mukaan samoja ongelmia Joensuussa täsmälleen samoissa peleissä, joten eiköhän selitys löydy Elisan päästä.
 
Viestejä
2 415
Lauantain Pyrba-peliä ennen tosiaan 1,5 vuotta käytännössä pätkimätöntä Elisaa takana ja tänäänkin matsi näkyi virheettömästi puoliajan jälkeen lähetyksen loppuun.

Joen suun mukaan samoja ongelmia Joensuussa täsmälleen samoissa peleissä, joten eiköhän selitys löydy Elisan päästä.

No mulla ei ainakaan kertaakaan pätkinyt tänään. Katsoin studiot ja koko pelin.

Mitäs virheilmoitusta se antaa?
 
Viestejä
6 444
Mitäs virheilmoitusta se antaa?

Neljää tai viittä eri virheilmoitusta pukkasi. License request failed, lisäksi yhteyden nopeudesta joku ilmoitus ja toisessa laitteessa ilmoitti, että laitekokoonpano ei tue hd:tä joten pudotetaan sd:ksi. Samaan aikaan muiden suoratoistojen kanssa ei mitään ongelmaa.

Nämä kaksi ottelua olivat myös ensimmäiset, joissa lähetys putoaa kokoruututilasta jatkuvasti pikkuruuduksi.

Illalla katsoin testinä vielä arkistosta sunnuntain Nokia-matsin neljännen jakson, ei mitään lagaamisia koko aikana.

Mutta tutkitaan, laitoin jo eilen palautetta Elisalle.
 
Viestejä
840
Itsellä ei ole ollut tällä kaudella mitään ongelmia Elisa-viihteen katselussa. Käytän Android television omaa ElisaViihde appia, joka siis tälle kaudelle päivittyi pitämään sisällään myös sportin ohjelmakirjaston.

Toki itse app:in käyttölogiikassa voisi olla vähän parantamisen varaa. Esim. kelaustoiminto voisi toimia vähän jouhevammin. Nyt on aika tuuripeliä mille tunnille osut. Lisäksi ärsyttää, että aina kelauksen jälkeen hetken päästä kuva pysähtyy lyhyeksi ajaksi. Siinä kun ehtii tekemään monesti ylimääräisiä virheliikkeitä, kun on niin "nopea" luonne
 
Viestejä
1 105
Joo semmoiset +/- 15 sekuntia nappulat olisi kiva saada sekä nettisivulle että sovellukseen.
 
Viestejä
765
Firefox. google crome, Edge käyty läpi missään ei toimi kunnolla. Konetta siivottu yms. Pätkii jne. Palvelu irtisanottu.
 
Viestejä
6 444
Laitoin palautetta maanantai-iltana Elisalle pätkimisestä sen jälkeen, kun olin ensin yrittänyt katsoa lauantaina Pyrba-Salo -matsia (ottelun seuraaminen mahdotonta) ja maanantaina Lapua-Kauhis -matsia (lähetys toimi toisen puoliajan alusta, siihen asti pelkkää tökkimistä).

Kuuden Elisalta tulleen viestin (joissa kaikissa kysyttiin melkein samat asiat) jälkeen sain äsken tällaisen vastauksen:

"Saatiin vastaus, eli tuolla on ihan yleistä häiriötä lähetyksissä. Tilanne on meillä tutkinnassa ja korjauksessa. Tilapäinen tapa kiertää ongelma on katsoa pelit ohjelmakirjastojen puolelta osoitteesta https://elisaviihde.fi/sport/sarjat/622/korisliiga . Pahoittelut häiriöstä!"

Sinänsä mielenkiintoista, että Elisan asiakaspalvelija vastasi jo eilen illalla katsovansa itse testimielessä Pyrba-Kouvot -ottelua suorana ja, että "Ainakin kerran on jo väläyttänyt nopeasti mustaa ruutua, mutta seuraillaan."

Tämä mustan (pimeän) ruudun vilkauttaminen tuntuu olevan myös joku perusbugi Elisan lähetyksissä ainakin htpc:llä ja selainten kautta katsottuna. Ainakin itselläni ruutu menee pimeäksi noin kerran viidessä minuutissa 1-2 sekunnin ajaksi ja sitten lähetys taas jatkuu ihan normaalisti. Ongelma on ärsyttävä, mutta niin pieni, etten ole antanut sen häiritä. Joka tapauksessa Fanseatin aikana tätä ei tapahtunut, enkä ole muillakaan suoratoistoilla vastaavaan törmännyt.

Mutta toivotaan, että Elisa saa lähetyksensä kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
19 536
Itse kun en oikein ymmärrä näistä, mutta kaksi peliä on mennyt jo peräkkäin lööperiksi. Siis potkii pois kokoruutua ja menee pimeäksi ja palautuu sitten näyttäen takautuvasti. Välillä herjaa, kun on kokonaan mennyt juntturaan: Videota ei voitu ladata verkko-ongelman vuoksi. Käynnistä toisto uudelleen.

Onhan joskus vähän pätkinyt, mutta mitään tämän kaltaista ei ole ennen ollut. Pelejä ei voi seurata ollenkaan. Onkohan vika minussa, läppärissä vai Eliisassa?
 
Viestejä
688
Mulla ei oo kertaakaan poistunut kokoruudun tilasta, ja pelejä tulee kuitenkin seurattua aika aktiivisesti, useamman pelin kierroksella yleensä kahdella näytöllä kokoruudulla pyörii pelit. Eikä muutenkaan oo isompia pätkimisiä ollut. Yleensä katsonut selaimella (Chrome), välillä puhelimella joko Chromecastilla tai näytöltä.
 
Viestejä
3 498
Mulla Korisliigan kaikki matsit on näkynyt ihan mainiosti koko kauden, läppärillä Sport-valikon kautta. Kun en asioista paremmin ymmärrä niin törmäsin kuitenkin toisenlaisiin stream ongelmiin Euroliigan kanssa. Ne vaihtoivat vuoden vaihteessa järjestelmäänsä jotenkin ja nyt en pysty lainkaan katsomaan noita pelejä Chromen kautta, kuva tökkii aivan tuhottomasti. Mutta kun vaihdan Chromen Microsoft Edgeen, homma pelittää taas ihan hyvin. Jos joku osaa sanoa, mitä tuolle Chromen kautta tulevalle streamille tapahtui Euroliigan muutoksen jälkeen, kiittäisin avunannosta.
 

42

Viestejä
3 353
Ei tämä paljon taida auttaa, mutta vahva veikkaus, että nykyinen stream vaatisi jonkun lisäosan lataamisen Chromeen. Helppo nakki jos joku osaa kertoa mikä palikka puuttuu. Itsellenikin olisi käyttöä.
 
Viestejä
291
Jostain kumman syystä mulla on toiminut aika kivuttomasti lähetykset koko kauden. Ehkä kerran, pari on välähtänyt nopeasti musta ruutu, tai lähetys hypännyt pari sekuntia taaksepäin. Muuten ei mitään ongelmaa n.2 peliä/viikko otannalla.
Läppärillä katon ja selaimena chrome. Applen puhelimella (chrome-selain) toimii myös moitteetta. Chromecastilla saa myös telkkariin toimimaan. Ja on toiminut ympäri Suomea.
Norsun röhmyn kokoinen peukku myös sille, että maailman huonoimman kelaustoiminnon rinnalle on tullut +/-30sekuntia nappulat, jos haluaa tutkailla tarkemmin aiempaa tilannetta.
Mitään Elisan omia sovelluksia en ole edes kokeillut... sen verran paskat fiilikset jäi fanseatista.
 
Viestejä
2 238
Eipä nuo haastattelut Kouvot-Korihait matsin jälkeen ois kiinnostanutkaan.. Meinas loppuratkaisutkin jäädä näkemät. Pelottelivat kovasti jo kesken pelin.
 
Viestejä
4 028
Ois ollu mukava kuunnella Waren kommentit! Ja muutenki vois näyttää kentältä pelaajien kättelyitä ym. matsien jälkeen. Ylehän tässä on joskus kehittänyt idiotismin huippuunsa, kun on näytetty SELOSTAJIEN naamoja, kun jälkipelit on vielä käynnissä kentällä. Ketä kiinnostaa selostajan tai studioisännän ja -vieraan naama? Vaikka paikalla ois itse Kuningas Litmanen?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös