Koripallo.com

Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Viestejä
2 567
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Herbert sanoi:
Eikö FIBAn säännöissä ole edelleen määräys, että joukkueessa voi pelata vain yksi ei-syntyperäinen kansalainen? Ainakin itse oletin tämän olleen syyn Pooh Jeterin puuttumiseen Ukrainan kokoonpanosta tänä vuonna...

Kyllä joukkueessa saa vain olla yksi kansalaistettu pelaaja. Tästä syystä esimerkiksi Ibaka ja Mirotic eivät voisi pelata samaan aikaan Espanjan väreissä. Ja aika monella maalla on tosiaankin se yksi kiintiö "naturalized citizen", joka vaihtuu silloin tällöin vrt. Ukraina, Georgia, Montenegro jne.
 
Viestejä
4 016
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Herbert sanoi:
Eikö FIBAn säännöissä ole edelleen määräys, että joukkueessa voi pelata vain yksi ei-syntyperäinen kansalainen? Ainakin itse oletin tämän olleen syyn Pooh Jeterin puuttumiseen Ukrainan kokoonpanosta tänä vuonna...

Jeter oli poissa lähinnä Fratellon sivuun jäämisen takia. Randle otettiin sitten korvaajaksi.
 
Viestejä
496
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Mikäs on Kilian Caton tilanne? Käsittääkseni kärsi reipas vuosi sitten jonkinlaisen loukkaantumisen, josta piti toipuman tämän vuoden alkupuolella. Basket.fi ei tunne mieheltä peliäkään Mainen paidassa viime kaudelta eikä pikainen kuukkelointi selventänyt mitään. Tietääkseni oli aikanaan yksi isoimmista suomikoriksen lupauksista.
 
Viestejä
7 517
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

susijengin menestyksen varjopuoli... tällasia kommentoijia alkaa mönkimään joka kolosta ;D
 
Viestejä
301
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

the original jags sanoi:
Koripallon ja lentopallon ongelma on se, että ne eivät teknisesti eikä myöskään fyysisesti kehuttavan vaativia lajeja ole. Se mitä koripallo ja lentopallo vaativat mieheltä on pituus. Jos et ole yli 190cm(suomalaisten miesten keskipituus 179cm), koripalloon ei kannata satsata - se jättää ulkopuolelle valtavan paljon ihmisiä. Meillä oli tämä Shaq O'Neill, joka oli niin surkea heittäjä, että hädin tuskin sai 50% vapareista sisään, mutta koripallossa olet hyvä, jos olet niin kuin Shaq oli 217cm pitkä ja 147kg painoa.

Juuh ;D
 
Viestejä
137
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

the original jags sanoi:
Koripallon ja lentopallon ongelma on se, että ne eivät teknisesti eikä myöskään fyysisesti kehuttavan vaativia lajeja ole. Se mitä koripallo ja lentopallo vaativat mieheltä on pituus. Jos et ole yli 190cm(suomalaisten miesten keskipituus 179cm), koripalloon ei kannata satsata - se jättää ulkopuolelle valtavan paljon ihmisiä. Meillä oli tämä Shaq O'Neill, joka oli niin surkea heittäjä, että hädin tuskin sai 50% vapareista sisään, mutta koripallossa olet hyvä, jos olet niin kuin Shaq oli 217cm pitkä ja 147kg painoa.

Mistä näitä oikein tulee? Sama käyttäjä kuin tuo aikaisempi trollisankari?

Shaq tosiaan mielenkiintoinen esimerkki, kaveri joka on 217 pitkä ja painoi 147kg mutta pomppasi noin metrin korkeuteen. Olisi ollut varmaan myös erinomainen kuulantyöntäjä.
 
Viestejä
4 028
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

raappa sanoi:
susijengin menestyksen varjopuoli... tällasia kommentoijia alkaa mönkimään joka kolosta ;D

Toisaalta kunnianosoitus :)
 
Viestejä
4 016
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

the original jags sanoi:
Koripallon ja lentopallon ongelma on se, että ne eivät teknisesti eikä myöskään fyysisesti kehuttavan vaativia lajeja ole. Se mitä koripallo ja lentopallo vaativat mieheltä on pituus. Jos et ole yli 190cm(suomalaisten miesten keskipituus 179cm), koripalloon ei kannata satsata - se jättää ulkopuolelle valtavan paljon ihmisiä. Meillä oli tämä Shaq O'Neill, joka oli niin surkea heittäjä, että hädin tuskin sai 50% vapareista sisään, mutta koripallossa olet hyvä, jos olet niin kuin Shaq oli 217cm pitkä ja 147kg painoa.

Kyllä tämä ajatuksenjuoksusi on jo luettu jatkoajasta. Alle 190cm satsaavat murtomaahiihtoon, tuli selväksi.
 
Viestejä
1 111
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Boriz sanoi:
Kyllä joukkueessa saa vain olla yksi kansalaistettu pelaaja. Tästä syystä esimerkiksi Ibaka ja Mirotic eivät voisi pelata samaan aikaan Espanjan väreissä. Ja aika monella maalla on tosiaankin se yksi kiintiö "naturalized citizen", joka vaihtuu silloin tällöin vrt. Ukraina, Georgia, Montenegro jne.

Murpheilla on ollut Suomen passi syntymästään saakka ja siksi ei lasketa tuohon kategoriaan?
 

._.

Viestejä
593
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Realisti sanoi:
Murpheilla on ollut Suomen passi syntymästään saakka ja siksi ei lasketa tuohon kategoriaan?

Suomalaisen äidin lapsi on automaattisesti Suomen kansalainen. Eli jos Päivi Murphy oli Suomen kansalainen poikien syntyessä niin pojat olivat myös automaattisesti Suomen kansalaisia.
 
Viestejä
35
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

yarr123 sanoi:
Nyt kun kisat ovat ohi, ajattelin herättää hieman keskustelua Susijengin tulevaisuuden tilasta. Miten Suomi saa otettua seuraavan askeleen kohti Euroopan koripalloeliittiä? Ketkä pelaajat ottavat askeleen kohti pelaavaa kokoonpanoa?

Selvää on, että Rosteriin täytyisi saada leveyttä, sillä Suomi pelaa jatkuvasti pelaajistonsa potentiaalin ylärekistereissä. Useaan otteeseen kisojen aikana Pieti & co. puhui siitä, että eräs Suomen esteistä aivan euroopan huipulle on euroliigatasoisten sisäpelaajien puute. sisäpelaajien taso Suomella on selkeä heikkous, eikä lahjakkaita post pelaajia näytä olevan tulossa nuorisossa.

Tässä oma hahmotelmani Susijengin “prospekteista”. Olen tähän listannut pelaajia, joilla on mielestäni potentiaalia tehdä ura kv kentillä. Palmeja, Seppälöitä, Lehtorantoja ym en ole tähän listannut, sillä uskoisin, että heistä tulee korkeintaan maju rinki pelaajia a la Lindbohm, Nikkarinen, etc.


93:
A. Murphy 3-4 206
Cavén 3 211

94:

95:
Odabasi 4-5 206
Madsen 3-4 207
Michelsen 3-4 205

96:
Hirvonen 1 181

97:
Markkanen 4 211

98:
Maxhuni 1 186
Pöllä 5 210
T. Murphy 4? 205?

99:
Valtonen 3 199
Lemetti 1-2 185

Näyttäisi siis siltä, että 3 ja 4 paikoille on tiedossa aika paljon talenttia. 4 paikan pelaajista tosin suurin osa taitaa olla enemmän kasvot korille tyyppisiä pelaajia tai puhtaita heittäjiä.

Jos kiinnostaa, niin ottakaahan kantaa, ketkä kuuluvat listalle, ketkä eivät? Ketkä näistä nuorista nähdään susijengissä suuressa roolissa?

edit: listahan meni tottakai vituiksi, numero siis pelipaikka jonka jälkeen suunnilleen hatusta vedetty pituus.
jää nähtäväksi!
 
Viestejä
137
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Jurkkaa peliin sanoi:
mielestäni kotkan lehtoranta voisi olla 94 syntyneistä,jolla taidot riittää vielä kun saisi herra motivaatiota reenata!

Ei ole pariin vuoteen näyttänyt siltä, että kansainvälisille kentille oltaisiin menossa... Toki hyvä kotimainen pelaaja, ja vielä on varaa kehittyä, joten toivottavasti olen väärässä.
 
Viestejä
219
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

yarr123 sanoi:
Ei ole pariin vuoteen näyttänyt siltä, että kansainvälisille kentille oltaisiin menossa... Toki hyvä kotimainen pelaaja, ja vielä on varaa kehittyä, joten toivottavasti olen väärässä.

Jotenkin on aina sen näköinen ettei vähempää voisi kiinnostaa.Missä on palo ja into lajiin?Lisäksi ne kädet siellä alhaalla roikkumassa kun puolustaa.Pitkä on matka.
 
Viestejä
589
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Urheilulehti on postin lakkotoimista johtuen vapaasti luettavissa. Mielenkiintoinen artikkeli päävalmentajasta löytyy lehdestä. Itseäni ihmetytti eniten hesarin artikkelissa Dettmannin potkujen syystä se, että hän itse suurinpiirtein kertoi sanavalinnoillaan päävalmentajuuden olevan hänen niin kauan kuin hän itse haluaa. Olen ollut siinä uskossa, että valmentaja valitaan tehtäväänsä ja hänet voidaan myös vapauttaa tehtävästä, mutta ilmeisesti Suomen Koripalloliitossa on eri käytännöt.
https://luettavaa.a-lehdet.fi/lue/urheilulehti/47-2015/kansi/1
 
Viestejä
1 612
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

D w ch sanoi:
Itseäni ihmetytti eniten hesarin artikkelissa Dettmannin potkujen syystä se, että hän itse suurinpiirtein kertoi sanavalinnoillaan päävalmentajuuden olevan hänen niin kauan kuin hän itse haluaa. Olen ollut siinä uskossa, että valmentaja valitaan tehtäväänsä ja hänet voidaan myös vapauttaa tehtävästä, mutta ilmeisesti Suomen Koripalloliitossa on eri käytännöt.

Päätelmä tässä liittyneen Hesarissa julkaistun jutun kohtaan "Tällä hetkellä maajoukkuepelit on sijoitettu alkusyksyyn ennen seurakauden alkamista. Siksi uusi tehtävä oli mahdollista yhdistää maajoukkueen päävalmentajan työhön, joka on ja pysyy minulle elämäntehtävänä ja intohimona." Jos tästä päättelee Henkan olevan sitä mieltä, että mj koutsin hommat ovat hänen niin pitkään kuin hän itse haluaa, suositan lukemaan lainauksen vielä pari kertaa uudestaan ja pohtimaan sanojen "elämäntehtävä ja intohimo" merkitystä hieman lisää.

edit: Vaikka tosiasia lienee, että tämän hetkisessä suomalaisen koripallon maailmanjärjestyksessä Dettmann jatkaa valmentaja juuri niin pitkään kuin itse haluaa.
 
Viestejä
2 089
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Potkuja tulee,potkuja menee jopa pyhimmistä pyhimmille. Puhun siis Kevin McHalesta.

Viimeisessä Urheilulehdessä on myös asiallinen ja osuva juttu Petteri Koposesta ja Nba urasta ja muustakin. Hyvin perusteltu ja ei ilkeä eikä nuoleskeleva, semmonen toimittaja on Janne Eerikäinen.
 

42

Viestejä
3 353
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

askelmerkki sanoi:
Puhun siis Kevin McHalesta.

Tämän herran post-muuveja voisi kyllä lupaaville nuorille näyttää. Muutamankin kerran. ;D
 
Viestejä
2 089
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Kyllä. Lähes Laaksosen Samin veroinen niissä!
 
Viestejä
2 819
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Tsiigaillaanpa Susijengin tulevaisuuden lisäksi menneisyyteen,

Hanno Möttölän läpimurtokausi Utah Utesissa 1997/98, osa I:

https://koripalloelamaa.com/2016/03/17/mottolhead-ja-utahin-juoksevat-utet-osa-i-ii-eli-kuinka-hanno-mottola-pelasi-nimensa-amerikkalaisen-urheilukansan-kahvitaukopuheisiin-utah-utesin-final-four-kaudella-199798/
 
Viestejä
2 567
Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Sohvisti sanoi:
Tsiigaillaanpa Susijengin tulevaisuuden lisäksi menneisyyteen,

Hanno Möttölän läpimurtokausi Utah Utesissa 1997/98, osa I:

https://koripalloelamaa.com/2016/03/17/mottolhead-ja-utahin-juoksevat-utet-osa-i-ii-eli-kuinka-hanno-mottola-pelasi-nimensa-amerikkalaisen-urheilukansan-kahvitaukopuheisiin-utah-utesin-final-four-kaudella-199798/

Aivan loistava, kiitos tästä!

Olisi myös hienoa jos jossain vaiheessa skriivaisit jutun Taikurista.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös