Koripallo.com

Susijengi MM-kisoissa 2023

Mikä on Susijengi sijoitus MM-kisoissa?

  • 1-4

    Ääniä: 11 7,6%
  • 5-8

    Ääniä: 21 14,6%
  • 9-16

    Ääniä: 50 34,7%
  • 17-32

    Ääniä: 62 43,1%

  • Äänestäjiä
    144

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 625

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 625

Syyskesällä 2022 Alex Murphy katsoi riemuissaan ja haikeana Susijengin menestyksekästä taivalta Prahan ja Berliinin EM-kisoissa. Heti kisojen jälkeen Murphy kävi Henrik Dettmannin kanssa pitkän keskustelun, jonka seurauksena hän on sitoutunut Susijengiin vahvemmin kuin koskaan ja odottaa MM-kisakesältä 2023 suuria.
 
Viestejä
1 955
Viestejä
1 955
Kuulostaakos tuo juttu vähän siltä kuin Alexin kisapassi olisi jo leimattu?
Kuulostaa. Nyt on todennäköisesti tulossa uusia jannuja mukaan, ja kokemus on valttia.

Tosin, kuka sitten on se yllättävähkö poisjäänti? Madsen, Federiko…? Toisaalta samassa jutussa taisi vilahtaa, että voidaan pelata small ballia niin että kentällä on kolmen +-210-pitkää pelaajaa. Eli sekä Fede että Madsen ois silloin messissä.
 

XOX

Viestejä
407
Kuulostaa. Nyt on todennäköisesti tulossa uusia jannuja mukaan, ja kokemus on valttia.

Tosin, kuka sitten on se yllättävähkö poisjäänti? Madsen, Federiko…? Toisaalta samassa jutussa taisi vilahtaa, että voidaan pelata small ballia niin että kentällä on kolmen +-210-pitkää pelaajaa. Eli sekä Fede että Madsen ois silloin messissä.
Eikös se Lauri pelaa NBA: ssa kolmospaikkaa? Eli olisiko pois jäämässä kolmospaikan pelaaja?
 
Viestejä
485
Maxhuni / Little / Seppälä tai Kantonen
Salin / Grandison
Markkanen / Valtonen / Murphy
Jantunen / Nkamhoua
Madsen / Federiko

Olkaa hyvä. Tämän toki ennustinkin jo jonkin aikaa sitten takaperin, paitsi taisin pallotella Murphyn ja Amzilin välillä, mutta nyt Amzil on jo ulkona. Täydellinen kokoonpano pelipaikattomaan korikseen, tuossa ei liene kuin Maxhuni, Salin (nykyään), Valtonen ja Federiko jotka on sidottu vahvemmin vain yhdelle pelipaikalla. Lauria nähdään ainakin paikoilla 1, 3, 4 ja 5, siksi se Jazzin apukoutsikin on tuolla.
 
Viestejä
103
Kuulostaakos tuo juttu vähän siltä kuin Alexin kisapassi olisi jo leimattu?
Omaan korvaan ei kuulosta kyllä yhtään siltä että kisapaikka olisi lukossa, sillä eihän tuossa puhu kukaan muu kuin itse Alex.

Eikä Murphyn kisapaikka voi ollakaan mikä varma juttu sillä susijengistä löytyy samalta pelipaikalta huomattavasti parempia ja monipuolisempia pelaajia.

Jantunen 205 cm
Nkamhoua 205 cm
Madsen 208 cm
(Murphy 206 cm)


Murphy oli arvokas iso susijengin kahdessa merkityksettömässä karsintaottelussa, koska tuolloin ei ollut Nkamhoua tai Madsen käytettävissä. Itse en vain oikein näe mitään järkeä siinä, että Murphy valittaisiin mm-joukkueeseen. Mitä lisäarvoa Murphy pystyisi tuomaan kisajoukkueeseen? Murphy on surkea heittäjä, kehnohko puolustaja ja hän ei pysty pelaamaan kunnolla raudan yläpuolella. Murphyn ainoa vahvuus on se, että hän liikkuu kohtalaisen hyvin, mutta näitä hyvin liikkuvia isoja meillä alkaa olemaan jo tarpeeksi. (Aikaisempina vuosina tästä kaverista olisi ollut paljonkin hyötyä).


Moni onkin nimennyt jo taistelupariksi Federiko vs Murphy, mutta itse en pysty ymmärtämään miksi Murphy valittaisiin ennen Federikoa. Federiko pystyy tuomaan joukkueeseen jotain mitä susijengissä ei ole. Alex Murphy taasen ei pysty tuomaan joukkueeseen mitään sellaista, mitä siitä ei jo valmiiksi löydy.
(Kummankaan pelaajan minuutit kisoissa eivät olisi kovinkaan suuret).

Tässä on omat tämänhetkiset valinnat.

5: Madsen / Federiko
4: Jantunen / Nkamhoua
3: Markkanen / Valtonen
2: Salin / Grandison
1: Maxhuni / Little / Seppälä
12-pelaaja Kantonen


Tässä sitten vielä omat hieman auki olevat taisteluparit, näistä haluan vielä nähdä lisää harjoituspeleissä.

Grandison vs Palmi
Seppälä vs muut lerityksen PG:t, (Kivimäki?)
12 pelaaja: Kantonen vs muut.
 
Viestejä
103
Omaan korvaan ei kuulosta kyllä yhtään siltä että kisapaikka olisi lukossa, sillä eihän tuossa puhu kukaan muu kuin itse Alex.

Eikä Murphyn kisapaikka voi ollakaan mikä varma juttu sillä susijengistä löytyy samalta pelipaikalta huomattavasti parempia ja monipuolisempia pelaajia.

Jantunen 205 cm
Nkamhoua 205 cm
Madsen 208 cm
(Murphy 206 cm)


Murphy oli arvokas iso susijengin kahdessa merkityksettömässä karsintaottelussa, koska tuolloin ei ollut Nkamhoua tai Madsen käytettävissä. Itse en vain oikein näe mitään järkeä siinä, että Murphy valittaisiin mm-joukkueeseen. Mitä lisäarvoa Murphy pystyisi tuomaan kisajoukkueeseen? Murphy on surkea heittäjä, kehnohko puolustaja ja hän ei pysty pelaamaan kunnolla raudan yläpuolella. Murphyn ainoa vahvuus on se, että hän liikkuu kohtalaisen hyvin, mutta näitä hyvin liikkuvia isoja meillä alkaa olemaan jo tarpeeksi. (Aikaisempina vuosina tästä kaverista olisi ollut paljonkin hyötyä).


Moni onkin nimennyt jo taistelupariksi Federiko vs Murphy, mutta itse en pysty ymmärtämään miksi Murphy valittaisiin ennen Federikoa. Federiko pystyy tuomaan joukkueeseen jotain mitä susijengissä ei ole. Alex Murphy taasen ei pysty tuomaan joukkueeseen mitään sellaista, mitä siitä ei jo valmiiksi löydy.
(Kummankaan pelaajan minuutit kisoissa eivät olisi kovinkaan suuret).

Tässä on omat tämänhetkiset valinnat.

5: Madsen / Federiko
4: Jantunen / Nkamhoua
3: Markkanen / Valtonen
2: Salin / Grandison
1: Maxhuni / Little / Seppälä
12-pelaaja Kantonen


Tässä sitten vielä omat hieman auki olevat taisteluparit, näistä haluan vielä nähdä lisää harjoituspeleissä.

Grandison vs Palmi
Seppälä vs muut lerityksen PG:t, (Kivimäki?)
12 pelaaja: Kantonen vs muut.
Eikä ollut nyt tarkoitus haukkua Murphya alimpaan helvettiin, sillä hän vaikuttaa erittäin mukavalta tyypiltä joka on varmasti erinomainen lisä susijengin leiritykseen.

Pointti oli se, että meiltä löytyy 3 saman kokoluokan pelaajaa, joista jokainen on kaikkilla osa-alueilla parempi kuin Murphy ja sen takia en usko että häntä nähdään MM-kisoissa.

(Toki 12-pelaajaksi voidaan melkein kuka tahansa valita.)
 
Viestejä
1 322
Omaan korvaan ei kuulosta kyllä yhtään siltä että kisapaikka olisi lukossa, sillä eihän tuossa puhu kukaan muu kuin itse Alex.

Eikä Murphyn kisapaikka voi ollakaan mikä varma juttu sillä susijengistä löytyy samalta pelipaikalta huomattavasti parempia ja monipuolisempia pelaajia.

Jantunen 205 cm
Nkamhoua 205 cm
Madsen 208 cm
(Murphy 206 cm)


Murphy oli arvokas iso susijengin kahdessa merkityksettömässä karsintaottelussa, koska tuolloin ei ollut Nkamhoua tai Madsen käytettävissä. Itse en vain oikein näe mitään järkeä siinä, että Murphy valittaisiin mm-joukkueeseen. Mitä lisäarvoa Murphy pystyisi tuomaan kisajoukkueeseen? Murphy on surkea heittäjä, kehnohko puolustaja ja hän ei pysty pelaamaan kunnolla raudan yläpuolella. Murphyn ainoa vahvuus on se, että hän liikkuu kohtalaisen hyvin, mutta näitä hyvin liikkuvia isoja meillä alkaa olemaan jo tarpeeksi. (Aikaisempina vuosina tästä kaverista olisi ollut paljonkin hyötyä).


Moni onkin nimennyt jo taistelupariksi Federiko vs Murphy, mutta itse en pysty ymmärtämään miksi Murphy valittaisiin ennen Federikoa. Federiko pystyy tuomaan joukkueeseen jotain mitä susijengissä ei ole. Alex Murphy taasen ei pysty tuomaan joukkueeseen mitään sellaista, mitä siitä ei jo valmiiksi löydy.
(Kummankaan pelaajan minuutit kisoissa eivät olisi kovinkaan suuret).

Tässä on omat tämänhetkiset valinnat.

5: Madsen / Federiko
4: Jantunen / Nkamhoua
3: Markkanen / Valtonen
2: Salin / Grandison
1: Maxhuni / Little / Seppälä
12-pelaaja Kantonen


Tässä sitten vielä omat hieman auki olevat taisteluparit, näistä haluan vielä nähdä lisää harjoituspeleissä.

Grandison vs Palmi
Seppälä vs muut lerityksen PG:t, (Kivimäki?)
12 pelaaja: Kantonen vs muut.

En myöskään ole sitä mieltä että Murphyn kisapaikka olisi varma. Oon samaa mieltä myös pelaajavalinnoista ja siitä että tällä hetkellä Grandison > Palmi. Jos harjoituspeleissä tulee selkeä ero (johon en usko) että Palmi antaisi paljon paremmat näytöt kuin Grandison, niin silloin Palmin voisi valita Grandisonin tilalle. Myöskin jonkun pelaajan loukkaantuminen voi avata tilaa vaikka Murphylle, Palmille tai Amzilille.
 
Viestejä
1 935
Omaan korvaan ei kuulosta kyllä yhtään siltä että kisapaikka olisi lukossa, sillä eihän tuossa puhu kukaan muu kuin itse Alex.

Eikä Murphyn kisapaikka voi ollakaan mikä varma juttu sillä susijengistä löytyy samalta pelipaikalta huomattavasti parempia ja monipuolisempia pelaajia.

Jantunen 205 cm
Nkamhoua 205 cm
Madsen 208 cm
(Murphy 206 cm)


Murphy oli arvokas iso susijengin kahdessa merkityksettömässä karsintaottelussa, koska tuolloin ei ollut Nkamhoua tai Madsen käytettävissä. Itse en vain oikein näe mitään järkeä siinä, että Murphy valittaisiin mm-joukkueeseen. Mitä lisäarvoa Murphy pystyisi tuomaan kisajoukkueeseen? Murphy on surkea heittäjä, kehnohko puolustaja ja hän ei pysty pelaamaan kunnolla raudan yläpuolella. Murphyn ainoa vahvuus on se, että hän liikkuu kohtalaisen hyvin, mutta näitä hyvin liikkuvia isoja meillä alkaa olemaan jo tarpeeksi. (Aikaisempina vuosina tästä kaverista olisi ollut paljonkin hyötyä).


Moni onkin nimennyt jo taistelupariksi Federiko vs Murphy, mutta itse en pysty ymmärtämään miksi Murphy valittaisiin ennen Federikoa. Federiko pystyy tuomaan joukkueeseen jotain mitä susijengissä ei ole. Alex Murphy taasen ei pysty tuomaan joukkueeseen mitään sellaista, mitä siitä ei jo valmiiksi löydy.
(Kummankaan pelaajan minuutit kisoissa eivät olisi kovinkaan suuret).

Tässä on omat tämänhetkiset valinnat.

5: Madsen / Federiko
4: Jantunen / Nkamhoua
3: Markkanen / Valtonen
2: Salin / Grandison
1: Maxhuni / Little / Seppälä
12-pelaaja Kantonen


Tässä sitten vielä omat hieman auki olevat taisteluparit, näistä haluan vielä nähdä lisää harjoituspeleissä.

Grandison vs Palmi
Seppälä vs muut lerityksen PG:t, (Kivimäki?)
12 pelaaja: Kantonen vs muut.
Sanoisin että Grandison ja Palmi molemmat mukana, Kantonen ulkona.
 
Viestejä
52
En myöskään ole sitä mieltä että Murphyn kisapaikka olisi varma. Oon samaa mieltä myös pelaajavalinnoista ja siitä että tällä hetkellä Grandison > Palmi. Jos harjoituspeleissä tulee selkeä ero (johon en usko) että Palmi antaisi paljon paremmat näytöt kuin Grandison, niin silloin Palmin voisi valita Grandisonin tilalle. Myöskin jonkun pelaajan loukkaantuminen voi avata tilaa vaikka Murphylle, Palmille tai Amzilille.
Itse uskon, että tilanne on nimenomaan päinvastainen ja on Grandisonin tehtävä todistaa, että kuuluu joukkueeseen ennen esim Palmia. Susijengissä on aina vannottu yhtenäisyyden ja roolituksien perään, joten hankala uskoa, että uusi ”borderline” pelaaja olisi automaattisesti jengissä ennen jo kokenutta maajoukkuepelaajaa jolla on yhdet onnistuneet arvokisat jo takana.
 
Viestejä
52
Maxhuni / Little / Seppälä tai Kantonen
Salin / Grandison
Markkanen / Valtonen / Murphy
Jantunen / Nkamhoua
Madsen / Federiko

Olkaa hyvä. Tämän toki ennustinkin jo jonkin aikaa sitten takaperin, paitsi taisin pallotella Murphyn ja Amzilin välillä, mutta nyt Amzil on jo ulkona. Täydellinen kokoonpano pelipaikattomaan korikseen, tuossa ei liene kuin Maxhuni, Salin (nykyään), Valtonen ja Federiko jotka on sidottu vahvemmin vain yhdelle pelipaikalla. Lauria nähdään ainakin paikoilla 1, 3, 4 ja 5, siksi se Jazzin apukoutsikin on tuolla.
Tämä porukka + Palmi lienee se 14 pelaajan ryhmä joista 12 on lopullisessa joukkueessa, ellei loukkaantumisia tapahdu.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 625
Viestejä
1 322
Itse uskon, että tilanne on nimenomaan päinvastainen ja on Grandisonin tehtävä todistaa, että kuuluu joukkueeseen ennen esim Palmia. Susijengissä on aina vannottu yhtenäisyyden ja roolituksien perään, joten hankala uskoa, että uusi ”borderline” pelaaja olisi automaattisesti jengissä ennen jo kokenutta maajoukkuepelaajaa jolla on yhdet onnistuneet arvokisat jo takana.

Tykkäsin Grandisonin näytöistä Rising Stars peleissä ja Palmi taas säväyttää liian harvoin maajoukkueessa. Palmilla on jo maajoukkuekokemusta ja näytönpaikkoja ollut jonkin verran. Mun mielestä Palmi ei ole käyttänyt näytönpaikkojaan tarpeeksi hyvin edukseen, siksi pidän Grandisonia jännittävänä vaihtoehtona Palmin tilalle. Kunnon miesten maajoukkuepeleissä Grandisonia ei ole vielä nähty, mutta pian nähdään.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös