Koripallo.com

KTP 2013-2014

Viestejä
1 283
Sopimuspelaajat tällä hetkellä:

Jukka Matinen 2v
Joonas Lehtoranta 2v
Michael Pounds 1v
Timo Heinonen 1v
Samuli Vanttaja 1v
Sefton Barrett 1v
Dontell Jefferson 1v
Aleksi Akpaso 1v
Haywood Christopher Owens 1v
Joonas Pentti
Otto Kilpeläinen
Miki Kuusisto
Morris Curry
Ryan Ayers
Ryan McDade
Randall Hanke


Valmennus
Sami Toiviainen 1v
Sauli Lanki 1v
 
Viestejä
1 462
Vs: KTP 2013-2014

Aamun lehden luettuani olin tulossa avaamaan uutta kausitopiikkia, mutta Topi näköjään kerkesi ensin.

Bojanin sopimus loppuu tähän kauteen ja tilalle yritetään etsiä kotimaista pointtia. Joonas Lehtorannalta odotettiin todellista läpimurtoa tällä kaudella, mutta sitä ei muutamaa hyvää matsia lukuunottamatta nähty. Vielä ei uskalleta antaa Lehtorannalle aloittavan pointin avaimia käsiin, eli jos kotimaista takamiestä ei Sarcevicin tilalle löydy, joudutaan turvautumaan jenkkitakuriin. Antto Nikkarisen "tilannetta KTP tarkkailee". Poundsilla ei vielä jatkopahvia, mutta kysymys kuuluukin, annetaanko Hompan minuutit nyt Jontulle vai "kuoleeko" jättilupaus lähtökuoppiinsa, jos joutuu vielä jakamaan minuutit Poundsin ja Nikkarisen.../jenkin kanssa. Kymen Sanomien mukaan Hompan jatko on todennäköinen.

Matinen jatkaa ja Timi Heinosen sopimuksessa optio käytettävissä. Sormet ristissä Timin jatkon puolesta. Hyvän alkukauden pelannut Milos Dobras jatkaa myös. Dobraksella taisi olla rasitusmurtuma tms. polvessa ja sen takia missasi loppukauden. Sivuhuomiona mies on pyörinyt kyllä Kotkassa, muttei joukkueen mukana harjoituksissa tai peleissä? 3-4 paikan depth chart kuitenkin näyttää jo nyt erinomaiselle.

KTP haluaisi pitää koko jenkkikolmikon ja Giles on todennäköisin jatkaja. Jotenkin on sellainen kutina, että Barrett on epätodennäköisin jatkaja, vaikka mestaruusnälkää hänelläkin varmasti on, kun tililtä löytyy jo pronssi ja hopea. Antwinen jatkaminen riippuu lähinnä siitä, että joudutaanko yksi palanen ulkomaalaiskiintiöstä käyttämään takamieheen. Henkilökohtaisesti toivoisin ainakin Devonnen sekä Williamsin jatkoa. Giles kuntoutti itsensä huippukuntoon kevääksi ja oli ennen finaalisarjaa mielestäni sarjan paras sentteri. Williams puolestaan (iästään huolimatta) osoitti olevansa sarjan puolustuseliittiä ja hyökkäysuhkaakin (vielä) löytyy.

Valmennuspuolelta sen verran, että Toiviaisen sopimuksen uusiminen on hyvinkin lähellä ja sille ISO peukku!

Sopimustilanne:

Jukka Matinen 2v
Milos Dobras 1v
Joonas Lehtoranta 2v
Timo Heinonen +1

Todennäköiset jatkajat:

Michael Pounds
Joonas Pentti

Tällä hetkellä olen ylpeä kotkalainen ja KTP-kannattaja. Hieno kausi vaikka pettymykseen päättyikin ja hopea on näillä hetkillä aika ala-arvostettu mitali. Sohvin sanoja lainaten: KTP SM-hopeaa 1985, 1986, 1987, Suomen mestaruus 1988, 1991, 1993, 1994. Hyvää kannattaa odottaa.

Kiitos KTP kuluneesta kaudesta, innolla odottaen ensi kautta!
 
Viestejä
1 283
Vs: KTP 2013-2014

Noh, viisi vuotta kun on availlut tätä kausitopiikkia, niin taas piti avata kun ei kukaan muukaan ollut aamulla avannut ;D
 
Vs: KTP 2013-2014

Itse uskon/toivon KTP:n rosterin näyttävän tältä:

Avausviisikko:

PG: Nikkarinen
SG: Jenkki
SF: Jenkki
PF: Matinen
C: Giles

Penkki:

Lehtoranta (Joonas)
Pounds
Lindbom
Dobras
Lehtoranta (Juho) tai Ikävalko
Juniorit
 
Viestejä
324
Vs: KTP 2013-2014

YoungHoop sanoi:
Poundsilla ei vielä jatkopahvia, mutta kysymys kuuluukin, annetaanko Hompan minuutit nyt Jontulle vai "kuoleeko" jättilupaus lähtökuoppiinsa, jos joutuu vielä jakamaan minuutit Poundsin ja Nikkarisen.../jenkin kanssa. Kymen Sanomien mukaan Hompan jatko on todennäköinen.
Ehdottomasti kaikki Poundsin minuutit Lehtorannalle! Näin olisi pitänyt olla jo pleijareissa.
 

#7

Viestejä
63
Vs: KTP 2013-2014

YoungHoop sanoi:
Aamun lehden luettuani olin tulossa avaamaan uutta kausitopiikkia, mutta Topi näköjään kerkesi ensin.

Bojanin sopimus loppuu tähän kauteen ja tilalle yritetään etsiä kotimaista pointtia.

Näin ei Kymen Sanomissa lukenut enkä usko tilanteen olevan tämä. Tiedän, että KTP-johto yrittää jatkaa Sarcevicin sopimusta ja Bojan on ensimmäinen vaihtoehto, josta lähdetään. Toki kai varasuunnitelmiakin on olemassa - itse toivon Bojanin jatkavan. Kotimaisen huippupelintekijän saaminen on hyvä lähtökohta joukkueeseen, silloin pystyy ottamaan jenkkejä isompaan päähän. Toki aika usein viime vuosina Pantteri on haettu jenkkipointilla, mutta ensi vuosi tuo poikkeuksen.
 
Viestejä
1 462
Vs: KTP 2013-2014

#7 sanoi:
Näin ei Kymen Sanomissa lukenut enkä usko tilanteen olevan tämä. Tiedän, että KTP-johto yrittää jatkaa Sarcevicin sopimusta ja Bojan on ensimmäinen vaihtoehto, josta lähdetään.

Ei lukenut, enkä kai niin väittänytkään? Totta kai, Bojan olisi paras mahdollinen vaihtoehto jatkamaan, mutta hinta oli tälläkin kaudella sieltä KTP-miehistön kärkipäästä, ellei jopa korkein.

denverinnagetit sanoi:
Ehdottomasti kaikki Poundsin minuutit Lehtorannalle! Näin olisi pitänyt olla jo pleijareissa.

Mielestäni ainakin viidennessä finaalissa Lehtorantaa olisi pitänyt käyttää kentällä, kun Hompalla ei peli luistanut (pl. yksi erinomainen Iveyn puolustus). Pelasi pirteästi ja paineettomasti ainakin toisessa finaalissa.
 
Viestejä
131
Vs: KTP 2013-2014

KTP.n ongelma oli ehdottomasti henkinen kovuus.
Kotkan joukkueesta ei löytynyt yhtään samanlaista pelaajaa kuin zeno ja ivey. AW osoitti sitä kovuutta neljännessä finaalis ja oli sen jälkeen ja sitä ennen varsinkin hyökkäyspäässä pettymys. KTP:n mentaalivahvuus näkyi parhaiten toisessa loppuottelussa. Jos esim. Bisons olisi kaapannut kotiedun ekassa finaalissa, ei se olisi sitä enää pois antanut. KTP antoi. tästä on kyse. ei mistään muusta.
matinen, heinonen, mike verrattuna yksin ville mäkäläiseen. siinä on se marginaali. loppuottelussa "game 5" se näkyi kammottavalla tavalla. Mäkäläinen teki 15, ktp:n kolmikko yhden korin yhteensä.
 
Viestejä
285
Vs: KTP 2013-2014

Kotkan poika ilman siipii sanoi:
Itse uskon/toivon KTP:n rosterin näyttävän tältä:

Avausviisikko:

PG: Nikkarinen
SG: Jenkki
SF: Jenkki
PF: Matinen
C: Giles

Penkki:

Lehtoranta (Joonas)
Pounds
Lindbom
Dobras
Lehtoranta (Juho) tai Ikävalko
Juniorit

Miksi Nikkarinen ja Juho Lehtoranta ?? Nikkarinen suli Kouvoissa täysin kevään pleijareissa, ja Juho ei vaan ole kehittynyt lupauksesta vahvaksi sisäpelaajaksi. Tosin vaikea sanoa saisko Sami koutsattua Antosta paineen kestäjän, niin että pallokin uppois säkkiin?? Mun mielest pitäis saaha Sarcevic vaik rahalla jäämään Kotkaan. Lisäksi yrittäisin kiinnittää koko ulkomaalaiskiintiön. Koska samalla rotaatiolla ja Samin ohjauksessa tästä joukkueesta on nyt hitsautunut melkoisen vahva Pantterin metsästäjä seuraavalle sesongille.

Itse vaihtaisin Hompan pois ja nuoremmalla Lehtorannalle isommat saappaat jalkaan ja rutkasti pelikokemusta runkosarjasta. Sit yrittäisin saada ehdottomasti Timille jatkopahvin ja siihen vielä päälle ainakin yhden kotimaisen maajoukkuetason korinalusvääntäjään tyyliin V. Mäkäläinen . Zenokin olis mukava kaappaus mikäli Barrettia ei saada pidettyä Kotkassa. Mun pahin skenaario on se ,että Sarcevis pukee Honka paidan päälle ja on tulevana kevään sit KTP:n riesana ratkaisupeleissä..Toinen mikä on hiipinyt mieleen, ettei vaan Biisonit, Pyrintö tai Kataja kiinnitä Barrettia?

Ikävalko tuskin Samin joukkueeseen mahtuu ??Gilesin jatkosopimus olis Samin valmentajan taitojen osoitus ! Kaveri tuli rapakunnossa ja oli keväällä todella vahva..Houkutteliskohan Giles kaverinsa takas Kotkaan, varsinkin jos Barretti lähtee. Siin ois kova kaksikko..Kotkassa on muutes melkoinen KTP hypetys vielkii päällä. On yhteistä KTP piknikkiä ja fasessa mieletön korisbuumi. Veikkaan että kausikortit viedään käsistä, loistavuutta !!
 
Viestejä
168
Vs: KTP 2013-2014

Ensi kaudelle pitää kasata sellainen joukkue, jolla voi haastaa Loimaan. Tämä tarkoittaa sitä, että rungosta suuren osan tulee säilyä, mutta jotain pitää myös parantaa. Parastahan olisi lähteä ryöstöretkelle Loimalle ja kaapata sieltä pari jenkkiä, mutta tämä lienee toiveajattelua.

PG: Bojan
SG: jenkki
SF: jenkki
PF: Heinonen
C: Giles

Penkki: Matinen, Joonas Lehtoranta, joku tasokas suomalainen, jonka nimeä en lähde spekuloimaan, junnuja.

Barretin voisin lähettää kotimatkalle. Vaikka onkin hyvä pelaaja, epäilen, että pään roikottaminen tarttuu muihin. Tilalle pitäisi tosin löytää vähintään saman tason pelimies, mikä ei välttämättä ole helppoa. Zeno ? :)

Pounds Joonaksen tieltä pois. Valitettavasti Pounds on keskinkertainen pelaaja, joka ottaa likaa riskejä puolustuksessa ja on lisäksi melkoinen kanki takamieheksi.

Giles kärsi korin alla tappion finaaleissa. Pitäisin miehen silti, jos ei varmasti parempaa tuttua jenkkiä löydy.
 
Viestejä
1 797
Vs: KTP 2013-2014

pere sanoi:
Juho ei vaan ole kehittynyt lupauksesta vahvaksi sisäpelaajaksi.

Mitä? Kenen mukaan Juho Lehtorannan piti kehittyä vahvaksi sisäpelaajaksi?

pere sanoi:
Mun mielest pitäis saaha Sarcevic vaik rahalla jäämään Kotkaan.

Varmasti järkevä idea. Toki, jos pihvi Lindström keksii jotain rahan sijaan jotain muuta, niin mikäs siinä.

pere sanoi:
Itse vaihtaisin Hompan pois ja nuoremmalla Lehtorannalle isommat saappaat jalkaan ja rutkasti pelikokemusta runkosarjasta.

Homppa on tällä hetkellä vielä edellä, mutta toki tulevaisuudessa Lehtoranta jr. pitäisi tulla kova luu ja sen asian realisoituminen vaatisi vastuuta.

pere sanoi:
Sit yrittäisin saada ehdottomasti Timille jatkopahvin ja siihen vielä päälle ainakin yhden kotimaisen maajoukkuetason korinalusvääntäjään tyyliin V. Mäkäläinen . Zenokin olis mukava kaappaus mikäli Barrettia ei saada pidettyä Kotkassa. Mun pahin skenaario on se ,että Sarcevis pukee Honka paidan päälle ja on tulevana kevään sit KTP:n riesana ratkaisupeleissä..Toinen mikä on hiipinyt mieleen, ettei vaan Biisonit, Pyrintö tai Kataja kiinnitä Barrettia?

Timo Heinonen todellinen laatupelaaja, vaikka vähän pehmeni kauden tärkeimmillä hetkillä. Hän kelpaa varmasti jokaiseen liigajoukkueeseen, joten luonnollisesti KTP pitää hänestä kynsin ja hampain kiinni. Sen sijaan Barretin palkkaaminen on mille tahansa mestaruutta tavoittelevalle organisaatiolle tiukan harkinnan paikka, sillä niin ailahteva mielialapelaaja on kysymyksessä.
 
Viestejä
131
Vs: KTP 2013-2014

jos joku vielä muistaa semmosen pelaaajan kuin larry Rogers (KTP 1981-82, 1982-83), niin sen tyyppistä pelaajaa KTP kaipaa. jeb iveyn tietää kaikki, miksi se päästettiin pois kotkasta? ei BS huono ole, mutta sortuu liian paljo pallonpomputukseen, eikä ole voittaja kuten ivey. miksi iveystä tuli voittaja, kun se lähti kotkasta?
 

CZ

Viestejä
507
Vs: KTP 2013-2014

Mielipiteitä on monia, itse taas pitäisin ehdottomasti Seftonin!
 
Viestejä
30
Vs: KTP 2013-2014

Jos tosiaankin on niin, että herra Rannikko on huhuissa Suomeen, ei häntä kannata päästää Biisonilauman tai Pohjois- Karjalaan. Nyt samat tukijat liikkeella, jotka hankkivat Seftonin Kotkaaan. Ja muutkin saavat osallistua. Mulla olis pari euroa. ;)
 
Viestejä
144
Vs: KTP 2013-2014

No niin jo aiemmin itsestäänselvänä pidetty Toiviaisen jatkaminen varmistui. Samoin jatkavat Sauli Lanki, Pekka Kettunen ja Heimo Heimonen (tai Heinonen). Kertoi Kymen Sanomien nettisivut. Ja en osaa linkittää, siksi ei ole linkkiä.
 
Viestejä
3 481
Vs: KTP 2013-2014

Sauli Lankin jatko oli todella yllättävää :D
 
Viestejä
285
Vs: KTP 2013-2014

Löde kuuluu "KTP perheeseen" siinä missä Laurikin !! KTP on iso perhe, joka tänä keväänä sai tuulta purjeisiinsa oikein kunnolla. Hieno organisaatio, headkoutsin jatkaminen oli aistittavissa fasen sivuilta jo vikan ottelun jälkeen. Okei Sarcevic mennee sit sinne Honkaan no menköö sit, luotetaan siihi että koutsi kiinnittää astetta viel kovemman pelintekijän. Luottoa löytyy ja syksystä asti huudetaa niin että palkeet puhkuu - karkkarin entisajan tunnelma on back !! Mie tykkään isosti
 
Viestejä
16 284
Vs: KTP 2013-2014

Michael Pounds ‏@mikepounds008 1 h

Agreed to an extension today.. Good news this early in the week! #KTPBasket
 
Viestejä
3 481
Vs: KTP 2013-2014

Joka on varmaan maailman aktiivisin Twitterin käyttäjä...ilman, että on itse järjetelmään kirjautunut. Nyt Joka rohkeasti twitteriin oikeasti mukaan, minä voin toimia tutorina ja tukihenkilönä ;)
 
Viestejä
1 354
Vs: KTP 2013-2014

Ihmispallo sanoi:
Joka on varmaan maailman aktiivisin Twitterin käyttäjä...ilman, että on itse järjetelmään kirjautunut. Nyt Joka rohkeasti twitteriin oikeasti mukaan, minä voin toimia tutorina ja tukihenkilönä ;)

Olemme nyt todistamasssa tapahtumaa, joka vastaa vaikutuksiltaan ja merkittävyydeltään Juhani Tammisen menoa Facebookiin :D
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös