Koripallo.com

Tuukka Kotti ja korona

Viestejä
2 290
Jos muut pelaajat vaatisivat kapteenin vaihtoa esim Huffiin ja Huff siihen suostuisi niin sitten vaihtuisi. Lienee kuitenkin varma, etteivät vaadi.
 
Viestejä
409
Aika monella tuntuu Kotin tapaan olevan hukassa rokotusten ydinajatus, mutta minäminäminä-aikakaudella se ei surullisuudesta huolimatta yllätä. Mutta kiitos junioriurheilijoilta teille kaikille rokottattomille, joiden aiheuttaman sairaalakuormituksen vuoksi keväällä jää kolmatta kertaa peräkkäin pelaamatta kaikkein lajien junnujen pudotuspelit.
Ei tietääkseni ole ollut yhtään alle 15 vuotiasta tehohoidossa. Mutta mitä aikuiset edellä lapset perässä. Niinhän se EL Capitano näyttää mallia.
 
Viestejä
1 417
Tuntuu, että Kotin tapauksessa tunteita aiheuttaa, omasta mielestä ihan ansaitustikin, että kaikkien aikojen eniten maajoukkueotteluita pelannut pelaaja onkin Ossi Tiihosen ym. todella sakeiden tyyppien twiiteistä tykkäilevä ja muutenkin syvässä päässä viihtyvä henkilö, jonka suhde todellisuuden onkin melko erikoinen. Koripallon mielikuva ja ylläpidetty imago on kuitenkin ollut, että kyseessä on koulutetun väen ja fiksujen ihmisten laji.

Jonkinlaista ironiaa voisi löytää siitäkin, että ammattipelaaja, jonka laji pohjautuu todennäköisyyksien hyödyntämiseen ja tilastoihin ehkä enemmän kuin mikään muu laji, ei kykene rokotteiden ja sairastumisen kohdalla melko yksinkertaisiin todennäköisyyslaskelmiin.
 
Viestejä
2 213
Tuntuu, että Kotin tapauksessa tunteita aiheuttaa, omasta mielestä ihan ansaitustikin, että kaikkien aikojen eniten maajoukkueotteluita pelannut pelaaja onkin Ossi Tiihosen ym. todella sakeiden tyyppien twiiteistä tykkäilevä ja muutenkin syvässä päässä viihtyvä henkilö, jonka suhde todellisuuden onkin melko erikoinen.


Tässähän tämä asian pihvi on. Kotti on tähän saakka ollut esimerkillinen pelaaja, mutta nyt hänestä on paljastunut sellainen puoli, että ainakin minun silmissäni foliohattu-Kotin uskottavuus on täysin romahtanut.
 
Viestejä
19 536
Kun nyt näyttää siltä, että Kotista on melko nopealla koulutuksella tullut, ainakin omasta mielestään, Suomen johtava virologi, niin mahtaako tuo titteli juontaa mitenkään tuonne Suomen Lahden eteläpuolelle ja Tallinnan Viruhotelliin......?

Mutta sinänsä on hieman outoa, että kun ihminen tulee sellaiseen, kaikesta vapauttavaan olotilaan kuin uskoon eli semmoiseen tilaan, että kaikki, mihin itse uskoo ja mitä itse tekee, on oikein ja muista ei tarvitse enää mitään välittää, niin sanoisin, että tässä menee asiat siihen suuntaan, että ainakin minun mielestäni Herra nimeltään Tuukka Kotti, jota ennen myös korkealle arvostin, on nyt mennettänyt minun silmissäni kaiken arvostuksen.....
 
Viestejä
289
Kehtaako Kotti tulla pelaamaan Joensuuhun Joulun jälkeen? Jos on mies ei tuu Ja muutenkin lopettaa uransa.
 
Viestejä
16
Miksi ei kehtaisi? Jos karanteeni on ohi ja kunto on hyvä, niin tottakai saa pelata. Miksi pitäisi ura lopettaa koronaan sairastumisen tai erilaisen mielipiteen takia? Toivottavasti sinä kehtaat jäädä kotiin tai joskus vaikka ihan omalla nimellä tuoda mielipiteesi esiin, jos olet MIES, etkä vaan nimimerkin takana oleva arvostelija. Voit joulunaikaan yrittää vaikka ottaa selvää muista korisliigan pelaajista, jotka rokottamattomia. Saisit sitten vähän useamman kohteen, ketä arvostella.

Kehtaako Kotti tulla pelaamaan Joensuuhun Joulun jälkeen? Jos on mies ei tuu Ja muutenkin lopettaa uransa.
 

42

Viestejä
3 353
Kai tässä kyse on vain siitä, onko riittävä aika kulunut tartunnan toteamisesta? Vai miten tuo menee? Onko olemassa jotain tilastoa kauanko tauti kestää. Jos nyt vaikka tartunnan selviämisestä sama kymmenen päivän karanteeni kun muissakin tapauksissa, niin koska se on ohi? X päivän jälkeen testi ja muutama päivä sen jälkeen toinen, molemmat puhtaita ja baanalle? En ole tästä proseduurista mitään ohjeistusta nähnyt.
 
Viestejä
289
No tottakai kyseinen kusipää saa pelata, mutta kysymys kuuluikin kehtaako joukkueen kapteenina tulla pelaamaan. Olen varmasti poissa ottelusta jos tämä kyseinen itsetietoinen pelaaja pelaa. Mun tietääkseni ei liigassa oo ketään muita rokottematonta. Vai sulakko muuta tietoa..kerro kuka.
 
Viestejä
16
Tuollahan joku aiemmissa kommenteissa kirjoitti, että tietää ainakin 3 korisliigassa pelaavaa rokottamatonta pelaajaa, että kyllä niitä muitakin on.

No tottakai kyseinen kusipää saa pelata, mutta kysymys kuuluikin kehtaako joukkueen kapteenina tulla pelaamaan. Olen varmasti poissa ottelusta jos tämä kyseinen itsetietoinen pelaaja pelaa. Mun tietääkseni ei liigassa oo ketään muita rokottematonta. Vai sulakko muuta tietoa..kerro kuka.
 
Viestejä
289
Name them…. Äläkä puhu paskaa. Ai niitä on. Ai joku kertoi, joku kertoi ja kertoi sitten toiselle ja sitten kuuli että siellä voi olla joku. Missä joukkueessa ja kuka? Älä jaa tuollaista, jos et oo varmaa asiasta.
 
Viestejä
16
Tässäpä tämä aikaisempi kommentti niistä muista rokottamattomista pelaajista. Minä en nimiä tiedä, eikä edes kiinnosta. Jokainen tehköön oman valintansa. Minulla on 2 rokotetta ja kolmanteen olen menossa.

Itse tunnen hyvin ja läheltä kolmekin kotimaista korisliigassa pelaavaa, kaikki tällä hetkellä eri joukkueissa, jotka eivät ole ottaneet ensimmäistäkään koronarokotetta. On siis päivänselvää, että näitä on enemmänkin liigassa.

Kun rokote on edelleen vapaaehtoinen ja jokaisella meistä on oikeus päättää omasta kehostaan, niin toivoisin ettei Kottia aleta boikotoimaan ulos liigasta. Muuten näitä tapauksia alkaa varmasti tulemaan julki useammastakin joukkueesta.

Ja tämä ei siis ole "mutua", vaan nämä kyseiset kolme pelaajaa ovat läheisiä ystäviäni, joiden kanssa olen tekemisissä usein. Itse olen tuplarokotettu ja ehdottomasti rokotteiden kannalla, mutta ymmärrän myös toista puolta.
 
Viestejä
16
Samaa olen minä täällä ihmetellyt. Joillain on todella paha olla. Vähän epäselvää on, että haittaako heitä enemmän se että Kotti on rokottamaton vai se että on tuonut julki uskoontulonsa. Onhan ne nyt yhdessä ihan sietämätön yhdistelmä joillekin.

Ei voi kun ihmetellä mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu? Mitä pahaa Kotti on teille tehnyt?
 
Viestejä
60
Ongelma tässä on ainakin omalla kohdallani se, että tämä vaikuttaa muihinkin ihmisiin. Jos vaikutus jäisi pelkästään Kottiin (tai kehen tahansa rokottamattomaan ihmiseen), niin sitten tilanne olisi aivan sama.
Minullakin on lähipiirissä kaksi ihmistä, joiden heille tärkeitä ja heidän elämäänsä voimakkaasti vaikuttavia leikkauksia on jouduttu siirtämään juuri näiden oman elämänsä virologien takia, jotka itsekkäästi ovat jättäneet rokotteet ottamatta ja tukkivat teho-osastot. Siinäpä sitä kristillistä lähimmäisenrakkautta Kotilla onkin, kun muut ihmiset joutuvat kärsimään tämän kaltaisten ihmisten toiminnasta.
Tilanne olisi jokseenkin ymmärrettävä, jos jokin tieteellinen data tukisi rokotteen jättämistä väliin. Mutta mikäli perusteet ovat kuin Kotilla, joka ilmeisesti on tutkinut Ossi Tiihosen twitteriä, mv-lehteä ja tokentubea ja muodostanut mielipiteensä niiden pohjalle, niin minulle tilanne on kestämätön. Minäkin voin tutkia internettiä ja varmasti löydän jonkin sivuston/tekstin, joka kertoo että homoseksuaalisuus on sairaus tai että kaikki muslimit ovat terroristeja tms älyvapaata.
Jokaisella ihmisellä on vapautensa, ja minun vapauteni on boikotoida kaikkea Seagulssin toimintaa niin kauan kuin tämä äärimmäisen itsekäs ja vastenmielinen ihminen on toiminnassa mukana. Rakastan koripalloa ja katsoisin kotimaista pääsarjaa mielelläni paikan päällä, mutta mikäli toiminnassa on ihminen joka omalla toiminnallaan on valmis pahimmassa tapauksessa laittamaan viattomia ihmisiä hengenvaaraan niin jätän väliin.
 
Viestejä
21
Ei tietääkseni ole ollut yhtään alle 15 vuotiasta tehohoidossa. Mutta mitä aikuiset edellä lapset perässä. Niinhän se EL Capitano näyttää mallia.

Uudellamaalla loppuu tiistain harrastaminen kaikilta niiltä juniorisarjojen pelaajilta, jotka ovat syntyneet 2003 tai myöhemmin ja syyhän on se, että HUS-alueen sairaalat ovat kuormittuneet niistä aikuisista ihmisistä, jotka ovat Kotin tapaan jättäneet rokotteet ottamatta. Myös kaikki aikuisten harjoituksen ja sarjapelit ovat säpissä paitsi tietysti Korisliiga eli Kotti saa edelleen harjoitella ja pelata mutta kaikki muut rokotuksensa ottaneet korispelaajat voivat aloittaa valmistautumisen kauteen 2022 - 2023. Kauteen, joka myös todennäköisesti katkeaa kesken kauden, koska silloinkin rokottamattomat täyttävät sairaaloita.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös