Koripallo.com

Urheilupsykologia ja luontaiset taipumukset

Viestejä
1 432
Toinen oppii lukemalla ja toinen tekemällä. Miten joukkuevalmentamisessa voisi ottaa huomioon pelaajien persoonallisuuserot? Mistä iästä alkaen pelaajien valmentamisessa pitäisi ottaa persoonallisuustyyppien eroavaisuudet huomioon? Sama opetusmetodi ei toimi kaikille yhtä tehokkaasti. Miten tämä ongelma on ratkaistu koulumaailmassa? Voiko eri oppilaille antaa erilaisia tehtäviä?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
53
Erilaiset persoonat pitäisi otta huomioon heti ensimmäsistä treeneistä lähtien, mutta tämä vaatii että valmentaja tuntee pelaajat erittäin hyvin ja ymmärtää asiasta. Varsinkin tämä ymmärrys tuntuu puuttuvan aika monelta. Esim edelleen näkee ja varsinkin kuulee valmentajien huutavan negatiiviset palautteet pelaajille sen sijaan että kertoisi rakentavasti mitä meni pieleen ja miten asia pitäisi tehdä oikein, osa pelaajista kestää tämän ja osa joko vaihtaa seuraa tai ei kehity niin kuin toisenlaisessa ympäristössä.

Jokainen pelaaja kehittyy omaa tahtia ja kaikilla on omat heikkoudet ja vahvuudet ja jo tämän takia pelaajilla pitäisi olla omia henkilökohtaisia kehityskohteita/harjoitteita joita tehtäisiin osaksi myös joukkue treeneissä valmentajan valvonnassa eikä aina harjoiteltaisi ja juostaisi vain joukkue settejä.

Nämä on varmasti ainakin yksi syy miksi joku pelaaja kehittyy huimasti valmentajan vaihdettua tai vaihdettuaan joukkuetta.

Koulussakin tämä on ongelma kun on suuret ryhmät eikä opettajilla millään riitä aika kaikille.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös