Koripallo.com

Salon Vilpas 2010-2011

Vs: Salon Vilpas 2010-2011

Ohhoh nyt mentiin kyllä aika pitkälle "kaikkien aikojen ailahtelevin pääsarjapelaaja" 20-vuotiaasta pojanklopista :D
Tosiaan, tällä kaudella ailahdellut, koska Harris piti pallosta todella paljon. Tällä kaudella kun Roope on saanut palloa niin on kyllä tulos mukavaa katseltavaa ja pelinrakentelu parempaa kuin Harrisilta, sillä se oli melko olematonta. Aika näyttää ja niinkuin myös tämä ilta, mutta luotto on kova

Alkaa mennä aika turhaksi tämä keskustelu. Täällä alkaa olla jo hieman liikaa näitä ulkopaikkakuntalaisia Vilpas-asiantuntijoita syöttämässä omaa jargoniaan...eiköhän odoteta ja katsota miltä otteet kentällä näyttävät ja mitä tulostaulu otteluiden päätyttyä kertoo. Sieltä se absoluuttinen totuus sitten aikanaan löytyy.

Merkillisesti täällä komissa riittää aina näitä asiantuntijoita (lue: kansankielellä Besserwisser) jotka tuntuvat tietävän kaikista divari ja liigajoukkueista kaiken mahdollisen ja jopa mahdottomankin. Ei ole yksinkertaisesti olemassa aihetta tahi aihepiiriä, johon näillä kansantietäjillä ei olisi omasta mielestään pätevyyttä kirjoittaa kuin suurempikin studioasiantuntija väitöskirjaansa. Itse olen nyt seurannut useamman vuoden aktiivisesti kahta liigajoukkuetta ja niissäkin tuntuu olevan ihan riittävästi opeteltavaa ja analyseerattavaa...toki oma osansa tässä on varmasti myös omassa ahdastajuisuudessani. Onneksi näitä vakaan rintaäänen omaavia kaikkitietäjiä (tai kansanparantajia) kuitenkin vielä löytyy meitä Juhana maattomia ja muutoin vaan tietämättömiä opastamaan oikeille raiteille mielipiteissämme.

Niin, ja topikin Besserwissereille tiedoksi notta oma mielipide, olettamus tai puhdas fakta ovat ainakin meilläpäin täysin eri asioita. Elkääpä mielellään sekoittako niitä enää jatkossa kirjoittamalla taasen kerran vastinetta, että kyllähän täällä komissa saa omia mielipiteitään vapaasti ilmaista. Kaikkea saa toki täällä varmasti kirjoitella, mutta ei kannata elää tyhjiössä satujen saarella ja sekoittaa näitä edellä mainittuja termejä keskenään. Esim Jaakko... puhuu täällä puhtaasti faktana asioista jotka ovat tässä vaiheessa puhtaasti olettamuksia tahi mielipiteitä. Faktat nähdään Jaska sitten vasta myöhemmin.

samtomram sanoi:
Mun mielestä Ahosen otteet ovat korkeintaan ailahdellet hyvän ja helvetin hyvän välillä.
Tällä kaudella Ahonen on ollut vähän pimennossa, johtuen Harrisin yhdenmiehen showsta.

No jaa... Vieressä on ollut edellisillä kaudella Conerly ja Burgess. Nyt joutuu heidän paikalleen ja Goldbold ottaa 2-paikan. Katsotaan muutama peli ensin ja hutkitaan sitten. Voisihan sitä ihan Ihmispalleron kiusaksi kompata Jaakkoakin... ;)

Ei todellakaan vakuuta, kuten jo jaakko ja muut asiantuntijat ovat edellä kiitettävästi analysoineet. Taitaa alkaa Vilppaalla todellinen vapaapudotus, valitettavasti.

JoKaFan sanoi:
No jaa... Vieressä on ollut edellisillä kaudella Conerly ja Burgess. Nyt joutuu heidän paikalleen ja Goldbold ottaa 2-paikan. Katsotaan muutama peli ensin ja hutkitaan sitten. Voisihan sitä ihan Ihmispalleron kiusaksi kompata Jaakkoakin... ;)

Jaakon komppaamisessa on nyt vaan yksi pirun iso ongelma.

Kuinka voidaan jo nyt verrata Walkeria ja Godboldia keskenään? Herra G ei ole pelannut Suomessa vielä minuuttiakaan (tuskin Jaakko on muuallakaan nähnyt miehen pelaavan) joten mitää käsitystä ei voi olla miehen soveltumisesta nyt esimerkiksi pointiksi tai Walkerin tasoiseksi kakkoseksi. Montako kertaa olet Jaakko nähnyt Walkerin pelaavan? Emme edes tiedä tarkalleen mihin rooliin mies joukkueessa asettuu (2-3 tai jopa 4), mitkä ovat miehen taidot ja kyvyt pelata/tuurata pointtina. Vilppaan hyökkäyskonsepti tulee varmasti, ainakin osittain, muuttumaan herra G:n tulon myötä -> mihin suuntaan ja kuinka radikaalisti, sitäkään emme tiedä. Tässä esimerkissä veli Jaakolla ei voi olla muita tietoja käytössään kuin ne vähäiset tiedot mitä googlettamalla saa. Se taas on aika hatara peruste ryhtyä vertaamaan Walkeria ja herra G:tä näinkin tarkasti keskenään. Jos ollaan kerran liikkeellä olettamuksilla ja googletiedoilla, niin ei asioista vaan yksinkertaisesti voi puhua vielä toteutuvina faktoina. Tai voihan sitä, ei sitä mikään estä...ainakaan täällä komissa ;D

Näihin syytöksiin tai väitteisiin on vaikea vastata jättämättä ylimielistä vaikutelmaa. Kyllä, olen nähnyt Godboldin pelaavan OU-aikoina useamman kerran useampana vuotena. Walkeria en valitettavasti ole nähnyt kuin korisliigassa, mutta kuvittelen tuntevani hänenkin vahvuudet riittävän hyvin. Ahosen pelejä olen niinikään nähnyt useita, eri sarjatasoilla. En koskaan kommentoi pelaajia, joista en tiedä mitään.

Ihan yksinkertainen asia on se, että kirjoittelu tyyliin "minun mielestäni Roope Ahonen ei sovellu pelintekijäksi, koska olen nähnyt viimeisen viiden aikana häneltä 15 ottelua" on yksinkertaisesti helvetin naurettavaa. Luotan siihen, että muut keskustelupalstalaiset ymmärtävät minun kirjoittavan omasta näkökulmastani. Joskus olen oikeassa, joskus olen väärässä. Kuten kaikki muutkin.

Minusta on jotenkin kuvaavaa, että kaikkia muita joukkueita ja kaikkien muiden joukkueiden pelaajia voi kritisoida ja arvioida, mutta ei juuri minun suosikkijoukkuettani. Minua on satoja kertoja haukuttu puolueelliseksi tai asenteelliseksi tai milloin miksikin. Voin kertoa, että pyrin tarkastelemaan kaikkia joukkueita (paitsi kestoinhokkia Honkaa ja kasvattajaseuraa Namika Lahtea) mahdollisimman puolueettomasti.

Ennen kauden alkua nimesin Vilppaan tämän kauden yllättäjäksi ja yhdeksi suosikeistani. Totuus on kuitenkin, että joukkue ei ole pelannut lainkaan sellaista peliä kuin odotin sen pelaavan. Harrisin johdolla Vilppaan piti juosta paljon nopeita ja haastaa vastustajat skorauskilpailuun. Sen sijaan Vilpas on pelannut hitaampitempoista peliä kuin minä ja varmasti moni muukin odotti. Joukkueella ei myöskään ole ollut selkeää hyökkäyssysteemiä, vaan pelaajat saattavat ottaa minkälaisia ratkaisuja minkälaisissa paikoissa tahansa. Esimerkiksi osa Ahosen ja Wilsonin ratkaisuista on vähintään hätäisiä "tilastotkuntoon"-tyylisiä heittoja.

Ja sanotaan nyt vielä se, että pyrin aina ennakoimaan tulevaa. Mitä mieltä on jälkikäteen todeta, että asiat menivät miten menivät? Totta kai tulevan ennakoimiseen sisältyy aina mahdollisuus, että pieleen menee. Tulkaa sitten huutelemaan, kun Ahosen ja Godboldin johdolla Vilpas pelaa keväällä pudotuspeleissä.

jaakko<3marcusfizer4eva sanoi:
Näihin syytöksiin tai väitteisiin on vaikea vastata jättämättä ylimielistä vaikutelmaa. Kyllä, olen nähnyt Godboldin pelaavan OU-aikoina useamman kerran useampana vuotena. Walkeria en valitettavasti ole nähnyt kuin korisliigassa, mutta kuvittelen tuntevani hänenkin vahvuudet riittävän hyvin. Ahosen pelejä olen niinikään nähnyt useita, eri sarjatasoilla. En koskaan kommentoi pelaajia, joista en tiedä mitään.

Ihan yksinkertainen asia on se, että kirjoittelu tyyliin "minun mielestäni Roope Ahonen ei sovellu pelintekijäksi, koska olen nähnyt viimeisen viiden aikana häneltä 15 ottelua" on yksinkertaisesti helvetin naurettavaa. Luotan siihen, että muut keskustelupalstalaiset ymmärtävät minun kirjoittavan omasta näkökulmastani. Joskus olen oikeassa, joskus olen väärässä. Kuten kaikki muutkin.

Minusta on jotenkin kuvaavaa, että kaikkia muita joukkueita ja kaikkien muiden joukkueiden pelaajia voi kritisoida ja arvioida, mutta ei juuri minun suosikkijoukkuettani. Minua on satoja kertoja haukuttu puolueelliseksi tai asenteelliseksi tai milloin miksikin. Voin kertoa, että pyrin tarkastelemaan kaikkia joukkueita (paitsi kestoinhokkia Honkaa ja kasvattajaseuraa Namika Lahtea) mahdollisimman puolueettomasti.

Ennen kauden alkua nimesin Vilppaan tämän kauden yllättäjäksi ja yhdeksi suosikeistani. Totuus on kuitenkin, että joukkue ei ole pelannut lainkaan sellaista peliä kuin odotin sen pelaavan. Harrisin johdolla Vilppaan piti juosta paljon nopeita ja haastaa vastustajat skorauskilpailuun. Sen sijaan Vilpas on pelannut hitaampitempoista peliä kuin minä ja varmasti moni muukin odotti. Joukkueella ei myöskään ole ollut selkeää hyökkäyssysteemiä, vaan pelaajat saattavat ottaa minkälaisia ratkaisuja minkälaisissa paikoissa tahansa. Esimerkiksi osa Ahosen ja Wilsonin ratkaisuista on vähintään hätäisiä "tilastotkuntoon"-tyylisiä heittoja.

Jumankauta, hieno kirjoitus Jaakolta. Jaakkohan onkin oikeasti hieno keskustelupalstalainen!

Niin, ja tämä ei sitten ollut provo tai rivien välistä luettava piruilu, vaan aidosta viikinkisydämmestä tullut välitön tunteen purkaus :)

Roope Ahonen tänään seitsemän menetystä, joista ratkaisevin reilu puoliminuuttia ennen loppua, 6 pisteen tappioasemassa.

Jaakko 1, Vilpas fanit 0.

Timi sanoi:
Roope Ahonen tänään seitsemän menetystä, joista ratkaisevin reilu puoliminuuttia ennen loppua, 6 pisteen tappioasemassa.

Jaakko 1, Vilpas fanit 0.

Siihenkö se ratkesi?

samtomram sanoi:
Siihenkö se ratkesi?

Ratkeamisesta en tiedä, koska en ottelua nähnyt, mutta ainakin tuhri viimeisen mahdollisuuden oman joukkueensa voittoon.

zack sanoi:
Lisää vastuuta vaan.. ;D

Täysin samaa mieltä. Ehdottomasti sarjan lupaavimpia takamiehiä ja nyt ei tarvitse Roopenkaan olla enää Harrisin varjossa.
Mutta niin kauan kuin Doaks on joukkueessa, niin on turha haaveilla että sarjasijoitus paranee.

samtomram sanoi:
Täysin samaa mieltä. Ehdottomasti sarjan lupaavimpia takamiehiä ja nyt ei tarvitse Roopenkaan olla enää Harrisin varjossa.
Mutta niin kauan kuin Doaks on joukkueessa, niin on turha haaveilla että sarjasijoitus paranee.

Totta, heti kun Harris lähti alta perseilemästä, niin alkoi lyyti kirjottaa.

samtomram sanoi:
Doaks tänään ainoa viikinki +- tilastossa plussalla.

Kannattaa nyt muistaa Ahosesta puhuttaessa muutamat faktat.. Oliko coach Vyyryläisen taktiikka tänään kohdallaan vähämiehistä korihaita vastaan?!

megabag sanoi:
Kannattaa nyt muistaa Ahosesta puhuttaessa muutamat faktat.. Oliko coach Vyyryläisen taktiikka tänään kohdallaan vajaamiehistä korihaita vastaan?!
Ei Korihait sen vajaamiehisempi ollut kuin Vilpas.

Eipä alkanut kovinkaan hyvissä merkeissä tuo Ahosen aika pointtina... Kolmas osa joukkueen menetyksistä, auts. Minkäslaista vammaa sillä Katajan Jukalla on viime aikona ollut?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.