Täällä kun joillain on tapana muiden touhuja kommentoidessaan aina muistaa nostaa omaa jengiä jalustalle, niin päätin kahlata läpi kaikkien viime kauden Korisliigajengien sekä LaBan (nousija) ja JBA:n (potentiaalinen nousija) kotisivut ja tsekata miten paljon sitä myyntityötä on onnistuneesti tehty ja kuinka iso on kumppaniverkosto missäkin kaupungissa. Ja tulos yllätti sekä pohjan että etenkin kärjen osalta. Tässä tulos.
katso liitettä 4881
Erikoismainintoina voisi nostaa
1. Tapiolan Honka. Selvästi pienin kumppaniverkosto ylivoimaisesti suurimmalla markkina-alueella. Nyt valoja päälle Espoossa pikku hiljaa.
2. KTP. Nettisivut tehty niin, että kumppanien laskeminen kesti vartin pidempään kuin muilla. Suurin osa logoista on piilossa suurimman osan aikaa (näkyvissä 5 kerrallaan). Miten tuo voi olla kumppanien kannalta se paras näkyvyys.
3. Kouvot. Kumppanien jakaminen viiteen kategoriaan vaatii varmaan yhden ylimääräisen ihmisen toimistolle. Eikä ainakaan helpota myyntiä.
4. Kobrat. Yli 220 kumppania ja ylivoimainen voitto tässä laskelmassa. Kova tulos tuolla markkina-alueella. Seuran viestintä on koko Korisliigan huonointa, mutta näköjään omassa pesässä touhutaan kumppanien kanssa hyvinkin aktiivisesti.
Ja pakko todeta että ongelmissa olevien BC Nokian ja Seagullsin tulos varsinkin isoon liikevaihtoon suhteutettuna on tässä laskelmassa kehno.
Euroista tämä taulukko ei kerro mitään, mutta jokainen kumppanuus tarkoittaa kuitenkin jollain mittarilla ja skaalalla onnistunutta myynticasea ja kertoo siksi jotain seuran tekemisestä.