Koripallo.com

U18-poikien B-div. EM-kisat 2025

Miro Little ja Morris Ugusuk ovat 2004-syntyneitä ja Elmeri Abbey on 2006-syntynyt.

Olet kuitenkin sitä mieltä, että yhtään takamiestä ei pitkään aikaan aiemmista ikäluokista ole ollut Susijengiin tulossa ennen Adleria, joka on 2007-syntynyt?
Kyllä Susijengissä aina joku takamies on, se on selvä. Se mitä kuitenkin kirjoitin, on se että Adler on ainoa takamies pitkään aikaan jonka uskon Susijengissä varmuudella pelaavan merkittävässä roolissa. Little luultavasti kyllä toinen.

Abbeylla on tietä vielä kuljettavana ja Ugusukin nimeä näissä aina pakotetaan, en tiedä miksi.

E.m kirjoittaja on kirjoituspöytävalmentaja , otteluliput ja ruutu-sovellutuksethan maksaa ...
Omistan kirjoituspöydän, olen aktiivivalmentaja, olen käynyt katsomassa viime kaudella Korisliigaa livenä, mutta lähinnä Nikkarista ja Pöllää. Minulla on NBA League Pass ja Ruutu-tilaukset. Saa suositella myös muita hyviä.

Viimeksi muokattu:
Ugusukin nimeä näissä aina pakotetaan, en tiedä miksi.
Ehkäpä vaikka siksi, että hän on pelannut toistaiseksi omalla NCAA-urallaan paremmin tai aivan vähintään samalla tasolla kuin tämän hetken maajoukkueen takamiehet Maxhuni ja Little. Tai siksi, että nykyinen maajoukkueen päävalmentaja kutsui hänet alkukesän Open Gym-pelailuihin yhtenä noin kymmenestä kutsutusta takamiehestä.

Mistään pakottamisesta tässä ei ole mielestäni kyse, jos maajoukkueessa voi kuvitella näkevänsä suomalaisen pelaajan riippumatta hänen taustoistaan. Olet tuonut esiin mielipiteen siitä, että Graham/Drive -taustaisia pelaajia ei pitäisi kutsua Suomen maajoukkueisiin -- oletko aivan varma, että arvioit kaikkien suomalaisten pelaajien potentiaalia samoista lähtökohdista?

Mielestäni Ugusuk kuuluu ehdottomasti mahdollisiin tulevaisuuden maajoukkuetakamiehiin siinä missä Little, Abbey tai Adlerkin. Kaikki ovat erityyppisiä pelaajia ja itsekin näkisin heistä tällä hetkellä Adlerin kaikkein potentiaalisimpana maajoukkuemiehenä. Mutta erot eivät näiden pelaajie kesken ole niin isoja ja selviä, että kovin varmoja ennustuksia heidän suhteen uskaltaisin tehdä vaikkapa viiden vuoden päähän.

Onkohan Samullakin ollut vähän liikaa korista, ilman lepoa? Tämä siis tietämättä mitään, voisin suositella parin viikon ryyppyreissua Espanjassa ja sitten taas vähän rennommalla asenteella parketille. ;)

En siis tuommoista oikeasti suosittele, mutta noin lahjakkaalle kaverille ei tuommoinen vaikuttaisi juuri yhtään mihinkään, koris ei kuitenkaan ole mitään kestävyysurheilua. :)

Mistään pakottamisesta tässä ei ole mielestäni kyse, jos maajoukkueessa voi kuvitella näkevänsä suomalaisen pelaajan riippumatta hänen taustoistaan. Olet tuonut esiin mielipiteen siitä, että Graham/Drive -taustaisia pelaajia ei pitäisi kutsua Suomen maajoukkueisiin -- oletko aivan varma, että arvioit kaikkien suomalaisten pelaajien potentiaalia samoista lähtökohdista?
Ja olen ehdottomasti edelleen tätä mieltä, mutta se on enemmän suomalaisen koripalloilun suojelemiseksi häneltä. Koripallon kuin yhteiskunnankaan säännöt kun selvästi eivät häntä kiinnosta.

Ugusuk on toki nuori pelaaja, mutta maajoukkuedebyyttinsä tehdessä hän ei tule olemaan enää mikään nuori lupaus. Suoraan NCAA:sta tulleilla pelaajilla menestyksekkäitä debyyttejä Susijengissä ei ole liikaa, ja tuossa Open Gym-porukassa on laskentatavasta riippuen vähintään 5-6 2000-luvulla syntynyttä takamiestä. Lisäksi tämä nykyinen runko (Little, Maxhuni, Gustavson) Seppälää ja Salinia lukuunottamatta voi aivan hyvin olla maajoukkueen takapelaajat vielä vaikka viisi vuotta. Mielestäni nuo paikat eivät ole menossa tällä hetkellä pelaajalle, joka ei ole tehnyt vielä maajoukkuedebyyttiäkään.

Morris on KTP:n kasvatti eikä mitään tekemistä tuon nykyisen DriveEliteAcademy Pantterit virityksen kanssa jos saan hieman oikaista. Toki Obassa vietetyt kaudet ollut myös Grahamin valmennuksessa, mutta en kyllä hänen kohdallaan näe että mitään eettistä koodia olisi rikottu eikä hän itse ole mitenkään tuonut Grahamia esiin hyvässä tai pahassa, joten ei mitään järkeä ajatella että tapaamalla korisuran matkan varrella Grahamin menisi kaikki ovet kiinni Suomessa automaattisesti. Koskee myös muita Grahamin valmentamia pelaajia jotka eivät itse syyllistyneet mihinkään epäeettiseen toimintaan, miksi heitä pitäisi rangaista tai suojella Suomi koripalloa heiltä?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.