Koripallo.com

Korisliigan pelaajien fysiikat

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
74
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Olen ihmetellyt, ettei joku sivistyneempi kirjoittaja ole huomauttanut tummaihoisilla olevan pitempiä ja kimmoisampia lihaksia, jotka palautuvat valkoihoisten vastaavia nopeammin ??? Sitä paitsi SM-sarjassa on jo nähty, miten isot miehet hallitsevat peliä. Äänekosken Huiman Matti "Sika" Asikainen (185cm/120kg ottelupainossa) dominoi vuosituhannen vaihteessa kaikkea kolmosrajan tuolla puolen!
 

Hai

Viestejä
1 703
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

JOEN SUU sanoi:
Ja kun vielä kerrot, kuka, milloin ja missä on rehellisellä pelillä hankkinut lihasmassaa 5 kiloa vuodessa ( nyt ei ole läskistä kyse ), niin olen mitä nöyrin palvelijasi lyhyen loppuelämäni. Jos se noin helppoa olisi, niin veikkaan, että jokainen pitkä koripalloilija olisi saanut itsensä haluamaasi kuntoon
Toi 5 kiloa vuodessa on ihan normaali määrä lihasta esim. kaverilla joka aloittaa kuntosalilla käynnin. Eli siihen ei tarvita muuta kuin oikeanlainen ravinto, ei tarvi vetää edes mitää protskumömmöjä naamaan.
Ja jos on kunnon kuntovalmentaja treeneissä mukana jne. niin varmasti koripalloilia pystyy saamaan 7 kiloa lihasta vuodessa kun mukana on lisäravinteetkin....

Piis of keik.
 
Viestejä
19 546
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Entäs 210 pituiset kaverit, jotka ovat harrastaneet koripalloa viisivuotiaasta asti? 7 kg vuodessa. Tuohon et hyvä Marsu usko itsekään. Enkä minä. Mutta jokainenhan saa uskoa mihin haluaa.
 
Viestejä
1 417
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Dirty sanoi:
Mihinkähän tuo Ohisektorin kommentti perustuu että he muka eivät pystäyttäisi ketään? Aivan yhtälailla esim 210/135 lihakasa olisi niin hyökkäyksessä kuin puolustuksessakin aivan yhtä vahvoilla. PERUSTELE PERKELE NIITÄ KOMMENTTEJAS!!!

Joku ehti jo kakkossivulla perustella puolestani. Voit lukea sieltä. Itse en jaksa aiheesta enää vääntää.

Joku ehti tuon Nowitskinkin jo mainitsemaan, hitto.
 
Viestejä
23
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

JOEN SUU sanoi:
Eli nyt on Dirtyn kommenteista pääteltävissä, että sinä suorastaan suosittelet ananpuoleisia stereoita käytettäviksi. Onko totta, että sinulta on mennyt ohi lukuisat Maailman Vahvin Mies-kilpailujen kuolemat sydänlihaksen liikakasvun aiheuttamaan repeämiseen? Entä suunnistajat, pyöräilijät ym., kehonrakentajista ja muista salilla tallaajista puhumattakaan?

Ja kun vielä kerrot, kuka, milloin ja missä on rehellisellä pelillä hankkinut lihasmassaa 5 kiloa vuodessa ( nyt ei ole läskistä kyse ), niin olen mitä nöyrin palvelijasi lyhyen loppuelämäni. Jos se noin helppoa olisi, niin veikkaan, että jokainen pitkä koripalloilija olisi saanut itsensä haluamaasi kuntoon. Ihmisillä on myös hyvin erilaiset tekijät, mitä lihasmassaan tulee. Myös ihan tavallinen läskilihominen on yksilökohtaista. Toiset eivät liho, ei sitten millään ja toiset taas pienestäkin ylensyönnistä.

Ymmärrän kyllä pointtisi ja olen osittain samaa mieltäkin, että monet pitkät honkkelot ovat liian kevyitä, mutta että niiden pitäisi hankkia lihasmassaa hengenvaarallisia kepulikonsteja käyttäen, tekee kommenteistasi vähintäänkin arveluttavia. Mahdatko itse käyttää noita aineita, kun tunnut olevan asiantuntija niiden suhteen?

Todella syvä huokaus!

Osoitatko mulle kohdan, jossa suosittelen jonkun käyttämään hormooneita? Ja kuten Marsukin jo sanoi, tuo 5 kg vuodessa on aivan peace of shit, jos vain tekee asiat niin kuin pitää. Mutta ongelma on yleensä siinä, että jos nämä pitkät miehet alkaisivat hommaamaan lihasta, niin eivät ne voisi tehdä mitään 1,5 tunnin juoksutreenejä joukkueen kanssa yms. vaan pitäisi keskittyä lähinnä pelkästään siihen lihasmassa hankintaan ja tietenkin treenata pallonkäsittelyä ja pelaamista korinalla.
 
Viestejä
23
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

lew alcindor sanoi:
Olen ihmetellyt, ettei joku sivistyneempi kirjoittaja ole huomauttanut tummaihoisilla olevan pitempiä ja kimmoisampia lihaksia, jotka palautuvat valkoihoisten vastaavia nopeammin ??? Sitä paitsi SM-sarjassa on jo nähty, miten isot miehet hallitsevat peliä. Äänekosken Huiman Matti "Sika" Asikainen (185cm/120kg ottelupainossa) dominoi vuosituhannen vaihteessa kaikkea kolmosrajan tuolla puolen!

Sallin mun nauraa ;D Mistähän helvetistä olet tuommosta juttua päähäs saanu. Laita vaikka ensialkuun jotain tieteellistä tutkimusta linkkinä tähän joltain asiantuntijalta...
 
Viestejä
23
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

JOEN SUU sanoi:
Entäs 210 pituiset kaverit, jotka ovat harrastaneet koripalloa viisivuotiaasta asti? 7 kg vuodessa. Tuohon et hyvä Marsu usko itsekään. Enkä minä. Mutta jokainenhan saa uskoa mihin haluaa.

Ei tämä kuule JOEN SUU ole mikään uskon asia. Jos 210 pitkä kaveri ei ole koskaan treenannut punteilla kehonrakennuspainotteisesti, niin tuo 7 kg on aivan hyvin mahdollista, jos pikkuisenkin geenejä löytyy. Taitaa JOEN SUU elää jollain 60-luvulla ::)
 
Viestejä
19 546
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Minä en kuule ala kiistelemään täällä Suomen viisaimman kaverin kanssa. Sovitaanko, että me jokainen uskomme juuri niihin asioihin, joihin siis uskomme.

Jos geenejä löytyy-JOE
 
Viestejä
1 626
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

No nythän tämä alkoi oikein kiinnostaa. Viitsisitkö Dirty laittaa tänne ohjelman, jolla hankitaan 5 kiloa lihasmassaa
puhtaasti ja samalla treenataan lajia.
Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt voimaharjoittelu kuuluu osana koripalloharjoituksia, joten täysin 0-tasolta lähtevää voi olla hankala löytää.
 
Viestejä
19 546
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Elä hyvä jörö ala kiistelemään. Dirty pistää tänne kohta Marsun avustamana sellaisen punttireenin, jossa asutaan salilla. Jotain helkkarin " lisäravinteita " popsitaan niin perkeleesti, niin että suu käy kaiken aikaa. Me tehdään sitten sillä ohjelmalla Aavamäen Lassestakin maajoukkuemies. Voi päästä sinne enpiieihinkin?
 

Hai

Viestejä
1 703
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

JOEN SUU sanoi:
Dirty pistää tänne kohta Marsun avustamana sellaisen punttireenin, jossa asutaan salilla.
Ei kyllä tarttis salilla asua.
Mutta koripalloilijan ei kannata treenata sillä tyylillä että tulisi mahdollisimman paljon lihasta vaan niin että tulee paljon räjähtävää voimaa!!
Eli kohtuu lyhyitä(6-8 toistoa) ja rähtäviä sarjoja!
 
Viestejä
19 546
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

No miksei ne Suomen pitkät jätkät vedä itseään parissa vuodessa ( 14-21 kg lisää massaa ) järkäleiksi? Syy on siinä, ettei se onnistuisi, eikä siinä tietenkään ole mitään järkeä. Ajatellaanpa vaikka Ulanderia. Parikymmentä kiloa lisää ja kaveri olisi kentällä pelkkä liikkumaton valokuva.
 
Viestejä
23
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

jörö sanoi:
No nythän tämä alkoi oikein kiinnostaa. Viitsisitkö Dirty laittaa tänne ohjelman, jolla hankitaan 5 kiloa lihasmassaa
puhtaasti ja samalla treenataan lajia.
Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt voimaharjoittelu kuuluu osana koripalloharjoituksia, joten täysin 0-tasolta lähtevää voi olla hankala löytää.

Ok, oletetaan että pelaaja X, on käynyt joukkueensa kanssa salilla tekemässä jotain kuntopiirin tyyppistä, johon yleensä lukeutuu esim. etunojapunnerrus, joku vatsalihasliike, ehkä rinnalleveto,kyykky, ylätalja, ja joku hauisliike, ja yleensä penkki. Ja useimmiten näitä tehdään vähä sinnepäin paskanjauhannan ja perseen kaivamisen ohessa. Ensinnäkin nämä liikkeet, mitä myös korisliigan pelaajien treeneissä tehdään, eivät ole mitään massaliikkeitä, eikä noilla rakenneta lihasmassaa. Ainoa mikä noista liikkeistä on hyvä on kyykky, oli se sitten taka,- etu,- tai askelkyykky.

Ensinnäkin liikkeet mitä aloittelevan kehonrakennustavoittein harjoittelevan pelaajan kuuluisi tehdä, ovat esim.: penkki, leuanveto, dippi, hauiskääntö tanko/kp, takakyykky, maastaveto. Nämä ovat esimerkkiliikkeitä massaliikkeistä, millä oikeasti rakennetaan lihasmassaa. Näitä liikkeitä käyttämällä tehty treeni kolmena kertana viikossa, esim ma, ke, pe rakentaa lihasmassaa, eikä mitkään taljapumppailut, etunojapunnerrukset yms. salilla perseen raapiminen.

Ja tähän pystyy ihan hyvin sisällyttämään myös lajitreenin, mutta jos halutaan rakentaa lihasta tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, niin ne joukkueen kanssa tehtävät parin tunnin kuvioiden juoksemiset yms. pitää jättää lähes kokonaan pois.

Ei tuokaan ohjelma itsessään lihasmassaa rakenna, vaan ruokavaliolla ja levolla on lähes yhtä suuri merkitys sen kanssa. Mutta niistä en tässä sen tarkemmin jaksa kertoa.
 
Viestejä
23
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Marsu sanoi:
Ei kyllä tarttis salilla asua.
Mutta koripalloilijan ei kannata treenata sillä tyylillä että tulisi mahdollisimman paljon lihasta vaan niin että tulee paljon räjähtävää voimaa!!
Eli kohtuu lyhyitä(6-8 toistoa) ja rähtäviä sarjoja!

Tässä on kyllä pointtia jonkun verran. Eli unohdin tuohon omaan tekstiini lisätä sarjapituuksista että pääsääntöisesti tehtäisi n. 5-10 toiston sarjoja, mutta yli 10 toistonkin sarjoja voitaisiin tehdä about kerran puolessatoista/kahdessa viikossa.
 
Viestejä
19 546
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

No hei Marsu ja Dirty. Jaksakaa nyt kertoa se treeni, miten puhtaalla ja rehellisellä pelillä saadaan 7 kg vuodessa massaa lisää. Minua kiinnostaisi kovin.

Minä luulen ja jopa tiedän, että sellaisen ohjelman kertominen on vaikeaa, sillä sitä ei ole olemassakaan. Mutta tietenkin, jos se on olemassa, niin kaiketi viisaina ja meitä muita auttavina pistätte sen tänne kaikkien ihailtavaksi ja käyttöön otettavaksi. Muuten väittämillänne ei ole mitään pohjaa.

Nuo edelliset ohjelmat eivät kyllä vakuuta, eivätkä tehoa kyseiseen päämäärään.

Kuntosalia joskus itsekin pitänyt-JOE
 
Viestejä
175
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Dirty sanoi:
No ulanderi on jo niin vanha kurppa ja läski ja pummi ja toivoton tapaus, että sen kannattas vaikka mieluummin ripustaa jo kengät naulaan. Ei Ulanderista pystyis enää kehittyä semmosta pelaajaa, josta on kysymys.

Nii Ulanderi on niin vanha kurppa, ainakin Dirtyyn verrattuna. Kun sarjassa pelaa eräs Kimmo Muurinen samaa ikäluokkaa ja Matinen muutamaa vuotta vanhempi.
 
Viestejä
23
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

JOEN SUU sanoi:
No hei Marsu ja Dirty. Jaksakaa nyt kertoa se treeni, miten puhtaalla ja rehellisellä pelillä saadaan 7 kg vuodessa massaa lisää. Minua kiinnostaisi kovin.

Minä luulen ja jopa tiedän, että sellaisen ohjelman kertominen on vaikeaa, sillä sitä ei ole olemassakaan. Mutta tietenkin, jos se on olemassa, niin kaiketi viisaina ja meitä muita auttavina pistätte sen tänne kaikkien ihailtavaksi ja käyttöön otettavaksi. Muuten väittämillänne ei ole mitään pohjaa.

Nuo edelliset ohjelmat eivät kyllä vakuuta, eivätkä tehoa kyseiseen päämäärään.

Kuntosalia joskus itsekin pitänyt-JOE

Kerroin pari postia sitten pääpointit miten aloittelija rakentaa 7 kiloa lihasta vuodessa. En jaksa tässä hirveän yksityiskohtaisesti alkaa mitään kertomaan, koska siihen menisi monia monia sivuja. www.pakkotoisto.com sivulta löytyy yksityiskohtaisemmin tietoa satojatuhansia sivuja.
 
Viestejä
7 517
Vs: Korisliigan pelaajien fysiikat

Täällä mollattu Aki on käsittääkseni pelannut juniorista asti sentterinä ja reenannut junnusta asti ollakseen sentteri ja tähän kuuluu myös lihasmassa ja voiman kerryttäminen, eikä hän ole ainakaan päässyt tuohon dirtyn asettamiin ihannemittoihin. Lisäksi varmaan jokaisen koripallokatsojan mahan pohjassa vihlaisee aina kun näkee Akin lähtevän donkkiin, kun sen verran usein se kolahtaa harmittomasti takarautaan.

Olen kyllä jossain asiassa samaakin mieltä. Suomessa pitkistä junnuista ruetaan liian herkästi harjoittamaan laituria, kun voitaisiin keskittyä sentterin työhön. Useat junioripelaajat toisaalta itse haluaa kehittyä laitureiksi, koska laiturina on vaan paljon kivempi pelata (tää oli lähinnä oma mielipide).

Joku tommonen 5kg lihasmassaa vuodessa voi kyllä olla mahdollista, mutta ei siinä mun käsittääkseni voi enää pelata samaan aikaan. Ainakin omat kokemukset koripallon peluusta yhdistettynä tiukkaan salireeniin on parit ympäri pyörähtäneet nilkat ja useat "nakkisormet". Lisäksi salireenin jälkeisissä harjoituksissa tai peleissä palloa ei meinaa saada haltuun helpoistakaan syötöistä, eikä se muutenkaa meinaa pysyä hallussa ja helpotkin heitot kolisee rautoihin tai menee reilusti yli kolisten vaan levyyn. Nyt vastaukseksi varmaan tulee "ei mee noin jos reenaa oikein".

Mutta jos tämmöisen 207cm/130kg mitat pystyy saavuttamaan, siten että liikkuminen olisi vielä kohtalaisessa kunnossa ja heitto tai kuljetustekniikka pysyy jonkinlaisessa kunnossa, niin siitä vaan kokeilemaan. Kyllä siitä voimasta monesti hyötyäkin on. En viime kaudella paljoa korista seurannut, mutta muistuu silti mieleen muuan Ed Nelson, joka teki jonkinlaisen vaikutuksen. Olikohan se just Ed, joka oli pelannut ennen myös amerikkalaista jalkapalloa ja oli perin raamikas mies. 203cm/119kg kokoseksi mieheksi liikkui muistaakseni yllättävän hyvin. Täytyy tässä massainnossa muistaa kuitenkin se, että koris on peli missä ei ole erikseen hyökkääjiä ja puolustajia, vaan myös näitten isojen miesten pitäisi puolustaa ja ennen kaikkea keretä puolustamaan. Nää isot massamiehet usein tuppaa vaan antamaan vastustajalle liikaa 5vs4 hyökkäyksiä.

Mutta tälleen lopuksi voisin sanoa, että jos tämmösiä hyvin isoja pelaajia liigaan löytyy jotka osaa vielä pelata, niin tervetuloa, mutta harmillisen usein nämä nimenomaiset pelaajat osoittautuu karuiksi pettymyksiksi, kun saa pallon ja pistää heti ensimmäisestä pompusta pallon omaan jalkaan ja sivurajasta yli...
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös