Koripallo.com

Eteläinen II-divari

J KS

Vs: Eteläinen II-divari

Hämis, mitä tarkoittaa sana "roudaa" ? Ei me täällä kehä 3:n takana ymmärretä tollasta ! :mad:

J KS sanoi:
Hämis, mitä tarkoittaa sana "roudaa" ? Ei me täällä kehä 3:n takana ymmärretä tollasta ! :mad:

Se oli hauskaa, kun eräs Kartanon Herrojen pukujätkä ehdotti lounastamista joukkueen uudelle, ulkopaikkakuntalaistaustaiselle pelaajalle viestillä: "Mentäiskö skruudaa joku päivä?"

Rauman poika joutui sitten varmistamaan allekirjoittaneelta viestin merkityksen, ettei vaan vahingossa olisi (taas?) suostunut mukaan jonkinlaiseen miesten väliseen seksiaktiin.

Jos joku tosissaan ei tunne "roudata"-sanaa, se tarkoittaa raahaamista ja raskaahkojen asioiden kuljettamista. Esim. "Rokkibändeillä on roudarit, jotka roudaa bändin kamat keikkapaikalta toiselle." Roudari-sana taitaa olla suomennos englanninkielisestä termistä road crew

Muita hyviä esimerkkejä voisivat olla:

"Lavastuksen pojat roudasivat kohtausten välissä lavalle seuraavan kohtauksen lavasteet."

"Kerava oli roudannut paikalle oikean amerikkalaisen ja petollisen liettulaisen."

"Se oli sen näköinen muija, ettei siitä oikeasti tiennyt, onko se bändäri vai roudari."

"Mutsis roudaa tosi hyvin."

roud ari

J KS sanoi:
Tyylikkään hienovireistä herjaa tuo nimimerkki J KS.

Eikös sen pitäisi sitäpaitsi kaiken logiikan mukaan olla JK S?

killistis

Jäks voitti Hyvinkään muutamalla pisteellä. Itse ottelu ei tarjonnut yleisön rahoille juuri minkäänlaista vastinetta. Kotijoukkue tuntui liikkuvan kentällä kuin käsijarru päällä...eikä Pontevan kuomatkaan hirveällä pelipäällä olleet. Toivottavasti tämä ei ole kakkosen yleinen taso :-\

hyvä keravalaiset

Paljonko maksoit, 2 vai 5 €??? Itse pelissä vauhtia oli liikaakin ja peli normaalia II divarin tasoa. Olisi todella mukava juttu, jos itse kukin näilläkin palstoilla ottaisi positiivisen kannan korikseen. Hyviä otteluja kaikille joukkueille ja keväällä on sitten sarjataulukossa ansaittu järjestys.

spiderman

Hämis , miksi olet niin vihanen? En jaksa nyt copy+pastee tuolt aikasemmilt sivuilt Hämiksen koottuja angstailuja mutta kirjoituksistasi paistaa läpi pahanilkisyys. Viha? Suru ? Vitutus? Perus "Moo, oon stadist kaikki muu on landee paitsi STADI , jos et tajuu STAdi-slangii nii oot tyhmä".
Jottei pelkkiä risuja niin ruusujakin, toi PowerRanking systeemi on eri hyvä ! Hymyä huuleen ja jatka lähes samaan malliin.

T. Uus-Stadilainen , (tuleva?) KaHe-fani :)

JKS-HyPo

JKS vaikeuksien kautta voittoon! JKS - HyPo 90-82 (35-40)

JKS jatkoi miesten 2.divisioonaa voitolla Hyvinkään Pontevasta. HyPo kaatui lopulta tiukan väännön jälkeen 90 - 82. Ottelussa mentiin ensimmäiset kolme jaksoa Hyvinkään komennossa. HyPo oli saanut laatikkoon keskenkuntoisen sentterinsä Josef Valekin. Valek uurasti heti kylmiltään 35 minuuttia ja jyräsi siinä sivussa 23 pistettä.

HyPo oli täysin aloitusviisikkonsa varassa, joka teki kaikki Hyvinkään 82 pistettä. Timo Turunen, Jukka Rajamäki, Tuomas Viertola ja Sauli Sukanen täydensivät Hyvinkään erittäin hyvin toimivan viisikon. Sukanen täräytti ensimmäiset viisi kolmen pisteen heittoa sisään.

JKS pääsi toisella puoliajalla viime hetkellä peliin mukaan. Ville Viita ja Mikael Haanpää pääsivät paremmin peliin mukaan ja JKS nousi kuin varkain pelaamaan voitosta.

Viimeisellä neljänneksellä JKS tiukensi puolustustaan Hyvinkään viisikon väsyessä ja kotivoitto oli tosiasia. Kotijoukkueen Mikael Haanpää nousi lopulta 27 pisteellään tärkeään rooliin. Ville Viita jatkoi nousukuntoisia esityksiään 17 pisteellään. Sampo Harjula ja Roope Parviainen esittivät vahvaa puolustuspeliä läpi ottelun.

JKS
Mikael Haanpää 27, Ville Nummelin 22, Matias Ojala 2, Jesse Mäntylä 8, Sampo Harjula 6, Ville Viita 17, Tomi Järvinen 8.

HyPo
Sauli Sukanen 18, Tuomas Viertola 11, Timo Turunen 21, Jukka Rajamäki 9, Jozek Valek 23

killistis

hyvä keravalaiset sanoi:
Paljonko maksoit, 2 vai 5 €??? Itse pelissä vauhtia oli liikaakin ja peli normaalia II divarin tasoa. Olisi todella mukava juttu, jos itse kukin näilläkin palstoilla ottaisi positiivisen kannan korikseen. Hyviä otteluja kaikille joukkueille ja keväällä on sitten sarjataulukossa ansaittu järjestys.

Niin, yleisesti postiivinen kanta koripalloiluun ja kyseisen pelin taso ovat kaksi täysin eri asiaa. En tiedä minkälaisten "taikalasien" läpi ottelua seurasit, mutta molempien joukkueiden otteita ennenkin paikanpäältä seuranneena voin todeta, että joukkueilta on paljon parempaakin peliä vuosien varrella nähty. En tiedä tulkitsenko oikein, mutta sain kommentistasi sellaisen kuvan, että kakkosdivarin otteluiden realistinen kommentointi ei olisi suotavaa. Onhan se tietysti kivempi lukea positiivista kommentointia joukkueiden loisteliaista otteista vaikka ne eivät totta olisikaan...

ismo69

Powerrankingiin odotetaan suuria muutoksia keskiviikkona.

josefin_ojentajat

killistis sanoi:
Niin, yleisesti postiivinen kanta koripalloiluun ja kyseisen pelin taso ovat kaksi täysin eri asiaa. En tiedä minkälaisten "taikalasien" läpi ottelua seurasit, mutta molempien joukkueiden otteita ennenkin paikanpäältä seuranneena voin todeta, että joukkueilta on paljon parempaakin peliä vuosien varrella nähty. En tiedä tulkitsenko oikein, mutta sain kommentistasi sellaisen kuvan, että kakkosdivarin otteluiden realistinen kommentointi ei olisi suotavaa. Onhan se tietysti kivempi lukea positiivista kommentointia joukkueiden loisteliaista otteista vaikka ne eivät totta olisikaan...
Mun mielestä JKS:n meininki oli huomattavasti pirteempää kun alkukauden harjotus- ja suomencup-otteluissa. Pallonmenetyksiä ja muuta häslinkiä oli kyllä puolin ja toisin aika reilusti, mut sekin on tommosella temmolla pelatessa mielestäni ymmärrettävää (ei tietenkään hyväksyttävää!!). Hyvinkään osalta omat odotukset oli aika alhaalla, mut isoin harppauksin oli muutamat A-junnut kehittynyt sitten viime kauden. Materiaalin kapeus näky kuitenkin pelin loppupuolella, kun ukot ei tuntuneet enään hyökkäyspäässä jaksavan liikkua. Ei mitään suomen taitavinta kakkosdivarikoripalloa varmastikkaan, mut ihan viihdyttävä peli.

Aloitetaapas POSITIIVISILLA asioilla aluksi tuosta jks-HyPo -matsista... Haanpää oli kotijoukkueen pelastava enkeli tehden alussa lähes kaikki pisteet ja oli muutenkin joukkueensa kantava voima. Hypon nro 4 taisi heittää 4/5 kolkeistaan ja aina sellaiseen saumaan että piti joukkueensa mukana taistossa. Hyvinkään vanhempi kaarti(12 ja 21) oli joukkueensa parhaat pelaajat ja varsinkin korin alustaa piti tämä hypon valtavat ojentajat omaava kolossi hallussaan.

Sitten itse asiaan. Kuten jossain edellisessä kommenttissa todettiin, pelasi kotijoukkue kuin käsijarru päällä. Joukkue joka yleensä juoksee omasta päästä toiseen täysillä hiimaili puolivaloilla löntystellen ja lähti mukaan Hypon -ehkä tahalliseen- hidasteluun. Paikoitellen molemmissa päissä puolustus nukkui ja yksittäinen mies pääsi juoksemaan tyhjälle korille. Ihmeellisintä Järvenpääläisten hommassa oli se, että hypolaisten pelaaja taisi päästä 4-5 kertaa suoraan korille vaan juoksemalla kenenkään pysäyttämättä vaikka kaikki 5 pelaajaa oli 3 pisteen alueen sisällä.

Pisti silmään myös Järvenpään joukkuepelin katoaminen jos verrataan viime vuoteen. Suurin osa pelaajista plärää palloa puolet hyökkäysajasta saamatta mitään aikaan joka johtaa pakotettuihin heittoihin (yleensä kolkki). Lisäksi ihmettelin kovasti sisäpelaajien käytön puutetta. Sentteri kiltisti paini sisällä ja pyysi palloa hyvään asemaan mutta palloa tälle toimitettu kuin muutaman kerran. Taitaa luotto olla pojilla kohillaan.

Alun heittoprosentti oli lähes luokatonta molemmilta joukkueilta. Lisäksi oli tuo lopun sählääminen kun hypo yritti kiriä vajaan 10 pisteen johtoa kiinni. Näytti siltä että jks yritti ihan tosissaan hävitä ottelua kun olisi riittänyt että pitää pallon omalla joukkueella.

spiderman sanoi:
Hämis , miksi olet niin vihanen?

Oletsä nähnyt, kuinka hyvä mä olen pelaamaan koripalloa?

(Vinkkinä: mä en todellakaan ole se KaHen Harri Hämä(häkkimies)läinen, vaikka Hyvinkäällä niin luullaankin.)

spiderman sanoi:
En jaksa nyt copy+pastee tuolt aikasemmilt sivuilt Hämiksen koottuja angstailuja mutta kirjoituksistasi paistaa läpi pahanilkisyys.

Hyvä, että huomasit.

spiderman sanoi:
Perus "Moo, oon stadist kaikki muu on landee paitsi STADI , jos et tajuu STAdi-slangii nii oot tyhmä".

Pitää paikkansa. Kyllä nykyään jokaisen nuoren suomalaisen pitäisi osata tunnistaa sanat "bisse", "dösä" ja "Stadi". Jos "stidi"-sanan tunnistaminen on suurin ongelma äidinkielen YO-kirjoituksissa, kannattaa alkaa vähitellen nostella sitä kotitynnyrin kantta.

(Eri asia on tietenkin "wanha stadin slangi", jota Bärika gamlat starat bamlaa hela tiiden. Sen ymmärrystä ei voi edellyttää edes ko. "gamloilta staroilta".)

Tarkennuksena tietenkin, että suurin osa "stadin slangin taitajistakin" on ihan tolkuttomia idiootteja.

(Eijjumalauta, joku Sami Garam ja japanialaiset keittiöveitset!)

spiderman sanoi:
T. Uus-Stadilainen , (tuleva?) KaHe-fani :)

Kuinka pieleen voi asiat oikeasti mennä?

sadasd

Mickey sanoi:
Hypon nro 4 taisi heittää 4/5 kolkeistaan ja aina sellaiseen saumaan että piti joukkueensa mukana taistossa.
5/7 (ekat 5 sisään, ratkaisuhetkil pari ohi)

jurpola

Noh, Jarkkola! Annahan sinäkin kommentisi eilisestä JKS-Hypo pelistä. Sinun kommenttisi arvostetaan selkeästi asiantuntevaksi ja oikeaksi.

asiantuntija

;D ;D ;D ;D Jarkkola asiantuntijako ??? Nythän jutun lykäsit, asiantuntemus ei ainakaan koske
korista.

asiantuntija sanoi:
;D ;D ;D ;D Jarkkola asiantuntijako ??? Nythän jutun lykäsit, asiantuntemus ei ainakaan koske
korista.

Ei ehkä korista noin yleisesti, mutta kyllä mä pitäisin Jarkkolaa yhtenä maailman kovimmista M2D-asiantuntijoista.

Clark Kent

hamahakkimies sanoi:
Ei ehkä korista noin yleisesti, mutta kyllä mä pitäisi Jarkkolaa yhtenä maailman kovimmista M2D-asiantuntijoista.
:D
Joo, heti kaikkien supersankarien ja eläinnikillisten jälkeen.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.