Joko kolmen jenkin limitti tai sitten liitolta reilusti tukea europeleihin osallistumiseen. Nykymalli on järjetön, europeleihin vedotaan, mutta osallistutaan täysin satunnaisesti. Hatunnosto Katajalle ja Kauhajoelle. Ruutu on hyvä juttu, seuraavaksi sitten jokaisesta liigakierroksesta juttu Ilta-Sanomien verkkoversioon. Ei voi olla mahdoton neuvoteltava niin että liitto kirjoittaa jutun, muutama kuva liitteeksi ja Sanomat taittaa julkaisuun. Nyt ainoa silmiin osunut juttu liigaan liittyen on ollut Kotkan loukkaantumisesta ja Kauhajoen hallista varmaan syksyllä jotain. Yle on tarttunut jo kiitettävästi, Timi Heinosesta ja Sara Rokkasesta ainakin ollut tuoreeltaan jutut.
Ottelutapahtuman kehitys on sitten vaikeampi kysymys. Uudemmissa halleissa on enemmän mahdollisuuksia, mutta seurat eivät omista yleisesti halleja. Olen itse koittanut useamman kauden ajan viedä hallille jonkun joka ei ole ikinä pelissä käynyt. Pienellä näytekoolla olen oppinut että ne jotka ovat tulleet jo hyvissä ajoissa ennen peliä ovat tulleet toistekin, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Ja toisin päin, vasta matsin alkuun tulleet eivät ole välttämättä olleet edes loppuun asti, eivätkä ole yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta tullut toiste. Soittokierros paljasti muutaman asian joita en ollut ainakaan paljoa ajatellut.
- Pelissä lähes kaikki tapahtuu niin nopeasti että vaikea seurata kun melussa ei oikein voi selittääkään. Ilman pohjustusta ennen peliä tapahtumasta ei saanut paljoakaan irti.
- pelaajien urheilullisuus tulee paremmin näkyville alkulämmittelyssä. Jopa Hesari kirjoitti syksyllä Rautasalon donkista alkulämpässä, teki selvästi vaikutuksen toimittajaankin.
-oheismyynti, kahvi ja olut kiinnosti enemmän ennen peliä kuin puoliajalla. Satunnaiskävijällä tulee jo kiire löytää vessaan ja takaisin puoliajalla. Vakiokävijällä on kokemusta ajanhallinnasta, ei stressaa vaikka pääsisikin katsomoon vasta juuri ennen pelin alkua.
Helpoimmin houkuteltava lisäyleisö löytyy penkkiurheilijoista. Ristiinmainostamista rohkeammin ja vaikka yhteiskampanjaa. Futisseurat on ainakin luonteva pari kauden alku- ja loppupäässä jos ei uskalleta muiden talvilajien kanssa tehdä yhteistyötä.