Koripallo.com

EM-kisat 2022 (muut kuin Suomi)

Viestejä
1 322
Harmi kun Saksan ja Serbian finaali ei ole mahdollinen, mikäli molemmat voittaa lohkonsa. Ois ollut aika hieno päätös kisoille Berliinissä. Noh, on tuolla paljon muitakin hyviä ja mielenkiintoiset pudotuspelit tulossa.

Jos Serbia pelaisi niin kuin tänään Suomea vastaan Saksa-kohtaamisessa niin ei Saksallakaan olisi jakoa Serbiaa vastaan. Luulen että Serbialle sattui tänään muutenkin hyvä päivä Suomea vastaan, vaikka pelkkä rutiinisuorituskin olisi tänään riittänyt Suomea vastaan tai ehkä jopa Serbian huono peli olisi riittänyt Serbialle voittoon tänään.

Oma veikkaus Serbian pysäyttäjäksi tässä turnauksessa on Ranska. Luulen että Gobert voisi olla se Jokicin, en nyt viitsi sanoa pysäyttäjä, mutta ainakin saa syöttö, levypallo ja pistetehoja pienemmäksi, sen kautta että Gobert tarvitsee vähemmän apupuolustusta Jokicia vastaan, vaikka kaikki sitä Jokicia vastaan tarvitsevatkin. En tiedä riittäisikö sekään Ranskan voittoon, koska ei Serbian joukkue nyt ihan täysin Jokicista riippuvainen ole. Se olisi kuitenkin mulle unelmapeli nähdä Ranska-Serbia peli jossain vaiheessa tätä turnausta.

Saksa on kyllä todella kova tässä turnauksessa myös ja ehkä kykenee saamaan mitalin näistä kisoista, varsinkin kotikentällään.
 
Viestejä
4 066
Jos Serbia pelaisi niin kuin tänään Suomea vastaan Saksa-kohtaamisessa niin ei Saksallakaan olisi jakoa Serbiaa vastaan. Luulen että Serbialle sattui tänään muutenkin hyvä päivä Suomea vastaan, vaikka pelkkä rutiinisuorituskin olisi tänään riittänyt Suomea vastaan tai ehkä jopa Serbian huono peli olisi riittänyt Serbialle voittoon tänään.

Oma veikkaus Serbian pysäyttäjäksi tässä turnauksessa on Ranska. Luulen että Gobert voisi olla se Jokicin, en nyt viitsi sanoa pysäyttäjä, mutta ainakin saa syöttö, levypallo ja pistetehoja pienemmäksi, sen kautta että Gobert tarvitsee vähemmän apupuolustusta Jokicia vastaan, vaikka kaikki sitä Jokicia vastaan tarvitsevatkin. En tiedä riittäisikö sekään Ranskan voittoon, koska ei Serbian joukkue nyt ihan täysin Jokicista riippuvainen ole. Se olisi kuitenkin mulle unelmapeli nähdä Ranska-Serbia peli jossain vaiheessa tätä turnausta.

Saksa on kyllä todella kova tässä turnauksessa myös ja ehkä kykenee saamaan mitalin näistä kisoista, varsinkin kotikentällään.

Juu, sitä kotietua vähän ajattelinkin.
 
Viestejä
1 322
Ukraina voitti Italian. Tuokin lohko taitaa mennä ristiin pelaamiseksi ja kauhu scenaario on se että että Suomi tulee kakkoseksi ja vastaan tuleekin toisesta lohkosta kolmosena Italia.

Italia joutuu pelaamaan pudotuspeliottelunsa Saksassa, ensimmäistä kertaa erossa suuresta kotiyleisöntuestaan. Näen siinä iskun paikan mille tahansa joukkueelle joka kohtaa Italian pudotuspeleissä. Kreikka on ylivoimaisesti pahin tossa C-lohkossa ja Kroatia on itseasiassa toisiksi pahin ja Italia vasta kolmanneksi pahin. Tosin tyylillisesti Italia oli silloin 2017 aika myrkkyä Suomelle, mutta olisi ihan kiva nähdä sama matchuppi uudestaan. Mua ei haittais kun ollaan nyt nähty Italian haavoittuvaisuus.
 
Viestejä
4 066
Italia joutuu pelaamaan pudotuspeliottelunsa Saksassa, ensimmäistä kertaa erossa suuresta kotiyleisöntuestaan. Näen siinä iskun paikan mille tahansa joukkueelle joka kohtaa Italian pudotuspeleissä. Kreikka on ylivoimaisesti pahin tossa C-lohkossa ja Kroatia on itseasiassa toisiksi pahin ja Italia vasta kolmanneksi pahin. Tosin tyylillisesti Italia oli silloin 2017 aika myrkkyä Suomelle, mutta olisi ihan kiva nähdä sama match uppi uudestaan. Mua ei haittais kun ollaan nyt nähty Italian haavoittuvaisuus.

Italialla ei näköjään olekaan tällä kertaa kuin yksi NBA-pelaaja, eikä silläkään ole vielä yhtään matsia pelattuna. Varaamaton Simone Fonetecchio siirtyi täksi kaudeksi Baskoniasta... Utah Jazziin. :) Toki joukkue täynnä Italian pääsarjan pelaajia.
 
Viestejä
455
Mielestäni Italialla on tällä kertaa heikompi pelaajamateriaali kuin viime kisoissa, Datome alkaa olla jo vanha ja Mellillä mennyt suoritustaso alaspäin. Lisäksi Belinelli, Hackett ja Filoy lopettivat. Fontecchio tosiaan on Italian uusi "stara" mutta Markkasen pitäisi olla kuitenkin reilusti edellä.
 
Viestejä
4 066
Mielestäni Italialla on tällä kertaa heikompi pelaajamateriaali kuin viime kisoissa, Datome alkaa olla jo vanha ja Mellillä mennyt suoritustaso alaspäin. Lisäksi Belinelli, Hackett ja Filoy lopettivat. Fontecchio tosiaan on Italian uusi "stara" mutta Markkasen pitäisi olla kuitenkin reilusti edellä.

Selasin huvikseni Italian joukkueita viime vuosilta ja taisi olla 2005, kun edellisen kerran ei ollut NBA-pelaajia. Tippuivat silloin(kin) ensimmäisellä pudotuspelikierroksella, tämä tarkoittanee sitä, että putoavat Suomelle 11.9.2022? ;)
 
Viestejä
666
Italia joutuu pelaamaan pudotuspeliottelunsa Saksassa, ensimmäistä kertaa erossa suuresta kotiyleisöntuestaan. Näen siinä iskun paikan mille tahansa joukkueelle joka kohtaa Italian pudotuspeleissä. Kreikka on ylivoimaisesti pahin tossa C-lohkossa ja Kroatia on itseasiassa toisiksi pahin ja Italia vasta kolmanneksi pahin. Tosin tyylillisesti Italia oli silloin 2017 aika myrkkyä Suomelle, mutta olisi ihan kiva nähdä sama matchuppi uudestaan. Mua ei haittais kun ollaan nyt nähty Italian haavoittuvaisuus.


Kotiedun menettäminen voinee olla etu. Kuitenkin Suomella alkulohkon peleissä on paljon faneja, mutta sitten pudotuspeleissä tuo etu on täysin menetetty, koska suurin osa on matkustanut jo kotiin. Itseasiassa voinee odottaa, että Italiasta tulee enemmän Berliiniin faneja kuin Suomesta.
 
Viestejä
2 333
Nyt on isoja matseja menossa - ja vaikea valita, mitä katsoa.

Slovenia johtaa Saksaa kahdeksan pistettä tokan jakson jälkeen.

Italia on viisi pinnaa edellä Kroatiaa ekan neljänneksen jälkeen.

Israel on (vasta) kuusi pinnaa Serbiaa perässä ekalla jaksolla.
 
Viestejä
264
Lohko B on aika kiemurainen ja tänään jatkuu huippumatsilla Ranska - Slovenia. Doncic on kyllä rakastettava hahmo. Samannäköisiä hieman ylipainoisia kavereita kävelee kadulla vastaan. Ulkonäöstä huolimatta kaveri kusettaa kaikki kentällä ja nauraa sen jälkeen räkäisesti päälle. Siihen vielä päälle tuomareilla vittuilut ja käsien levittelyt. Välillä huomaan toivovani (turhaan), että löytyisi joku pysäyttäjä. Saksa onnistui MM-karsinnoissa Slovenian voittamaan, mutta eilen ei ollut mitään jakoa.
 
Viestejä
580
Lohko B on aika kiemurainen ja tänään jatkuu huippumatsilla Ranska - Slovenia. Doncic on kyllä rakastettava hahmo. Samannäköisiä hieman ylipainoisia kavereita kävelee kadulla vastaan. Ulkonäöstä huolimatta kaveri kusettaa kaikki kentällä ja nauraa sen jälkeen räkäisesti päälle. Siihen vielä päälle tuomareilla vittuilut ja käsien levittelyt. Välillä huomaan toivovani (turhaan), että löytyisi joku pysäyttäjä. Saksa onnistui MM-karsinnoissa Slovenian voittamaan, mutta eilen ei ollut mitään jakoa.
Tämä on mun mielestä hyvin sanottu, "kusettaa". Vanhempi polvi muistaa vanhan jugoslavialaisen koriksen jossa tilanteiden voittaminen ei ollut niin tärkeää kuin tilanteiden voittaminen kusettamalla. Jokic ja Doncic ovat hyviä esimerkkejä tuosta jugotyylistä.
 
Viestejä
93
Ketäs kovia Saksan riveissä on nykyään? Voittanu kummiski 3 ekaa matsia..

Dirk Nowitzki oli kyllä jäätävä pelimies..sit oli Detlef Schrempf..
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös