Uudet kotimaiset otan ilolla vastaan, tuollaisia kehityskelpoisia tarvitaan.
Täällä palstalla on menty samaan suuntaan kuin muuallakin, aitoa keskustelua on vähemmän ja ilman perusteluita olevaa päänaukomista sitäkin enemmän. Kaikki "jytkyttelijät" nostavat kynnystä tulla palstaa lukemaan, keskustelun taso, tai oikeastaan anti, ei paljon puhuttele.
Helposti myös unohtuu että kritiikin tarkoitus on kehittää ja parantaa tilannetta, selkääntaputukset ja perseennuolennat voi hoitaa samalla jos siltä tuntuu, mutta kritiikin poissulkeminen siitä syystä, että koskaan ei kehuta kun voitetaan, on itsepetosta. Ihmisluonnolle on ominaista, että kehuja on epätodennäköisempää saada kun krittiikkiä, perus kauraa ympäri maailmaa.
Seura, ja ennenkaikkea sen tulevaisuuden kannalta olennaisinta kannustamista on ostaa kausikortit, mennä joka kotipeliin vaikka irtolipulla ja mikäli sinulla on vaikuttamismahdollisuuksia yrityksissä, tekemällä yhteistyösopimus seuran kanssa.
Talous sanelee miksi vahvistukset ovat mitä ovat, ei tarve, ei mitä halutaan, vaan raha.
Olen tästä erittäin ilmeisestä ja suuresta ongelmasta jo pitkään puhunut, ja alamäki jatkuu jollei seuraan tule rahaa, raaka fakta, sama kuin rookie pettää todennäköisemmin kuin kokenut ammattilainen.
Vilpas on kertonut että 60% tuloista tulee yleisötuloista, siihen me kaikki voidaan vaikuttaa.
Se missä on organisaatiolla pohdittavaa eniten on yhteistyösopimukset. Mikäli edelleen 40% vain tulee firmoilta, on se aika vähän. 700.000€ budjetista siis 280.000€ tulee sponsoreilta. Myyntiä tekee talkoilla osa hallituksesta, talkoilla manageri sekä palkattuna myyntipäällikkö, nämä tahot ainakin. Minusta tuolla resurssilla ja osaamisella pitäisi olla myyntiä vähintään 400.000€, jos halutaan toimintaa kehittää.
Mistä kauppaa tulee, millä tuotteella ja millä kulmalla, se pitää ratkaista, mutta siihen ymmärrykseni mukaan hallituksella on osaamista, ja työrukkasena palkattu myyntipäällikkö.
Silti, lopulta ratkaisee tuotteen myytävyyden ja kiinnostavuuden itse tuote, joukkue.
Viimekauden ailahtelava ja viimevuosien huonoin Vilpas on toivottavasti ensi kaudella muisto vain, se että sama valmennus jatkaa laskee tämän vaihtoehdon todennäköisyyttä valtavasti, valitettavasti.
Joukkuueen jatkuvuuden ja laadun tulevaisuudessa ratkaistaan me, ollaanko siihen valmiita, minä ainakin olen. Hanaa vaan.