Koripallo.com

Koristv

Viestejä
181
No nythän se tiedote liitolta saavutti minutkin sähköpostilla:

Näkyypä siellä olevan tuota omin käsin tehtyä sisältöä viimekaudelta. En minä tuota moiti ja tulen tekemään sinne kamaa. Hinnoittelu sitten aikanaan näyttää miten kysyntää on. Mutta jos jostain ei minulta tuonne sisältöä vaadita, niin aina muissa tapauksissa minun alustavalinta on youtube.

Noin nopealla analyysillä esimerkiksi MU19 valtakunnallinen ykkösdivari ei tuolla ole, joten ne esimerksi voinee kuvata minne huvittaa. Muistaakseni liitto ohjeistaa, että valtakunnalliset pelit on kuvattava, mutta sen enempää siinä lauseessa ei kerrota.

Tuossa ketjussa sitten hieman asiaan liittyvää problematiikkaa laajemmin kuvaajan/vapaaehtoistoimijan vinkkelistä:
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
123
Surullisuudesta en tiedä, mutta itse Ruutua, Solidia ja Youtubea tehneenä sanoisin, että Solidsport ei tuo yhtään mitään lisää Youtubeen verrattuna, kuin sen pienen rahaliikenteen, josta ainakin puolet on Solidsportin itsensä osuutta. Poikien U19 SM joukkue teki tuolla viimekaudella vajaat kaksisataa rahaa, joka sekin on peräisin pääosin vanhemmilta, jotka maksavat siitä muutenkin. Lonkalta sanoisin, että M1A joukkue voi ehkä tonnin tehdä, mutta tuskinpa montaa tonnia. Ruudun etuna on televisiossa mainostaminen, joka varmaan kerää jonkin verran satunnaista television selailijaa katsomaan jotain peliä. Sillä on joku merkitys, mutta vaikea sanoa kuinka merkittävää se on.

Itse sanosin, että Youtube live on se pienimmän riesan tie ja ylivoimaisesti helpoin monille katsojille. Katsoja tilaa kyseisen kanavan ja saa ihan varmasti ilmoitukset kaikista tulevista livelähetyksistä jne. Mummoillekkin helppo. Minusta joku joka päätöksiä tekee erilaisista alustoista voisi kertoa mitä se päätös hyödyttää. Minua lähetyksen tekijänä se ei hyödytä yhtikäs mitään. Joukkuetta se hyödytti pari sataa, mutta senkin maksaja oli pääosin sama kuin kaiken muunkin maksaja, joten sama hyöty olisi saatu lisäämällä ylimääräinen kuvauspalvelumaksu. Kaikki sama toiminto hoituu nollalla eurolla youtuben päälle. Ja minulla ainakin Youtuben tuominen televisioon on jokseenkin yhtä helppoa kuin Ruudun katselu - ellei helpompaakin. Solidsportin tuominen televisioon on sitten oma jumppansa, jossa minä ainakin tarvitsen chromecasteja tms.

Rahaa ei tuolla tasolla kuvauksella merkittäviä määriä kukaan itselleen tee - paitsi ehkä se Solidsport, joka ottaa osuutensa jokaisesta maksusta. Jos mitään kunnollista perustetta valitulle alustalle ei ole niin minä kuvaisin ilmaisia Youtube livejä, niin pääsisin vähimmällä homman käytännön toteuttajana.
Kiitos Tikola asiantuntevasta kirjoituksesta.

Eli Aikuisten pääsarjaryhmässä ei ole ketään kiinnostanut selvittää vaihtoehtoja Solidsportille. Otetaan tuo kun ei tarvi tehdä mitään!!!

Saatanan tunarit! Sanoi aikoinaan joku
 
Viestejä
181
Eli Aikuisten pääsarjaryhmässä ei ole ketään kiinnostanut selvittää vaihtoehtoja Solidsportille. Otetaan tuo kun ei tarvi tehdä mitään!!!
Siellä toisen lajiini parissa (ringette) tälle kaudelle tuli muutos, että naisten SM sarja menee ruutuun - ykkösdivari pitää kuvata, mutta sen saa kuvata minne huvittaa. Käytännössähän se tarkoittaa Youtubea liki kaikissa tapauksissa.

Eli siellä tiputettiin hankaluuksia aiheuttanut kalliimpi alusta tietoisesti pois ja annettiin vapaat kädet. Sellaistakin tapahtuu maailmassa.

No ei tämä katastrofi ole vaan pitää ryhtyä tutkimaan miten se automaattikamera nyt oikeasti tuonne korisTV:hen menee, kun saattaa olla samassa salissa useampaa sarjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
6 444
Ehdotus - Otan KorisTV:n alkavaksi kaudeksi 69 Eurolla ja ohjaan rahat seuralle, jos saan Nokia Akatemian kausarin siitä hyvästä. Viime kaudella Nokia Akatemian ja naisten yhteinen kausari taisi maksaa 50 Euroa, joten mielestäni ihan hyvä diili molemmille osapuolille.
 
Viestejä
77
Heinäkuussa tuli Ruudun asiakastyytyväisyyskysely. Pengoin omaa ruutu-sopimusta, ja se oli noussut 60% 2-3 vuodessa. alle kympistä lähes 16 euroon. Kysymyksessä kysyttiin mitä mieltä olen palvelun kehittymisestä, kerroin että ennallaan. Sitten kysyttiin, että kuinka todennäköisesti aioin jatkaa Ruudun tilaajana. Vastasi 1/10 ja päädyin irtisanomaan sopimuksen. Pari viikkoa myöhemmin tuli -48% tarjous kolmen kuukauden sopimuksesta. No otin sen, koska koriskausi alkaa kohta.

Pointtina se, että A) Ruudun hinta-/laatusuhde oli jo heikentynyt merkittävästi omiin katselutarpesiin mitoitettuna B) No nyt se vasta heikkeni, sillä olen ollut aktiivinen katsoja, niin 1A, kuin 1B katsojana.

Jos kaksi vuotta sitten selvisin Koriksen TV-tarpeestani ympärivuotisena Ruutu+´tilaajana 120e/ vuosi, niin alkavana kautena rahaa menee n. 260e ja jää 1B näkemättä. Kyllä tässä 116 % hinnankorotuksen myötä, valikoiman ja laadun heikentyessä on ihan oikeus olla tyytymätön ratkaisuihin ja niin aion myös olla, vaikkakin kaivan taskun pohjaa ja murisen hissukseen. On vain toivottava, että jatkossa markkinatilanne on senkaltainen, että syntyy aitoa kilpailua ja sen myötä parempaa palvelua.
 
Viestejä
1 124
Voisiko joku nyt sitten kertoa, että mitä kustannuksia Ruudulle olisi tullut jos se keemotion kuva olisi näytetty heidän kauttansa? Ihan sama katsooko kukaan vai ei? Alusta on valmiina ja painaako joku seurasta siellä hallissa vaan play ja sillä mennään..

En ole maksamassa 70€ satunnaisesta katselemisesta
 
Viestejä
297
Voiko 2hlöä katsoa Ruutu + samoilla tunnuksilla samaa matsia samaan aikaan?
Jos voi niin , kannattaa jakaa puoliksi tuo n. 16e koko kaudelle!!
VAI....Alkaako ohjelma herjata , pätkiä yms?
 
Viestejä
181
Voikos Solidsportia katsoa samoilla tunnuksilla useammassa ip:stä samaan aikaan?
Tekisi mieleni sanoa, että voi. Mutta voi myös liittyä minun käyttämiin kanavan admin tunnuksiin. Eli kyllä tuota on vaimon kansaa katsottu minusta kahdessa eri paikassa samaan aikaan. En nyt ihan satavarma ole, mutta tuollainen vahva tunne on
 
Viestejä
6 444


Olen nyt seurannut tänään KorisTV-keskustelua ja vaikuttaa tosiaan siltä, että nähdäkseen miesten 1A- ja 1B-divarit sekä naisten divarin, pitäisi maksaa 3X69 Eur eli 207 Euroa kaudesta. Mielestäni jo tuo 69 Euroa (ilman selostuksia?) olisi kohtuullisen suolainen hinta Suomen kolmannen sarjatason koripallosta, mutta että se pitäisi vielä maksaa erikseen joka sarjasta.

En myöskään ihan Westerholmin selitystä osta. B-divarissa viime kaudella seitsemän joukkueen ja naisten divarissa kaikkien neljäntoista joukkueen katsojakeskiarvo oli alle 100 per matsi. Oletusarvoisesti siis KorisTV:n seuroille maksamat royaltit tulevat kausittain olemaan satasia, millä ei ole käytännössä mitään vaikutusta seurojen budjettiin, mutta toisaalta tapetaan alasarjakoriksen näkyvyys Suomessa melko täydellisesti. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain täysin väärin?
 
Viestejä
123


Olen nyt seurannut tänään KorisTV-keskustelua ja vaikuttaa tosiaan siltä, että nähdäkseen miesten 1A- ja 1B-divarit sekä naisten divarin, pitäisi maksaa 3X69 Eur eli 207 Euroa kaudesta. Mielestäni jo tuo 69 Euroa (ilman selostuksia?) olisi kohtuullisen suolainen hinta Suomen kolmannen sarjatason koripallosta, mutta että se pitäisi vielä maksaa erikseen joka sarjasta.

En myöskään ihan Westerholmin selitystä osta. B-divarissa viime kaudella seitsemän joukkueen ja naisten divarissa kaikkien neljäntoista joukkueen katsojakeskiarvo oli alle 100 per matsi. Oletusarvoisesti siis KorisTV:n seuroille maksamat royaltit tulevat kausittain olemaan satasia, millä ei ole käytännössä mitään vaikutusta seurojen budjettiin, mutta toisaalta tapetaan alasarjakoriksen näkyvyys Suomessa melko täydellisesti. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain täysin väärin?

Olet ymmärtänyt täysin oikein, niinkuin kaikki muutkin täällä. Ei taida olla yhtään ylistävää kommenttia tullut.

Tuntuu että tämä Westerholm elää ihan omaa maailmaansa. Niin pahasti on epäonnistunut tässä. Tappaa täysin näkyvyyden.
 
Viestejä
1 045
Tekisi mieleni sanoa, että voi. Mutta voi myös liittyä minun käyttämiin kanavan admin tunnuksiin. Eli kyllä tuota on vaimon kansaa katsottu minusta kahdessa eri paikassa samaan aikaan. En nyt ihan satavarma ole, mutta tuollainen vahva tunne on
Viime kaudella joskus pystyi joskus ei - logiikkaa en löytänyt miksi joskus kaksi perheenjäsentä pystyi katsomaan samaan aikaan samoilla tunnareilla ja joskus blokkasi toisen ulos.
 
Viestejä
1 881
Tämä täysi pettymys ettei Ruudussa enää. Tuo hinta on kyllä maksettavissa jos haluan, mutta oikeasti ei ole sen arvoista että lähden maksamaan toiseen palveluun divareista. Aikanaan ostin Ruudun koska kaikki korismatsit sieltä hyvään hintaan, divareita myöten. Nyt sillä perusteella, että saataisiin lisätuloja divariseuroille, vietiin divarit Koristv:hen. Miksi? En usko että tuo yhtään seuroja auttaa, koska kuten muutkin puhuneet täällä, tuskin asia ihan niin menee.
Jos koristv perustettu, niin miksei kaikki sitten sen alle? Solidsportia ei ole edes älytv-sovelluksena, kun Ruutu on. Hirveä säätö jos haluaa katsoa divareita jatkossa kun ei suoraa sovellusta ole. Divarit saatava takaisin Ruutuun.
 
Viestejä
181
tapetaan alasarjakoriksen näkyvyys Suomessa melko täydellisesti. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain täysin väärin?
Tuosta olen eri mieltä. Tekninen näkyvyyshän on ihan hyvä ja helppokin, mutta se on totta että kyllä sille hintaa tulee. Tervetuloa siihen mistä me junnujen vanhemmat olemme saaneet jo vuosia nauttia. Harrastaminen maksaa vuosi vuodelta enemmän vaikka kuinka paljon juhlapuheissa puhuttaisiin matalista kynnyksistä. Kynnykset nousevat oikeasti koko ajan ja tämä on yksi niistä.

Jos matalaa kynnystä halutaan se on ilmainen youtube. Ei se ruudunkaan kynnys nyt niin matala ole - ainakaan kuvaajan vinkkelistä. Tälläkin viikolla olen iltaharrastuksina opettanut kahta porukkaa ruutulähetyksen tekoon. Eli kyllä se Ruutulähetyskin vaatii kaikenlaista vapaaehtoistoimijoilta sen katsojan maksaman Ruutu tilauksen lisäksi. Youtube nousee päälle muutamassa minuutissa - Ruutuun tarvitaan väliin ammattilaisia signaalia siirtelemään ja se on meille harrastajille saman tien tunti lisää töitä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 124
Edelleen.. Nämä Ruudulta viime kausina tulevat divarilähetykset tulivat 99% yhdestä automaattikamerasta joka siellä hallin piippuhyllyn yläpuolella vesikatteen rajassa on. Siellä se itsekseen kuvaa sinne missä liikettä eniten on. Sitten vaan painetaan napista tuleeko lähetys eetteriin vai ei.. Vai olenko ymmärtänyt väärin.
Viime kaudella maksoi Ruudun korisliiga monikamera tuotannosta ja kaupan päälle sai kaikki divaripelit. Katselukokemus ei ollut silmiä hivelevä, mutta koris voi taustalla pyöriä tai joskus jopa ihan seurata peliä..

Nyt siitä automaattikamera virityksestä pitää maksaa 70€ eikä ole varma näetkö yksin läpi korin kun muut eivät jaksa juosta alas ja kamera kuvaa väärää päätyä. Lisäksi kuva voi joskus olla liian valoisa tai liian tumma tai jos kenttä on täynnä muiden lajien viivoja ei sieltä edes meinaa palloa erottaa..

Ja jos tämä ei vielä riittäisi niin alustana on Solidsport, jota ei ilman kommervenkkejä saa isolle ruudulle.. Äläkä ainakaan koita käyttää sen SilidSportin hakua oman ottelusi löytämiseen.. Ellet halua hukata elämästäsi puolta tuntia.. Paskempi haku / käyttöliittymä kuin Courtsidessä ja se on paljon sanottu se
 
Viestejä
181
No joo - kieltämättä oma Ruutu kokemus on selostetut käsikameralla kuvatut pelit. Automaattikameraharjoitteet alkavat vasta tulevalla kaudella. Hausta olen samaa mieltä - Solidsportin haulla en ole ehkä koskaan löytänyt vielä mitään minäkään.
 
Viestejä
268
Tuosta liiton tiedotteesta saa kuvan että kausikortin hinta tuloutetaan valitulle joukkueelle!!!!

Eikö tuo nyt ole suoranainen vale?

Varmasti ei koko summaa tulouteta!!!
Verot kun maksetaan 69 eurosta pois, jää jaettavaa reilu 55 euroa. Tuosta summasta 60 % eli reilu 33 euroa menee seuralle, jonka kanavasta on maksettu. Eli jotta seura saisi tonnin tilille, pitäisi löytyä 300 maksavaa asiakasta. Tuohon ei yksikään divariseura pääse, eli kyse on tosiaan satasista.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös