Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Valmiina ollaan!

Jopa säpsähti Elias
Hereille ikiunesta
Kun kuuli kuulusta JOESTA
Susimaan sanaseposta
Kylähullusta kovasta

Tervas kuoma koivusukset
Näystimet nätisti kiristi
Sauvat sepitti sivuille
Hiihteli hikihatussa
Suksilla Susirajalle

Löysi viimein runoniekan
Etäisen erämaan eläjän
Otti talteen omaksensa
JOEN jatkuvat jorinat
Jutut jonninjoutavatkin

Johan siis oli JOE valmis
Vaikk on rujo ruumiiltansa
Varreltaan vähäosainen
Onhan se laulajain sukua
sukua teräväkynäisten
 
Viestejä
1 626
Vs: JOEN SUU

Satuinpa sopivasti ikkunan ääreen, kun mies kuin haudasta noussut, perinteisellä tyylillä hiihteli lumetonta latua kohti pohjoista. Kuu vain valaisi kulkijan reittiä, eikä edes suksen suihke korviini kantautunut. Liekö tuo kuitenkaan Elias ollut, kenties vain naapurin Erkki taas menossa ponupannulleen.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Vai hiihteli ihan lumetonta latua pitkin? Onneksi ei eksynyt, koska varmaan kuun kelmeä kajo ohjasi kulkijaa oikeaan suuntaan?
 
Viestejä
919
Vs: JOEN SUU

Ei millään pahalla, mutta jöröt ja jukat ja joet , pieni pyyntö: siirtykäämme keskustelemaan vaikka SIITÄ.
En millään viitsisi koluta vintille etsiskelemään niitä fänrikkistooleja esille....
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Hyvä ystäväni pilli! Löytyisikö edes sinulta minulle näinä vaikeina aikoina joitain, vaikka pieniäkin lohdutuksen sanoja?

Tietysti ymmärrän hyvin senkin, jollet jaksa, koskapa lujaa ei mene sielläkään.
 
Viestejä
919
Vs: JOEN SUU

Joo, ei mene, ei.
Polliisisetä lähetti muistuksen siitä viimekertaisesta Joensuunreissusta, että kerran vielä, ni jo on kortti kuivausrummussa. Kuva onnistui oikein hyvin, kiitos vaan Kotkan polliisikammarin sympaattiselle sakottajasedälle myötäelämisestä.
Muuten kyllä lohduttaisin sinua ystäväiseni, mutta näin jurona pohjalaispoikana en löydä oikeita sanoja, jotka kuulostaisivat uskottavilta kirjoitettuna, saati sitten puhuttuna. Olenhan kyllä päätalonikin aikoinani lukenut , ja akkojen terviisiiä ei kuljetella, eikä muutenkaan hempeillä, prkl.
Neuvonkin näin sinua vain kiristelemään hampaitasi ja nälkävyötäsi niinkuin ennenkin. Ja jos se sinua yhtään lohduttaa, valitsemallasi tiellä ei ole kuin alamäkeä... ;D
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

No kiitos vaan myötäelämisestä!

Ja mitä sinuun taas tulee, niin tuskinpa olet yhtään Päätaloa lukenut, saatika muitakaan kirjoja, koulukirjoista nyt puhumattakaan. Mutta voihan sitä rikastua muutenkin? Henkisesti siis. Vaikkapa seuraamalla kpcomissa kunnon kirjoittajia, kuten minua.
 
Viestejä
919
Vs: JOEN SUU

Meinaakkönää niinku siis sillai peesata? Mitähän salaista ja erinomaista tietoa sullakin ei olis, minkä minä olen kerennyt jo unohtamaan?
Sitäpaitti ne päätalon höpinät on kyllä ihan samaa tasoa, kuin nämä teikäläisten ja meikäläisten jorinat.
Ja aatteleppa ite, niitä sepustuksia on sentäs senssuuri kustantamossa typistelly kuulemma reilulla kädellä aina yhtä tiiliskiveä kohti. Ja me poijjaat saadaan kirjotella ihan mitä vaan täällä vapaassa komissa..
Täältä ne nappaa parhaimmat palat ties mihin siiaiein salaisiin kansioihin ;D
 
Viestejä
1 626
Vs: JOEN SUU

Kyllä tuo 7000 viestiä on aivan järkyttävä määrä. Minä yritin muutaman päivän tykittää oikein kunnolla, mutta hapokasta on, ei pysty. Pakko vetäytyä joksikin aikaa taustalle.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Taitaa jöröllä kuitenkin olla enemmän täällä " istuttuja " päiviä kuin minulla.

Ja kyllä sinäkin vielä voit minut kiinni saada. Se istuttu aika pitää vain käyttää tarkasti hyödyksi ja kirjoittaa paljon ja täyttä asiaa, kuten minäkin olen tehnyt. Ei saa jäädä niinsanoakseni tuleen makaamaan.

Mitä taas tulee noihin juttuvarkaisiin, niin olen ollut huomaavinani, että meidän kirjoituksiamme on äärettömän monet lainanneet. No lainatkoon, kunhan eivät ihan omakseen ota. Tai Huovisen Veikko voi kyllä ottaa, jos vielä jaksaa. Se kun on antanut minullekin niin paljon virikkeitä ja virkkeitä.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Rukouksiini on viimeinkin vastattu. Meinaan nyt on tullut laki, joka kieltää moottorikelkoilta ja mönkijöiltä junanradan ylityksen. Eivät edes tasoristeyksestä saa mokomat jonninjoutavat päristäjät yli mennä, ähä kutti! Mahtaa tyhjäpäiväiset ajelut vaikeutua? Ajelkoon sitten vaikka omissa pihoissaan ympyrää.

Oikeastaan nuo turhat vehkeet joutaa myydä pois jonnekin Islantiin, sillä siellähän ei tietämäni mukaan ole junanratoja laisinkaan. Mitä ne niillä tekisivätkään, kun nillä ei ole juniakaan.

Jo aikoja sitten olisi lailla pitänyt kieltää koko vehkeet muualta kuin Lapista. Ja sielläkin pitäisi niitä myydä luvanvaraisesti vain poromiehille. Mitä järkeä nimittäin on koohottaa niillä vekottimilla ilman mitään asiallista liikkumisen tarvetta ympäriinsä täällä muualla? Ollaan niin olevinaan vielä ja mukamas jotain eliittikansaa. Kenellä kalliimpi kone, sitä ylpeämpinä kaasutellaan polttoaineet taivaan tuuliin, perhana vieköön!

Nämä turhat vehkeet lienevät kaiken lisäksi yksiä suurimpia syitä suomalaisten ylilihavuuteen. Eikö olisikin terveellisempää patikoida kesäisin jalkaisin ja talvisin suksilla? Voisihan sitä sittenkin pitää päällä kalleimmat vaatteet ja coretexikenngät näyttääkseen vaurautensa. Eikä kai liene kiellettyä pitää vaikka visiirikypärääkin kesät talvet päätä hauduttamassa, saakeli!

Sitten vielä yksi ihmetyksen aihe, josta luin lehdestä. Nimittäin kuulemma Belgia on ollut jo puoli vuotta ilman johtoa. Mahtaisiko meiltä Suomesta liietä sinne joltain kaapelinvalmistajalta köyhäinapua? Vaikkapä jotain sekundapätkiä. Tai voisivatko puhelinyhtiöt lähettää sinne puretuista linjoista osan, kun kerran yhteydet ovat nykyisin langattomia?
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Sitä kun kiirettä pitää, niin aina ei muista kiittää privat- ja sähköpostiviesteistä, joita lentelee tänne Susirajan reunamille. Kiitos siis. Erityiskiitokset pillille huikaisevista kuvista. Siinä ihan nälkä välillä tuli!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Kotkassa katoaa mystisesti henkilöitä. Viimeksi pari nuorta. Sitä ennen jo katosivat Sanni ja jo hieman varttuneempi sorsapilli.
 
Viestejä
919
Vs: JOEN SUU

V:tut mä mihinkää kadonnu!
Oon opetellu uutta sijamuotoa kokopäiväisesti.
Agressiivia.
Kuuluu sulle, stana. Muijas oli, ku sut kapakasta haki. Kele, mikä jätkä!
Menikö oikein?
ps. Onnittelut uuden, uljaan susikuntaliitoksen johdosta!
Ja mikähän se lapselle nimeksi?
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Kyllähän tänne kaikki kelpaa. Nykyisin kävisi Sudenkuoppakin.

Mutta Oikein Mukavaa Joulua niin jöröille kuin vilkkaimillekin komilaisille? Ja kuten radiosta saamme joka päivä kuulla:

Annetaan lapsille raitis Joulu!

Tosin niinhän ainakin minä olen aina tehnyt. Vain itse olen joskus vähän maistellut.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Enpä olisi uskonut, että Ylläpito minulle noin äärettömän hienon lahjan lähetti. Erityiskiitokset siitä, varsinkin, kun en muita lahjoja saanut. Lahjan arvo korvaa senkin, että se tuli postissa vasta tänään.

JOE, Susirajan onnellisin mies.

Ps. Mites pillin ja kumppaneitten suut nyt pannaan, kun meikä maiskuttelee nautintoaineita?
 
Viestejä
919
Vs: JOEN SUU

Että sulle lahjan! Tottumattomalle! Lähetä kuule äkkiä tänne tarkastettavaksi, jos vaikka tarkka aistini havaitsee aineessa lasinmakua. Se on näetsen niin, että mikä sulle on juhlaa, on meitsille arkea. Pienetkin poikkeamat oitis havaisen.

On tässä kuule pitkien, lehtiä ilmestymättömien päivien jälkeen taas uutiset arvossansa.

Että Joensuun junnaan myyty olemattomia paikkoja! Ja vessatki sotkeneet niissä veturin perässä olleissa!

Ja työpaikan jääkaapista kahvimaidon pölliminen on yleisempää, kuin luullaankaan. Että joka kymmenes kahvikuppi sisälsi tutkimuksen mukaan luvattomasti käyttöön otettua!

Mahotonta meininkiä!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

No no. Eihän ne mitään olemattomia paikkoja ole myyneet. Kyllähän ne paikat ihan olemassa olivat niissä kolmessa vaunussa, mutta vaunut vain olivat jossain muuallapäin Suomea. Ja kärsijäthan lienevät olleet suurimmaksi osaksi Helesinkiläisiä, joten mitään katastrofaalista ei ole tapahtunut.

Mutta ei se ole elämä helppoa rikkaillakaan. Sai Sukarin Topikin eukkonsa kanssa puukosta ja ihan parhaalta ystävältään ja liikekumppaniltaan.

Eipä pitäisi mennä kesämökeille juopottelemaan Jouluisin. Ei rikkaidenkaan. Mutta jos kuitenkin mennään, niin kaikki teräaseet kirveestä pienempään kannattaisi jättää kotosalle. Niin ja viinat myös! Alkkomahoolitonta löggii vaan lipittäisivät.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös