Koripallo.com

Lauri Markkanen - mies ja legenda

Viestejä
252
Loistodiili Latelle. Rahaa, peliaikaa ja kesälomaa riittää seuraavat 4 vuotta. Allen on loistava sentteri viereen sekä hyvä harjoitusvastustaja molempiin päihin. Siihen vielä Rubio jakelemaan ja opastamaan liikkumista, niin luulis kehitystä tapahtuvan. Toi CLE on mielenkiintonen ja potentiaalinen joukkue, joten ihan mielellään niiden pelejä kattoo. Kotipelithän alkaa yleensä 2 ja aika paljon 1:kin eli faneillehan tää oli hyvä juttu myös siinä mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 342
Tässähän on hyvä setup Laurille: Allen hyvä korivahti ja puolustuspään ankkuri, Rubio ja Garland erinomaisen peliälyn pointteja. Sexton on hiukka hautoja mutta saattaa vielä päätyä muualle. Verrattuna mitä olisi odotettavissa Zach-Vuc-DDR-kolmikolta jäännöspaloja, niin maistuu alkujärkytyksen jälkeen. Tähä siirtoahan ei juuri ole ennalta nähty.

Aloitellaan vaikka näin:

17.3 M/v, 4 vuotta, Spurs. Ja lisänä että Spurs laittaa soppariin myyjä maksettavaksi tulevan trade kickerin joka heikentää Bullsin mätsäyshalua
No vähän meni veikkaukset pieleen, muttei nyt kovin paljon. Ilmeisesti neljäs vuosi ei ole kuitenkaan kokonaan taattu. Mutta näillä luvuilla on avauksessa, ainakin vuodenvaihteeseen asti. Jaksaako Clevelandin kulttuuri kiinnostaa ihan paikalle matkustamiseen asti, jää mietittäväksi. Ainakin lippujen hinnat ovat edullisemmasta päästä.

CLE on mielenkiintonen ja potentiaalinen joukkue, joten ihan mielellään niiden pelejä kattoo. Kotipelithän alkaa yleensä 2 ja aika paljon 1:kin eli faneillehan tää oli hyvä juttu myös siinä mielessä.

Jep.
 
Viestejä
3 016
1630093540398.png
 

Hx

Viestejä
61
Kotipelithän alkaa yleensä 2 ja aika paljon 1:kin eli faneillehan tää oli hyvä juttu myös siinä mielessä.

Jonkun mielestä ehkä hyvä, jos tykkää valvoa 2.00 - 4.30, omasta mielestäni noin surkein aika Suomesta käsin matseja katsella. Itse olisin toivonut länsirannikon jengiä ja klo 5.30 - 8.00 kotipelejä kun nyt muutenkin olisin jälkimmäisen puoliskon aikaan hereillä arkena ja usein viikonloppunakin. Tai sitten NYK/BOS/PHI/TOR ja useampia klo 19 / 22.30 alkavia sunnuntaikotipelejä.

Oli miten oli, toivottavasti Cleveland ei pelaa yhtä hirveän näköistä koripallon irvikuvaa kuin Boylenin Bulls.
 
Viestejä
1 342
Joopa, tässä on ihan hyvä paikka ponnistaa kohti voitokkaampia markkinoita. Pääasia että saa roolia, ja sitten tällä sopparilla on kiinnostuneita kyllä. Lauri kun on asunut siellä Madisonin kieppeillä niin Cleveland on ihan kotoisa...

Vitunko väliä näillä peliajoilla on, tulospiilossa pysyy helposti ja aamulla kaikki katsottavissa, Varmaan ikä jne, mutten millä jaksa jonkun runkosarjapelin takia öitä valvoa, kun aamukahvia juodessa ondemandissa kaikki näkee ilman aikalisiä jne.
 
Viestejä
2 333
Kiitokset vielä @shaqtin a fool:ille herkullisesta videosta jonka olin ihan unohtanut. :)

Näköjään heti tapahtuu kun lähtee illaksi ulos.

Omat fiilikset on aika lailla samat kuin monilla täällä näyttää olevan: varovaisen optimistiset peliuran suhteen ja lottopottihan tuo oli tässä vaiheessa terassikautta taloudellisesti.

Vähän tuo "SexLand" huolestuttaa, että millainen déjà vu Markkaselle tulee White-LaVine parin edessä pelaamisesta. Toisaalta Rubio on ihan unelmapari. Kaikki näyttää kommenteissaan sivuuttaneen myös Cedi Osmanin. En väitä, että Cedi Osman on mikään pallonjako-velho SF-paikalla, mutta on merkittävästi parempi tiimipelaja kuin Collin Sexton (jolla muuten on edessä viimeinen vuosi ennen RFA:ta).

Jarrett Allenin (ja rookie Mobleyn) sopivuudesta Laurin kaveriksi on myös moni jo kommentoinut. Samaa mieltä, että hyvältä näyttää - siis Laurin pelaamisen kannalta. Kiinnostuksella odottelemme, millaiseksi Kevin Loven rooli muodostuu vai myydäänkö pois? Olisi varmaan Laurin kannalta hyvä saada pelata Loven kanssa (ollen toki itse se ykkösvaihtoehto) ja oppia asioita. Love ei varmaankaan ole enää ihan NBA:n sankarikunnossa, mutta kaveri on kyllä kokenut ja nähnyt kaikenlaista, mukaanlukien eritoten henkiset kamppailunsa. Voisi olla erinomainen tutor siis?

Joopa, tässä on ihan hyvä paikka ponnistaa kohti voitokkaampia markkinoita. Pääasia että saa roolia, ja sitten tällä sopparilla on kiinnostuneita kyllä.
Tää oli vähän se, miksi ajattelin kirjoittaa omankin näkökulmani (@Juzo ehti vaan ensin). Tää on musta hyvä soppari Laurile juuri nyt myös peliurallisista syistä. Soppari on nelivuotinen, mutta jos ensi kausi menisi putkeen ja näyttöjä sataisi - nyt kun kaikki mahdollisuudet siihen on olemassa, Cavs selvästi halusi Markkasen toisin kuin Bulls - niin kuka tietää moniko jengi olisi Laurin kohtuu huokean diilin perässä seuraavaksi kaudeksi, kun Free Agent -markkinatkin näyttää aika laihoilta?

Viime kädessä viimeinen sana toki on sama kuin on ollut koko ajan: Lauri voi itse pelata itselleen vaikka mitä. Kaikesta ei voi syyttää kokemattomia agentteja, paskoja valmentajia, ikävää joukkueenjohtoa tai saitoja omistajia. Mahdollisuudet noihin näyttöihin on nyt merkittävästi paremmat kuin miltä vielä eilen näytti.
 
Viestejä
252
Vähän tulee itseään toisteltua, mutta ei niitä ottajia kärkijengeistä tule ellei laita puolustuspäätä kuntoon. PHO hyökkäs finaaleissa tuloksekkaasti Brook Lopezia vastaan 1vs1 tilanteita ja Kaminsky Phoenixin puolelta ei edes paljon pelannut Lateen verrattavissa olevan puolustuksen takia. Se on myös Laten kohtalo po:ssa, jos puolustus ei kehity.

Veikkaan, että CLE pelaa tällä kaudella niinku Bulls viime vuosina eli paljon tasasia pelejä, mutta lopussa häviävät kokemattomuuttaan.
 
Viestejä
2 534
NBA-sarjaa seuraan vähemmän, mutta näkisin että Markkasella on edessään kaksi vaihtoehtoa 1) tehdä miljoona pistettä tai 2) istua loppu-uransa penkillä.

En ole seurannut Ricky Rubion NBA-pelejä. Taisi olla vielä niin että tämä Rubio on vasta aloittamassa hommia tuolla Clevelandissa. Täten en osaa arvioida kuinka paljon Rubiolla on vaikutusvaltaa mitä pelataan ja miten pelataan.

Omilla vähäisillä tiedoillani päättelen, että Markkasella olisi mahdollisuus opetella espanjalaista pelitapaa (mikä on täysin poikkeava muista). Yksikään jenkki ei tule sitä hommaa tekemään.

Väitän mikäli Markkanen on kentällä oikeassa paikassa oikeaan aikaan niin nuo kaksi klikkaa ja isosti. Se oikea ja paikka vaihtuu koko ajan sen mukaan missä on tämä Rubio. Parhaimmillaan saadaan jotain paljon kauniimpaa kuin Stocktonin ja Malonen yhteystyö.

Niin ymmärsihän tämän asian oikein että tämä Rubio on kaikkien aikojen paras syöttäjä? Markkasen tulisi vaan pystyä opiskella oma rooli mielummin etukäteen eikä jälkikäteen etsikkoajan mentyä jo ohi....
 
Viestejä
1 818
Selänne saatu otsikkoon, siitä aina pisteitä.

 
Viestejä
1 826
Yleinen neuvo kaikille, seuratkaa tarkemmin ensin sitä NBA:ta montakin vuotta ennenkuin alatte täällä kommentoida asioita. Itse seurannut sitä yli 20v, niin tiedän kuvioita ja kulttuuria hyvin kyllä.
 
Viestejä
2 534
Yleinen neuvo kaikille, seuratkaa tarkemmin ensin sitä NBA:ta montakin vuotta ennenkuin alatte täällä kommentoida asioita. Itse seurannut sitä yli 20v, niin tiedän kuvioita ja kulttuuria hyvin kyllä.
Ei varmaan kannata yrittää omia keskustelupalstaa. Aika ajoin joku yrittää hiljentää muita vedoten keskustelun tasoon tai omaan tai muiden asiantuntijoiden paremmuuteen. Kyllä olen myös yli 20-vuotta seurannut sitä NBA:ta ja niin on luultavasti suurin osa palstalaisista. Ei ole olemassa sääntöä milloin jotain asiaa voi kommentoida. Kannustan kaikki rohkeasti kommentoimaan niin saadaan keskustelua lisää.
 
Viestejä
33
Yleinen neuvo kaikille, seuratkaa tarkemmin ensin sitä NBA:ta montakin vuotta ennenkuin alatte täällä kommentoida asioita. Itse seurannut sitä yli 20v, niin tiedän kuvioita ja kulttuuria hyvin kyllä.
Jos olet niin ylivertainen meidän maallikoiden kanssa, miksi vaivaudut tänne? Luulin, että täällä saa keskustella ihan tavallisilla, tai vajaillakin tiedoilla.
 
Viestejä
1 826
Jos olet niin ylivertainen meidän maallikoiden kanssa, miksi vaivaudut tänne? Luulin, että täällä saa keskustella ihan tavallisilla, tai vajaillakin tiedoilla.
Tarkoitin kommentilla että yritettäisiin ottaa hieman asioista selvää. Mutta ei aina jaksa. Nämä Keskustelupalstat ovat aina oma juttunsa
 
Viestejä
4 028
Yleinen neuvo kaikille, seuratkaa tarkemmin ensin sitä NBA:ta montakin vuotta ennenkuin alatte täällä kommentoida asioita. Itse seurannut sitä yli 20v, niin tiedän kuvioita ja kulttuuria hyvin kyllä.

Minulla menee joskus vähän eri tavalla: En tiedä kuvioista usein mitään, mutta kommentoin silti. Toki esim. Draft-ketjuissa olen aina tiennyt ja analysoinut pisimmän viestin. :) ;)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös