Koripallo.com

KORISLIIGA KIERROS 4. SEURANTA: 13., 15. ja 16.10.

Viestejä
9 123
Joku raja nyt. Kaveri on vasta 18-v.
Mitäs isäukko peluuttaa enemmän kuin on ansainnut, joten kritiikki ansaittua. Eipä tuo Kion Williamskaan tuolla kekkuloi kymmeniä minuutteja per peli. Paska mikä paska, varmaan ens vuonna ihan kohtalainen divarikallena.

Oskulle sopii paremmin tämä pienempi rooli, oli alkukausi aika pakottamista. Nyt mukavasti täyttää paikkansa.

Manuu Barnesilla meni höpöksi, kun innostui liikaa onnistumisista.
 
Viestejä
1 111
Jäi kyllä hämmentävä olo molemmista otteluista... Tuntuu, että kaikki neljä joukkuetta olivat aivan tuuliajolla..
Pyrintö meinasi hävitä kolmen jenkin Korihaille. Palmi oli ratkaiseva tekijä, mutta olisiko Palmi tehnyt tuollaisia tehoja mitään muuta puolustusta vastaan kuin Korihaita?

Katajalla pitäisi olla rahan perusteella huomattavasti kovemmat jenkit + vielä suomalainenjenkki ja oli hätää kärsimässä Nokian kanssa, jolla on kolme turistia ja suomalainenjenkki, joka vie jenkin paikan.. Peli ratkesi vasta jäätävään tuomarivirheeseen..
 
Viestejä
3 498
Täältä ääni tuomarivirheelle.

Katsoin itse saman tilanteen hidastettuna mutta täytyy sanoa että EU-virhe oli tulkintana äärimmäisen kova. Jos tilanne on sellainen ettei hidastuksestakaan voi olla ihan varma onko tilanteessa virhe, niin EU kuulostaa ankaralta.
Tuohon liittyen: onko Korisliigan tuomareilla oikeus tarkistaa tuollainen tilanne videolta?
Tietysti se ettei videotarkistuksessa ole useampia kamerakulmia, on ongelma. Ja ainakin tässä tilanteessa viheltänyt tuomari oli aivan eri kulmassa kuin kamera. Itse asiassa viheltänyt tuomari oli rikotun pelaajan takana joten voisi melkein kuvitella että käytti tilanteessa röntgenkatsetta.
 
Viestejä
304
Katsoin itse saman tilanteen hidastettuna mutta täytyy sanoa että EU-virhe oli tulkintana äärimmäisen kova. Jos tilanne on sellainen ettei hidastuksestakaan voi olla ihan varma onko tilanteessa virhe, niin EU kuulostaa ankaralta.
Tuohon liittyen: onko Korisliigan tuomareilla oikeus tarkistaa tuollainen tilanne videolta?
Tietysti se ettei videotarkistuksessa ole useampia kamerakulmia, on ongelma. Ja ainakin tässä tilanteessa viheltänyt tuomari oli aivan eri kulmassa kuin kamera. Itse asiassa viheltänyt tuomari oli rikotun pelaajan takana joten voisi melkein kuvitella että käytti tilanteessa röntgenkatsetta.
Kiinnostaisi nähdä, missä oli puolustajan oikea käsi ja repimä hän sillä hyökkääjää.
 
Viestejä
3 084
Katsoin itse saman tilanteen hidastettuna mutta täytyy sanoa että EU-virhe oli tulkintana äärimmäisen kova. Jos tilanne on sellainen ettei hidastuksestakaan voi olla ihan varma onko tilanteessa virhe, niin EU kuulostaa ankaralta.
Tuohon liittyen: onko Korisliigan tuomareilla oikeus tarkistaa tuollainen tilanne videolta?
Tietysti se ettei videotarkistuksessa ole useampia kamerakulmia, on ongelma. Ja ainakin tässä tilanteessa viheltänyt tuomari oli aivan eri kulmassa kuin kamera. Itse asiassa viheltänyt tuomari oli rikotun pelaajan takana joten voisi melkein kuvitella että käytti tilanteessa röntgenkatsetta.
Niin tai sieltä katsotuna näki selvästi mitä pelaaja teki oikealla kädellään. Tämän jälkeen vielä keskusteli toisen tuomarin kanssa jonka jälkeen näytti EUn. Se että tilannetta ei katsottu videolta viestii siitä että tuomari oli varma
päätöksestään.
Aina kun näitä tuomarivirheitä huudellaan kannattaa ensin miettiä, että kuka tuomareista puhalsi virheen ja mistä kulmasta hän näki tilanteen suhteessa tv kameraan. Sen jälkeen kannattaa miettiä mikä tuon tason tuomarin kompetenssi on tulkita tilannetta suhteessa perus katsojaan.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 42
Viestejä
3 084
Kompetenssi on aina huono, jos verrataan otteluseuranta topicin veteraaneihin, tuhansien viestien kpl.comisteihin.
Liitossa onkin esityksiä asiasta, että luovutaan videotarkistuksestaja kyseenalaiset tilanteet tarkistetaan jatkossa otteluseurannasta. Tuomaristolla on myös puoliajalla velvollisuus tarkistaa täältä onko heidän toimissaan huomautettavaa.
 
Viestejä
19 536
Aina sieltä liitosta tai jostain ainakin silloin tällöin tullee mullekkiin kysymyksiä, mitä mieltä olen tuomaritoiminnasta. No rehellisellä pelillä kun olen koko elämäni taivaltanut, eikä kyllä sekään ole johtanut juuri mihinkään muuhun, kun useisiin katastrofaalisiin tilanteisiin, niin silti olen yrittänyt ohjata näitä kyselijöitä oikealle tielle, joka tietenkin on se minun tieni.....

Tässäkin kyseisessä tilanteessa minulta kysyttiin, menikö oikein. Oikein meni. Mitään pelin lopputulokseen sillä ei kyllä ollut enää merkitystä ja ehdotin, että insiderille annettaisiin parin-kolmen viikon banni... Jäivät miettimään, että ilkeävätkö liitossa esittää semmoista arvovaltaiselle kpcomin ylläpidolle.... Ilmeisesti tulevat tekemään esityksen, kun kerran kyseessä ei ollut mikään salolainen joukkue.....
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452





 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös