Vs: Salon Vilpas 2010-2011
Näihin syytöksiin tai väitteisiin on vaikea vastata jättämättä ylimielistä vaikutelmaa. Kyllä, olen nähnyt Godboldin pelaavan OU-aikoina useamman kerran useampana vuotena. Walkeria en valitettavasti ole nähnyt kuin korisliigassa, mutta kuvittelen tuntevani hänenkin vahvuudet riittävän hyvin. Ahosen pelejä olen niinikään nähnyt useita, eri sarjatasoilla. En koskaan kommentoi pelaajia, joista en tiedä mitään.
Ihan yksinkertainen asia on se, että kirjoittelu tyyliin "minun mielestäni Roope Ahonen ei sovellu pelintekijäksi, koska olen nähnyt viimeisen viiden aikana häneltä 15 ottelua" on yksinkertaisesti helvetin naurettavaa. Luotan siihen, että muut keskustelupalstalaiset ymmärtävät minun kirjoittavan omasta näkökulmastani. Joskus olen oikeassa, joskus olen väärässä. Kuten kaikki muutkin.
Minusta on jotenkin kuvaavaa, että kaikkia muita joukkueita ja kaikkien muiden joukkueiden pelaajia voi kritisoida ja arvioida, mutta ei juuri minun suosikkijoukkuettani. Minua on satoja kertoja haukuttu puolueelliseksi tai asenteelliseksi tai milloin miksikin. Voin kertoa, että pyrin tarkastelemaan kaikkia joukkueita (paitsi kestoinhokkia Honkaa ja kasvattajaseuraa Namika Lahtea) mahdollisimman puolueettomasti.
Ennen kauden alkua nimesin Vilppaan tämän kauden yllättäjäksi ja yhdeksi suosikeistani. Totuus on kuitenkin, että joukkue ei ole pelannut lainkaan sellaista peliä kuin odotin sen pelaavan. Harrisin johdolla Vilppaan piti juosta paljon nopeita ja haastaa vastustajat skorauskilpailuun. Sen sijaan Vilpas on pelannut hitaampitempoista peliä kuin minä ja varmasti moni muukin odotti. Joukkueella ei myöskään ole ollut selkeää hyökkäyssysteemiä, vaan pelaajat saattavat ottaa minkälaisia ratkaisuja minkälaisissa paikoissa tahansa. Esimerkiksi osa Ahosen ja Wilsonin ratkaisuista on vähintään hätäisiä "tilastotkuntoon"-tyylisiä heittoja.