Koripallo.com

Koripallon arvostus Suomessa

Viestejä
11
Muutama asia tökkinyt nyt viimeisen parin vuoden aikana kovasti.

1. Ei kunnon ulkokoripallo kenttiä

Asun itse Espoossa. Olen yrittänyt löytää HYVÄÄ ulkokoripallo kenttää jo pidemmän aikaa. Olisi mukava päästä harjoittelemaan kunnolla myös harjoitusten ulkopuolella. Autokin on käytössä joten jonkin verran saa olla kauempanakin. Olen nyt käynyt pelaamassa Hietsussa kun siellä tuntuu olevan ihan ok mitä nyt asfaltti vähän lohkeillut. Suurin osa kentistä: sukka rikki, asfaltti karseassa kunnossa, kori vääntynyt miten sattuu - ei tule kuin paha mieli. Jalkapallokenttiä on pilvin pimein. Jos joku tietää hyvän kentän jossain Helsingissä tai Espoossa niin arvostan tietoa. Muistan jo juniori ajoilta, että harjoittelu oli juuri tämän takia välillä todella vaikeaa. Onneksi silloin pääsi koulun saliin pelailemaan silloin kun siellä ei muuta toimintaa ollut. Tämä on oikeasti iso asia kasvavan juniori pelaajan kehitykselle. Jos ei pääse harjoitusten ulkopuolella harrastamaan niin vaikea on kehittyä.

2. Uutisointi, medianäkyvyys

EM kisojen televisiointi. Tätä nyt on toitotettu vähän joka tuutista ja aihe on aika loppuun kulutettu. Iltalehden kun avaa niin siellä on 9 sivua jäätävää analyysiä siitä miten ja miksi hävittiin Hollannille ja yhden sivun kirjottelu siitä, että koripallossa ollaan tuurilla vielä mukana. Lätkä ja jalkapallo on hienoja lajeja ja niissä on puitteet kunnossa. Muilla lajeilla aika vaikeata.

3. Välineiden hankinta

Piti ostaa uudet koriskengät. Helppo homma. Kävelin Stadiumiin ja kysyin myyjältä. " Juu ei ole meillä tällä hetkellä kun tätä yhtä aikuisten mallia." Intersport Megastore 2 eri mallia. Sokos ja Stockman ei ole tai max 1-2 mallia. Kavereilta kysyin treeneissä ja sieltä tuli vihje, että tilaa jenkeistä Footlockerista jos haluaa hyvät kengät.

Ei ole helpoksi tehty koripalloilijan elämää Suomessa. */end rant.
 
Viestejä
9 123
Vs: Koripallon arvostus Suomessa

Netistä voi tilata koriskenkiä vaivattomasti ja huikealla valikoimalla. Ei edes tule kalliimmaksi kuin ylihintaiset urheiluliikkeet.

Tampereella ulkokorit ovat kyllä pydessä useammassakin paikassa. Noin maanlaajuisena vitsauksena pitäisin kuitenkin sitä, että kentät sijaitsevat usein valvomattomilla koulupihoilla yms., joten teini-ikäiset vittumarkot ja junnukoripallonpelaajat roikkuvat sukat rikki ja korirenkaat vinoiksi tasaisin väliajoin. Eihän niitä sitten enää samana kesänä koskaan kunnosteta toista kertaa.
 
Viestejä
7 517
Vs: Koripallon arvostus Suomessa

Espoon Leppävaaran urheilukeskuksella (vai mikähän oli nimeltään) ainakin oli ihan hyvä koriskenttä.

lis: Oli siis muistaakseni vielä pari vuotta sitten hyväkuntonen asvalttikin. En tosin tiedä miten routa iskeny sittemmin.
 
Viestejä
598
Vs: Koripallon arvostus Suomessa

Paroni sanoi:
Muutama asia tökkinyt nyt viimeisen parin vuoden aikana kovasti.

1. Ei kunnon ulkokoripallo kenttiä

Asun itse Espoossa. Olen yrittänyt löytää HYVÄÄ ulkokoripallo kenttää jo pidemmän aikaa. Olisi mukava päästä harjoittelemaan kunnolla myös harjoitusten ulkopuolella. Autokin on käytössä joten jonkin verran saa olla kauempanakin..

Kun olen joskus käynyt katsomassa Pumun pesispelejä Meilahdessa, niin olen huomannut että sen takana on jonkin verran koreja asfaltilla + aina pelejä käynnissä.
 
Viestejä
1 159
Vs: Koripallon arvostus Suomessa

Paroni sanoi:
Piti ostaa uudet koriskengät. Helppo homma. Kävelin Stadiumiin ja kysyin myyjältä. " Juu ei ole meillä tällä hetkellä kun tätä yhtä aikuisten mallia." Intersport Megastore 2 eri mallia. Sokos ja Stockman ei ole tai max 1-2 mallia. Kavereilta kysyin treeneissä ja sieltä tuli vihje, että tilaa jenkeistä Footlockerista jos haluaa hyvät kengät.

Ei se aina ole muuallakaan automaattisesti hienompaa. Esim. Liettuassa Kaunasissa katselimme kaupungin urheiluliikkeista koriskenkiä ja aika samanlainen valikoima oli tarjolla kuin Suomessa. Hinnat tosin olivat paikallisille maan tulotasoon nähden suhteessa paljon kovemmat kuin meille suomalaisille koriskenkien hinnat ovat Suomessa.
 
Viestejä
1 060
Vs: Koripallon arvostus Suomessa

Helsingissä Tapanilassa on ainakin tosi hyvä häkitetty ulkokenttä, suosittelen lämpimästi :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös