Koripallo.com

U17 SM-2019-2020

Viestejä
61
Mitä mietteitä näin kauden alun jälkeen?

Mielenkiintoisen tasaiselta sarjalta vaikuttaa kun pelien tuloksia ja sarjataulukkoa katsoo. Pitänee odottaa vielä muutama kierros, että näkee alkaako tulla selkeitä eroja joukkueiden välillä. Esim. tällä hetkellä sarjassa kuudentena oleva MuKi on hävinnyt kaksi peliä 4 pisteen erolla ja kolmaskin tappio on tullut 7 pisteen erolla.

Näin tasaisilla joukkueilla päivän rosteri ja päivän kunto voi heittää tuloksia suuntaan jos toiseen, ja todennäköisesti voitot menevät paljonkin ristiin. Keväällä voi tulla tiukka vääntö playoff -paikoista 7-8 joukkueen kesken.
 
Viestejä
1 005
Vähintään yhtä mielenkiintoista olisi kuulla miten a) Kori 80 joukkueen valmentaja asian käsittelee b) käsitellään "potkaisevan" pelaajan vastuu vaikka tuomari ei sitä nähnytkään. Harmillista jos on mennyt tuomarilta ohi mutta tuomari ei ollut se henkilö joka potkaisi. Pelissä tulee jatkossakin olemaan katvealueita jota ei tuomari näe mutta se ei oikeuta pelaajia tekemään tällaista?
 
Viestejä
7 416
Kukaan ei myöskään yllättynyt että Sykin taustalla häärivät "aikuiset" lähtivät käsittelemään asiaa ensisijaisesti Twitterin ja koripallo.comin kautta.
En nyt tiedä, keneen "Sykin taustalla häärivään aikuiseen" tällä viittaat. Itse olen ollut pelaajana ToPossa kirjoilla yli 20 vuotta eikä mulla ole mitään tekemistä junnukoriksen kanssa. Enkä ole missään vaiheessa ottanut kantaa muuhun kuin tuomaritoimintaan, josta on joskus jäänyt jotain hampaankoloon juurikin Keravalla.
 
Viestejä
1 342
Mitäköhän tuosta nyt sanoisi? Vaikea tuolle mitään selitystä on keksiä. Kyseessä ei kuitenkaan mikään vahingoittamisyritys ole, mutta ei tuollaista voi hyväksyä.

En tiedä olenko vain lapsellinen, mutta olisin kyllä nähnyt mielelläni tilanteen nähneiden Sykin pelaajien menevän sen potkaisijan, ei sen oman jätkän, iholle, etenkin kun oli selvää ettei tuomari nähnyt ja rangaistusta ei ollut tulossa.

Mielestäni ihan hyvä, että näitä käsitellään täällä. Juniorikoris on kiinnostavaa.
 
Viestejä
2 276
"Monotti" on kyllä ehkä ihan pikkiriikkisen överi kuvaus tapahtumasta. Hölmö temppu, ei minkäänmoista järkeä tuossa. Mutta joku "kopautti kengänkärjellä" on lähempänä todellisuutta. Mahdollinen jälkikäteisrangaistus enemmän siis typeryydestä kuin teon vaarallisuudesta.

Toinen tuomari lähti kävelemään toista päätyä kohti, mikä tuossa kohdin ihan luonnollista, joten ei nähnyt tilannetta. Toinen tuomari on tapahtumahetkellä juuri kameran katveessa, joten ei tiedä mitä katselee, mutta on tuo sen verran poikkeuksellinen tapahtuma, että vaikea sitä tuomarinkin on ennakoida että jotain tuollaista voisi siellä tapahtua vielä.
 
Viestejä
1 106
Toivottavasti tuo tilanne viedään liiton käsiteltäväksi. Eiköhän niin käy.

Juniorikoris on kyllä tosiaan näköjään kiinnostavaa. Kattelin itse Kataja - MuKi lauantaina toisen puolikkaan, kun oli Karjalaisen netissä nähtävänä selostettuna lähetyksenä. Kivan ja kypsän näköistä peliä saivat junnut aikaiseksi.
 
Viestejä
1 342
Jostainhan se kiinnostus näihinkin matseihin on saatava kun maan parhaat eivät, etenkään U19-sarjassa, pelaa enää omanikäistensä kanssa.
 
Viestejä
4
Tuossa twiittiketjussa on linkki otteluvideoon ja tapahtuman kelloaika.



Pelaaja teki väärin, ei kahta sanaa. Hän kasvaa ja harkintakyky sen myötä.

Sinä jaat twiitillä alaikäisistä, ilmeisesti sinulle tuntemattomista lapsista, gifin purkaaksesi traumaa tuomareita kohtaan. Miten on sinun harkintakykysi laita?
 
Viestejä
7 416
Sinä jaat twiitillä alaikäisistä, ilmeisesti sinulle tuntemattomista lapsista, gifin purkaaksesi traumaa tuomareita kohtaan. Miten on sinun harkintakykysi laita?
Se on tunnetusti aina ollut heikko eikä tästä varmaankaan enää kehity.

Näkemykseni mukaan saa kyllä olla aikamoinen velho, jos alkuperäisestä rakeisesta giffistä ketään tunnistaa. Giffin taas on joku poiminut ottelutallenteesta, joka on YouTubessa julkisesti jaossa kuten ottelutallenteiden on hyvä ollakin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1
Näin nuorena paikalla olleena ihmettelen suuresti, kuinka osa Sykin vanhemmista käyttäytyi lapsellisemmin kuin minä koskaan. Pelaajan teko ei tietenkään järkevää ollut, mutta peli kentälle törkeyksien huutelu katsomosta vanhempana on aivan yhtä törkeää ja väärää. Myös täällä sosiaalisessa mediassa asian puiminen, ei mielestäni ole aikuismaista käytöstä. Kehottaisinpa siis kaikkia katsomaan peiliin, ja miettimään onko/oliko oma käytös sitten niin puhtoista? Ja jos koette suurta vääryyttä, keskustelkaa siitä asianomaisten kanssa.

hauskaa alkanutta koripallokautta kaikille!
 
Viestejä
15
Kyllä tätä pitää voida puida täällä, sillä Keravalla tuomarit eivät ole olleet tehtäviensä tasalla juuri koskaan.
Liiton pitäisi osoittaa toinen tuomari näihin peleihin.

Kori80 pelejä nähneet tietävät, mistä puhutaan. Tarkoitukselliselta vaikuttava satuttaminen on ollut läsnä muutamien pelaajien taholta ennenkin. Myös aiempien valmentajien käytös peleissä on ollut käsittämätöntä ja onpa yleisöstäkin löytynyt aikuisia, jotka avoimesti solvaavat junioreita.

Nyt homma ruotuun, Kerava!!
 
Viestejä
4
Kyllä tätä pitää voida puida täällä, sillä Keravalla tuomarit eivät ole olleet tehtäviensä tasalla juuri koskaan.
Liiton pitäisi osoittaa toinen tuomari näihin peleihin.

Kori80 pelejä nähneet tietävät, mistä puhutaan. Tarkoitukselliselta vaikuttava satuttaminen on ollut läsnä muutamien pelaajien taholta ennenkin. Myös aiempien valmentajien käytös peleissä on ollut käsittämätöntä ja onpa yleisöstäkin löytynyt aikuisia, jotka avoimesti solvaavat junioreita.

Nyt homma ruotuun, Kerava!!

Itse paljon pelejä nähneenä olen harmissani sekä (tämän sarjan) aikuisten että pelaajien kielenkäytöstä. Katsomosta suora lapsen haukkuminen tai epäonnistumiselle nauraminen on aikuiselta aivan karmeaa käytöstä ihan siinä missä pelikentällä homottelu ja muu nimittely. Kumpaakaan en toivoisi omien lapsieni kohdalle. Mitä tahalliseen satuttamiseen tulee, pelivideon perusteella niitä oli ilmeisesti sitten kummassakin päässä. Aikuisten ylilyönneistä pitää uskaltaa antaa palautetta asiallisesti ihan paikan päällä, sekä omille että vieraille. Samoin haluan uskoa, että joukkueen sisällä käydään keskusteluja pelien jälkeen muustakin kuin pelillisistä asioista.

Kaiken kaikkiaan itse en usko, että tämä keskustelupalsta on vaikuttamiskanavana parhain. Tuomareiden toiminnasta kannattanee olla yhteydessä liittoon, heitähän ei seurat kai voi peleihinsä itse valita. Valmentajien toiminnasta palautteen vastaanottaja lienee joukkueenjohtaja ja jos joku seura tai useampi ärsyttää, niin sen tunteen kanssa pitää oppia elämään, sillä massaan mahtuu.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös