Koripallo.com

Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Beeeeee

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

AAAAAAAA sanoi:
tarkoitan vain sitä, että tuomarit Euroopan sarjoissa ja Yhdysvalloissa ovat selvästi parempia kuin suomalaiset tuomarit keskimäärin

No mitä sitten? Niin ovat pelaajatkin selvästi parempia kuin suomalaiset pelaajat keskimäärin.
 

asdfghj

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Kaameaa niuhotusta jostain yhdyssanavirheistä.. Tuskin kyseinen virhe kuitenkaan vaikuttaa mitenkään siihen että kommentoija on täysin oikeassa. Vaikka tuomarit joskus virheitä tekevätkin on täysin totta ettei useampikaan väärä vihellys muuta pelin lopputulosta kovinkaan paljon. En usko että tuomareita kritisoivilla on itsellään minkäänlaista kokemusta viheltämisestä. On toki totta, että jotkut NBA tumarit ovat parempia mutta sielläkin sattuu silti virheitä.
 

Katselija

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Reilun kymmenen vuoden aikana olen nähnyt satoja (junnu)pelejä mutta sunnuntaina 07.08.2011 päättyneessä Delfin Basket 2011 turnauksessa olin todistamassa jotakin erittäin poikkeuksellista: joukkueen valmentaja tarttui tuomaria kurkusta ja oli aikeissa lyödä tätä kasvoihin!

Todella uhkaava tilanne saatiin hallintaan kun pöydässä istuvat toimitsijat reagoivat ripeästi ja irroittivat valmentajan otteen tuomarista. Suoria uhkailuja "pää punaisena" huutanut valmentaja siirrettiin usemman henkilön voimin pois tilanteesta.

En tunne lajin sääntöjä ja sanktioita tältä osin mutta oletettavasti ko. valmentajalle on tiedossa pitkä toimitsijakielto lajin parissa?

Noin yleisesti kiinnostaa, onko tällaisia tapauksia sattunut aiemmin ja jos on, minkälaisiiin toimenpiteisiin ko. tapauksissa on ryhdytty?
 
Viestejä
7 419
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
Reilun kymmenen vuoden aikana olen nähnyt satoja (junnu)pelejä mutta sunnuntaina 07.08.2011 päättyneessä Delfin Basket 2011 turnauksessa olin todistamassa jotakin erittäin poikkeuksellista: joukkueen valmentaja tarttui tuomaria kurkusta ja oli aikeissa lyödä tätä kasvoihin!

Haluaisin lisätietoja tästä tapahtumasta.
 
Viestejä
507
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
En tunne lajin sääntöjä ja sanktioita tältä osin mutta oletettavasti ko. valmentajalle on tiedossa pitkä toimitsijakielto lajin parissa?

Hmmm... mitenköhän mahtaa olla, jos turnaus ei ole virallisesti liiton alaisuudessa? Delfin ei kai ole, vai onko?

Voipi olla että mutuilen ihan päin persuksia tietty.
 

LTE

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

"Delfin Basket on Suomen Koripalloliiton liittoturnaus" lähde: basket.fi/uutiset/seurat_ilmoittavat/?x122585=81068

Sanktioita ei varmana jaeta, ellei asiasta raportoida asianmukaisesti Koripalloliittoon. Esim. mediatietojen perusteella ei ole aloitetettu tutkimuksia, kuten jääkiekossa taitaa silloin tällöin pääsarjatasolla käynyt.

Itse muistan turnausten viimeisen päivän viimeisten pelien aina olleen ne rankimmat, missä pettää nilkat ja polvet, mutta tällä reppanalla meni sitten pää rikki ja sisäinen Hulk pääsi valloilleen.
 

Katselija

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Aika "hauska" sattuma, että tähän Muut korisjutut -osion eri keskusteluihin postattiin eilen (09.08) klo. 21-22 välillä kymmenkunta yhden lauseen kommenttia. Tällaiselle kokemattomammalle keskusteluryhmien käyttäjälle syntyi vaikutelma, että joku olisi halunnut tämän Koripalon huolestuttavat asiat Suomessa -keskusteluotsikon putoavan listassa hiukan alemmaksi?

Huomio lienee allekirjoittaneen omaa harhaisuutta siitä, että joku pyrkisi hiljaa häivyttämään keskustelun tästä pahoinpitelytapauksesta.

P.S. Se, että aiemmin 09.08. päivällä postaamani kommentti tapaukseen liittivistä lisätiedoista (joita hamahakkimies kyseli) katosi, on varmaan normaalia tällaisissa monimutkaisissa teknisissä järjestelmissä kuten tämä keskustelupalsta? Postasin sen sitten uudelleen ja tuossa yläpuolella se nyt näyttää vielä olevan.
 
Viestejä
2 459
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
Aika "hauska" sattuma, että tähän Muut korisjutut -osion eri keskusteluihin postattiin eilen (09.08) klo. 21-22 välillä kymmenkunta yhden lauseen kommenttia. Tällaiselle kokemattomammalle keskusteluryhmien käyttäjälle syntyi vaikutelma, että joku olisi halunnut tämän Koripalon huolestuttavat asiat Suomessa -keskusteluotsikon putoavan listassa hiukan alemmaksi?

Huomio lienee allekirjoittaneen omaa harhaisuutta siitä, että joku pyrkisi hiljaa häivyttämään keskustelun tästä pahoinpitelytapauksesta.

P.S. Se, että aiemmin 09.08. päivällä postaamani kommentti tapaukseen liittivistä lisätiedoista (joita hamahakkimies kyseli) katosi, on varmaan normaalia tällaisissa monimutkaisissa teknisissä järjestelmissä kuten tämä keskustelupalsta? Postasin sen sitten uudelleen ja tuossa yläpuolella se nyt näyttää vielä olevan.
Sitä en voi sanoa, että mikä näiden viestien tarkoitus on ollut, mutta sen verran selvisi nopealla tsekkauksella, että tripcoden perusteella viestit on peräisin samalta kirjoittajalta
 
Viestejä
7 419
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
Aika "hauska" sattuma, että tähän Muut korisjutut -osion eri keskusteluihin postattiin eilen (09.08) klo. 21-22 välillä kymmenkunta yhden lauseen kommenttia. Tällaiselle kokemattomammalle keskusteluryhmien käyttäjälle syntyi vaikutelma, että joku olisi halunnut tämän Koripalon huolestuttavat asiat Suomessa -keskusteluotsikon putoavan listassa hiukan alemmaksi?

Huomio lienee allekirjoittaneen omaa harhaisuutta siitä, että joku pyrkisi hiljaa häivyttämään keskustelun tästä pahoinpitelytapauksesta.

Hauska sattuma tosiaan.

Pesre sanoi:
Sitä en voi sanoa, että mikä näiden viestien tarkoitus on ollut, mutta sen verran selvisi nopealla tsekkauksella, että tripcoden perusteella viestit on peräisin samalta kirjoittajalta

Tuosta tripcodesta ei ole kauheasti kirjoiteltu kp.comiin:

http://www.google.fi/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=e74522a43c2cbda3b8118b22a2605c50

Liekö vielä hauskempaa sattumaa, että ainoa aiempi kirjoitus on kirjoitettu Keravan Kori-80:n naisten divarijoukkueen topikkiin menneellä kaudella?
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 562
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
P.S. Se, että aiemmin 09.08. päivällä postaamani kommentti tapaukseen liittivistä lisätiedoista (joita hamahakkimies kyseli) katosi, on varmaan normaalia tällaisissa monimutkaisissa teknisissä järjestelmissä kuten tämä keskustelupalsta? Postasin sen sitten uudelleen ja tuossa yläpuolella se nyt näyttää vielä olevan.

Kun puhutaan rikollisesta teosta, ei ole syytä antaa henkilöyden paljastavia tietoja keskustelupalstalla. Etenkään, kun takeena ei toistaiseksi ole kuin nimimerkillä kirjoittettuja viestejä kp.comissa. Jos lehdistön kautta tai Koripalloliiton tiedotuksen kautta tulee nimiä tietoon voi ne julkaista. Siihen asti yksilöivät tiedot on syytä pitää omassa päässä.
 

Katselija

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Ylläpito. sanoi:
Kun puhutaan rikollisesta teosta, ei ole syytä antaa henkilöyden paljastavia tietoja keskustelupalstalla. Etenkään, kun takeena ei toistaiseksi ole kuin nimimerkillä kirjoittettuja viestejä kp.comissa. Jos lehdistön kautta tai Koripalloliiton tiedotuksen kautta tulee nimiä tietoon voi ne julkaista. Siihen asti yksilöivät tiedot on syytä pitää omassa päässä.


Tästä olen kyllä ylläpidon kanssa täysin samaa mieltä, vaikka antamissanin "lisätiedoissa" ei henkilöitä/nimiä mainittukaan.

Toivon, että tämä asia saa virallisia teitään asiallisen käsittelyn - jonka lopputuloksen ehkä saamme sitten täältä komistakin lukea.
 

Amazed

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
Reilun kymmenen vuoden aikana olen nähnyt satoja (junnu)pelejä mutta sunnuntaina 07.08.2011 päättyneessä Delfin Basket 2011 turnauksessa olin todistamassa jotakin erittäin poikkeuksellista: joukkueen valmentaja tarttui tuomaria kurkusta ja oli aikeissa lyödä tätä kasvoihin!

Todella uhkaava tilanne saatiin hallintaan kun pöydässä istuvat toimitsijat reagoivat ripeästi ja irroittivat valmentajan otteen tuomarista. Suoria uhkailuja "pää punaisena" huutanut valmentaja siirrettiin usemman henkilön voimin pois tilanteesta.

En tunne lajin sääntöjä ja sanktioita tältä osin mutta oletettavasti ko. valmentajalle on tiedossa pitkä toimitsijakielto lajin parissa?

Noin yleisesti kiinnostaa, onko tällaisia tapauksia sattunut aiemmin ja jos on, minkälaisiiin toimenpiteisiin ko. tapauksissa on ryhdytty?
Jos tilanne oli vähänkään yllä olevan kuvauksen kaltainen, ko. valmentaja pitäisi sulkea loppuiäkseen ulos juniorikoripallosta. Oli henkilön tausta minkälainen tahansa...
 
Viestejä
1 763
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Amazed sanoi:
Jos tilanne oli vähänkään yllä olevan kuvauksen kaltainen, ko. valmentaja pitäisi sulkea loppuiäkseen ulos juniorikoripallosta. Oli henkilön tausta minkälainen tahansa...

Epäilen, että asiasta ei tule mitään sanktioita. Eipä se yhdellä toisella "huippuvalmentajalla" ole kaukana ollut moneen kertaan.
 
Viestejä
7 517
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Toivotaan että tapaus on mennyt tutkintaan ja sanktio tulee.

Mitä vielä tuohon edelliseen tuomarinillitykseen tulee, niin kyllä voin häpeäkseni sanoa, että itse usein huudan vähän kuin muiden mukana tuomareille ja tämän jälkeen tokaisen vierustoverille, että "oikein toi kyl meni" :D Mutta usein väärältä ensialkuun näyttävät vihellykset saa katsomon heräämään ja tässä osana olen yllyttäjänä ollut. Usein se huuto on myös se sponttaani ensireaktio tilanteeseen, mutta hetken (ne muutamat sekunnit) kun saanu raksutella päässään mitä tapahtui, niin hoksaa vihellyksen olleen oikea. Tästä sen huomaa myös että ei olis helppoa olla tuomari, ku ite voi hyvin ottaa sen mietintätauon, mutta kentällä ei.
 

Ah tuli töissä hiki

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Tämän sivuston sensuurilinja. Katsokaapa tätäkin viestiä. Ei mitään lain tai hyvän tavan vastaista ja kohta tämäkin deletoidaan, kun sanon koripallo.comin olevan huono sivusto jota hallitsevat lahjattomat.
 
Viestejä
142
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

eiköhän kuulkaas poijjaat nykyään olisi parasta pitää koripallo keskustelussa ikävät asiat maton alla ja kaikki muut jutut kori-lehden yleisönosastolla...HALOOOOOOOO! Vuosi on siis 2011.
 
Viestejä
142
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

nykyään vaan tiedonvälitys on nopeata ja jos ikävät jutut eivät ole täällä, ovat ne sitten jossain muualla netissä vrt. suomi24.fi tai iltalehti.fi/keskustelu

jossain ne joka tapauksessa on, täällä niitä voidaan edes kontrolloida jotenkin

ugh, olen puhunut, vaikenen nyt, kun en tiedä asiasta mitään muuta kuin olen lukenut
 
Viestejä
7 419
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Ah tuli töissä hiki sanoi:
Tämän sivuston sensuurilinja. Katsokaapa tätäkin viestiä. Ei mitään lain tai hyvän tavan vastaista ja kohta tämäkin deletoidaan, kun sanon koripallo.comin olevan huono sivusto jota hallitsevat lahjattomat.

Olen pitkään luullut olevani turha jätkä, joka tuhlaa aikaansa kp.comissa. Tänään olen kohdannut voittajani: pellen, joka kirjoittelee kp.comiin surullisia runkkijuttuja ja itkee päälle, kun ne poistetaan. Poistetuista teksteistäsi kolmas tai neljäs taisi jotenkin sivuta kp.comin pyörittäjiä -- aiemmissa keskityit täysin pikkutyttöjen pimppeihin, vääränkokoisiin tisseihin ja itsesi hyväksikäyttöön.

Ei sulla tapittaessa tullut mieleesikään, että jollakulla rekisteröityneellä käyttäjällä saattaisi olla tämä topikki seurannassa, jolloin jokaisesta kyynelten sekaisesta kalunrunteluviestistäsi kilahtaa sähköposti-ilmoitus sähköpostilaatikkoon?



Takaisin aiheeseen: Kuka kuristi ja ketä? Ja olisiko aiheesta syytä huolestua? Lähinnä siis kiinnostaisi, mitä tuolla pelissä tapahtui. Nimet voin keksiä sitten itse.
 

Katselija

Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

hamahakkimies sanoi:
Takaisin aiheeseen: Kuka kuristi ja ketä? Ja olisiko aiheesta syytä huolestua? Lähinnä siis kiinnostaisi, mitä tuolla pelissä tapahtui. Nimet voin keksiä sitten itse.

Palataanpa hetkeksi siis maanantaina avaamani keskusteluun:

Olin paikalla sunnuntaina 07.08.2011 Delfin Basket 2011 -turnauksen pelissä, jossa toisen joukkueen valmentaja tarttui tuomaria kurkusta ja oli selkeäsi aikeissa lyödä tätä!

Todella uhkaava tilanne saatiin hallintaan kun pöydässä istuvat toimitsijat reagoivat ripeästi ja irroittivat valmentajan otteen tuomarista. Suoria uhkailuja "pää punaisena" huutanut valmentaja siirrettiin usemman henkilön voimin pois tilanteesta.

Minun mielestä tästä on todella syytä huolestua. Itse en ole nähnyt lähellekään vastaavaa katsomossa viettämäni noin kymmenen viime vuoden aikana.

Kysymykseni muille topikin keskustelijoille oli, ja on edelleen, onko tälläista tuomarin fyysisen koskemattomuuden loukkausta - jonka suhteen mielestäni tulisi vallita ehdoton nollatoleranssi - sattunut (junnu)koripallopiireissä aiemmin ja jos on, mitkä ovat olleet ko. tapausten seuraukset.
 
Viestejä
171
Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa

Katselija sanoi:
Palataanpa hetkeksi siis maanantaina avaamani keskusteluun:

Olin paikalla sunnuntaina 07.08.2011 Delfin Basket 2011 -turnauksen pelissä, jossa toisen joukkueen valmentaja tarttui tuomaria kurkusta ja oli selkeäsi aikeissa lyödä tätä!

Todella uhkaava tilanne saatiin hallintaan kun pöydässä istuvat toimitsijat reagoivat ripeästi ja irroittivat valmentajan otteen tuomarista. Suoria uhkailuja "pää punaisena" huutanut valmentaja siirrettiin usemman henkilön voimin pois tilanteesta.

Minun mielestä tästä on todella syytä huolestua. Itse en ole nähnyt lähellekään vastaavaa katsomossa viettämäni noin kymmenen viime vuoden aikana.

Kysymykseni muille topikin keskustelijoille oli, ja on edelleen, onko tälläista tuomarin fyysisen koskemattomuuden loukkausta - jonka suhteen mielestäni tulisi vallita ehdoton nollatoleranssi - sattunut (junnu)koripallopiireissä aiemmin ja jos on, mitkä ovat olleet ko. tapausten seuraukset.

Niin tutkiiko poliisi tai edes Koripalloliitto tapahtunutta? Lukeeko kukaan Delfin-organisaatiosta tätä palstaa...? Itse en tiedä vastaavaa tapausta enkä siis mahdollisia seurauksiakaan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös