Koripallo.com

Hallitseva Suomen Mestari Nilan Bisons 2012-2013

Vs: Hallitseva Suomen Mestari Nilan Bisons 2012-2013

Heppu sanoi:
Se on hienoa, että Loimaa menestyy sekä koriksessa että myös lentiksessä ym. Toivottavasti myös tulevaisuudessa.
Sitä en vain ymmärrä, miksei Loimaa lähtenyt eurokentille, koska nykyinen materiaali olisi siihen todella hyvä.
Tähän kyläsarjaan tuollaisen kalliin ostoporukan rakentaminen ei ole mielestäni mielekästä. Suoranaista rahan haaskausta.
Kuten sanoin , tarkoitukseni ei ole provosoida ketään. Haluan vain kertoa mielipiteeni , eikä siitä kannata ottaa herneitä nenään.

En ota kantaa eurokentille lähtemiseen tai lähtemättä jättämiseen, mutta voitko Heppu kertoa minulle mikä liigajoukkue ei ole ostojoukkue tai paremminkin mitkä ovat ns. ostojoukkueen kriteerit?

Lahdella on eniten (6kpl) omia kasvatteja tällä hetkellä rosterissa, joten sitä ryhmää ei ainakaa voi kutsua ostojoukkueeksi.

Biisoneiden strategia näyttäisi olevan rakentaa menestyvä liigajoukkue, enkä sitä nyt ihan tyhmänä strategiana pidä. Jokainen tyylillään.

En ymmärrä miksi vähättelemme (lue: kyläsarja) kotimaista liigaamme, kun näin eivät huippupelaajatkaan tee, vaan "suostuvat" täällä pelaamaan.

Junioritoimintaan satsaamisesta olen ehdottomasti samaa mieltä ja siihen kun joku viisas keksisi jotkus kriteerit jokaiselle liigajoukkueelle, joihin olisi sitouduttava.

Mä en vähättele korisliigaa yhtään. Bruukataan sanoa, että rakkaalla lapsella on monta nimeä. Taso on noussut huomattavasti vuodesta 1980, josta olen sarjaa seurannut paikanpäällä muutamaa vuotta lukuunottamatta. Tulen myös seuraamaan tulevaisuudessa, vaikken vielä kaikkia lajin positiivisia yksityiskohtia ymmärräkkään. Koska tämä on avoin keskustelupalsta, halusin vain lausua mielipiteeni kenekkään mieltä pahoittamatta. Mielestäni jokaisen joukkueen pitää pyrkiä seuraavalle asteelle voitettuaan jotakin, kuten Biisonit. Mä en vaan ymmärrä, miksi Biisonit eivät lähteneet eurosarjoihin voitettuaan Suomen mestaruuden. Luulisi, että Koivistolle,Mäkäläiselle,Kotille sekä mahdollisesti uudella seuraan liittyvällä maajoukkuetason pelaajalle olisi haasteita kansainvälisissä peleissä. Jenkit ovat osittain vanhat ja heistäkin joudutaan maksamaan ensi kaudella normaalit verot ja sosiaaliturvamaksut valtiolle. Toivottavasti Biisonit saavuttavat ensi kaudella tavoitteensa ja pääsevät tulevaisuudessa uusiin haasteisiin eli kansainvälisiin peleihin. Maajoukkuemiehiä ei kannata ajattaa Loimaalta ympäri Suomea ,vaan heidän paikkansa on mielestäni pelata myös kansainvälisiä otteluja kehittäen suomalaista korista ja lajin näkyvyyttä. Kaikki korisliigan joukkueet ovat mielestäni enemmän tai vähemmän ostojoukkueita riippuen kylän sponsoreista ja heidän satsauksistaan. Itse vaan arvostan sellaisia joukkueita, jotka satsaavat tulevaisuuteen kehittäen JÄRJESTELMÄLLISESTI junioritoimintaa ja sitä kautta saaden uusia lahjakkuuksia lajin pariin. Sponsoritulojen väheneminen pakottaa yhä useampia korisliigaseuroja satsaaman junioritoimintaan ja pitkässä juoksussa se tulee näkymään lajin kehittymisenä. Lopuksi haluaisin todeta, että kansainvälinen toiminta kehittää suomalaista korista eniten. Nuoria pelaajia pitää saada eurooppalaisiin huippuseuroihin kasvamaan korkoa ja haistelemaan kansainvälistä tunnelmaa. Tällä tavoin pysymme parhaiten lähellä eurooppalaista huippua. Myös korisliigaa pitää tietysti kehittää amatöörien ja ammattilaisten toimesta.

Täytyypä onnitella Biisonilaisia oikein kunnolla! Teillä on kasassa unelmajoukkue jo tässä vaiheessa.

Eikä vain joukkue. Olen kateellinen seuran tiedotustoiminnasta. Harmikseni täytyy myöntää, että vaikka kuinka KTP:tä fanitan, niin tällä alueella seurat painivat aivan eri sarjassa :(

Viime kaudella kävin vierailemassa teillä siellä Loimaalla ja varsin vaikuttunut olin. Harvoin jos koskaan koris on pompannut silmille jo paikkakunnalle tullessa. Se reilun kokoinen tienvarsimainos kylän reunalla oli mainio juttu.

Järjestelyt hienossa liikkahallissa pelasivat hyvin ja seura ja sen värit olivat loistavasti esillä. Oli banderollia, cheerleaderia, maskottia, yleisöllä fanikamaa. Tunnelmaakin oli hallissa mukavasti.

No, ehkä hiukan päälleliimattu fiilis välillä tuli, kun tuppasi tulla mieleen, että vähän liian järjestetty juttu. Mutta niinhän se on, että tunnelma pitää luoda ja meininkiä tehdä, jos ei luonnostaan porukka innostu. Ja harvoin suomalainen innostuu :) Ja eihän teillä siellä Loimaalla korisperinteet näin laajassa mitassa ole kovin pitkät, joten osalla porukkaa ei varmaan vielä ole koris verissä, joten tunnelman luonti sikälikin hyvä juttu. Saa sitä tapahtumasta nauttia, vaikka ei lajia olisi paria vuosikymmentä seurannutkaan. Ehkä sellaisen vinkin kuitenkin antaisin, ettei ehkä niitä rumpusettejä tarvitsisi koko ajan hakata, kun Biisonit puolustaa. Hiukan monipuolisuutta ja mielikuvitusta mukaan ;)

Harmittaa kun jäi biisonisoppa maistamatta. Mutta se moka korjaantunee ensi kaudella, kun KTP tulee jälleen nappaamaan vierasvoiton :)

Ball0 sanoi:
Täytyypä onnitella Biisonilaisia oikein kunnolla! Teillä on kasassa unelmajoukkue jo tässä vaiheessa.

Järjestelyt hienossa liikkahallissa pelasivat hyvin ja seura ja sen värit olivat loistavasti esillä. Oli banderollia, cheerleaderia, maskottia, yleisöllä fanikamaa. Tunnelmaakin oli hallissa mukavasti.

No, ehkä hiukan päälleliimattu fiilis välillä tuli, kun tuppasi tulla mieleen, että vähän liian järjestetty juttu.

Kaikesta yllä olevasta täysin samaa mieltä.

Jay

Kukas sitten kotin tilalle?

Odotettu uutinen. Harmi toisaalta Biisoneiden kannalla, mutta Tuukan kannalta tietenkin hieno juttu jatko Italiassa.
Testijenkkejä on näkynyt maisemissa, joten eiköhän lisäuutisia kuulla lähiaikoina.

JoKaFan sanoi:
Jeps... Tekisi mieli sanoa pari sanaa, mutta gentlemannina en asetu Zackin tasolle... :)

Tässä kohtaa pitää pyytää anteeksi pienet vinoilut muutamista JokaFanin huhuista. Itse en olisi uskonut Tuukan viime kauden statsien ja Välimeren yleisen taloustilanteen johdattelevan enää etelän maille.

Nyt Muurisen saaminen Loimaalle olisi äärimmäisen tärkeää. Jos Jones on siirtymässä Lappeenrantaan ja Nikkilä jatkaa Tampereelle, on loimaalaisilla edessä roolitusongelma ilman Muurista. Kaksi jenkkipaikkaa kolmesta on jo täynnä ja 2-3 paikalla on etuudestaan Mäkäläinen ja Zeno ja 3-4 paikalla Nuutinen. Näin ollen esim. Latimer ei toisi joukkueeseen mitään uutta.

Muurinen ratkaisee ongelman isoilta osin, mutta ilman Muurista Loimaa voi olla yllättävänkin isoissa ongelmissa. Jenkeillähän pystyy aina liikuttamaan oikeaan suuntaan, mutta nyt sekin pelivara on jo käytetty. Hyviä pelaajia Ivey ja Zeno, mutta onko Zeno tässä tapauksessa oikea palanen kokoonpanoon?

MC sanoi:
Tässä kohtaa pitää pyytää anteeksi pienet vinoilut muutamista JokaFanin huhuista. Itse en olisi uskonut Tuukan viime kauden statsien ja Välimeren yleisen taloustilanteen johdattelevan enää etelän maille.

No bother.

Hyvin saivat varmaan pari sponssia aikaisella sopimusuutisella. Ovatko katseet kääntyneet nyt Muuriseen?

Tiesin koko ajan Kotin sopimuksesta Italiaan. Aikaisempi viestini oli lähinnä bluffia, jolla halusin asettaa Loimaan "ylivertaiseen" asemaan verrattuna muihin Korisliiga-joukkueisiin ja ikään kuin julistaa loimaalaiset varmaksi mestariksi.

Olen nero.

Enttententten ...turha arpoa ja miettiä kumman ottaa!
Nyt on massia ostaa molemmat!

Joku Italian taitoinen voisi kertoa, mitä nuo muutamat kommentit meinaavat?

Eivät ilmeisesti usko Kotin kykyihin pääsarjassa?

Google-kääntäjä osaa italiaa:

Olimpia 1390: "Tämä tuli on Serie? Imola-Rieti ja Ferraran aina tuskallista!"
Bubu170: "Valmis pelata pois Lega. Tämä voi olla pyöreä."
C3P_MVP: "joku voi kertoa minulle jotain lisää tästä pelaaja, jonka olen koskaan kuullut sitä oO?"

Ei nyt varsinaisesti ihan negatiiviselta vaikuta.

Viimeisen ymmärrän, mutta kaksi ensimmäistä on ???

Ilmeisesti Muurinen on todellakin Biisoneiden Plan B ja sopimus hyvin lähellä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.