Koripallo.com

Kataja Basket vs Bc Nokia 8.3.2019 klo 18.30 Joensuun urheilutalo

Viestejä
2 238
No.. geme end.

Huomiot. Aika monta selkeetä virhe vihellystä jäi viheltämättä. Enempi jäi Katajalle tuomitsematta ehkä. Heppoiset virheet aika tasan.

Muutama selkeä "tuomarivirhe".. palautus/askeleet/kaksari.

Peli. Kataja ei pelannu huonosti. MUTTA olisi pitäny vauhdilla pitänyt väsyttää Aapeli ja Omara. Vastaavasti Nokia pelasi perkeleen hyvin. Ja kovakuntoisia juurikin nuo pelanneet jantterit Aapeli Omara johdolla.

Roger out.
 
Viestejä
688
Näitä on kyllä mielenkiintoinen katsella ja tehdä omia tulkintoja. :)

Hmm.. eka 15min takana. Sanoisin että vihelletyt/viheltämättömät virheet etu on tässä kohtaa ~4-3 Katajalla. Ajassa ~13.13 Mullingsin kaksoiskuljetus jäi aivan näköesteettömältä dumarilta viheltämättä. No game on.

Tämä on kyllä hyvin kapteenilehtomainen kannattelu, mutta eipä niitä ole Lehdollekaan montaa vihelletty.

Ajassa 16.17. Aikalisältä palautuksen jälkeen pöytä kämmäsi. Ja tuomarit samalla tietty kun ei huomanneet. Hyökkäysaika palautuksen jälkeen Katajan sivuraja n.8sek. :)

Mä kyllä kellotin tuon olevan oikein 14 sekuntia, ja grafiikan kellokin (joka ei tosin seuraa pelikelloa, mutta näyttäisi lähtevän ihan ajallaan) menee 3.57 -> 3.43. Grafiikan hyökkäysaikakellohan nyt lähtee 24:stä ja sitten parin sekunnin jälkeen tiputetaan 14:ään, joten se näyttää mitä sattuu.

Jatkan monologiani.. :)
Puoliaika.
Hieman ennen puoliaikaa jäi Nokian palautus viheltämättä.

Tuossa tilanteessa taas on mahdollista tulkita että Cane ehtii ottaa pallon haltuun ennenkuin astuu takakentälle, mutta melkein yhtä hyvin voi tulkita niinkin että se ei vielä ole hallussa. Ja mun mielestä jos ei ole 100% varma, niin parempi olla viheltämättä kuin viheltää.

~26min palmi kaksoiskuljetus meni läpi..

Tulkinta tässä lienee että O'Mara löi pallon Palmin kädestä pois. Ja jos ei lyönyt, niin pelimiehen liike näytellä että niin kävi. :D

~31min diaz omara kamppailu. Aika oikein meni tuomiot. En jaksa kelailla enää... nukuttaa jo mutta mielenkiintlinen ja aika hyvä matsi ollut.

Selostaja edelleen jaksaa olla paska. Selostais mitä siellä tapahtuu eikä toimisi mutu-tuomarina. Se ei kuulu ottelu selostajan hommiin antaa omia mielipiteitään noin vahvasti. Varsinkaan kun hemmetin usein on väärässä/kotijoukkueen kautta kommentoimassa.

Samaa mieltä tuosta Diaz-O'Mara, molemmissa päädyissä meni ihan oikein, vaikka selostaja tosiaan oli vahvasti eri mieltä. Eipä tuota yleensä jaksa kuunnella, tosin aika usein sitä ei taida olla mahdollistakaan Joensuusta kuulla. :p
 

ammonra

No kyllä Elon Timo (selostaja) mainitsi myös mm. Vanttajan tekemästä väärästä scriinistä joka jäi viheltämättä. Elo varmasti pyrkii olemaan objektiivinen mutta joskus pelin kiihkeys tyo Katajan väriset lasit päähän,
 
Viestejä
2 238
Näitä on kyllä mielenkiintoinen katsella ja tehdä omia tulkintoja. :)



Tämä on kyllä hyvin kapteenilehtomainen kannattelu, mutta eipä niitä ole Lehdollekaan montaa vihelletty.



Mä kyllä kellotin tuon olevan oikein 14 sekuntia, ja grafiikan kellokin (joka ei tosin seuraa pelikelloa, mutta näyttäisi lähtevän ihan ajallaan) menee 3.57 -> 3.43. Grafiikan hyökkäysaikakellohan nyt lähtee 24:stä ja sitten parin sekunnin jälkeen tiputetaan 14:ään, joten se näyttää mitä sattuu.



Tuossa tilanteessa taas on mahdollista tulkita että Cane ehtii ottaa pallon haltuun ennenkuin astuu takakentälle, mutta melkein yhtä hyvin voi tulkita niinkin että se ei vielä ole hallussa. Ja mun mielestä jos ei ole 100% varma, niin parempi olla viheltämättä kuin viheltää.



Tulkinta tässä lienee että O'Mara löi pallon Palmin kädestä pois. Ja jos ei lyönyt, niin pelimiehen liike näytellä että niin kävi. :D



Samaa mieltä tuosta Diaz-O'Mara, molemmissa päädyissä meni ihan oikein, vaikka selostaja tosiaan oli vahvasti eri mieltä. Eipä tuota yleensä jaksa kuunnella, tosin aika usein sitä ei taida olla mahdollistakaan Joensuusta kuulla. :p

Nuo tilanteet joita kommentoin. Katsoin pariinkin otteeseen uusiks.

Mullings ottaa kahteen käteen pallon ja "tekee heittoharhautuksen omaisen liikkeen" ja jatkaa siitä kuljetusta. En tarkoita pallon kannattelua.

Hyökkäysaika dilemma. Olet oikeassa. Kyllä se sen 14sek. Kataja töhöili.
Nokia palautus: eikös pallo ole hyökkäävän joukkueen hallussa, vaikka puolustaja sitä läpsäisee? Palautus, jos hyökkäävän joukkueen kosketuksesta pallo palautuu taka kentälle ja hyökkäävän joukkueen pelaaja sitä koskettaa tai ottaa haltuun?

Ja se Palmin kaksari... Palmi on pelimies ;)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 238
No kyllä Elon Timo (selostaja) mainitsi myös mm. Vanttajan tekemästä väärästä scriinistä joka jäi viheltämättä. Elo varmasti pyrkii olemaan objektiivinen mutta joskus pelin kiihkeys tyo Katajan väriset lasit päähän,

Jep.. 2 tilannetta kohtuu ok vs. +20 tilannetta ihan päin..... Kataja lasein.. teidän selostajan matsia ei oikeasti jaksa katsoa/kuunnella.
 
Viestejä
6 191
Eipä harmita että jäi peli näkemättä, aika vihkoon mennyt vika kymppi.. Katajan otteet ailahtelee edelleen hyvin paljon.
 
Viestejä
2 182
No kyllä Elon Timo (selostaja) mainitsi myös mm. Vanttajan tekemästä väärästä scriinistä joka jäi viheltämättä. Elo varmasti pyrkii olemaan objektiivinen mutta joskus pelin kiihkeys tyo Katajan väriset lasit päähän,
Tällä nykyisellä televisioinnin konseptilla on omasta mielestäni ihan ok, että selostaja jossain määrin fanittaa kotijoukkuetta. Ei se toivottavaa ole, mutta ihan ymmärrän ja hyväksyn sen.

Se kotijengin lasit päässä selostaminen on kuitenkin eri asia kuin tämä tuomarimussutus - mitä tulee valitettavan monelta. Jos Palmi donkkaa niin senkus huudetaan, riehutaan ja tuuletetaan. Se voi toki vierasfaneja ottaa päähän, mutta ei ainakaan minua "puoluettomana" haittaa lainkaan.

Mutta tämä eilisen matsi oli kyllä ihan kauden kärkipäässä tuomareiden jatkuvassa haukkumisessa. Vikalla neljänneksellä tuntui, että ei mennyt yhtäkään pallonhallintaa, etteikö olisi pitänyt valittaa jostain.

Sitten vielä kun se valitus meni ihan reikäpäiseksi. Siellä Diaz tekee skriiniä sellaisessa haara-asennossa, että minulta ja selostajalta repeäisivät nivuset, ja silti on tarve huutaa vääryyttä.
 
Viestejä
688
Nuo tilanteet joita kommentoin. Katsoin pariinkin otteeseen uusiks.

Mullings ottaa kahteen käteen pallon ja "tekee heittoharhautuksen omaisen liikkeen" ja jatkaa siitä kuljetusta. En tarkoita pallon kannattelua.

Kun tarkasti katsoo, niin ei (ainakaan mun mielestäni) ota kahteen käteen. Vie kyllä oikean käden pallon lähelle, ja samalla pallo on vasemmassa kädessä jos ei nyt ihan kannattelussa niin siinä rajamailla.

Nokia palautus: eikös pallo ole hyökkäävän joukkueen hallussa, vaikka puolustaja sitä läpsäisee? Palautus, jos hyökkäävän joukkueen kosketuksesta pallo palautuu taka kentälle ja hyökkäävän joukkueen pelaaja sitä koskettaa tai ottaa haltuun?

Ja se Palmin kaksari... Palmi on pelimies ;)

Hallussa kyllä, mutta mikäli pallo palautuu takakentälle puolustavan pelaajan toiminnan seurauksena vaikka eivät palloa haltuun saakaan, ei se aiheuta palautusta. Mutta tuo on kyllä palautus jos hyökkäävän joukkueen kosketuksesta pallo palautuu takakentälle. Tässä tapauksessa Simpson lyö kyllä pallon Mattilan käsistä, mutta toki Cane ehtii palloon koskea ennen kuin se palautuu takakentälle joten kyllä tuosta palautus olisi oikein ollut.

Ja vielä tuohon Palmin kaksoiskuljetukseen, O'Mara kuitenkin selvästi yrittää lyödä palloa pois Palmin kädestä. Mun mielestäni tuollaisessa tilanteessa sitten parempi olla viheltämättä kaksoiskuljetusta mikäli ei ole ihan satavarma että O'Mara ei palloon osunut. Mutta kyllä, Palmin pelimiehisyydestä samaa mieltä. :cool:
 
Viestejä
2 089
No.. geme end.

Huomiot. Aika monta selkeetä virhe vihellystä jäi viheltämättä. Enempi jäi Katajalle tuomitsematta ehkä. Heppoiset virheet aika tasan.

Muutama selkeä "tuomarivirhe".. palautus/askeleet/kaksari.

Peli. Kataja ei pelannu huonosti. MUTTA olisi pitäny vauhdilla pitänyt väsyttää Aapeli ja Omara. Vastaavasti Nokia pelasi perkeleen hyvin. Ja kovakuntoisia juurikin nuo pelanneet jantterit Aapeli Omara johdolla.

Roger out.



Kataja ei pelannut huonosti!! Nokia perkeleen hyvä!! Siinäpä aforismia punavalkoisiin historiankirjoihin.
 
Viestejä
19 536
Loppupäätelmänä voisin sanoa eli kirjoittaa:

Kataja oli huono ( puolustus ja hyökkäys ) Ei missään kategoriasa edes hyvä.

Nokia oli hyvä ja selvästi Katajaa parempi.

Paremminkin vihellettyjä pelejä olen nähnyt eli tuomarit ei tänään kovin hyviä. Sitä en osaa sanoa, kärsikö kumpikaan joukkue heistä enemmän tai vähemmän. Mutta itse peliä eivät ratkaisseet.

Elo on entisenä pelaajana selostaja, joka tietää kyllä enemmän kuin suurin osa meistä virheistä ym. On tietenkin " puolueellinen " mutta ei voi eikä vaikuttaa tuomareihin tai itse peliin. Jos joitain harmittaa, niin äänet pois.

Punavalkoinen ammattituomarina analysoimaan kaikki pelit. Katsoo siis uudestaan pelit monta kerta hidastettuina ja kommentoi tänne. Olemme varmasti kaikki samaa mieltä. Saammehan siten joka pelistä paremman ja oikeudenmukaisen käsityksen. Luen ainakin itse kommentit mielelläni.

Nyt kohti seuraaviin koitoksiin!
 
Viestejä
557
Taktikoiko Kataja jo runkosarjasijoitusta? Olisin kyllä toivonut, että Kataja olisi pelannut loppuun ja ottanut voittonsa. Viimeinen neljännes oli Katajalle niin hankala, että edes J.Nenonen ei todennäköisesti olisi pystynyt joukkuetta kannattelemaan voittoon.

Katajan pitää nyt skarpata loppusarja, että pääsee välierissä laittamaan Karhun kesälomille ja saadaan Vilpas-Kataja finaali. Spekuloin vähän etukäteen.... Mutta ottaen huomioon Katajan "kakkosmiehistön" otteet Karhua vastaan viime pelissä, niin todennäköisesti finaaleihin lähdettäessä Kataja on ainakin hyvin levännyt koska tuskin Karhu yhtäkään voittoa saa.

No tämä oli viimeinen tunnustus Katajalle minulta. Katsotaan taas syksyllä.
 

Minävain

Loppupäätelmänä voisin sanoa eli kirjoittaa:


Elo on entisenä pelaajana selostaja, joka tietää kyllä enemmän kuin suurin osa meistä virheistä ym. On tietenkin " puolueellinen " mutta ei voi eikä vaikuttaa tuomareihin tai itse peliin. Jos joitain harmittaa, niin äänet pois.

Nyt kohti seuraaviin koitoksiin!

Mutta kenelle Elo selostaa? Niille Katajafaneille jotka eivät viitsi, jaksa, tai ehdi salille? Vai muille koriksesta kiinnostuneille joille voi näistä kotilasein väännetyistä selostuksista jäädä vähän sisäsiittoinen kuva.
Eihän kaikki ole Joensuusta jotka seuraa viihteeltä näitä pelejä.
 
Viestejä
2 089
Mutta kenelle Elo selostaa? Niille Katajafaneille jotka eivät viitsi, jaksa, tai ehdi salille? Vai muille koriksesta kiinnostuneille joille voi näistä kotilasein väännetyistä selostuksista jäädä vähän sisäsiittoinen kuva.
Eihän kaikki ole Joensuusta jotka seuraa viihteeltä näitä pelejä.



Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että kirjoituksista päätelleen on syytä olla tyytyväisiä että on vain yksi sisäsiittoinen kaupunki/selostaja näissä kinkereissä.

Muualla tehdään vain laatua.

Täytyy toki puolustaa kokoomuksen hallintopäällikkö Eloa että hallitussotkut ovat voineet käydä voimien päälle. Pelaajana ei kitissyt kenellekkään, antoi sopivassa tilanteessa takaisin ja vähän enemmänkin etenkin vastustajalle jonka (sisäsiittoisesti?) epäili kohdelleen itseään väärän värisin lasein.
 

ammonra

Siihen kenelle Elo selostaa on helvetin helppo vastata. No tietysti minulle. Mutta kun täältä Espoosta käsin vanha Joensuun poikalyseon kasvatti seuraa/kuuntelee pelejä niin joskus Elon pyrkimys objektiivisuuteen hiukan suututtaa.
 
Viestejä
19 536
Vieläkös se Punavalkia peliä uudelleen pyörittää kriittisesti katsellen ja Eloa kuuntelee herkällä korvalla, kun ei ole täällä käynyt aamupäivän jälkeen...?

Odotan vielä vielä pari tuntia ja sitten poistun Kitteelle....Pidä siis kiirettä!
 
Viestejä
2 238
Vieläkös se Punavalkia peliä uudelleen pyörittää kriittisesti katsellen ja Eloa kuuntelee herkällä korvalla, kun ei ole täällä käynyt aamupäivän jälkeen...?

Odotan vielä vielä pari tuntia ja sitten poistun Kitteelle....Pidä siis kiirettä!

Dear Joe.

En mä enää sitä matsia jaksa pyöritellä, enempää mitä eilen illalla sitä vahtasin. Vai oliko siinä vielä jotain epäselvää? :)

Peli oli ihan kivaa katseltavaa.. Katajan viedessä ja etenkin sulaessa(jälleen).

Kumma juttu muuten. Jos joku on erimieltä jostain tapahtuneesta, niin pääsee sinun johdolla Katajan fooruminiilojen hampaisiin. No mä kestän kyllä <3

Peace and Love Joe!

-Salon "ammattituomari" PunaValkoinen
 
Viestejä
19 536
Mistäs minä olen ollut erimielta Dear Punavalkkis?

Niin ja olenko ottanut oikeasti ketään hampaisiini?

Olen yleensä aina samaa mieltä kanssasi. Paitsi on mulla joskus ihan omiakin mielipiteitä.

En minä mikään johtaja ole, joka ohjaisi täällä ketään. Olen vaan Nepposen kaveri ja meillä kummallakin on tapana, että kun jossain ollaan, niin aina hämmennetään ja tapahtuu....

Love-JOE
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös